Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virveleiden kokoontumisajot pk-seudulla
1 2 3 4 5 6 7 8 9
marktark
01.04.2012 14:26:11 (muokattu 01.04.2012 14:28:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(siirretty osastosta Viimeisin ostos part II)
 
marktark: ..onnistuisko esim. täällä pääkaupunkiseudulla järjestämään Suuri Virvelikokous ? On se nimittäin ihan oma juttunsa ISTUA rummun ääreen ja ITSE LYÖDÄ sitä kasvotusten.
Satsaukset kun on aika melkoiset ja mahdottomatkin, jos esim. noita eri valmistajien signatureja pitäis lähteä kokeilemaan, siis ostamalla ja taas ja taas kierrättämällä.
Olisin hemmetin utelias. Ääniklipitkään kun eivät aina kerro kaikkea.
Tarvitaan hyvä kokoelma, päivämäärä ja suht tilava treenikämppä.
EDIT. Itse voisin viritellä esim Pearl FF 6,5 steel'n ja MMX 5,5 maplen sekä yhden custom 10":n näyttelykuntoon
 
VeKrio: Oon skeptinen, että onnistuisiko, mutta jos onnistuu, niin raahaan takalistoni Lappeenrannasta tsadiin ja tuon mukanani Pearlin Marvin Smith signaturen elikkäs 4" kuparivirpan.
Mikä tila, mikä päivä, ja kaikkein olennaisin: kuka ottaa hoitaakseen?

 
Okei, meidän treeniksellä saattaisi onnistua; varmistan vielä muulta porukalta, koska osakkaita on kymmenkunta ja valtaosa ammattimuusikoita (joihin meidän "kööri" ei kuulu). Tila on entinen studio, mutta totean, että akustiikka osoittautui "omanlaisekseen" kun pääsin vertailemaan pro-käytössä olevaan äänityssessiossa, jossa (omat) rummut esiintyivät parhaaksi edukseen. Mut ei siis huonokaan (kaiku ym), sanotaan että "kevyt akustiikka" :)
 
Lyhyesti ensin mieleentullutta:
- pääkaupunkiseudulla (tämä siis ehdotus, koska oma lehmä täällä ja auto hukassa;) Olettaisin että ko. alueelta saattaisi löytyä kaikki mielenkiintoiset värkit. Onhan se huikeaa, jos joku kiinnostuu osallistumaan kauempaakin.
- virvelivalikoima. (heitän extempore täysin mielivaltaisesti) Paikalle etsitään esim..Brady. N&B. Craviotto. Pork Pie. DW(Edge). Dunnet. Canopus. Ayotte (sainpas noi pois päiväjärjestyksestä!:) Useammat tietävät perusteet em. merkeille, mutta miltään merkiltä eikä soundilta pääsyä kielletä ! Näin on näreet.
- ajankohta. Alustetaan tähän, että noin kuukauden (1) sisään. Onko hyvä ?
 
Play that song, not the instrument.
ferodoz
01.04.2012 14:36:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä ajelee Tampereelta kyllä ehdottomasti paikalle, ja tuun hommaamaan kunnon snarekaasutuksen päälle. Katotaan kehtaanko tuoda tota mun P****in R******ce P**e virveliä näytille, jos muilla on ton tasoisia vehkeitä, mutta itse tuun ehdottomasti paikalle.
 
www.suhdelukucoverband.fi
keitiiem
01.04.2012 15:36:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää ois kyllä todella kova sana. Toivottavasti saadaan järkättyä. Voisin tuua ton vähän vanhemman 12"x5" pikku Bradyn. Mites Yamahan virpat? Mulla ois Steve Jordan signature ja 14"x5" Maple Custom jotka voin myös tuoda jos jotakin kiinnostaa.
 
passe
01.04.2012 15:39:07 (muokattu 01.04.2012 15:39:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen kiinnostaisi kovasti ihan kärpäsenä katossakin. Tällainen tavallinen kuolevainen kun pääsee kovin harvakseltaan livenä kuulemaan tällaisia herkkuja, rahan ja ajan puute sekä saamattomuus...
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
01.04.2012 16:57:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän painan pääosin iltatöitä 6 päivää viikossa joten vaikea osallistua. Sunnuntaisin bänditreenit. Mulla olis kyllä Brady 14"X5,5" ja iso kasa vitnagehärpeleitä.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
marktark
01.04.2012 17:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varataan aikaa koko päivä; voi tulla ja mennä silloin kun sopii. Tietty joku hot spotti-aika ois ihan suotava; monta kärp...virveliä lähes yhdellä iskulla !
Kahvinkeitin porisemaan ja mikro surisemaan. Katsotaan, jos joku setti (tai kaksi) olisi pystyssä.
 
Vintagea. Allekirjoittanut ei ole päässyt kunnolla testaamaan edes Supraa ! Siis Bonhamikin paikalle.
Saman katon alta kysyn äänittäjätutun vintage-Gretsch'iä (painava tykki; mallin kerron kun tiedän).
Slingerland, Premier, Rogers, Sonor...ai ai. Saataiskohan paikalle yhtään Supra COB:tä ?
 
Play that song, not the instrument.
keitiiem
01.04.2012 17:35:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark:Saataiskohan paikalle yhtään Supra COB:tä ?
Se taitaa olla Hollmista kiinni :D Ettei pakka ihan levähtäs niin mun mielestä ois hyvä sopia joku parin tunnin haarukka millon paikalla ois rummut ja rumpalit?
 
Conrad Lant
01.04.2012 21:46:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos päivä vain sopii kalenteriin niin vääntäydyn ehdottomasti paikalle.
 
No one prayed for Sodom
artsipartsi
01.04.2012 22:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iteltä löytyy pää-asiassa vintage kamaa,toinen asia sitten natsaako aikataulut...kun on talohommia yms kivaa
 
VeKrio
01.04.2012 22:57:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä homma pojat! Sit olis kiva jos vaikka paikalla olis Drum dial tai vastaavasti nopea virittäjä. Olis nimittäin aika olennainen juttu.
 
Olisin kans sitä mieltä, että paikalla pitäis olla joitain halpisvirppojakin.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
sahkuifk
01.04.2012 23:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin tuoda sokkotestiin oman halpisLudarin, saattaisi joku yllättyä...
 
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Seba
02.04.2012 00:22:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark: Varataan aikaa koko päivä; voi tulla ja mennä silloin kun sopii. Tietty joku hot spotti-aika ois ihan suotava; monta kärp...virveliä lähes yhdellä iskulla !
Kahvinkeitin porisemaan ja mikro surisemaan. Katsotaan, jos joku setti (tai kaksi) olisi pystyssä.
 
Vintagea. Allekirjoittanut ei ole päässyt kunnolla testaamaan edes Supraa ! Siis Bonhamikin paikalle.
Saman katon alta kysyn äänittäjätutun vintage-Gretsch'iä (painava tykki; mallin kerron kun tiedän).
Slingerland, Premier, Rogers, Sonor...ai ai. Saataiskohan paikalle yhtään Supra COB:tä ?

 
no mulla ois bonhamia mallia 78, mutta niin varmaan monella muullakin.
Toinen yllärivirppa jos ehtii saapua niin olen mukana 2 käsin.
 
Opinions are like a people. Every asshole has one.
Kailis
02.04.2012 01:00:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmoittakaa etukäteen mitä raahaatte paikalle ettei tule samoja pelejä.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Kefiiri
02.04.2012 07:57:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ilmoittakaa etukäteen mitä raahaatte paikalle ettei tule samoja pelejä.
 
Eikös sekin olisi kiintoisa kuulla että kuulostaako sama peli aina tasan samalta?
 
Kailis
02.04.2012 10:44:12 (muokattu 02.04.2012 10:47:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Eikös sekin olisi kiintoisa kuulla että kuulostaako sama peli aina tasan samalta?
 
No...ööö...ei =D Menee sitten enemmän vire- ja kalvovertailuksi. Enkä mä tuollaisella tapaamisella haluaisi kuunnella mitään nillin nallin eroja, vaan eri valmistajien rumpuja. Mieluummin sitten vaikka samasta mallista kaksi eri kokoa.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
tito
02.04.2012 10:55:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ehdottomasti mukana, jos päivä sattuu sopimaan. Tossahan on sudenkuoppansa, en tiedä kuinka hyvin pääsee perille eri soittimista, jos on kakofoniaa ja pärinää ympärillä. Yleensähän soittimen kanssa pääsee oikeasti sinuiksi vasta kun sitä setin kanssa soittaa rauhassa vähän pidempään. Silloin alkaa vasta löytyä se vire ja tatsi ja fiilis. Mutta on tää silti ihan kannatettava ajatus. Pitäiskö tehdä vastaava listaus, samaan tyyliin kuten tossa rehelliset kauppakumppanit-listalla, että jokainen kirjailee mitä vois tuoda messiin ja jatkaa listaa?
 
tito: Noble&Cooley SS 14x5"
tito: Sonor Delite 14x6"
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
Kailis
02.04.2012 11:26:14 (muokattu 02.04.2012 11:29:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävisikö tällä viikolla? Olen nimittäin lomalla. Jos ja kun niin;
 
tito: Noble&Cooley SS 14x5"
tito: Sonor Delite 14x6"
Kailis: Brady Wandoo Burl 14"X5,5"
Kailis: Slingerland Super Gene Krupa 14"X5,5" WMP -59
 
Voin mä joitain muitakin tuoda. Katsotaan miten lista kehittyy. Ainakin Conrad Lantilla ja artsipartsilla on multa ostettuja Slingyjä =D
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Conrad Lant
02.04.2012 11:32:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isohko jos minnekään ehtimiselle, mutta jos, niin:
 
tito: Noble&Cooley SS 14x5"
tito: Sonor Delite 14x6"
Kailis: Brady Wandoo Burl 14"X5,5"
Kailis: Slingerland Super Gene Krupa 14"X5,5" WMP -59
Conrad Lant: Acoutin Custom Rosewood/Bronze 14x6,5"
Conrad Lant: Slingerland Buddy Rich COB 14x6,5"
 
No one prayed for Sodom
VeKrio
02.04.2012 11:37:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olispa huippua päästä mukaan. Olisiko jo ajankohtia heittää, niin aikalailla tiedän heti onnistuuko. Parasta olis, että olisin edellisenä tai seuraavana päivänä työmatkalla toimistolla, joka siis sijaitsee Hyvinkäällä. Sieltä sit tulisin kokoontumisajoon. Kiinnostavia virppoja jo nyt! Missä Yamahat?!
 
tito: Noble&Cooley SS 14x5"
tito: Sonor Delite 14x6"
Kailis: Brady Wandoo Burl 14"X5,5"
Kailis: Slingerland Super Gene Krupa 14"X5,5" WMP -59
Conrad Lant: Acoutin Custom Rosewood/Bronze 14x6,5"
Conrad Lant: Slingerland Buddy Rich COB 14x6,5"
VeKrio: Pearl Marvin "Smitty" Smith kupari 14"x4"
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Jarmando
02.04.2012 13:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hui hui, ei millään ehdi näin kiireellä, kun oma kulta on vasta suunnittelupöydällä.
 
Pitäkääpä niin kovasti mukavaa, että tapahtumalle tulisi myös jatkoa. Ehkäpä seuraavaan jo ehtisi mukaan...
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «