kitaristijeesus 01.04.2012 13:31:53 | |
---|
Onnistuuko tämä näin ilman että vaarannan henkeäni sen kummemmin? Vinkkejä miten homma hoituisi helpoiten asdfsaasdasd |
Jeszse 01.04.2012 14:31:45 | |
---|
Mitä siis meinaat? Otat pistorasiasta töpselin pois ja purat laitteen sisältä virrat patteriin? Ite teen ainaki sillon tällön isommille muuntajille tai vastaaville sillai, et isken vaan töpselin piikit patterin kylkeen. Muuntajasta sammuu valo - success. Ja elossa olen. |
lonelyplayer 01.04.2012 20:32:43 | |
---|
|
Attew 01.04.2012 21:39:25 | |
---|
lonelyplayer: Kannattaa lukaista yo. ketju. Sehän oli saman käyttäjän aloittama ketju että eiköhän se ole luettu...? "Parta kasvaa ja mies voi hyvin" |
tommiot 01.04.2012 21:47:08 | |
---|
Ei todellakaan mennä tekemään mitään patterivirityksiä! Et voi tietää, että patteri on todella täysin nollapotentiaalissa, joten huonolla tuurilla kytkentä on hengenvaarallinen. |
markus16 01.04.2012 21:51:29 | |
---|
Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja. |
viisi_kitaraa 01.04.2012 21:54:06 | |
---|
minä ainakin olen purkanut kondersaattoreiden jännityksen eristetyllä sähköjohdonpätkällä, jonka siis yhdistän kondensaattorin napojen väliin. Vahvistimien sisälle en ole koskaan koskenut, mutta muuta elektroniikkaa huoltaessani olen tehnyt noin. Sen jälkeen kunensin olin kerran saanut 300V näpeille. |
lonelyplayer 01.04.2012 21:57:10 | |
---|
Attew: Sehän oli saman käyttäjän aloittama ketju että eiköhän se ole luettu...? No niinpä olikin, en huomannut. Mutta toisaalta, mitä se hyödyttää vaikka kuinka monta kertaa lukee jos ei lukemaansa ymmärrä eikä tiedä mitä se käytännössa tarkoittaa. Toisaalta sähköasioissa kyllä sitten kannattasi omat kokeilut unohtaa turvallisuussyistä. Kuinka moni ymmärtää esim. sen että toinen käsi kannattaa pitää vaikka taskussa tai selän takana kun mittaa jännitettä laitteen sisältä ja mitä merkitsee se että jännite kulkeuttuu molempien käsien kautta... HUH.. :( |
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän! |
Invader 02.04.2012 03:19:19 | |
---|
pekurides: jaa, miksi? aivan saman asian se ajaa maadoituksen suhteen kuin vesikiertoinenkin lämmitin jos pistotulppa on kytkettynä maadoitettuun pistorasiaan. Taitaa olla kakkos-suojausluokan sähkölaite tuo, ja niitähän ei maadoiteta. Tai sitten ei.. |
Hanok 02.04.2012 10:02:40 | |
---|
pekurides: jaa, miksi? aivan saman asian se ajaa maadoituksen suhteen kuin vesikiertoinenkin lämmitin jos pistotulppa on kytkettynä maadoitettuun pistorasiaan. Tuossa nimenomaisessa kuvan patterissa ei ole suojamaata kytketty, kuten pistotulpasta näkyy. |
pekurides 03.04.2012 00:10:04 | |
---|
Hanok: Tuossa nimenomaisessa kuvan patterissa ei ole suojamaata kytketty, kuten pistotulpasta näkyy. kato joo. .............. mielummin vähän liikaa kuin liian vähän! |
Imper 03.04.2012 17:17:44 | |
---|
Voisiko ketjun aloittaja vähän tarkentaa kysymystä? Haluatko päästä jonkun pedaalin hurinoista eroon vai tosiaan purkaa konkkien jännitteitä? Lähtee nää jutut taas rönsyilemään siihen malliin.. :) Everyone is a per-son |
lonelyplayer 04.04.2012 20:11:38 (muokattu 04.04.2012 21:01:50) | |
---|
Imper: Voisiko ketjun aloittaja vähän tarkentaa kysymystä? Haluatko päästä jonkun pedaalin hurinoista eroon vai tosiaan purkaa konkkien jännitteitä? Lähtee nää jutut taas rönsyilemään siihen malliin.. :) Saatta olla jo RIP... :) Edit: Niin eikös se jeesuskin about näihin aikoihin henkensä heittänyt... ? Toivottavasti ei ala pääsiäissunnuntai-aamuna heti aikaisin täysillä tiluttamaan... :) |
Attew 04.04.2012 21:47:09 | |
---|
lonelyplayer: Saatta olla jo RIP... :) Edit: Niin eikös se jeesuskin about näihin aikoihin henkensä heittänyt... ? Toivottavasti ei ala pääsiäissunnuntai-aamuna heti aikaisin täysillä tiluttamaan... :) En tiedä miksi mutta oli kyllä pakko painaa plussaa. Kuuntelen kyllä tarkasti että alkaako sunnuntaina jostain kaukaisuudesta kuulumaan hillitöntä tilutusta. "Parta kasvaa ja mies voi hyvin" |
markus16 04.04.2012 22:03:09 | |
---|
Attew: Kuuntelen kyllä tarkasti että alkaako sunnuntaina jostain lämpöpatterista kuulumaan hillitöntä tilutusta. Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja. |
teemu-t-k 06.04.2012 16:11:13 (muokattu 06.04.2012 16:12:02) | |
---|
markus16: Attew: Kuuntelen kyllä tarkasti että alkaako sunnuntaina jostain lämpöpatterista kuulumaan hillitöntä tilutusta. Mulla ei kuulu muuta kun veden ropinaa alakerran naapurin käydessä suihkussa. ...Mutta elkää hyvät ihmiset helvetissä oikosulkeko niitä kondensaattoreiden napoja. Ne konkat ei tykkää hyvää niistä hillittömistä oikosulkuvirtapiikeistä. |