Aihe: Jimmy Pagen kitarahihna
1 2 3
rheinone
05.04.2012 22:11:31
Aissäähtänäm, hyvä ku en myyny kapeeta rickenbacker-hihnaani ku sille ei ollu mitään käyttöä. Nythän se on taas muotii!
zuppermuhle
05.04.2012 22:17:35
Olin siis muodin edelläkävijä kun pentuna pidin akkaria kengänauhalla.
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
trih
05.04.2012 22:17:46
rheinone: Aissäähtänäm, hyvä ku en myyny kapeeta rickenbacker-hihnaani ku sille ei ollu mitään käyttöä. Nythän se on taas muotii!

:D nyt sai hyvät. Muotia kun joku keski-ikäistyvä keksii kysyä aiheesta. Eikö tähän paheeseen muka olla puututtu aiemmin?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
05.04.2012 22:19:04
zuppermuhle: Olin siis muodin edelläkävijä kun pentuna pidin akkaria kengänauhalla.

Taisit saada siis paljon pesukkaa ja liudan muotisi seuraajia :)?
Wradlin
05.04.2012 22:19:39
trih: Mistäs oot hihnas hankkinut?

Oikeastaan nää ei ole alunperin hihnoja, vaan ohuita nahkavöitä, eli siis eri liikkeistä jotka myy vaatteita yms. Ainakin Fender tekee vastaavia ja niitä löytyy Suomestakin, hintaa vaan tuppaa olemaan niin paljon että samalla rahalla saa muilla tavoin kolme hihnaa kun vähän käyttää luovuutta. Ja nettikaupoista löytyy monenlaista kans, esimerkiksi Slashin käyttämää hihnaa pystyy nykyään ostamaan jostain mutta en muista nyt mistä.
trih
05.04.2012 22:25:06
Wradlin: Oikeastaan nää ei ole alunperin hihnoja, vaan ohuita nahkavöitä, eli siis eri liikkeistä jotka myy vaatteita yms. Ainakin Fender tekee vastaavia ja niitä löytyy Suomestakin, hintaa vaan tuppaa olemaan niin paljon että samalla rahalla saa muilla tavoin kolme hihnaa kun vähän käyttää luovuutta. Ja nettikaupoista löytyy monenlaista kans, esimerkiksi Slashin käyttämää hihnaa pystyy nykyään ostamaan jostain mutta en muista nyt mistä.

Ok. Kiitti infosta. Jotain tällaista sen ajattelin viime vuosisadalla olevankin, ei siis perushihna vaan joku juttu. Page halusi pahennusta aiheuttavan imagon ja duunasi piiiitkän kitarahihnan joistain kapeista vöistä ettei vaan sekotettaisi kitarahihnaan. Ja sit lespa munissa ja loppu on historiaa.
s151669
05.04.2012 22:52:19

trih: Tietääkö joku mikä idea tuossa kapean näköisessä/kapeassa hihnassa on?

Leveä hihna ei mahdu Les Paulin koteloon sille varattuun tilaan ?
Antikitarasankari
Leri
06.04.2012 00:02:55
mut, eiks toi soundi kuitenki lähe sormista.
hallu
06.04.2012 00:40:39
Leri: mut, eiks toi soundi kuitenki lähe sormista.

Ei se kaikilla lähde;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
kaljataiteilija
06.04.2012 08:31:27
Soiko se kitara sitten eritavalla kun on samanlainen hihna kuin lässillä tai simi peitsil?
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
trih
06.04.2012 08:51:02
kaljataiteilija: Soiko se kitara sitten eritavalla kun on samanlainen hihna kuin lässillä tai simi peitsil?

Niillä hihnoilla sormet kuulostaa Marshallin plexeiltä. Perus nylonhihnan kanssa sormista tulee vaan jotain apulannan mesasäröjä.
Gabe
06.04.2012 09:10:18
ReBeat: Kärsiminen kuuluu kaikkeen vakavastiotettavaan musiikin luomiseen. Joko fyysinen tai henkinen.

Totta, no pain no gain.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Mandarax
06.04.2012 09:58:53
s151669: Leveä hihna ei mahdu Les Paulin koteloon sille varattuun tilaan ?

Ei muuten mennytkään tuolleen normisti "kiepillä", vaan ohkompi nahkahihnahihna (siis ouhuempi materiaali mutta leveä hihna silti, 6-7cm) menee silleen taiteltuna kyllä. Raivostuttavaa kun lessu on se talon painavin keppi ja juuri siihen koteloon ei saa mahtumaan topattua nahkahihnaa..
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
joku muu sikko
06.04.2012 10:16:17
Gabe: Onpa kapea o_O Eiks toi satu jo hartiaan kun lespaa roikottaa?

Siinä adrenaliinikännissä missä Jimmy soitti, ei tunne mitään kipuja.
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä.
inrock
06.04.2012 10:22:36
Mulla ainaki tekee jo ihan kunnon tuskaa soittaa jollain 5cm leveellä hihnalla Lespan kanssa :( Mulla on parhaana hihnana isäni muinainen sähkökitaran hihna. Sellainen puna/ruskea kukkakuosinen niinkuin Albert Järvisellä muinoin. Mokkapintainen, ei muuten luista :D Paita aina soittaessa aivan solmussa.

Ois tollanen kapee hihna ihan hitsin cool kyllä, mutta ei minun selällä/hartioilla tuommosen kans Lespaa soiteta. Tele tai strato roikkumaan niin avot :)
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
Hirvi
06.04.2012 11:13:04

Svengaan kuin hirvi!
Gabe
06.04.2012 15:38:02
Hirvi: Tässä teille mallia kapeasta hihnasta:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne … 0104830955361_15147223_199714_n.jpg

Sopii soittimeen kuin nenä naamaan :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Rämppy
08.04.2012 13:40:19
Oon lukenut jostain, että jimmypagella on selkä reistaillut jo pidempään. En hirveästi ihmettele.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Tympee Huttunen
08.04.2012 13:43:15
Tässä myös melko kapea hihna ja varmasti ilman pehmusteita:

http://1.bp.blogspot.com/_VrdcCfIOb … 28_Jw/s1600/Peter%2BSteele%2B42.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)