Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Videon editointiohjelma
1
drums123456
01.04.2012 01:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep! Tässä haluaisin kuvata/nauhoitella rumpuvideoitani coveri biisien kanssa, mutta siihen tarvitsee jonkinlaisen paremman videon käsittely ohjelman kuin esim "movie maker". Niin osaisiko kukaan sanoa mitään "ilmaista" videon muokkaus ohjelmaa, mihin saisi siirrettyä enemmän musiikki mp3, waw raitoja kuin 1, olen ennen käyttänyt tässä hommassa "sony vegas pro:ta" se oli täydellinen, mutta vain 30 päivän demo ja ei sitä saa ladattua enää uudestaa, joten tietäisikö kukaan sanoa mitään ILMAISTA videon editointi pakkausta?
 
hampsir
02.04.2012 15:18:25 (muokattu 02.04.2012 15:42:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankin AVS videoeditorin, tosin se ei ole ilmainen, edullinen ja toimiva kuitenkin.
 
Sen saa verkosta käyttöön aivan ilmaiseksi, jolloin lopulliseen videoon tulee kuvan keskelle sellainen häiritsevä "AVS vesileima". Jos myöhemmin maksaa tuon alle satkun lisenssin voi videosta tehdä vesilemattoman version. Lisenssi on muistaakseni jatkuva.
 
Ohjelma on tunnetun valmistajan "oikea" editori. Se on kuitenkin helppokäyttöinen ja monipuolinen.
 
Ohjelma tunnistaa suuren määrän erilaisia video/ääniformaatteja. Lopullisen tuotoksen formaatin voi valita loputtomista vaihtoehtojen variaatioista.
 
Siellä on erikseen valittavana formaatit esimeskiksi YouTubeen HD:nä tai tavallisena.
 
Koneena oli sellainen tavallinen Samsung halpis läppäri, eikä minulla ei aikaisemmin ollut juurikaan kokemusta editoinnista. Ko. ohjelmalla kuitenkin onnistuin ensi yrittämällä saamaan valmista jälkeä.
 
Tuntematon soittaja
drums123456
02.04.2012 21:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK. Kiitos!
 
PIM
03.04.2012 08:57:56 (muokattu 03.04.2012 08:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen kuin maksat AVS:n ohjelmista lue tämä kohta FAQista, ettei sitten tule yllätyksenä kun päivität konetta ja huomaat, että UNLIMITED lisenssi onkin VERY LIMITED to this single computer.
 
I have the UNLIMITED license for your software. I bought a new computer. May I use this license on a new computer or do I have to buy a new one?
 
As AVS4YOU software is licensed on a per-computer basis, you will need to purchase a separate UNLIMITED or 1-YEAR license for every new computer.
 
kukkola
03.04.2012 11:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drums123456: Hep! Tässä haluaisin kuvata/nauhoitella rumpuvideoitani coveri biisien kanssa, mutta siihen tarvitsee jonkinlaisen paremman videon käsittely ohjelman kuin esim "movie maker". Niin osaisiko kukaan sanoa mitään "ilmaista" videon muokkaus ohjelmaa, mihin saisi siirrettyä enemmän musiikki mp3, waw raitoja kuin 1, olen ennen käyttänyt tässä hommassa "sony vegas pro:ta" se oli täydellinen, mutta vain 30 päivän demo ja ei sitä saa ladattua enää uudestaa, joten tietäisikö kukaan sanoa mitään ILMAISTA videon editointi pakkausta?
 
Mikäs tuossa Movie Makerissa on vikana, että tuollaista yksinkertaista juttua saa tehtyä? Itse olen tehnyt sillä useamman kameran klippien yhdistelyä niin, että on erillinen audioraita ja kameroiden audioraidat on olleet lähinnä synkkaamassa ja lopullisesta klipistä sitten jo poistettu.
 
Ei ku näin se menee...
metalli fani
24.04.2012 20:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Movie makerista ei ole mitään positiivista sanottavaa... Ainahan voit ladata uTorrent ohjelman koneelle ja ladata tiedostot "torrentteina" netistä. Ei kyllä ole laitonta hommaa, mutta toimii.
 
JPQ
24.04.2012 22:12:41 (muokattu 24.04.2012 22:17:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kukkola: Mikäs tuossa Movie Makerissa on vikana, että tuollaista yksinkertaista juttua saa tehtyä? Itse olen tehnyt sillä useamman kameran klippien yhdistelyä niin, että on erillinen audioraita ja kameroiden audioraidat on olleet lähinnä synkkaamassa ja lopullisesta klipistä sitten jo poistettu.
 
muistelen että ei tue kuin matalaa videoresoluutiota (tyyliin 352x288 oli siihen aikaan joku katto muistelen) se versio mitä olen kokeillut et NTSC kuvatahtia (n. 30 kuvaa sekunnissa) eikä pal kuvatahitia (25) tai elokuvien (24)l. Ja muutenkin mielikuva että formaatti tuki jne olisi surkeaa et sekavammalta muistelen vaikutti kuin Applen Imovie (en uusinta) jota itse käyttelen vielä nykyään ainakin varmaan aika pitkään kun tarpeet pienet ja tulot on pienet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janzu78
25.04.2012 08:34:10 (muokattu 25.04.2012 08:36:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metalli fani: Movie makerista ei ole mitään positiivista sanottavaa... Ainahan voit ladata uTorrent ohjelman koneelle ja ladata tiedostot "torrentteina" netistä. Ei kyllä ole laitonta hommaa, mutta toimii.
 
Niin, siis on laitonta.
 
Tuolta: http://www.amazon.co.uk/gp/product/ … ct_title_1?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE saa ostaa Sonyn Vegas Platinum 11:sta, eikä maksaa ihan hirveän paljoa.
 
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
zekeode
25.04.2012 15:01:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janzu78: Niin, siis on laitonta.
 
Tuolta: http://www.amazon.co.uk/gp/product/ … ct_title_1?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE saa ostaa Sonyn Vegas Platinum 11:sta, eikä maksaa ihan hirveän paljoa.

 
Aamen. Mulla on kymppiversio käytössä, ja varsinkin Reaper-käyttäjille helposti omaksuttavissa. :)
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
-septimisti-
30.04.2012 10:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Videosoftat on siitä kivoja, että suhteellisesti varsin pienellä fyrkalla saa ihan saatanan hyviä ohjelmia. Premiere Elementsillä tekee jo käytännössä mitä vain ja maksaa sen satkun. Corellin Video Studio Pro on ehkä videoeditointia aloittelevalle helppokäyttöisin valinta. Ja onhan niitä ilmaisiakin, mutta ne tuppaa olemaan aina vähän sellaisia harrasteluvirityksiä.
 
En kuitenkaan missään tilanteessa lähtisi valitsemaan videoeditoriani ääniominaisuuksia mukaan. Jos ihan perusjutut tyyliin "volumesäädin" ei riitä, niin sitten homma kannattaa jo muutenkin tehdä dedikoidussa äänisoftassa.
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
JPQ
30.04.2012 11:29:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-septimisti-: Videosoftat on siitä kivoja, että suhteellisesti varsin pienellä fyrkalla saa ihan saatanan hyviä ohjelmia. Premiere Elementsillä tekee jo käytännössä mitä vain ja maksaa sen satkun. Corellin Video Studio Pro on ehkä videoeditointia aloittelevalle helppokäyttöisin valinta. Ja onhan niitä ilmaisiakin, mutta ne tuppaa olemaan aina vähän sellaisia harrasteluvirityksiä.
 
En kuitenkaan missään tilanteessa lähtisi valitsemaan videoeditoriani ääniominaisuuksia mukaan. Jos ihan perusjutut tyyliin "volumesäädin" ei riitä, niin sitten homma kannattaa jo muutenkin tehdä dedikoidussa äänisoftassa.

 
Minusta DAWeissakaan halvoissa ei niin pahasti ole vikaa paljon niilläkin saa tehtyä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
30.04.2012 22:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-septimisti-:
En kuitenkaan missään tilanteessa lähtisi valitsemaan videoeditoriani ääniominaisuuksia mukaan. Jos ihan perusjutut tyyliin "volumesäädin" ei riitä, niin sitten homma kannattaa jo muutenkin tehdä dedikoidussa äänisoftassa.

 
Juuri näin. Audio kannattaa editoida siihen tarkoitetulla ohjelmalla. Jopa Adobe Premiere Pro'ssa on audio editointi ihan perseestä jos sitä vertaa oikeisiin audio editori ohjelmiin. Premiere Prolla olen tehnyt jotain loppufeidauksia mutta kaiken muun teen audiosoftalla. Jo pelkästään audioraitojen synkkaaminen on hankalaa Premiere Prolla, jos oikein tarkkaan yrittää. (kokemukset tosin todella vanhasta versiosta).
 
Rok rok
zekeode
01.05.2012 12:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Jo pelkästään audioraitojen synkkaaminen on hankalaa Premiere Prolla, jos oikein tarkkaan yrittää. (kokemukset tosin todella vanhasta versiosta).
 
Testasin varmaan 8-10 edullista (alle 150euroa maksavaa) videoeditointisoftaa, ja Sony Movie Studio HD10 oli ainoa missä tämä onnistui helposti. Itse en tykkää ohjekirjoja lukea, ja tämä oli ainoa jonka käyttö onnistui helposti ilmankin. :)
 
Joskus käytin Reaperia audioraitojen säätämiseen, mutta kun tuosta löytyy myös VST tuki yms., niin on Reaperin käyttö jäänyt vähemmälle.
 
Suosittelen lataamaan 30päivän demon ja kokeilemaan. Uusin versio on HD 11. Harmittaavasti ei taida vieläkään olla natiivi 64-bittinen, joten kaikkea tehoa ei koneesta saa irti.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «