Aihe: Onko valmistusmaalla teille merkitystä?
1 2 3 4 5 6
Gabe
06.04.2012 22:10:11
Mulla on myös kiina boikotissa. Kyllä niitä muuallakin tehtyjä löytää, mä itse mieluummin maksan vähän vaikka lisää.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lonelyplayer
06.04.2012 22:15:13
K.Hill: No eihän se sitten ole mikään jenkki-vahvistin, jos se on Kiinassa tehty vaan kiinalainen vahvistin. Itse en osta Kiinassa tehtyjä tuotteita kuin pakon edessä, eli jos muualla tehtyjä ei saa. Kaikkein älyttömintä on maksaa kiinalaisista tuotteista länsimaista hintaa, mikä ei onneksi musatavaroissa ole tavanomaista, mutta esim. kiinalaisia kenkiä (esim. Clarks) saatetaan täällä myydä jopa 150 eurolla, vaikka oikea hinta olisi n. 20 euroa.

Aika ahtaasti näköjään suhtaudut asioihin. Kyseessä on täysin suunnittelijan, Bruce Eganaterin luoma vahvistin... jonka hinta on kiitos ulkoistetun valmistuksen, myös minun kukkarolleni sopiva. Nyt se on Kiina... ei kovin kauaa veikkaan...

Ainoa tuote mitä kiinan jengi EI ole kopioinut on ruuti ( ja myös paperi kieltämättä)
K.Hill
06.04.2012 22:25:07
lonelyplayer: Aika ahtaasti näköjään suhtaudut asioihin. Kyseessä on täysin suunnittelijan, Bruce Eganaterin luoma vahvistin... jonka hinta on kiitos ulkoistetun valmistuksen, myös minun kukkarolleni sopiva. Nyt se on Kiina... ei kovin kauaa veikkaan...

Ainoa tuote mitä kiinan jengi EI ole kopioinut on ruuti ( ja myös paperi kieltämättä)

En tosiaankaan ole niin avarakatseinen että pitäisin jenkki-tuotteena jotakin jossa ei lue "Made in USA". Eiköhän siitä jenkitkin loukkaantuisi. "Made in China" tarkoittaa "valmistettu Kiinassa". Ei sitä voi selvemmin sanoa.
lonelyplayer
06.04.2012 22:36:12
K.Hill: En tosiaankaan ole niin avarakatseinen että pitäisin jenkki-tuotteena jotakin jossa ei lue "Made in USA". Eiköhän siitä jenkitkin loukkaantuisi. "Made in China" tarkoittaa "valmistettu Kiinassa". Ei sitä voi selvemmin sanoa.

Ei siinä missään luekkaan että "Made in USA" En ole sitä väittänytkään, vahvistin on kasattu Kiinassa. Onpahan vaan suuniteltu USA:ssa... valmistus Kiinassa.

Mikä tässä tökkii ? Oletko koskaan kokeillut Egnaterin vahvistimia ? Aika monta merkkiä nykyään tehdään siellä tai Koreassa tai Vietnamissa. Mikä näitä erottaa ?
lonelyplayer
06.04.2012 22:42:38
M4ss3 m/: On, koreanpaskaa en osta enää ikinä enkä tuskin kiinalaistakaan. Ihan vain siksi, että huonolaatuisia ja työolot niissä mestoissa niin paskat ettei sellaista toimintaa halua tukea.

Saako ihan kysyä että koska meinaat ekan vahvistimen ostaa... :)
M4ss3 m/
06.04.2012 22:44:28
lonelyplayer: Saako ihan kysyä että koska meinaat ekan vahvistimen ostaa... :)

No sääh. En älynny, että nekin valmistetaan jossain vinkuintiassa. Pitää varmaan pistää noi vanhat polttopuiksi ja ostaa Axe-Fx. Ei sillä, ettenkö olis koreassa valmistettuja kitaroitakin omistanu.
Oikeasti uus biisi: http://maihinnousu.net/s/15724
Osteri
06.04.2012 22:49:02 (muokattu 06.04.2012 22:49:29)
merkitseekö teille kitaran/vahvistimen valmistusmaa kuinka paljon? Ja perustelkaa miksi ja kuinka paljon.

Valmistusmaalla ei ole mitään väliä. Mulle lähtökohtaisesti kelpaa kaikki kitarat, kun sopii käteen ja ovat mulle hyviä soittaa. Hyvän keikan voi vetää alle 1000 euron kitaralla joten siitä kasasta valitsen. Ei kiinnosta laittaa kitaraan enempää rahaa kun noinkin löytyy hyviä. Tärkeätä on, että niissä on jotain erikoista ja jos mahdollista, samaa ei ole muilla. Näköjään niitä hyviä yksilöitä onkin sitten löytynyt 90-luvulta korealaisina ja sopivan hintaisina. Siis ilmeisesti, ehkä, ei väliä valmistusmaalla kunhan se on Korea.
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Confidentum
06.04.2012 22:49:55 (muokattu 06.04.2012 22:51:09)
M4ss3 m/: On, koreanpaskaa en osta enää ikinä enkä tuskin kiinalaistakaan. Ihan vain siksi, että huonolaatuisia ja työolot niissä mestoissa niin paskat ettei sellaista toimintaa halua tukea.

Eikäkö, olot ei kohene, jos ei niiltä osta. Katsos kun ostaa, niin bossi saapi riisiä paljon ja duunari vähän. Jos ei osta, niin bossilta ja duunarin mukuloilta jääpi riisit syömättä kokonaan. Ulkomaisten rahalla ja ostamisella ne olot kohenee, niinkuin meillä Suomessakin aikoinaan. Eikä ne ekat suomalaisten jäänmurtajat ja risteilijät niin kovin kummosia olleet, laadun tekemistä pitää opetella muiden rahoilla, näin se menee.
M4ss3 m/
06.04.2012 22:51:15
Confidentum: Eikäkö, olot ei kohene, jos ei niiltä osta. Katsos kun ostaa, niin bossi saapi riisiä paljon ja duunari vähän. Jos ei osta, niin bossilta ja duunarin mukuloilta jääpi riisit syömättä kokonaan. Ulkomaisten rahalla ja ostamisella ne olot kohenee, niinkuin meillä Somessakin aikoinaan. Eikä ne ekat suomalaisten jäänmurtajat ja risteilijät niin kovin kovin kummosia olleet, laadun tekemistä pitää opetella muiden rahoilla, näin se menee.

Ehkä sitten kun ne duunarit saa sitä riisiä enemmän kuin se riistoriisiporvari siitä mun ostoksesta.
Oikeasti uus biisi: http://maihinnousu.net/s/15724
lonelyplayer
06.04.2012 22:53:42
M4ss3 m/: No sääh. En älynny, että nekin valmistetaan jossain vinkuintiassa. Pitää varmaan pistää noi vanhat polttopuiksi ja ostaa Axe-Fx. Ei sillä, ettenkö olis koreassa valmistettuja kitaroitakin omistanu.

Rehellinen kommentti, arvostan sitä. Mutta älä nyt heti tolle linjalle lähde ( ja riittäkö rahat ?)

Mä olen sitä mieltä että mitä nopeammin palkkataso/elintaso Kiinassa nousee, sitä nopeammin alkaa esim. demokratia ja vapaus nostaa päätään.
Joo tiedän...kaikki huutaa: sitä nopeammin maailman loppu tulee... Valitettavasti totta. Mutta kitaroiden ja vahvistinten laatu se vaan paranee... :)
lonelyplayer
06.04.2012 22:57:20 (muokattu 06.04.2012 22:58:06)
turha kommentti
lonelyplayer
06.04.2012 23:08:29
M4ss3 m/: Ehkä sitten kun ne duunarit saa sitä riisiä enemmän kuin se riistoriisiporvari siitä mun ostoksesta.

Terve tuloa vaan reaalielämään. Kannattaa myös asioita opiskellakkin niin ei tule se törmäys niin kovaksi...
jumara
07.04.2012 00:11:15 (muokattu 07.04.2012 00:19:00)
M4ss3 m/: Ehkä sitten kun ne duunarit saa sitä riisiä enemmän kuin se riistoriisiporvari siitä mun ostoksesta.

Juu, mutta ostamalla länsimaisen skeban
a) maksat samalle "riistoporvarille", joka tod.näk. omistaa myös sen kiinakitaratehtaan, helvetisti enemmän myyntikatetta
b) maksat sinne kaukoitään entistäkin vähemmän kitarassa käytetyistä tarvikeosista (niin, ei kai teistä kukaan kuvittele, että jotain massahardwarea oikeasti tehtäisiin vielä ns. lännessä), kun kohdassa a) mainittu "riistoporvari" on kilpailuttanut kiinalaiset alihankkijansa myymään hilut entistäkin olemattomammilla katteilla.

Welcome to western quarter economy...
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Gabe
07.04.2012 09:25:11
M4ss3 m/: No sääh. En älynny, että nekin valmistetaan jossain vinkuintiassa. Pitää varmaan pistää noi vanhat polttopuiksi ja ostaa Axe-Fx. Ei sillä, ettenkö olis koreassa valmistettuja kitaroitakin omistanu.

Valmistetaan laadukkaita vahvistimia muuallakin kuin koreassa ja vinkuintiassa :) Esim. marshall tekee joitain mallejaan briteissä, ja suomesta löytyy esim. bluetone. Itse olen tässä lähitulevaisuudessa päivittämässä oista valikoimista pois kaikki halpatuotannon maat vahvistimissakin. Toki esim. bluetone maksaa paljon enemmän mut onhan sillä 10 vuoden takuu ja varmaan pikku rempoilla vielä siitäkin pitkälle pärjää. Ja se on rakennettu point to point tekniikalla niin on huomattavasti edullisempi korjata. Kannattaa miettiä sitäkin että jos ostaa yhden laadukkaan niin se voi pitkällä juoksulla tulla paljonkin edullisemmaksi.

Laatu maksaa :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
jarmo vh
07.04.2012 10:08:06
Valmistusmaalla sinällään ei ole merkitystä mutta olen konservatiivinen sen suhteen, että en oikein arvosta kopioita. Tämä tarkoittaa sitä, että Stratocasterin pitää olla Fender, Les Paulin pitää olla Gibson jne. Kunnia ja rahat kuuluvat mielestäni tuotteen keksijälle, vaikka kopio olisi parempi ja halvempi.
Vahinko ei tule kallo keulassa.
aristoteles666
07.04.2012 10:16:37

jarmo vh: Valmistusmaalla sinällään ei ole merkitystä mutta olen konservatiivinen sen suhteen, että en oikein arvosta kopioita. Tämä tarkoittaa sitä, että Stratocasterin pitää olla Fender, Les Paulin pitää olla Gibson jne. Kunnia ja rahat kuuluvat mielestäni tuotteen keksijälle, vaikka kopio olisi parempi ja halvempi.

hyvin olet valinnut esimerkit kun niiden "keksijät" ei ole 50-60 luvun puolenvälin jälkeen niistä rahoja saanut.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Osteri
07.04.2012 11:03:35
jarmo vh: ..olen konservatiivinen sen suhteen, että en oikein arvosta kopioita. Tämä tarkoittaa sitä, että Stratocasterin pitää olla Fender, Les Paulin pitää olla Gibson jne.

Ihan mielenkiinnosta kysyn rikkooko Ruokangas konservativisuutta rakentamalla Unicorn-mallin jonka esikuva on Gibson LP -59 ? Vai ollaanko me suomalaiset vähän sellaisia että omille sallitaan kopiointi mutta kaukoidälle se ei ole sopivaa.
http://www.ruokangas.com/?page_id=7&sub=13
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
jarmo vh
07.04.2012 11:32:10 (muokattu 07.04.2012 11:32:50)
Osteri: Ihan mielenkiinnosta kysyn rikkooko Ruokangas konservativisuutta rakentamalla Unicorn-mallin jonka esikuva on Gibson LP -59 ? Vai ollaanko me suomalaiset vähän sellaisia että omille sallitaan kopiointi mutta kaukoidälle se ei ole sopivaa.
http://www.ruokangas.com/?page_id=7&sub=13

Hieno kitara mutta jos ei suora kopio niin melkein. En ole kiinnostunut. Ja tottahan sekin on mitä Aristoteles666 yllä totesi, että "keksijät" on jo kuolleet ja kuopattu. Ei se silti muuta mielipidettäni. Kopiot on kopioita. Oman Guild Bluesbirdin kanssakin on vähän niin ja näin vaikka rakennne ja ulkomitat poikkeavat Les Paulista, voi olla että joudun myymään sen. On tämä kuitenkin niin vakava asia...
Vahinko ei tule kallo keulassa.
Artist
07.04.2012 11:43:25
Ei sinänsä suurta merkitystä, vaikka mielusti tukisi länsimaista/kotimaista pienyrittäjää tälläkin saralla.

Kuitenkin ne eniten meikäläistä kiinnostavat kitarat ovat syystä tai toisesta lähes poikkeuksetta jenkkiläisiä, joten ihan siltä pohjalta varmaan jatkossakin tulee pitäydyttyä siellä tehdyissä kitaroissa.

Varmaan muualla tehdään hyviä kitaroita, mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)