skebab 01.04.2012 10:48:17 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä itse vierastan vähän tuota octaswitchiä. Lähinnä siksi, ettei se osaa lähettää, eikä vastaanottaa midi-komentoja. Lisäksi siinä saa just ne 8 asetusta, eikä sen enempää. Tämä on erittäin totta. Mulle kuitenkin riittää nuo 8 looppia (tai 10 olis ihanteellinen) ja octan perässä mulla on Lehlen Little, jolla voi valita kahden vahvistimen välillä - käytännössa aina kumpikin käytössä. Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
s8na 01.04.2012 12:41:41 (muokattu 01.04.2012 12:43:33) | |
---|
aristoteles666: et saa.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Häh? Markku kakkosessa octaswithcissä on mahollisuus ohjata vahvaria. 2 svitsiä, joten reverbikin vaihtuu päälle pois. Eli saa. |
Gabe 01.04.2012 22:17:52 | |
---|
Multieffekti toimii ainakin minulle hyvin Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Skebaristi 01.04.2012 22:32:40 | |
---|
Tällä hetkellä käytössä multiefekti JA rivi pedaaleja. Line6 M13 + fulltone ocd, zvex distortron ja Crybaby from hell. Toimii! |
Toki riippuu paljon käytöstä ja budjetista ja muusta kärvistelystä, mutta... Itse ostin itselle tuon Boss gt-8 uutena silloin kun se markkinoille putkahti. Reilun vuoden soittelin että on ihan kelpo peli. Sitten opettelin oikeasti käyttämään sitä ja eipä mitään halua vaihtaa varmaan tule ennekuin hajoaa tuosta alta. Tähän mennessä kestänyt kovaa käyttöä ja runttaamista. Ainoa miinus tosiaan on että sitä joutuu oikeasti opetellä käyttämään muutakin kuin peruspedaalin kolme potikkaa. Torilta melko halvalla noita tuntuu lähtevän siihen nähden mikä potentiaali sillä on ihan peruskäyttöön. |
Vainottu 09.04.2012 16:31:46 | |
---|
Ite olen tykästynyt räkkimultiefektiin. Nyt on käytössä ADA Mp1 etunen ja Boss GX700 multinen. Molempia ohjaan Behringerin MIDI-polkimella. Ne toimii ainakin mulle. Toki noissa on enemmän säätämistä kuin irtopedaaleissa, mutta ihmisten keksimiä nuo on (tai insinöörin) joten kyllä niitä oppii käyttämään. Eipä siihen enää montaa sekuntia mene jos haluan jotain arvoa jostain tietystä efektistä tai etuasteen saundista säätää. Samoilla kamoilla tulee soitettua ihan laidasta laitaan musiikkia ja sen takia täysi MIDI-ohjattavuus on iso apu. Tällä hetkellä käytössä on pari eri puhdasta saundia ja olisiko kolme tai neljä säröä. Niihin sitten vielä efektit päälle. Tämän takia kyllästyin irtopurkkien steppaamiseen ja loopperia käytettäessä olisin joutunut väkisinkin hommaamaan useampia samanlaisia efektejä (esim. delayt ja kaiut) kaikkien saundien aikaansaamiseksi. Eli vastaus kysymykseen: Jos olet valmis istumaan ohjekirjan kanssa ja opiskelemaan laitteiden käyttöä pidempään kuin kolme minuuttia ja jos on tarvetta monile erilaisille efekteille ja saundeille, hommaa hyvä multiefekti. Jos pari hyvää purkkia riittää, homma ne irtonaisina. Kitara on soitin |
sarkjan 09.04.2012 20:20:48 | |
---|
Multsareita on ollut vuosien aikana Korg A5, Boss ME-8, GT-3, GT-6 ja viimeisimpänä GT-8, jota tosin en enää omista. Kaikissa laudoissa on ollut yhdistävänä tekijänä se, että säröt tuli aina erillisestä säröpedaalista. Multiefektien ehdoton valtti on kaikenlaisten efektikombinaatioiden kutsuminen yhdellä all-in-one -polkaisulla. Samoin efektien laatukin on ollut ihan jees -osastoa pl. säröt. Mutta jokin on vaan vetänyt erillispedaalimaailmaan... Ehkä soundi kuitenkin pääasiassa sekä kaikki näkyvillä olevat reaaliaikaiset säätimet. :) Lisäksi palikoita voi vaihdella mielensä mukaan eri tyyppisiksi. Customoitavuus. Räkkimaailma on vielä kokeilematta tositoimissa täysin. |