Aihe: mikä näistä kolmesta kitarasta
1 2 3 4 5 6 7
the-Antero
02.04.2012 16:57:04

Sakmongkol: No mitäs tuo tähän kuuluu?

Ynkän keskinkertainen biisi ei ole äänitteenä hyvä jos se on soitettu huonoilla saundeilla ja miksattu väärin. Paperilla voi olla mutta paperia on ikävä kuunnella.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Sakmongkol
02.04.2012 16:58:48
the-Antero: biisi ei ole äänitteenä hyvä jos se on soitettu huonoilla saundeilla ja miksattu väärin. Paperilla voi olla mutta paperia on ikävä kuunnella.

Ynkän äänitteellä piisi on määritelmällisesti soitettu hyvillä saundeilla. Miksaus ei ole niin varmaa mutta se on vähemmän tärkeää. Argumenttisi kuivuu kasaan.
the-Antero
02.04.2012 17:07:22

Kenen määritelmän mukaan? Jos määrittelijänä on sinä näin voi olla, jos taas minä niin asia ei ole näin...

Argumenttisi vuotaa kuin seula..
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Jeszse
02.04.2012 17:08:08
Voi jumalauta sakke, pakkoko se on tulla noitten vitun ynkkävääntöjen kanssa joka saatanan ketjuun.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Sakmongkol
02.04.2012 17:39:11
Jeszse: Voi jumalauta sakke, pakkoko se on tulla noitten vitun ynkkävääntöjen kanssa joka saatanan ketjuun.

Jos luet hieman tarkemmin niin en edes tullut. Minä halusin ilmaista mielipiteeni Steve Vain levystä Passion and Warfare.
alsnaksna
02.04.2012 18:33:43

Itse en oo kyll instrumenttaali hevin ylin ystävä.. eikö kellää muulla ala oikeasti puuduttamaan muutaman piisin jälkeen se pelkkä tiluttelu ja et niissä biiseissä ei ole muuta kuin sitä kitaran vingutusta? eikö näiden kitarasankareiden aika ole jo menny?
Mikä perkele täs on vikana!!!! Laitetaanpa vähä lisää hökää pesään nii eiköhä se siitä.
lavaamo
02.04.2012 18:41:19
alsnaksna: Itse en oo kyll instrumenttaali hevin ylin ystävä.. eikö kellää muulla ala oikeasti puuduttamaan muutaman piisin jälkeen se pelkkä tiluttelu ja et niissä biiseissä ei ole muuta kuin sitä kitaran vingutusta? eikö näiden kitarasankareiden aika ole jo menny?

Jos ei miellytä, niin tee niinkuin mä, älä kuuntele niitä.

Tähän mitään aikoja tarvi sotkea.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Sotahippi
02.04.2012 20:24:10

Joo, kyllä tuo merkki on vähän semmoinen makuasia. Kannattaa ennemmin katsella niitä ominaisuuksia. Mitä puuta runko/kaula, mitkä mikit, mikä kaulan liitos, mikä talla? Mikitkään ei ole ihan niin tärkeät kun ne voi aika vähällä vaivalla ja rahalla vaihtaa. Ja sitten on ne viisteet ja ergonomia, kaulan profiili jne.
Paljonhan siinä on opeteltavaa, että mistä sitten kukin tykkää, mutta paha on toisen mennä sanomaan mikä on kysyjälle paras. Pitää vaan kokeilla monenlaisia juttuja.

Ibanezin kitaroista aika moni on lehmusrunkoisia ja tuo mainittu latteus saattaisi olla tuon neutraalisointisen puun ansiota. Vastikään ostamani käytetty mahonkirunkoinen RG kuulostaa kyllä tosi läskiltä, mutta siinä onkin ToneZone tallalla.

Itse asiaan: Tykkään sekä Yngwiestä että Vaista, Yngwiestä ehkä vähän enemmän kun se ajaa Ferrarilla Rolexi ranteessa Floridassa ja sillä on hyvännäköinen vaimo.
Ja haarniska eteisessä.
Decadetroll
03.04.2012 02:46:19 (muokattu 03.04.2012 02:49:11)
Ibanezit on hyviä, mutta kyllä niissä vaan on tullut useampi hyvin kuollutsointinen rg vastaan vuosien varrella. Enemmän silti on löytynyt näitä loistoyksilöitä. Erityisesti mahonkirunkoisista löytyy todella hyvin soivia vermeitä.

Vaan tämäpä pätee kaikkiin kitaramerkkeihin, joita olen elämäni aikana soittanut; joukkoon mahtuu aina sekaan huonommin soivasta puusta valmistettuja soittimia.

Kannattaakin siis mahdollisuuksien mukaan koittaa testata kitara kunnolla ennen ostamista. Ainahan se ei ole mahdollista, mutta jos on, niin suosittelen kyllä.

Oman kokemuksen perusteella ei voi mennä ihan hirveän helposti metsään, jos hankkii vanhemman ibanezin. Tai charvelin. Tai jacksonin. Tai gibsonin. Tai vaikka deluxe ltd:n. Avainsana on taustatutkimukset ja testaaminen jos vain pystyy moisen suorittamaan.

Ja itse asiaan: Vailla on hyviä juttuja. Myöskin Ynkäll on hienoja hommia. Molemmat ansaitsevat ainakin meikäläisen kunnioituksen, koska tekevät sellaista settiä, mihin en itse tule koskaan kykenemään. Mutta pidän silti enemmän Paul Gilbertistä ;)
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
kitarapoju97
08.04.2012 21:21:29

nyt taidettiin karata aiheesta:D:D
lonelyplayer
08.04.2012 23:13:19 (muokattu 08.04.2012 23:15:58)
Mistä aiheesta ??? Heh...

Edit: Ja kuka se yngwe oikein on...eikö se pakkoruotsi ole jo viimein ohi...ai niin, vahingossa paljastin.
Krice
09.04.2012 00:04:12

Jucciz: Eihän siinä muuta mutta kun parin tonnin JEM poti ihan samaa yllä mainittua tautia kuin muutaman satasen RG-ritsat: jotenkin kauhean tylsä ja mitäänsanomaton fiilis välittyi

Minusta Satrianilla on hienostunut soundi ja sen Ibanez-mallikin on muistaakseni lehmusrunkoinen. Soundi vaan ei ole samanlainen kuin vaikka Fenderissä, joten ehkä sen "puuttuminen" voi kuulostaa tylsältä.
kitarapoju97
09.04.2012 14:43:29

alsnaksna
09.04.2012 16:09:44

kitarapoju97: joo....nyt olen löytänyt lisää settiä

http://www.topsound.fi/jackson-dk2-dinky-skulls-case.html

http://www.topsound.fi/schecter-c-1-custom-fr-stblk.html

http://www.topsound.fi/jackson-dk2s-dinky-blk-case.html

http://www.topsound.fi/jackson-dkmg-tbk-case.html

KERTOKAAHAN MIELIPITEENNE NOISTA SKITOISTA TAI JOS NOI ON HUONOJA NIIN EHOTELKAA MUITA! :)

kuola alko valumaan tuota schecteriä kohtaan... kaunista.
Mikä perkele täs on vikana!!!! Laitetaanpa vähä lisää hökää pesään nii eiköhä se siitä.
Sotahippi
09.04.2012 18:02:33

Hehee.
No Schecterissä huomion kiinnittää lyhyempi mensuuri, Originaali Floikka, sekä mahonkirunko, josta siis pitäisi saaman munakasta soundia.

Jacksoneissa taas houkuttelee compound radius-otelauta, sekä tuossa MG-sarjalaisessa EMG:t, jotka tosin itse laittaisin päinvastoin 85 tallalle.

Tuohon DK2S:än en välttämättä totuttelisi jollei ole oikeasti tarvetta tuolle sustainiacille, joka lienee vähän semmoinen erikoisempi juttu. Toisaalta jos haluat erottua Joukosta...

Jos tykkäät virittää alempiin vireisiin suosittelisin vähintään tuota 25,5" mensua. :)
Jos taas standardoit, käynee 24,75" yhtä hyvin. Makuasioita tietysti nämäkin.
kitarapoju97
09.04.2012 19:19:11

Jos tykkäät virittää alempiin vireisiin suosittelisin vähintään tuota 25,5" mensua. :)
Jos taas standardoit, käynee 24,75" yhtä hyvin. Makuasioita tietysti nämäkin.

drop d on minun perus viritys, tai site e standardi :D
Krice
09.04.2012 19:59:05

alsnaksna: kuola alko valumaan tuota schecteriä kohtaan... kaunista.

Mielipiteeni Schecteriä kohtaan on ollut etäisen viileä luettuani tämän jutun:
http://kitaratohtori.org/2011/07/03/schecter-omen-6/
alsnaksna
09.04.2012 20:13:15

Krice: Mielipiteeni Schecteriä kohtaan on ollut etäisen viileä luettuani tämän jutun:
http://kitaratohtori.org/2011/07/03/schecter-omen-6/

Mut eikö melkee joka kitaramerkillä ole hyvinkin paskoja kitaroita tarjottavana.. Tuo omen sarja on muistaakseni halvin schecter sarja nii turhaan kyll oottaa mitään huippukitaraa, kun ei voi odottaa sitä muultakaan kitaravalmistajalta noiden omenin hintaluokkaan. Eikö se näin mene et, mitä enemmän laitat rahaa kitaraan nii sitä paremmin tehtyjä/paremmilla osilla ne on.
Wradlin
09.04.2012 21:08:35
alsnaksna: Mut eikö melkee joka kitaramerkillä ole hyvinkin paskoja kitaroita tarjottavana.. Tuo omen sarja on muistaakseni halvin schecter sarja nii turhaan kyll oottaa mitään huippukitaraa, kun ei voi odottaa sitä muultakaan kitaravalmistajalta noiden omenin hintaluokkaan. Eikö se näin mene et, mitä enemmän laitat rahaa kitaraan nii sitä paremmin tehtyjä/paremmilla osilla ne on.

Tuollaista röytämistä ei voi kyllä laittaa halvahkon hinnan piikkiin, kyllä tuossa on kyse ihan välinpitämättömyydestä tai osaamattomuudesta jonkun rakennusvaiheen aikana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)