Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 546 47 48 49 50399 400 401 402 403
ferodoz
04.04.2012 18:10:51

EJ84: Soundista kuuli! :)

Ei sillä eikä millään, mutta onko nämä nyt niitä asiallisia ja tarpeellisia kommentteja asioihin, mitä sä peräänkuulutit multa tässä taannoin? :)
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
04.04.2012 18:17:44

ferodoz: Ei sillä eikä millään, mutta onko nämä nyt niitä asiallisia ja tarpeellisia kommentteja asioihin, mitä sä peräänkuulutit multa tässä taannoin? :)

Oli! Lisää vastaavia!
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
EJ84
04.04.2012 18:52:47 (muokattu 04.04.2012 18:57:33)

ferodoz: Ei sillä eikä millään, mutta onko nämä nyt niitä asiallisia ja tarpeellisia kommentteja asioihin, mitä sä peräänkuulutit multa tässä taannoin? :)

Eräänlaista huumoria. Pyrin pysymään pääsääntöisesti asiallisuuksissa. Näitä heittoja ei tällä päällä pysty laukomaan kun kerran kuukaudessa tai parissa.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
VeKrio
04.04.2012 19:23:19

EJ84: Eräänlaista huumoria. Pyrin pysymään pääsääntöisesti asiallisuuksissa. Näitä heittoja ei tällä päällä pysty laukomaan kun kerran kuukaudessa tai parissa.

No on mennyt melkoiseksi, kun hyymoriakin pitää jo alkaa perustelemaan. :) Selvästi oli hunajalakkainen saundi!!!1
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
ferodoz
04.04.2012 19:34:58

EJ84: Eräänlaista huumoria. Pyrin pysymään pääsääntöisesti asiallisuuksissa. Näitä heittoja ei tällä päällä pysty laukomaan kun kerran kuukaudessa tai parissa.

Mutta ei sitten yhtää enempää. ;)
Vieno
04.04.2012 23:20:44
Kailis: Pitkästä aikaa kiireessä äänitin tänään pätkän Zoom H2:lla. Silleen kylmiltään, siksi aika kulmikasta. Tai no, aika jäykkähän mä oon muutenkin =D

http://soundcloud.com/kailis/ste-000-21

Ai niin. 1:20 on viesti kaikille kuulijoille.

Saat anteeksi!
marktark
05.04.2012 14:47:39
Onks tossa Kailis ihan settitomi toi eka tuplaiskuinen ? Kiva soundi, jonka tyyppistä haen nyt, kun onnistuin löytämään 14" rototomin ! (oli muuten myyjällä lattiatomina 18" roto...;)
Play that song, not the instrument.
Kailis
05.04.2012 19:02:14 (muokattu 05.04.2012 19:07:29)

marktark: Onks tossa Kailis ihan settitomi toi eka tuplaiskuinen ? Kiva soundi, jonka tyyppistä haen nyt, kun onnistuin löytämään 14" rototomin ! (oli muuten myyjällä lattiatomina 18" roto...;)

Khyl se on Brady 8"X7", päällä Aquarian Texture Coated, alla Hi-Frequency Coated, melko pinkeällä vireellä. Erikseen voi kuulostaa efektimäiseltä, oikeastaan siitä 0:42 fillistä kuulee että hyvin se istuu muihin tomeihin. Aika pieni pentele se on ja tarkka siitä että osuu oikein.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
VeKrio
05.04.2012 21:44:11

Kailis: Khyl se on Brady 8"X7", päällä Aquarian Texture Coated, alla Hi-Frequency Coated, melko pinkeällä vireellä. Erikseen voi kuulostaa efektimäiseltä, oikeastaan siitä 0:42 fillistä kuulee että hyvin se istuu muihin tomeihin. Aika pieni pentele se on ja tarkka siitä että osuu oikein.

Mä oon itseasiassa Kailiksen (peukun) innoittamana laittanut kans vähän eripaksuisia kalvoja. Aqun kirkas ykskerros 12" tomissa, alakalvona Diplomat ja 14":ssa on Response 2 ja kirkas Amba. Pitäiskö ostaa Velliltä se 10" tohon jatkoks ja rupee tekemään oikein musaa...
Kailis
05.04.2012 22:28:30

VeKrio: Mä oon itseasiassa Kailiksen (peukun) innoittamana laittanut kans vähän eripaksuisia kalvoja. Aqun kirkas ykskerros 12" tomissa, alakalvona Diplomat ja 14":ssa on Response 2 ja kirkas Amba. Pitäiskö ostaa Velliltä se 10" tohon jatkoks ja rupee tekemään oikein musaa...

Kymppi tohon settiin on mun mielestä erittäin perusteltua. Go for it!
Linnunlaulupuu
05.04.2012 23:11:42
VeKrio: No on mennyt melkoiseksi, kun hyymoriakin pitää jo alkaa perustelemaan. :)

No mutta jotkut ei osaa löytää huumoria mistään, mikä ei liity puukkotappeluihin, viunaan tai ihan muuten vaan tuttuun kyldyyriympäristöön.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
VeKrio
06.04.2012 00:26:01

Kailis: Kymppi tohon settiin on mun mielestä erittäin perusteltua. Go for it!

Juu, häiritsinkin jo Velliä siitä. Mut jos se on tota kaikkein vihreintä sävyä, niin sit täytyy haudata hanke. Vaikka mun basari on eri merkkiä ja väriä todellakin, niin jotenkin haluaisin tomien olevan samaa palettia. Mun kuvissa on yks Vellin aikoinaan linkittämä kuva. Erot on ton vihreimmän ja kahden muun välillä tosi selvät.
ferodoz
06.04.2012 11:40:01 (muokattu 06.04.2012 12:37:18)

Linnunlaulupuu: No mutta jotkut ei osaa löytää huumoria mistään, mikä ei liity puukkotappeluihin, viunaan tai ihan muuten vaan tuttuun kyldyyriympäristöön.

Mä en vain voi käsittää mikä sulla on mua vastaan. Huumorintajuni on kyllä kunnossa, puukkotappeluista puhuu ne jotka on siinä uskossa että Härmä-elokuva vastaa nykypäivän todellisuutta, ja viinaa en ole juonut noin kahteen vuoteen. Oliko vielä muita juttuja mistä voisit repiä näitä viisauksiasi? Tässä hieman faktaa niin saat kehitellä kaikkea uutta: Ikä: 21v, siviilisääty: naimaton mutta parisuhteessa, ammatti: valomainostyöntekijä, sivutoiminen työ: bilebändin rumpali, auto: Toyota Corolla -04, asunto: vuokrakaksio Tampereen keskustan tuntumilta, lapset: ei ole.

Koitahan näillä eväillä kehittää jotain uutta seuraavaksi kerraksi, alkaa toi sama levy jo kyllästyttämään. :)
markkuliini
06.04.2012 15:31:17

Lemon:
Mä oon varmaan sanonut tätä ennenkin, mut sä oot ihana. Tosta löytyy sellasta tatsia, mikä mun mielestä niin usein puuttuu suomalaisilta rumpaleilta.

Kiitos ja kumarrus, Lemon! :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
06.04.2012 15:51:26

Lemon: Sori nyt, mut spämmäänpä taas, kun näitä viimeaikaisia keikkoja on jostain syystä putkahtanu YouTubeen tasaista tahtia.

Tällä kertaa reggaeta, itseasiassa allekirjoittaneen reggae-neitsyys tässä vietiin.
http://www.youtube.com/watch?v=G2dJGFNgoPk

Tässä on tosi makee meininki. Ihana rytmiryhmä. Mä oon just se suomalainen, joka etsii tota tatsia. Siinä lepää, sanoisin.

Olen tullut siihen tulokseen, että Lemon on less-is-more -tyyppinen Vinnie Colaiuta, ja markkuliini on vähintään viiden pennin Keith Carlock. Aivan mahtavii soittopoikii. Kiitos ja anteeksi.
OPJ1974
07.04.2012 13:00:20

Pari uutta klippiä haukuttavaksi tiistain reeneistä (kaksi ekaa videota sivulla):
http://www.tapinapahkina.fi/opj/video

Solistin kanssa (eikä kai välillä soittajienkaan kanssa) ei aina olla samalla kartalla, mutta keulakuva on uusi ja vasta opettelee biisejä...

Äänitin koko reenit Zoomin Q3:lla. Joten jos oikein rohkeaksi heittäydyn, näitä samoja piinavideita tullee lisää ihan riesaksi asti. Kunhan ehdin ne kääntää sopivan kokoisiksi ja oikeaan formaattiin ja....
sahkuifk
09.04.2012 17:11:16
OPJ1974: Pari uutta klippiä haukuttavaksi tiistain reeneistä (kaksi ekaa videota sivulla):

Solistin kanssa (eikä kai välillä soittajienkaan kanssa) ei aina olla samalla kartalla, mutta keulakuva on uusi ja vasta opettelee biisejä...

Äänitin koko reenit Zoomin Q3:lla. Joten jos oikein rohkeaksi heittäydyn, näitä samoja piinavideita tullee lisää ihan riesaksi asti. Kunhan ehdin ne kääntää sopivan kokoisiksi ja oikeaan formaattiin ja....

Hyvin sää vedät.
Kävelin sumussa koulun ohitse.
VeKrio
09.04.2012 17:43:11 (muokattu 09.04.2012 17:44:12)

OPJ1974: Pari uutta klippiä haukuttavaksi tiistain reeneistä (kaksi ekaa videota sivulla):

Onko sulla se Worldmax virppana? Jotenkin tosi kuollut ja liian tiukka vire mun korvaan. Oletko harkinnut laskea sitä vähän?

Muilta osin tuli mieleen teinivuoen vallan kun kaikkea noita silloin veivattiin. Ihan uskollisesti soittelet alkuperäisten komppien ja fiilisten mukaan niinkuin koko bändikin.

Nyt tattis jelppiä ja kommenttia, kun liittyy aiheeseen. Oon tehnyt kaikki rumpusoolokilpailutuotokset ynnämuut lainakamoilla, ja nyt olis vara investoida 150 euroa johonkin kivaan. Onko muita varteenotettavia kuin Zoomin Q3 ynnämuut? Yks vaihtoehto on, että pelkkä hyvä äänen tallennin, sillä mulla on ihan ok älypuhelinkamera jolla saa hyvää kuvaa mutta huonoa ääntä. Ja se ääni täs on se tärkeempi. Haluan että saundeista saa tolkkua.

Tai olisko kellään nurkissa joutilasta kampetta?
OPJ1974
09.04.2012 19:39:43

VeKrio: Onko sulla se Worldmax virppana? Jotenkin tosi kuollut ja liian tiukka vire mun korvaan. Oletko harkinnut laskea sitä vähän?

WM on virppana joo.

Se on aika korkeassa vireessä ja tiukkasaundinen, kun on tullut soitettua muutakin musaa nyt kuin vain tätä Rainbow'ta. Ja itse treenatessa luurien läpi erottuu toi virppa paremmin taustamusan seasta. Oon aika laiska virittelemään muutenkin, ehheh :) Ehkäpä Vekan viritysklinikka tulevan viikonlopun Lahden rumpufestareilla saisi aikaan vähän kipinää senkin osalla.

Yleensä pidän kyllä matalammassa vireessä sitä. Zoomin sijoittelu kyllä johti vähän diskanttipainoitteisiin soundiin muutenkin.

Ai niin, ja basariakaan ei näissä reeneissä jaksanut virittää, kun oli muutakin säätöä reenien aluksi muilla niin helwetisti. Yllättävän hyvin kuuluu silti, vaikka tallentimen sijoittelu on mitä on.

Olisinpa rikas, niin pari virppaa lisää tietysti olisi kiva. Piccolo ja joku recording Customin syvä puusnare tuohon kaveriksi, ehkä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)