hvinnamo 27.03.2012 00:13:54 | |
---|
nisumaka: No je. Ei vitsejä vaan tosi kertomus. Kerran tuli kamat vuokralta takaisin äänentoistolaitefirmaan, jossa olin töissä 70-luvulla. Laitteet olivat olleet kansanmusiikkifestareilla. Tyypillinen maalarinteippi oli paikoillaan liukujen alapuolella. Vasemmalta oikealle: "Viulu1", "Viulu2","Pieno" .... Vähemmän mä repesin, että tää ei voi olla totta. Eräs paikkakuntalainen laulaja oli perimätiedon mukaan ärähtänyt tuuravalle soittajalle bändissään, kun tämä oli mennyt mikseriä keikalla säätämään: -Älä mene säätelemään mitään, Veka sääti sen Keskusmusiikissa paikalleen!! |
Basistilla oli kuluneet polvet niinkuin koko mieskin, ja kävely oli sellaista vaappumista. Joku huusi keikan jälkeen pikkukaljoissaan hiimailevalle basistille, että onko sulla kuset housussa kun kävelet noin, niin basisti siihen että " Ja paskat!" Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com |
pekkajau 31.03.2012 10:57:46 (muokattu 31.03.2012 10:57:58) | |
---|
Tää on tosi vanha...Bändi tuli keikalle seurojen talolle ja kysyi järkkäriltä että minkälainen akustiikka salissa on? Siihen järkkäri oli tuuminut."Ei oo minkäänlaista! Tähän asti on jokkainen soittoporukka tuonut aena oman akustiikkansa tänne mukanaan!" |
EP 31.03.2012 11:31:33 | |
---|
pekkajau: Tää on tosi vanha...Bändi tuli keikalle seurojen talolle ja kysyi järkkäriltä että minkälainen akustiikka salissa on? Siihen järkkäri oli tuuminut."Ei oo minkäänlaista! Tähän asti on jokkainen soittoporukka tuonut aena oman akustiikkansa tänne mukanaan!" Tääkin on wanha.. Se järkkäri vastas, että: "Se on aika huono, mut paranee illan mittaan. Meil ku oli painikisat tuossa päivällä ja kestää hetken kuhan paikat tuulettuu." |
rintapek 31.03.2012 12:15:50 | |
---|
hvinnamo: Eräs paikkakuntalainen laulaja oli perimätiedon mukaan ärähtänyt tuuravalle soittajalle bändissään, kun tämä oli mennyt mikseriä keikalla säätämään: -Älä mene säätelemään mitään, Veka sääti sen Keskusmusiikissa paikalleen!! Nää ei oikeesti edes ole vitsejä, vaan täyttä totta. Stressiklubin kamat oikeesti kaipais kelvollista masterequa. Mä en vaan uskalla semmoista sinne hankkia, koska saan välittömästi käyttöohjeet, et "ekvalisaattorin säätöjen sit kuuluu näyttää tämmöisiltä." Juu, loudness- hymystä puhutaan, kuten arvaatte. One kind of music only - the good kind |
EP 31.03.2012 14:54:09 | |
---|
rintapek: Nää ei oikeesti edes ole vitsejä, vaan täyttä totta. Stressiklubin kamat oikeesti kaipais kelvollista masterequa. Mä en vaan uskalla semmoista sinne hankkia, koska saan välittömästi käyttöohjeet, et "ekvalisaattorin säätöjen sit kuuluu näyttää tämmöisiltä." Juu, loudness- hymystä puhutaan, kuten arvaatte. Onhan se sellanen 'perussäätö' ..onhan? ; ) |
rintapek 31.03.2012 15:04:24 | |
---|
EP: Onhan se sellanen 'perussäätö' ..onhan? ; ) Voi sen tietty tehdä niinkin, et laittaa vehkeen bypassille tai jättää piuhat kytkemättä. Tyytyväinen basisti soittaa kumminki paremmin, kuin tyytymätön basisti. One kind of music only - the good kind |
EP 31.03.2012 15:07:01 | |
---|
rintapek: Voi sen tietty tehdä niinkin, et laittaa vehkeen bypassille tai jättää piuhat kytkemättä. Tyytyväinen basisti soittaa kumminki paremmin, kuin tyytymätön basisti. Eiks basisti soita sitä ihan mitä vaan ja on aina tyytyväinen? : ) |
rintapek 31.03.2012 15:10:34 | |
---|
EP: Eiks basisti soita sitä ihan mitä vaan ja on aina tyytyväinen? : ) Valitettavasti stressiklubini bassomestari ei o fisu. One kind of music only - the good kind |
Ukko 31.03.2012 15:23:15 | |
---|
rintapek: Nää ei oikeesti edes ole vitsejä, vaan täyttä totta. Stressiklubin kamat oikeesti kaipais kelvollista masterequa. Mä en vaan uskalla semmoista sinne hankkia, koska saan välittömästi käyttöohjeet, et "ekvalisaattorin säätöjen sit kuuluu näyttää tämmöisiltä." Juu, loudness- hymystä puhutaan, kuten arvaatte. Ekvalisaattorin ainoa oikea säätöasento on V COVS jäsen nro 6 |
KoskPaavo 31.03.2012 16:21:44 | |
---|
Ukko: Ekvalisaattorin ainoa oikea säätöasento on V Heh, monasti oon törmänny samaan väittämään Eiköhän pelkillä kolmella, bass, middle,treble-nupeilla päästä tuohon helpommin. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Kyllikki 31.03.2012 18:01:49 | |
---|
Ukko: Ekvalisaattorin ainoa oikea säätöasento on V Se on ns. "puolalainen hymy". Sanonta tulee siitä, että 80-luvun polakkitrioilla oli tavaramerkkinä runsaasti kaijutettu, pehmeä loudness-soundi, jota itsekin tuli haettua pa-kamoista vääntämällä EQ:n säädöt moiseen virneeseen. Pehmeä soundi ei häirinnyt ketään, joskin Rolandin PA-250 joutui puskemaan kaiken tehonsa ulos Dynacordin pieniin linnunpönttöihin, jotta edes parketille asti saatiin soitto kuulumaan. Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä... |
Epämuusikko 31.03.2012 19:55:02 | |
---|
Soittokunnan pojat perustivat funk-pitoisen TJ-orkesterin vastalauseena lakkautuksille. Bändin nimeksi tuli toki OHION PLAYERS. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
rintapek 31.03.2012 23:52:14 | |
---|
Ukko: Ekvalisaattorin ainoa oikea säätöasento on V Me käytiin sit vissiin eri kiertokoulua? Mulla on hämärä muistikuva asiasta, et ekulla vois leikata paskaa pois, eikä korostaa sitä. Mut tää on sama juttu ko ensin toivoo, et olispa haitari. Ja sen saatuaan toivoo, et osaispa soittaa. One kind of music only - the good kind |
Ukko 01.04.2012 13:36:19 | |
---|
rintapek: Me käytiin sit vissiin eri kiertokoulua? Mulla on hämärä muistikuva asiasta, et ekulla vois leikata paskaa pois, eikä korostaa sitä. Mut tää on sama juttu ko ensin toivoo, et olispa haitari. Ja sen saatuaan toivoo, et osaispa soittaa. Mites olis U ? COVS jäsen nro 6 |
Juupe 01.04.2012 19:38:31 | |
---|
rintapek: Mulla on hämärä muistikuva asiasta, et ekulla vois leikata paskaa pois, eikä korostaa sitä. Jos söyndi on diskattivoittoinen, se korjataan luonnollisesti lisäämällä bassoa :) |
isojussi 03.04.2012 17:09:46 | |
---|
Lainattu toiselta palstalta: Turisas: ..."Basistimme Jari kävi lääkärissä ja lääkäri kertoi, että valitettavasti on nyt lopetettava masturboiminen. Jari kyseli ihmeissään syytä, johon lääkäri totesi "yritän tutkia teitä."... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
PasiB 03.04.2012 17:42:40 | |
---|
Ukko: Ekvalisaattorin ainoa oikea säätöasento on V Erään kitaristiystäväni mukaan tuo on ns. vitutuskäyrä. Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää.. |
rintapek 03.04.2012 18:54:12 | |
---|
isojussi: Lainattu toiselta palstalta: Basisti ihmetteli baaritiskillä, et miks bändikaverit aina kertoo niit basistivitsejä? Vaik hän on hirveen hyvä basisti, kauheen kiltti, ei koskaan valita turhasta, on aina ajoissa paikalla, juo pelkkää maitoa ja osaa laskea ainakin neljään. Et sano hei mulle minkä vuoksi bändikundit aina niit basistivitsejä viljelee? "Täh- en mä saanu mitään selvää - ota toi tutti pois suusta." One kind of music only - the good kind |
ripa61 04.04.2012 20:24:31 | |
---|
Mietin että jos Yö nimisessä yhtyeessä soittaisi Timo niminen henkilö, olisiko hän silloin sellainen "Yön Timo"? |