Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiinteätallaista rock/heavykeppiä
1 2
Vladi
06.04.2012 22:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
Olisi tarkoitus päivittää omaa kitarakalustoa puhtaasti säröhommiin tarkoitetulla stratojohdannaisella. Soundit jossain Skid Row:n, Megadethin ja Extremen hujakoilla. Taustatutkimus on ollut yllättävän vaikeaa, toivomillani spekseillä olevia kitaroita tuntuu löytyvän erittäin huonosti. Speksilistalla olisi ainakin:
 
- 25,5' skaala, ehkä 25' jos speksit kolahtais muuten.
- Kiinteä talla. En jaksa floikkia tai vintage-tremoloita, jokainen moisilla varustettu kitara on mennyt kiertoon.
- HH-mikitys
- Jumbonauhat, vähintään 22
- Perinnehenkisempi ulkonäkö, geneeriset LTD:t, Ibanezit ja Jacksonit ei vaan uppoa.
- Hinta uutena/käytettynä max. 1300e
 
Kuten mainitsin, selvitystyö on ollut aika nihkeää ja tuntuu, että helpoimmalla pääsisi tilaamalla Warmothilta customin. Tehdasmalleista lähimmäksi pääsee Fenderin Blacktop-tele ja Wasburnin Nuno-mallit. Mulla on aika selkeä visio, millainen kitaran pitäisi olla, mutta pidän customina tilaamista viimeisenä vaihtoehtona. Siispä otan mielelläni ehdotuksia vastaan.
 
Kiitos ja kumarrus.
 
Vladi
ReBeat
06.04.2012 22:43:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko Mayonese Setius GTM Lizard yhtään likelle sinne päin? Siinä on kyllä medium jumbo nauhat ja 25,4" skaala. Käytettynä pitäis mennä budjettiin tai ehkä uutenakin jostain tarjouksesta.
 
http://www.sound-shop.fi/fi/sahkoki … rat/158-mayones-setius-gtm-6-lizard
 
LaMotta
06.04.2012 22:45:10 (muokattu 06.04.2012 22:45:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PRS?
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Vetehinen
06.04.2012 22:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olis kimppatilattava Radix?
 
Music is the best escape.
Krice
06.04.2012 22:58:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvailit täsmällisesti Jim Root Straton:
http://www.thomann.de/fi/fender_jim_root_stratocaster_mn_fw.htm
 
Gabe
07.04.2012 09:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tuli heti myös Jim Root mieleen :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Vladi
07.04.2012 10:06:13 (muokattu 07.04.2012 12:25:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille.
 
PRS - Kenties, mutta mikä? SE-malleja katsellessa noihin toivomiini spekseihin ei taida mennä kuin Tremonti-malli, mutta se saattaa olla soundiltaa turhankin lähellä tuota Atlastani. Voisi silti testailla. Löytyykö PRS:ltä jotain budjettiini ja speksitoiveisiini sopivia malleja esim käytettynä?
 
Mayones - Nää on komeita kitaroita, oonkin joskus fiilistelly noita. Ainakin Markun Musiikissa oli useampia näytillä, pitää käydä testaamassa.
 
Radix - Laatu epäilyttää. Olen kuullut vähän kaikenlaisia kokemuksia noista. Voisin kuitenkin ottaa tarkemmin selvää.
 
Jim Root Strato - Saa olla muuten aika täydellinen keppi, jotta voisin perustella itselleni kitaran oston, josta menis koko sähköpuoli vaihtoon. Yksi aktiivimikillinen kitara on ollut, toista ei tule. Voisihan tuota koittaa jos tulee kaupassa vastaan. :)
Krice
07.04.2012 10:30:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Yksi aktiivimikillinen kitara on ollut, toista ei tule.
 
Älä hassuttele. Teet vain 18V-modauksen niin se on siinä.
 
Decadetroll
07.04.2012 11:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Älä hassuttele. Teet vain 18V-modauksen niin se on siinä.
 
Höpö höpö :)
 
Jos elektroniikat ei miellytä, niin ne riipastaan kitarasta pois ja pistetään myyntiin.. kyllä ne aina jollekkin muulle kelpaa. Nakkaa siihen tilalle sitten mikeistä saaduilla rahoilla duncanit tai dimarziot. Simppeliä.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Entropia666
07.04.2012 12:01:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Höpö höpö :)
 
Jos elektroniikat ei miellytä, niin ne riipastaan kitarasta pois ja pistetään myyntiin.. kyllä ne aina jollekkin muulle kelpaa. Nakkaa siihen tilalle sitten mikeistä saaduilla rahoilla duncanit tai dimarziot. Simppeliä.

 
Mä oon ite vaihtanu joka ikiseen mun kitaraan järestään mikit. Emmä sinällään ees mikkejä kato ostotilanteessa, kun vaihtoon menevät kuitenki.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Ziggy Bubba
07.04.2012 12:05:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mä oon ite vaihtanu joka ikiseen mun kitaraan järestään mikit. Emmä sinällään ees mikkejä kato ostotilanteessa, kun vaihtoon menevät kuitenki.
 
On kuitenkin vähän isompi homma vaihtaa kokonaan "konehuoneen" kamat (miinus mikkikytkin) kuin vaihtaa vaan passiivimikistä toiseen. Mutta muuten juu, itekin vaihdan melkein aina mikit uusiin kitaroihin. Turhan tosiaan liikaa niiden perusteella valita kitaraa.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Decadetroll
07.04.2012 12:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mä oon ite vaihtanu joka ikiseen mun kitaraan järestään mikit. Emmä sinällään ees mikkejä kato ostotilanteessa, kun vaihtoon menevät kuitenki.
 
Näinpä juuri.. Eikä se vaihto ole iso homma. Senkus hankkii muutamalla eurolla potikat edellisten tilalle ja juottelee kiinni vaan. Jakki ja mikkikytkinhän käy joka tapauksessa, vaikka olisi aktiiveista vaihtamassa passiiveihin.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Vetehinen
07.04.2012 18:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä.. Olisko siinä aloittajalle ratkaisu: osta kiinteätallainen strato, ja vaihda mikeiksi humpparit...?
 
Music is the best escape.
oiva tumpeloinen
07.04.2012 18:49:30 (muokattu 07.04.2012 18:50:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko strato vintagetallalla täysin pois laskuista, jos tallan blokkaa? Suurimmalle osalle "blokkaamiseksi" riittää tallan kanteen vetäminen viiden jousen voimalla, jolloin se ei käytännössä anna periksi bendatessa. Silloin se ei eroa kuin soundin suhteen stratosta, missä on kiinteä talla.
 
Jos tuommoinen operaatio onnistuu, alkaa vaihtoehtoja riittämään tolkuttomasti esim. Fenderiltä. Voipi vaatia pleksin vaihtamista, mutta muuten pitäisi olla kohdallaan.
 
E: vaikka pelkät jouset ei riittäisi tallan blokkaamiseksi, ei ole kovin iso homma laittaa yhtä puupalikkaa tms. tallan perään. Kertaluontoinen operaatio kuitenkin.
madcow2
07.04.2012 18:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän katselisin jotain tämmöistä osastoa: http://www.thomann.de/fi/schecter_blackjack_sls_c_1_stbb.htm
 
Möö.
oiva tumpeloinen
07.04.2012 18:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madcow2: Itsehän katselisin jotain tämmöistä osastoa: http://www.thomann.de/fi/schecter_blackjack_sls_c_1_stbb.htm
 
Mä luulen, että tämä: Perinnehenkisempi ulkonäkö, geneeriset LTD:t, Ibanezit ja Jacksonit ei vaan uppoa torppaa tuon kitaran ainakin aloittajan listalta.
madcow2
07.04.2012 19:16:56 (muokattu 07.04.2012 19:26:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä luulen, että tämä: ... torppaa tuon kitaran ainakin aloittajan listalta.
 
Ääh, taidat olla oikeessa. :) Ja vissiin jaguaari ei kelpaa? Vaikee homma khyl.
 
E: Olis 22 jumbo nauhaa, kiintee talla ja 2 humpparia. Tässä on yksi esimerkkinä:
http://www.thomann.de/fi/fender_blacktop_jaguar_hh_rw_fsr.htm
 
edit2: muutin linkkiä, oli ekaan kiireessä osunut joku 1200e sigu
 
Möö.
Vetehinen
07.04.2012 19:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madcow2: Ääh, taidat olla oikeessa. :) Ja vissiin jaguaari ei kelpaa? Vaikee homma khyl.
 
E: Olis 22 jumbo nauhaa, kiintee talla ja 2 humpparia. Tässä on yksi esimerkkinä:
http://www.thomann.de/fi/fender_blacktop_jaguar_hh_rw_fsr.htm
 
edit2: muutin linkkiä, oli ekaan kiireessä osunut joku 1200e sigu

 
Mensuuri liian lyhyt.
 
Music is the best escape.
Vainottu
07.04.2012 23:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs olisi tämmönen perinnehenkisempi ESP LTD? 1000-sarjalaiset on jo ihan päteviä keppejäkin.
 
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_phoenix_1000_sw.htm
 
Kitara on soitin
madcow2
08.04.2012 00:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Mitenkäs olisi tämmönen perinnehenkisempi ESP LTD? 1000-sarjalaiset on jo ihan päteviä keppejäkin.
 
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_phoenix_1000_sw.htm

 
Ihan pätevä keppi, vaan aloittaja taisi jotain stratomeininkiä hakea. Tiedä sitten, onko oikeesti kuinka korkeella prioriteeteissa..
Vladi: Olisi tarkoitus päivittää omaa kitarakalustoa puhtaasti säröhommiin tarkoitetulla stratojohdannaisella.
 
Möö.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «