![]() 03.04.2012 10:42:05 | |
---|---|
Tai toisinpäin: onko saman ongelmajätteen asianmukainen käsittely lihansyöjältä tekopyhää piiperrystä? Sakmongkol: On. Ok. Oletan, että olet lihansyöjä, kuten minäkin (korjaa, jos olen väärässä). Kerropa osoitteesi, jotta voin tuoda ongelmajätteeni teidän pihaan turhia hurskastelematta, kuten kunnon rehdin lihaanin kuuluukin. Oli miten oli, näin on! | |
![]() 03.04.2012 10:50:10 | |
Rämppy: Ihminen on mestari keksimään perusteluja sille, että ei halua tinkiä piiruakaan omasta mukavuudestaan tai kulutustottumuksistaan. Ei kannata, ei ole merkitystä, turhaa, miksi minä kun ei muutkaan, tekopyhää, jne... Taitaa olla yleisinhimillinen piirre, joka koskee enemmän tai vähemmän kaikkia, myös meikäläistä. Sitä vastaan kannattaa kuitenkin ponnistella. Kyynisyys on useimmiten silkkaa henkistä laiskuutta. Harvoin sellainen asenne vie kehitystä parempaan suuntaan. Niinpä. Kyynisyys tuppaa livahtamaan tuonne apaattisen ja tylsämielisen mielenlaadun puolelle. Kaikkia ärsyttää kaikki | |
![]() 03.04.2012 10:58:07 | |
Rämppy: Ihminen on mestari keksimään perusteluja sille, että ei halua tinkiä piiruakaan omasta mukavuudestaan tai kulutustottumuksistaan. Otetaan tuo oma mukavuus tähän aiheeksi. Jospa sun lähin roskis siirtyisi 6km päähän, mutta naapuritalon roskis joka on lukittuna ja jossa ei ole kierrätysmahdollisuutta olisi 100m päässä. Kumpaa käyttäisit. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 03.04.2012 11:05:01 | |
the-Antero: Otetaan tuo oma mukavuus tähän aiheeksi. Jospa sun lähin roskis siirtyisi 6km päähän, mutta naapuritalon roskis joka on lukittuna ja jossa ei ole kierrätysmahdollisuutta olisi 100m päässä. Kumpaa käyttäisit. Varmaan alkaisin toimia niin, että saatais se oma roskis kohtuuetäisyydelle. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 03.04.2012 11:05:37 (muokattu 03.04.2012 11:05:50) | |
Hilpeä juttuhan on siinä, että joku lihansyöjä ja sikarinpolttaja voi oikeasti kuluttaa vähemmän (pienempi ekojalanjälki) kuin "luontoystävällinen" viherpiipertäjä, koska kuluttaminen ilmenee niin eri tavoilla. | |
![]() 03.04.2012 11:10:54 | |
Rämppy: Varmaan alkaisin toimia niin, että saatais se oma roskis kohtuuetäisyydelle. Mitäpä tekisit sillä välin kun ajaisit asiaa roskisten hyväksi? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 03.04.2012 11:11:58 | |
Numb: Kun sun logiikkasi mukaan pitäisi tehdä kaikki tai ei mitään Väärin. Minä en ole kenellekään kertomassa mitä pitäisi tehdä tai olla tekemättä. Selvä empiirinen havainto on kuitenkin se että mitä ikinä tällä hetkellä tehdään tai ollaan tekemättä ei ole tarpeeksi. horseface: Ok. Oletan, että olet lihansyöjä, kuten minäkin (korjaa, jos olen väärässä). Kerropa osoitteesi, jotta voin tuoda ongelmajätteeni teidän pihaan turhia hurskastelematta, kuten kunnon rehdin lihaanin kuuluukin. Olen lihansyöjä, ja osoite on Insinöörinkatu 60, 33720 Tampere. Minun puolestani voit tuoda ongelmajätteet tuohon pihalle, mutta TOAS ja HH-kiinteistöpalvelut voivat olla eri mieltä. Lisäksi en missään vaiheessa ole sanonut etteikö tekopyhää piiperrystä saisi harrastaa. Ja vaikka ei harrastaisi niin ei sen ainoa vaihtoehto ole idioottina oleminen. | |
![]() 03.04.2012 11:17:20 (muokattu 03.04.2012 11:18:52) | |
Sakmongkol: Joku voisi sanoa että ne välimuodot eivät ole oikeasti sen parempia kuin täysi välinpitämättömyys. Tämä on nyt vielä selvittämättä, että oletko tuota mieltä, vai kävitkö vain ilmoittamassa mitä joku voisi sanoa? Sakmongkol: Väärin. Minä en ole kenellekään kertomassa mitä pitäisi tehdä tai olla tekemättä. Olet vastannut kun on kysytty onko jokin piipertämistä vai ei. Kysyn nyt vain sitä definitiivistä listaa. Terv. Kikki Hiiri | |
![]() 03.04.2012 11:21:35 | |
Sakmongkol: Olen lihansyöjä, ja osoite on Insinöörinkatu 60, 33720 Tampere. Minun puolestani voit tuoda ongelmajätteet tuohon pihalle, mutta TOAS ja HH-kiinteistöpalvelut voivat olla eri mieltä. Ei se mitään. Liitän kamaan sinun osoitteesi. Osaat varmaan selittää kiinteistöpalveluille, että kyseessä aivan normaali sisäisen logiikan sanelema toiminta, jonka arvioiminen vahingolliseksi on tekopyhää ilveilyä. Sekä HH:lla että TOAS:lla tullaan heitämään lakki ilmaan oivalluksen tuottamasta riemusta. Oli miten oli, näin on! | |
![]() 03.04.2012 11:21:42 | |
Numb: Tämä on nyt vielä selvittämättä, että oletko tuota mieltä, vai kävitkö vain ilmoittamassa mitä joku voisi sanoa? Olen henkilökohtaisesti hieman kallellani tuonsuuntaiseen mielipiteeseen. Olet vastannut kun on kysytty onko jokin piipertämistä vai ei. Kysyn nyt vain sitä definitiivistä listaa. Sanotaan vaikka että niin kauan kuin ihmisiä on liikaa ja kulutus henkeä kohden jatkaa kasvamistaan, kaikki on piipertämistä. | |
![]() 03.04.2012 11:23:36 | |
Sakmongkol: Sanotaan vaikka että niin kauan kuin ihmisiä on liikaa ja kulutus henkeä kohden jatkaa kasvamistaan, kaikki on piipertämistä. Niin kauan kun kulutus kasvaa, kaikki kulutuksen kasvamista rajoittava on piipertämistä? Kyllähän sä sen tiedät, että tekopyhällä piipertämisellä on noin sanaparina negatiivinen arvolataus. Terv. Kikki Hiiri | |
![]() 03.04.2012 11:29:07 | |
Numb: Niin kauan kun kulutus kasvaa, kaikki kulutuksen kasvamista rajoittava on piipertämistä? Se on piipertämistä koska se ei ilmiselvästi toimi. Kyllähän sä sen tiedät, että tekopyhällä piipertämisellä on noin sanaparina negatiivinen arvolataus. Tietysti negatiivisella asialla on negatiivinen arvolataus. | |
![]() 03.04.2012 11:34:29 | |
Sakmongkol: Se on piipertämistä koska se ei ilmiselvästi toimi. Ai niin kuin että jos jotakin pahaa vähennetään, mutta sitä ei ole saatu loppumaan, niin se on merkityksetöntä tai ei toimi? Kai me ollaan sitten vain eri mieltä tästä. Mun mielestä vähemmän pahaa on parempi kuin enemmän pahaa, ja sun mielestä ei? Tietysti negatiivisella asialla on negatiivinen arvolataus. Eli se, että tehdään asioita, jotka ovat hyviä, on negatiivista? Sun ajatuksenjuoksusta on varsin hankalaa saada selvää. Terv. Kikki Hiiri | |
![]() 03.04.2012 11:38:22 (muokattu 03.04.2012 11:40:54) | |
Sakmongkol: Se on piipertämistä koska se ei ilmiselvästi toimi. Esim. lähi- ja luomuruoan kysyntä on kasvanut huomattavasti. Noin niinkuin yhtenä esimerkkinä piiperryksen tehosta ja toimivuudesta. Pienestä purosta syntyy iso joki jne.; kaikki lähtee yksilötasolta. Luomusta voidaan olla montaa eri mieltä ja itse suhtaudun siihen myönteisesti, vaikka kaikkia hyöty-/haittasuhteita ei voitane todentaa esim. tehomaanviljelyn osalta. Kuitenkin ostan ja syön mieluummin luomupossua kuin tehotuotettua, kun tiedän, että sillä potsilla on ollut mukavampaa eläessään. E: Menipäs tää kauas aiheesta... Kaikkia ärsyttää kaikki | |
![]() 03.04.2012 11:43:49 | |
Numb: Ai niin kuin että jos jotakin pahaa vähennetään, mutta sitä ei ole saatu loppumaan, niin se on merkityksetöntä tai ei toimi? Kyllä. Mun mielestä vähemmän pahaa on parempi kuin enemmän pahaa, ja sun mielestä ei? Älä ole naurettava. Vähemmän pahaa olisi parempi jos se toteutuisi. Historia osoittaa että ei toteudu. Eli se, että tehdään asioita, jotka ovat hyviä, on negatiivista? Minusta tekopyhät asiat eivät ole hyviä. Sun ajatuksenjuoksusta on varsin hankalaa saada selvää. Sulla on kummallinen tarve pyöritellä muiden ajatuksia omiisi sopivammiksi. Terry Pantheras: Pienestä purosta syntyy iso joki jne.; kaikki lähtee yksilötasolta. Höpöhöpö. Kun niitä yksilöitä on aina vaan enemmän ja jokainen yksilö kuluttaa aina vaan enemmän niin ei tuo voi toimia mitenkään. Liiallinen yksilönvapaus on juuri yksi syy siihen miksi asiat menevät päin helvettiä. | |
![]() 03.04.2012 11:52:11 | |
Sakmongkol: Liiallinen yksilönvapaus on juuri yksi syy siihen miksi asiat menevät päin helvettiä. Nyt puhutaan asiaa! ;D Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. | |
![]() 03.04.2012 11:55:33 (muokattu 03.04.2012 11:56:14) | |
Sakmongkol: Kyllä. Toi nyt on vain tyhmää. Sakmongkol: Älä ole naurettava. Vähemmän pahaa olisi parempi jos se toteutuisi. Sehän toteutuu. Jos ongelmasta hoidetaan osa, ongelma on pienempi - tässä kontekstissa maailman tuhoutuminen ihmistoiminnan tuloksena lykkääntyy hieman kauemmas kuin mitä se ilman vähempää pahaa olisi. Sulla on kummallinen tarve pyöritellä muiden ajatuksia omiisi sopivammiksi. Omasta vinkkelistä vain yritän saada sulta vastauksia, jotka selvittäisivät mulle miten sun ajatus kulkee. Mulle on vaikeaa saada siitä selkoa, ilmeisesti koska oma ajatukseni kulkee niin toisella tavalla. Terv. Kikki Hiiri | |
![]() 03.04.2012 11:58:50 | |
Numb: Sehän toteutuu. Jos ongelmasta hoidetaan osa, ongelma on pienempi - tässä kontekstissa maailman tuhoutuminen ihmistoiminnan tuloksena lykkääntyy hieman kauemmas kuin mitä se ilman vähempää pahaa olisi. Tuossa minusta lopputulos ei ole sen vähempää paha koska se on täysin sama. Vähemmän paha lopputulos olisi minusta se että maailma ei tuhoutuisi ihmistoiminnan vaikutuksesta. | |
![]() 03.04.2012 12:00:29 | |
Terry Pantheras: Niinpä. Kyynisyys tuppaa livahtamaan tuonne apaattisen ja tylsämielisen mielenlaadun puolelle. Olet oikeassa. Itse ajattelen, että kyynisyys on lannistuneen mielen keino suojautua eettiseltä dilemmalta. Moralisti on taas henkilö joka katsoo eetisten valintojen velvoittavuuden koskevan vain muita ihmisiä. Tällainen henkilö naamioi omat intressisnä eettisiksi valinnoiksi. Itseäni hiukan ärsyttää kun ajokortiton kaupunkilainen esittää luopuneensa autoilusta tms. Itse vetoan maailman syy/seuraus suhteiden monimutkaisuuteen ja pyrin löytämään argumentoinnin avulla eettiset perusteet valinnoille, jotka tekisin muutenkin;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 03.04.2012 12:02:42 | |
Sakmongkol: Tuossa minusta lopputulos ei ole sen vähempää paha koska se on täysin sama. Vähemmän paha lopputulos olisi minusta se että maailma ei tuhoutuisi ihmistoiminnan vaikutuksesta. No mutta totta kai näin. Mutta se, että tuhoutuminen tapahtuu myöhemmin, antaa enemmän aikaa, ja enemmän aikaa antaa enemmän mahdollisuuksia siihen, että asiat syystä tai toisesta muuttuvat. Terv. Kikki Hiiri | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)