Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valveking nuppi vai 212 combo
1
Volcom
04.04.2012 21:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, olen nyt Marsuuni kyllästynyt ja todennut että soundi ei ole mieleinen minulle. Siispä kiertoon.
 
Olen kartoittanut tämän hetkistä budjettiani ja vaatimuksia ja nämä tuntuisivat kohtaavan Peaveyn Valvekingissä.
 
Nyt vain mietin että olisiko tuo valinta 100w nuppi vai 212 combo. Kaappeja löytyy itseltä 2x12 ja 4x12, joten mielenkiintoisia yhdistelmiä voisi saada.
 
Saako tuo 212:n kytkettyä niin että omat combon kauittimet toimisivat "ylimääräisen" kaapin lisäksi. Silloinhan jäisi esim. kaappi Marsun mukana myitäväksi..
 
lonelyplayer
04.04.2012 21:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mihinkä Marsuun kyllästynyt olet ?
 
Umas
04.04.2012 21:43:25 (muokattu 04.04.2012 21:44:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En usko että valvekingillä paranee tuohon marsuun mitä torilla myyt. Maku asioita tosin...
 
Mielestäni valveking on todella kuivan ja hengettömän kuulonen.
 
Möö
JuSu
04.04.2012 21:48:41 (muokattu 04.04.2012 21:48:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volcom:
Saako tuo 212:n kytkettyä niin että omat combon kauittimet toimisivat "ylimääräisen" kaapin lisäksi. Silloinhan jäisi esim. kaappi Marsun mukana myitäväksi..

 
Valvekingin Valvekingissä näyttäisi olevan kaksi 16 ohm kaiutinta kytkettynä rinnan, eli kokonaisimpedanssi on 8 ohm. Voit liittää lisäkaapiksi minkä vaan 8 ohm kaapin, jolloin kokonaisimpedanssiksi tulee 4 ohm (valitaan takapaneelin kytkimestä).
 
Testaapa tarkoin ennen vaihtoa. Ei tuo Valveking ole kovin mairittelevia mainintoja osakseen haalinut, mutta voihan se sulle toimia toki.
 
Ihan uteliaisuudesta, mitä ominaisuuksia olet hakemassa ja mikä on budjettisi?
 
JuSu
Volcom
04.04.2012 22:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu:
Ihan uteliaisuudesta, mitä ominaisuuksia olet hakemassa ja mikä on budjettisi?
 
JuSu

 
Tuo Marshallin MA100H tuli tosiaan ostettua kun halusin tehokkaan putkivahvistimen, kun tuntui että vanhasta trankkupelistä puhti alkoi loppumaan bändisoitossa, ja se sopivasti oli tarjouksessa.
 
Nyt olen vuoden kitturoinut, ja en ole pedaaleillakaan saanut munklattua tarpeeksi mielestä soundia. Clean kanava on hyvä, jopa erittäinkin hyvä mutta säröt ovat makuuni turhan treblemäiset. Muutenkin se ns. "tiukkuus" puuttuu soundista. Säröä on tarpeisiin kyllä riittämiin, mutta se on vähän sellaista "röpöä", ei minun makuun.
 
Kaappina löytyy mm. 2x12 1936 Marsu, joten ilmeisesti siinä ei ole ongelmaa.
 
Valvekingin nupilla olen kyllä soitellut, bändikaverilta kuin moinen löytyy, ja se on mielestäni omaan makuun enemmän.
 
Budjetti on nupille siinä 500-600 euron hujakoilla. Hard Rockia pääasiassa veivailen.
 
Volcom
04.04.2012 22:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitä vähäisiä klippejä olen vahvistimesta Laney Klipp kuullut niin siinä olis täydellinen soundi. :-) Arveluttaa vaan nuo vanhemmat pelit, kun itsellä ei vahvistimeen elektroniikan päälle ole tietämystä
 
Confidentum
04.04.2012 22:18:57 (muokattu 04.04.2012 22:19:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs olisi Engl Fireball, torilta löytyisi budjetin rajoissa yksi. Sitten tuli mieleen, että jos 200 käyttäisi Suhr Riot speduun, niin voisi saada nykyistä marsua tiukemmaksi. Onhan se kallis spedu, mutta siinä olisi säristintä loppuiäksi.
 
JuSu
04.04.2012 22:38:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Mitenkäs olisi Engl Fireball, torilta löytyisi budjetin rajoissa yksi.
 
Pari muuta hyvää vaihtoehtoa 600 euron budjetilla:
 
Hughes&Kettner: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=622208
 
Laney: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=618190
 
Melkeinpä uskallan väittää, että näistä kolmesta mainitusta laitteesta jokainen kepittää Valvekingin 99 kertaa sadasta... =)
 
JuSu
Volcom
04.04.2012 22:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kovasti avustanne! :-) Laney & Engl youtube-klippien perusteella soundaa vallan omaan makuun sopivalta. Täytyy siis tarkastella perusteellisemmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «