Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5 6 7297 298 299 300 301
lonelyplayer
08.04.2012 21:18:27
Tätä ketjua luettuani, suurena Fenderin ystävänä...päätin lopulta vanhan ystäväni Gibson SG Standardin seinältä nostaa, vaihdoin kielet uusiin ja intonaationkin säädin. Kytkin parhaaseen vahvistimeeni ja aloin räpeltää. Tuntui pikkaisen erillaiselta kuin 52-fenkkku Hot-rod telen kanssa...mutta on siinä se MOJO ja jokin saundissa joka pureee... :)

Tunne on kuin ei oikein tietäisi lähtisikö sunnuntai-aamuna ajelemaan bulevardille Porschella vai Ferrarilla...

Voisiko joku kehittää kaksikaulaisen jossa toinen olisi Strato ja toinen vaikka SG tai LP. Kytkimellä voisi sitten vaihtaa...

Mutta on niissä pikkuisen eri tuntuma vaikka mitä väitetään. Molempi parempi.
lonelyplayer
08.04.2012 21:22:55
Gabe: Mukava lukea hyvistä kitaroista :) Aika monimuotoista Gibsonia näyttää löytyvän palstalaisilta. Tässä ketjussa alkaa olemaan hyvää argumenttia jo Gibsonin puolesta! Kiitos vastaajille :)

Kun aloituksen luin niin ajattelin että alkaa mennä aika köyhäksi koko touhu...

Olin onneksi väärässä...kiitos itsellesi aiheesta...
Ihan hyvä meininki :)
niemepet
08.04.2012 22:26:04
Enemmän olen FMIC (Gretsch & Fender) mies, mutta Les Paulin ja ES-355:sen (Varitonella sekä Maestrolla) omistan. Sen verran hyviä ovat, etten tule koskaan myymään tai vaihtamaan.
Gabe
08.04.2012 22:52:56
lonelyplayer: Tätä ketjua luettuani, suurena Fenderin ystävänä...päätin lopulta vanhan ystäväni Gibson SG Standardin seinältä nostaa, vaihdoin kielet uusiin ja intonaationkin säädin. Kytkin parhaaseen vahvistimeeni ja aloin räpeltää. Tuntui pikkaisen erillaiselta kuin 52-fenkkku Hot-rod telen kanssa...mutta on siinä se MOJO ja jokin saundissa joka pureee... :)

Tunne on kuin ei oikein tietäisi lähtisikö sunnuntai-aamuna ajelemaan bulevardille Porschella vai Ferrarilla...

Jos yksikin SG pääsee seinältä takas kentille niin tämän ketjun tavoite on saavutettu! :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Jucciz
08.04.2012 23:14:07
VIPMetal: paksut kieletkin (12-68)

... mutta mikä on vire? :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lonelyplayer
08.04.2012 23:18:41 (muokattu 09.04.2012 08:32:26)
....
bfoc
08.04.2012 23:28:59
Joo on näin asiat.

Akustinen Gospel täyttää kohta 20 vuotta, ja siihen on tarvinnut kieliä vaihtaa.

Les Paulissa oli muovisatulan d-kielen ura viilattu vähän matalaksi. Se olis muutenkin mennyt vaihtoon, joten asia korjaantui sillä. Mikkikytkin hajosi 5 vuoden kohdalla ja kun sen osaa itse vaihtaa, korjauskulut on melkein mihin tahansa harrastusvälineeseen verrattaessa aika pienet.

Hyviä on nuo, vaikka on sieltä edullisemmasta päästä mallistoa.
sutiojrikellA
VIPMetal
09.04.2012 09:30:13

Jucciz: ... mutta mikä on vire? :)

No joo, vire on toki A#-drop. Normivireessä oleva strato on vaan 10-56 kielillä. Ei lähde bluus... =D
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
Kivijalka
09.04.2012 09:34:44 (muokattu 09.04.2012 09:34:54)
Omista Gibsoneista on muovisatulat heitetty helvettiin ja tietty nauhanpäät hiottu Suomen ilmastoon sopiviksi. Muuten ovat aivan hyvää paskaa, en valita.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
blues guitar
09.04.2012 12:13:23

Kivijalka: Omista Gibsoneista on muovisatulat heitetty helvettiin ja tietty nauhanpäät hiottu Suomen ilmastoon sopiviksi. Muuten ovat aivan hyvää paskaa, en valita.

Mites se nahanpäiden hionta, kun on reunalista nauhanpäiden päällä?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
varakeef
09.04.2012 12:22:41
blues guitar: Mites se nahanpäiden hionta, kun on reunalista nauhanpäiden päällä?

Ei hänen SG:ssään taida olla reunalistoja.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
hallu
09.04.2012 12:23:41
blues guitar: Mites se nahanpäiden hionta, kun on reunalista nauhanpäiden päällä?

Ei ole kaikissa Gibsoneissa. Itsekin olen haaveillut LesPaul Tribuuttia, jossa reunalistaa ei ole. On meinaan aikas makea kitara:-) f-musiikissa semmoisen näin ja melkeinhän tommonen olisi pakko saada.

Reunalistallisissahan ei juuri nauhanpäistä ole murhetta kun on se nauhanpää kanttaus, niin ei tunnu missään, vaikka vähän törröttäisikin:-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
09.04.2012 14:18:33
hallu: Ei ole kaikissa Gibsoneissa. Itsekin olen haaveillut LesPaul Tribuuttia, jossa reunalistaa ei ole. On meinaan aikas makea kitara:-) f-musiikissa semmoisen näin ja melkeinhän tommonen olisi pakko saada.

Reunalistallisissahan ei juuri nauhanpäistä ole murhetta kun on se nauhanpää kanttaus, niin ei tunnu missään, vaikka vähän törröttäisikin:-)

Mä olen kuolaillut myös tribuuttia f-musiikissa, todella hieno :) Varmaan tarttuu mukaan joku kaunis päivä.

Mulla on SG:ssä reunalistat ja Juniorissa ei, en ole silti huomannut edes kuivina talvina mitään törröttämistä. Mut onhan nuo reunalistat tosi mukavat kädelle kuitenkin :)
FastEddie
09.04.2012 16:33:59

Hallu:Ei ole kaikissa Gibsoneissa. Itsekin olen haaveillut LesPaul Tribuuttia, jossa reunalistaa ei ole. On meinaan aikas makea kitara:-) f-musiikissa semmoisen näin ja melkeinhän tommonen olisi pakko saada.

Gabe: Mä olen kuolaillut myös tribuuttia f-musiikissa, todella hieno :) Varmaan tarttuu mukaan joku kaunis päivä.

Kertokaa nyt lisää! Mikä mikä tribuutti?
"Rehab is for quitters"
hallu
09.04.2012 16:41:27
FastEddie: Kertokaa nyt lisää! Mikä mikä tribuutti?

No tuossapa yksi semmoinen. Nuo eivät ole kalleimmasta päästä Lessuja ja ohuemmalla pintakäsittelyllä, mutta todella hienoja ja makeita soittaa.

http://www2.gibson.com/Products/Ele … SA/Les-Paul-Studio-50s-Tribute.aspx
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
FastEddie
09.04.2012 17:00:17 (muokattu 09.04.2012 17:50:01)

hallu: No tuossapa yksi semmoinen. Nuo eivät ole kalleimmasta päästä Lessuja ja ohuemmalla pintakäsittelyllä, mutta todella hienoja ja makeita soittaa.

Niin just. Mulla on tämä humpparella ( tai siis kaksi ). Loistava kaula, hieno kitara. Suosittelen.

Lisäys: tosta; sama kitara, eri värisenä, halvalla
http://www.keymusic.com/en/product/ … -Paul-Studio-50s-Tribute-Worn-White
"Rehab is for quitters"
novo
09.04.2012 18:08:16
Se ois sit tällä viikolla tulossa kolmas Gibson talouteen, les paul studio. On tästä taloudesta maailmalla ehtinyt tosin lähtä jo kolme Gibaa: SG standard, SG special faded ja Melody Maker.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
09.04.2012 20:12:56 (muokattu 10.04.2012 16:02:29)
No niin...nyt taas kauhea gas puskee päälle tämän ketjun seurauksena :D Harmi kun on niin monta projektia menossa. Tuo worn white näyttää kyllä hyvältä...
Muovinen
10.04.2012 12:11:00

hallu: No tuossapa yksi semmoinen. Nuo eivät ole kalleimmasta päästä Lessuja ja ohuemmalla pintakäsittelyllä, mutta todella hienoja ja makeita soittaa.

Tosi hieno. Yleensä gold topit on mun silmään liian bling bling, mutta tässä on löydetty balanssi. Laitoin rohviiliin kuvaa omista kamoista, mukana myös LP:

http://muusikoiden.net/dyn/users/98529.jpg
-General Petrovsky
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)