Aihe: Jimmy Pagen kitarahihna
1 2 3
the-Antero
08.04.2012 14:00:41

Lastinen: Tässä myös melko kapea hihna ja varmasti ilman pehmusteita:

http://1.bp.blogspot.com/_VrdcCfIOb … 28_Jw/s1600/Peter%2BSteele%2B42.jpg

Toi jäbä heittikin lusikan nurkkaan, hihnassako syy?
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Wradlin
08.04.2012 14:26:42
Rämppy: Oon lukenut jostain, että jimmypagella on selkä reistaillut jo pidempään. En hirveästi ihmettele.

Nythän se on kai jo pitkään käyttänyt hyvin leveitä nahkahihnoja.
trih
08.04.2012 14:42:19
Lastinen: Tässä myös melko kapea hihna ja varmasti ilman pehmusteita:

http://1.bp.blogspot.com/_VrdcCfIOb … 28_Jw/s1600/Peter%2BSteele%2B42.jpg

Nyt vasta muistinkin että olen tuollaisella hihnalla varustettua lespaa soitellukin, en muista oliko ongelmia, ei vissii.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
08.04.2012 14:44:45
Rämppy: Oon lukenut jostain, että jimmypagella on selkä reistaillut jo pidempään. En hirveästi ihmettele.

Mitä tekemistä kitarahihnalla on selkävaivojen kanssa? Ettei olisi ihan iän tuomaa kulumaa ja kremppaa jota on joka toisella.
Joees
08.04.2012 15:40:32
trih: Mitä tekemistä kitarahihnalla on selkävaivojen kanssa? Ettei olisi ihan iän tuomaa kulumaa ja kremppaa jota on joka toisella.

On varmasti iän tuomaa kulumaa mut kyllä sillä hihnallakin on paljon vaikutusta selkävaivoihin jos moisiin ylipäätänsä on vähänkään taipumusta. Noin niinkun yleensä. Jimmystä en tiedä eikä oikeestaan kiinnostakaan.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
trih
08.04.2012 15:45:46
Methis: On varmasti iän tuomaa kulumaa mut kyllä sillä hihnallakin on paljon vaikutusta selkävaivoihin jos moisiin ylipäätänsä on vähänkään taipumusta. Noin niinkun yleensä. Jimmystä en tiedä eikä oikeestaan kiinnostakaan.

Kyllä mä sanoisin että sillä painolla mitä siinä hihnassa roikotetaan on vaikutusta selkävaivoihin eikä sillä hihnalla. Ei se hihnan laatu kykene vähentämään kitaran painoa mitenkään. Jos ei sitten mennä siihen että ei puhuta enää hihnoista vaan kantotelineistä.
Joees
08.04.2012 15:51:08
trih: Kyllä mä sanoisin että sillä painolla mitä siinä hihnassa roikotetaan on vaikutusta selkävaivoihin eikä sillä hihnalla. Ei se hihnan laatu kykene vähentämään kitaran painoa mitenkään. Jos ei sitten mennä siihen että ei puhuta enää hihnoista vaan kantotelineistä.

Voithan sä sanoa mitä tahansa. Kyllä mä huomaan eron selässäni/hartioissani leveämmän ja ohuemman hihnan välillä. Leveempi hihna kuitenkin jakaa sitä painoa edes vähän verrattuna sellaiseen sentin tai kahden levyiseen hihnaan. Toki sillä kitaran painollakin on merkitystä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
varakeef
08.04.2012 20:39:47
trih: Oliko mr. Page myös ensimmäinen joka veti pahennusta aiheuttavaa meteliä lespa roikkuen pallien korkeudella?

Vaikea sanoa kuka oli ensimmäinen, mutta olihan noita vaikka Mick Ronson ja Marc Bolan samoihin aikoihin. Keith Richardskin alkoi roikottaa instrumenttejaan aika alhaalla 60-luvun lopulla. Samoin Pete Townsend.

Kysymys kuuluukin mikä sai nämä samat hemmot, jotka vuonna 1965 katsoivat tyylikkääksi soittaa kitaraa leuan alta, päätymään muutamaa vuotta myöhemmin matalampiin ratkaisuihin?

Näyttävät vyönsoljet?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)