Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier-fanaatikoita?
1 2
Läpistö
05.04.2012 10:36:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mnetissä muita Squierin kitaroihin hurahtaneita?
 
Itselläni on ollut aiemmin jenkki- ja mehikaanifendereitä, mutta sitten ostin ekan Squierini. Muistaakseni mallia Deluxe fat tele (ilmeisesti ei kovin yleinen) ja melkein heti perään Jagmasterin (ei Vista). Molemmat ollut aivan loistavan monipuolisia kitaroita ja mikkejä yms. ei olla vaihdettu.
 
Ei aina tarvitse olla kallis, että voi olla hyvä :)
novo
05.04.2012 10:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyä moon sitä mieltä, että oikein kelvollisia pensseleitä on Skuju minunkin kourieni ulottuville saatellut. Jazzarista en tykännä, mutta se onkin basso ni ei sitä tartte laskee.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
MikaHekkanen
05.04.2012 10:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ensimmäisen Skujuni vuonna 1984 enkä tule luopumaan siitä varmaankaan ikinä. Se on oikein mainio soitettava ja soundeiltaan mainio. Aivan alkuperäisenä en ole sitä pitänyt, vaan mikkejä olen vaihdellut aika ajoin, nyt paikallaan on Mexico-Fenderin sinkulat.
 
Alkuperäinen mikkiswitch tuosta on särkynyt, samoin yksi alkuperäisistä mikeistä on jossain välissä mennyt mykäksi, tosin mahdollisesti olen itse hutiloinut siitä käämin poikki.
 
Tuon seuraksi hommasin joku aika sitten mahdollisimman halvan Telen eikä tuo Affinity Tele aivan kelvoton ole. Toki CV kaasuttaa pikkaisen.
 
Hyviä soittimia ovat.
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
jkourula
05.04.2012 10:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tunnustaa, että tykkään nykyisestä Classic VIbe 50s telestä enemmän kuin Baja telestä, joka mulla jokin aika sitten oli. CV:ssä on jotenkin enemmän sellaista rujoutta saundissa.
 
Muutenkin squjut alkaa olla nykyään tosi hyviä. Varsinkin Classic Vibet ja Vintage Modit.
 
Gabe
05.04.2012 12:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hauskoja vempeleitähän nämä Squierit ovat. Ne mitä olen itse testannut ovat olleet ihan hyviä (mikit oli näissä kyllä vaihdettu).
 
Itsellänikin olisi todennäköisesti jos ei olis kiina boikotissa :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
MikaHekkanen
05.04.2012 12:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:
Itsellänikin olisi todennäköisesti jos ei olis kiina boikotissa :)

 
Tuo 84-mallin Stratoni on japanialainen, ei tosin JV-sarjaa vaan SQ-sarjanumeroitu.
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Sakmongkol
05.04.2012 12:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Itsellänikin olisi todennäköisesti jos ei olis kiina boikotissa :)
 
Mun Squierit on kyllä molemmat tehty Indonesiassa.
 
imppa86
05.04.2012 12:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kenelläkään intian squiereita?
 
darrell
05.04.2012 13:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä nyt fanaatikoksi luonnehtisi, mutta oli joskus hyvän ja halvan straton puute ja ratkaisin ongelman ostamalla eBaystä E-sarjan Squier Stratocasterin, Made In Japan kalustettuna Fenderin osilla.

Melkein samoilla kiimoilla tuli sitten ostettua eBaystä myös E-sarjan Squier Tele, myös Made In Japan kalustettuna Fenderin osilla.

Kuvia: http://tinyurl.com/SquierStratTele

E-sarjan kuikat sijoittuu 1984-1987 ajanjaksoon. Molemmat kitarat tuli Japanista yksityisiltä myyjiltä reilussa viikossa (tulliin) ja kokonaishinta ei päätä huimannut. Olisko olleet karkeasti noin 250e/kpl rahteineen ja tulleineen. Hyvien diilien saaminen edellytti hieman hermoja raastavaa kyttäämistä ja tarkka-ammuntaa, varsinkin kun tuolloin Strato oli oltava vintage valkoinen ruusupuuotelaudalla, ... ja tietty samanlainen Tele sille pariksi. Telessä oli kevyttä laittamista ja piti käydä varaosaliikkeessä (plekusuoja, potikan nupit ja mikkikytkimen nuppi). Telen tallan alle en ole jaksanut kurkistaa, että onko siellä 3 vai 4 ruuvin reikää, eli onko talla alkup. vai ei.

Suosittelen.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
tapetti
05.04.2012 13:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut erittäin tyytyväinen oman CV60-straton tatsiin, soundiin ja laatuun. Itse asiassa niin tyytyväinen että ostin juuri toisen ja se saa vaihtelun vuoksi mikekseen SSL-1:set.
 
En oikein ymmärrä että miksi jotkut dissaa kaiken kiinassa tehdyn paskaksi? huonoa ja hyvää laatua saa tehtyä ihan missä vaan, tavaran teettäjän laaduntarkkailu vetää sen rajan että mitkä menee markkinoille. Näissä CV squjuissa ainakin suitset on ollu aika tiukalla.
 
RamoQ
05.04.2012 13:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltäni löytyy Japanilainen Silver sarjan Squju, jossa on alunperin ollu floikka, kielilukot ovat tästä vielä muistona, vaikka tallan vintagemalliseen vaihdoinkin.
 
Ihan hyvin tuo soi vaikka soittotuntuma ei sovi omaan händyyn kovinkaan hyvin.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
LP99
05.04.2012 13:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tuli eilen Squjun Classic Vibe Custom, eikä ole siinä kyllä muuta kuin kehuttavaa. Hintakaan ei ole paha ja tyydyttää kuitenkin mun telecasterkuumeen, enemmän kuin riittävä skebakko mulle.
 
- Juniori-rootskitaristi LP99
loner
05.04.2012 14:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Mun Squierit on kyllä molemmat tehty Indonesiassa.
 
Mutta Yngwiehän on Ruotsista.
 
Gabe
05.04.2012 15:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Mun Squierit on kyllä molemmat tehty Indonesiassa.
 
Aha o_O olin siinä uskossa että Squierin tehtaita on vaan kiinassa... oppia ikä kaikki :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
call_of_c
05.04.2012 15:52:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Tuo 84-mallin Stratoni on japanialainen, ei tosin JV-sarjaa vaan SQ-sarjanumeroitu.
 
Mulla kans SQ, ja on kyllä hyvä. Kaveripiiristä löytyy useampikin JV. Hemmetin hyviä vehkeitä nekin, mutta ite tykkään eniten omastani. Kuva profiilissa.
 
Jos vielä yksi strato pitäsi hommata niin '60s CV-skuikka olis aika kärkisijoilla ehdokkaista.
 
lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä
LP99
05.04.2012 15:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö se mene niin että noi Indonesia-Squierit ei ole yhtä arvostettuja kuin Kiinan modelit? Voin olla väärässäkin, mutta muistelisin näin lukeneen hieman kansainvälisemmältä, the gear pagen foorumeilta.
 
- Juniori-rootskitaristi LP99
Ikihonka
05.04.2012 16:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli joskus Classic Vibe-tele, ja hyvä kitara kaikenkaikkiaan. Viimeistely huippuluokkaa, kaula ei elänyt lämpötilojen vaihdellessa ja mikitkin olivat sen verran hyvät ettei ollut tarvetta vaihtaa.
Olen musaliikkeissä testaillut lisäksi useampaa muutakin squjua ja hintaansa nähden erinomaisia vehkeitä ovat olleet (Uskallan myös sanoa että ainakin laadullisesti yhtä hyviä tai parempia kuin meksiko-fenkut.) Ainoa "vika" kaikissa Squiereissa on se onnettoman ohut kaula, siksi omakin lähti loppujen lopuksi myyntiin...
 
Ziggy Bubba
05.04.2012 17:37:15 (muokattu 05.04.2012 17:37:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma kiinalainen pari vuotta vanha Jagmaster on erittäin kovassa käytössä, taitaa olla räpylässä Gibsoneitakin enemmän. Loistavaa työtä varsinkin kaulan osalta, eikä nipottamista löydy oikeastaan mistään kohtaa. Akustinen soundikin on varsin vahva ja helähtävä.
 
Mikit vaihdoin, vaikka oli ne Duncan Designed -Distortionit (tms.) aivan passelit reippaampaan rokkaukseen. Kitara on tosiaan alunperin oikeakätinen, mutta oon kylmästi kääntänyt kielet ja säätänyt toisen hihnatapin kaulalevyyn kiinni. Toimii ja näyttää vielä kivalta ns. väärinpäin :)
 
E: Joulusta asti on ollut tilauksessa vasuri CV-tele, eli Squju-perhe kasvaa.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
inrock
05.04.2012 20:27:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse menin oman CV Tele kuikkani vaihtamaan ja nyt vituttaa.
 
Tahton sen takasi!! Some day :) Loistava kitara oli kyllä.
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
rheinone
05.04.2012 20:30:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lepardii: Onko mnetissä muita Squierin kitaroihin hurahtaneita?
 
Eiköhän illan pimetessä tänne ilmesty yks sun toinen soittaja ripille, jos ei muuten niin piirastorstain kunniaksi.
 
Ainoastaan yhden Skujun omistan: CV tellu taklaa täydellisesti tarpeisiini. Se on ihan yhtä hyvä kuin 90's MIJ Fenkku, joka oli mainio sekin.
 
Vuonna '83 lainasin valkoista Skujun stratoa kouluproggikseen, jossa vedettiin sällien kanssa muiden muassa Peitsamon versio JJ Calen stygistä "Kirka". Hemmetin hieno maku jäi jo silloin, vaikka teininä tietty japsit ei ollu yhtään minkään veroisia brändejä.
 
Nyttemmin Skuju-kuume lämmitettiin uudelleen, kun hankin tyttärelleni Hello Kitty straton kun akkari ei kitaratunneilla enää kelvannut. Hemmetin hyvä - muutenkin kuin kiinteän tallan ja tallahumpparin vuoksi. Myöhemmin tytär siirtyi bassoon, ja torilta hankittu Skujun presari on palvellut kuulemma hienosti. Meikäläisenkin, bassomaallikon, mielestä se on hyvä sekin.
 
Odotellaan nyt sitten sitä maanantaikappaletta, joka tulis vastaan. Kai mä ainakin siihen asti oon Skuju-fanaatikko minäkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «