Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kyselyä kokeneilta kitaristeilta kitaran huollosta ??
1
eetueddie
28.03.2012 22:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli De-Armond merkkisestä M-65c mallisesta Les Paul kopiosta petti Humbucker, oon nyt hommaamassa uutta mikkiä tilalle ja kysynkin että minkälaisia kokemuksia/suosituksia on eri merkkisistä mikeistä ( gibsonin mikit kuuleman mukaan parhaasta päästä pitääkö paikkaansa )ja mietin että millanen operaatio tollasen mikin vaihtaminen on oon kyllä purkanu ja kasannu yhen Stratocaster tyyppisen skeban mutta lienee ollu helpompi homma kuin tämä
 
Gabe
28.03.2012 22:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Victor Helldriver
28.03.2012 23:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

millä tavalla humppari petti?
 
niin joo ja iuhat irti potikasta ja uus mikki kiinni kolvilla vaan...ei se sen kummempaa oo
 
mikkivaihtoehtoja sitten onkin jo miljoona et kandee kertoa vaan millasta meinasit tilalle
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Karvamammutti
28.03.2012 23:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetueddie: Eli De-Armond merkkisestä M-65c mallisesta Les Paul kopiosta petti Humbucker, oon nyt hommaamassa uutta mikkiä tilalle ja kysynkin että minkälaisia kokemuksia/suosituksia on eri merkkisistä mikeistä ( gibsonin mikit kuuleman mukaan parhaasta päästä pitääkö paikkaansa )ja mietin että millanen operaatio tollasen mikin vaihtaminen on oon kyllä purkanu ja kasannu yhen Stratocaster tyyppisen skeban mutta lienee ollu helpompi homma kuin tämä
 
Mahottoman helppo projekti on lespaan mikinvaihto.
 
Tällä palstalla noita mikrofonikeskusteluja on ollut paljonkin. Kannattaa niitä tsekkailla, mutta nämä yleisesti hyväksytyt valmistajat toiminee: Seymour Duncan, DiMarzio, Lollar, BKP... mitä näitä nyt on. Jokaisella valmistajalla on myös nettisivut missä kivasti esitellään tuotteiden ominaisuuksia. Tutki ja ihastu.
 
"Jos mä oisin saviruukkupoika ni vonkaisin sulta iha vitusti" - Jeszse || The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
naavanka_
28.03.2012 23:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne mikit tuostavaan "petä"
Melkein mikätahansa perushyvä alnico humppari käypi lähes mihintahansa musiikkityyliin.
 
s8na
29.03.2012 09:17:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Ei ne mikit tuostavaan "petä"
Melkein mikätahansa perushyvä alnico humppari käypi lähes mihintahansa musiikkityyliin.

 
Näinpä, on hyvinkin todennäköistä, että itse mikki on ehjä. Vika on todennäköisemmin mikinvalintakytkimessä, volumepotikassa tai sitten johdotusten juotoksissa.
 
eetueddie
07.04.2012 15:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh kiitos vastauksista... Onko muuten muuta mahollisuutta tsekata tilanne kun vaihtaa kaikki osat volume potikasta johdotuksiin jotta sais selville mikä vikana kun tuo toinen mikki pelittää hyvin ???
 
the-Antero
07.04.2012 17:33:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä se toinen mikko tekee? Onko kokonaan mykkä vai pätkiikö? Onko soundi siinä erilainen kuin aiemmin?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Wradlin
07.04.2012 17:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mitä se toinen mikko tekee? Onko kokonaan mykkä vai pätkiikö? Onko soundi siinä erilainen kuin aiemmin?
 
Kenestähän Mikosta tässä puhutaan? Mykkä ja pätkivä ihminen?
 
the-Antero
07.04.2012 19:18:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:Dmun kaveri joka täytti just 40 tai siis mikki olinkyseessä
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
eetueddie
17.04.2012 20:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mitä se toinen mikko tekee? Onko kokonaan mykkä vai pätkiikö? Onko soundi siinä erilainen kuin aiemmin?
 
Ei... kumma kyllä pelas samanlailla kun ennenki
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «