Aihe: ENGL Fireball - ostoon lähtee
1 2 3
tunkki
16.04.2004 01:40:25

Ohh!

Kävin tänään Musamaailmassa koeponnistamassa ENGL:in Fireballia. Pentele että on kova kone! Mahtava jyräsoundi heti ilman valtavaa säätöä! Säröä on tapissa niin paljon että sille ei enää mulla löydy käyttöä.

Taitaa lähteä Marsu vaihtoon..

Btw: kertokaas mitä se GAS nyt sitten tarkoittaa ja mistä se lyhenne? Joka tapauksessa nyt taitaa GAS vaivata isosti..
Tuhannen megawatin totuus!
januszian
16.04.2004 06:24:52

Jeps. ENGL on suvereeni jyräpora kuningas. Itelleni on tulossa ENGL 530 etuaste jolla ajelen Mesa 2:50 päättäriä ja Mesan 4x12 kaappia. :) Eiköhän se varmaan potki. Koklasitko sitä Tubetoneria? Mahtava vehje sekin.
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Kitaravirtuaali
16.04.2004 07:24:55

Rupeaa kuulostamaan hyvältä tuollainen ENGLi.

GAS: Gear Acquisition Syndrome
Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Elkee enää mitään myykö, rahat loppu perskeles!
IMIK #10
Ben_D
16.04.2004 07:37:05

Ohh!

Kävin tänään Musamaailmassa koeponnistamassa ENGL:in Fireballia. Pentele että on kova kone! Mahtava jyräsoundi heti ilman valtavaa säätöä! Säröä on tapissa niin paljon että sille ei enää mulla löydy käyttöä.

Taitaa lähteä Marsu vaihtoon..

Mulla oli kanssa toi Fireball mielessä, mutta pitäydyin sittenkin vielä Peavey linjassa ostaen edullisesti 5150 II-version. Marshallia ja Peaveyta tullut käytettyä niin on olevinaan niin iso hyppy siirtyä esim. ENGL:iin, vaikka ne onkin hemmetin hyviä vehkeitä.
tunkki
16.04.2004 12:48:04

Jep

Jäi tubetoneri kokeilematta. Aika hyvältä kuulostaa engl/mesa-paketti... Nyt vaan pitäisi kehittää valuuttaa niin saisi uuden vekottimen! Toisaalta osarilla....
Tuhannen megawatin totuus!
Guitarfreak
16.04.2004 14:17:59
Btw: kertokaas mitä se GAS nyt sitten tarkoittaa ja mistä se lyhenne? Joka tapauksessa nyt taitaa GAS vaivata isosti..

No... GAS

Galant Asshole's Son

:P
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
askomiko
16.04.2004 14:19:39
Pitää varmaan myydä Screameri jollekkin.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Volle
16.04.2004 14:21:44

Onko sulla nuppi vai kombo? Paljo pyydät? :)
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
JuSu
16.04.2004 14:22:35

Heh, meinasinkin kommentoida, että ei varmaan ole vaikeaa... Ja kas, eka kyselykin jo tuli...

=)

JuSu
"You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!" "You eat pieces of shit for breakfast??" -Happy Gilmore
askomiko
16.04.2004 14:25:55
Niinpä. :) Pitää miettiä tarkkaan jotta raaskiiko siirtyä yhden vahvarin pinoon. Sehän olisi aika outoa suorastaan.
madu
16.04.2004 15:43:22
Joko saa tarjota :)
päänahka
16.04.2004 16:18:30
Pitääkin käydä tsekkaamassa tuo Fireball. Oon ajatellu Mesan Rectoverbiä mutta...tiedätte kyllä. Tuon combon hinnalla sais ENGLin nupin ja kaapin ja jää vielä rahaa efekteihin. Miltä kuulostaa Fireball verrattuna Mesaan?
Soolot on perseestä.
JuSu
16.04.2004 16:37:56
Miltä kuulostaa Fireball verrattuna Mesaan?

Eipä ole kokemusta tuosta... varmaankin erilaiselta. Anteeksi.

Mua pikkuisen ihmetyttää tää Mesa -hypetys. Miksi halutaan maksaa mansikoita vaikkapa jostain triple rectifieristä? Sitten saadaan sama soundi, jota voidaan kuulla joka toiselta pomppumetallilevyltä.

Puolella Mesan hinnasta saadaan hyvä ja laadukas vahvistin, jossa on vähemmän kulunut ja vähemmän tylsä (ainakin toistaiseksi), mutta silti varsin metalliuskottava sointi.

En tässä yritä väittää, että se rectifierin soundi olisi huono. Mun korvaan se on varsin makoisa, mutta myös tylsä, koska se tosiaan paiskataan naamalle niin usein. Toki suomessa vielä Mesalla saa respectiä, koska niillä on sitä hintaa... Mutta kun menee katsomaan keikkaa, niin enemmän kiinnostaa kuunnella hyvää soundia ja arvailla mistä se tulee, kuin että heti ekasta iskusta kuulee, että jahas. Mesa.

Sama toki pätee esim. Marshalleihin (ja varmaankin pian myös Engleihin) mutta erotuksena Mesaan on paljon edullisempi hankintahinta.

Eli kertokaas mulle mesafriikit, mikä siinä on niin loistavaa, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa Engliin verrattuna? Onko se soundi sitten vain niin mahtava?

Ihmettelee

JuSu

PS: Ymmärrän toki, että tämänlaatuinen rinnastus ja vertailu on kapeakatsantoista ja mustavalkoista, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi höpötyksestäni keskeisen ydinajatuksen.
"You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!" "You eat pieces of shit for breakfast??" -Happy Gilmore
Ossi
16.04.2004 16:47:56

Eli kertokaas mulle mesafriikit, mikä siinä on niin loistavaa, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa Engliin verrattuna? Onko se soundi sitten vain niin mahtava?

En ole erityinen mesafriikki, mutta ehkä tuo "plug in and play" pohjalta taittuva santana-vinku oli syynä, että piti saada Boogie, makso mitä makso. Ei tarvihe avuksi mitään "ulkolaitavehkeitä".
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Niskamies
16.04.2004 16:59:07
Niin, mesat on ihan huuonoja. Niinkun BTS kakkosessa sanottiin "This amp is too slow." :)
Sbassossa on neljä kieltä.
Jormaz
16.04.2004 19:24:53
Niin, mesat on ihan huuonoja. Niinkun BTS kakkosessa sanottiin "This amp is too slow." :)

Helvetti! Selvis lopultakin miksi olen hidas.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Niskamies
16.04.2004 19:26:55
Helvetti! Selvis lopultakin miksi olen hidas.

No hyvä että sen syyn vihdoin huomasit. BTS2 on oikea opetustvideo.
Sbassossa on neljä kieltä.
askomiko
16.04.2004 19:28:28 (muokattu 16.04.2004 19:30:53)
Oon ajatellu Mesan Rectoverbiä mutta. Miltä kuulostaa Fireball verrattuna Mesaan?

Mesa on löysempi, ehkä rokimpaan taipuva, Fireball on nopeampi. :) Vaihdoin Rectoverbin Screameriin ja rahaa jäi vielä puolet. Tosin Mesan soundi oli ehkä tähän meijän löysään poppimenoon toimivampi, Engl tahtoo mennä liian rajuksi. Ei haittaa.
Herra Rapu
16.04.2004 19:50:33

Mesa on löysempi, ehkä rokimpaan taipuva, Fireball on nopeampi. :) Vaihdoin Rectoverbin Screameriin ja rahaa jäi vielä puolet. Tosin Mesan soundi oli ehkä tähän meijän löysään poppimenoon toimivampi, Engl tahtoo mennä liian rajuksi. Ei haittaa.

Ton takia pitää siis ostaa ENGLi!

Pitää mennä rääkkäämään Powerballia Musamaailmaan taas joku päivä..

Askomiko: pystyyx soittaa tosi nopeeta jos vetää Mesan V-Twinin Engliin??? Riittääks ohmit ja virta?
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)