Aihe: Keskustelua divaritason roots-skabasta
1 2 3 4 534 35 36 37 3898 99 100 101 102
Tuomo_
12.02.2012 21:40:48
Minulla taasen kakkosdivaritasoisena soittajana osallistumisinto divariinkin on hyydyksissä. Se, että siellä pyörii paljon samoja nimiä kuin roots-skabassa ei haittaa niin paljoa kuin "ylipitkät", jopa pariminuuttiset pohjat - tuollaiseen kun en yleensä löydä tarpeeksi sanottavaa soitollani. Molemmat seikat toki vaikuttavat siihen, ettei minua parin kerran alkuinnostuksen jälkeen ole tuolla näkynyt.

Eihän tääkään skaba ole kuin 1:31 pitkä. Toki joskus oli koko biisi ja minultakin kyllä jäi silloin vetämättä. Mielestäni max. 1:30, niin jaksaa vielä. Sen yli voi minusta vaikka sitten itse katkaista taustan.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Purola250
12.02.2012 22:23:51
Bluestumppi: Tässä sitä sitten ollaan, kun fiilistelen menee teknisesti pieleen, kun taas yritän keskittyä ääniin, jää fiilis veks. No, täytyy tunnustaa, että paljon on saanut hyvää palautetta ja kokemusta neljän vuoden aikana näistä kinkereistä. Eikä se selkään taputtelu ole välttämättä hyväksi, jos ei ole aihetta. Tuolla pallinaamapuolella on taasen sellainen sirkkelimeininki, joka ei kyllä minua tai ketään muutakaan rakenna.

Sorry, ei ollut tarkoitus mitenkään pahoittaa mieltäsi. Silloin kun soitto kulkee mallikkasti niin sitä tulee ehkä enemmän keskityttyä kommentoinnissa siihen fiilispuoleen. Ja käsittääkseni näiden kommenttien tarkoitus on nimenomaan kertoa soittajalle mitä tunteita/huomioita soitosta syntyi. Niistä voi sitten jokainen miettiä mitä ois voinu tehdä toisin tai vaihtoehtoisesti heittää kommentit romukoppaan jos on itse eri mieltä asiasta.

Vaikka aika usein viljelen kritiikkiä niin yritys on ainakin pitää se rakentavana. Ja vaikka kritiikkiä tulee, ei se tarkoita että homma olisi mennyt puihin. Täydellisyyteen on kuitenkin vaikea jos ei mahdoton päästä.
Tuomo_
13.02.2012 07:24:37
Sorry, ei ollut tarkoitus mitenkään pahoittaa mieltäsi. Silloin kun soitto kulkee mallikkasti niin sitä tulee ehkä enemmän keskityttyä kommentoinnissa siihen fiilispuoleen. Ja käsittääkseni näiden kommenttien tarkoitus on nimenomaan kertoa soittajalle mitä tunteita/huomioita soitosta syntyi. Niistä voi sitten jokainen miettiä mitä ois voinu tehdä toisin tai vaihtoehtoisesti heittää kommentit romukoppaan jos on itse eri mieltä asiasta.

En toki pahoittanut mieltäni. Hyvää kommentointia sinulla. Itselleni on vain vaikeaa sovittaa tunnetta ja tekniikkaa vielä toisiinsa. Sehän on hyvä, että täällä voi sitä harjoitella. Tämä bluessoolooilu on vain yksi osa, kun keikalle lähden. Silloin pitää kertoa kokonaisuudella kuulijoille jotain, joka koskettaa. Se on haaste ja myös kutkuttava mahdollisuus.
Tuomo_
15.02.2012 09:31:36
Kiitokset kannatuksesta. Illalla laitan uutta skabaa putkeen. Laitetaanko hidasta vai reippaampaa? Taustan pituus tulee olemaan max. 1:30 min.
tjj2000
15.02.2012 11:41:47
Anyway you like it!
Täällä uuden karheat Eino Pallo kielet odottavat kieli väristen jo toimintaa ;)
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Tuomo_
18.02.2012 21:27:19
jhh ja Jerry_Jones lisätty skabaan 64.
Jerry_Jones
18.02.2012 22:36:19

Bluestumppi: jhh ja Jerry_Jones lisätty skabaan 64.

Kiits! Pääs vaa tänne lisääminen unohtuu, vaikka äänitin jo päivällä.

Ekaa kertaa mikitin vahvarin ja äänitin tuotokseni "livenä". Oman raidan ja taustan yhteen ymppääminen ja mp3:ksi muokkaaminen teki vetooni ihmeen paljon rupea. Vaikea laji tuo sustainin aikaansaaminen ja samalla soundin laulavuuden säilyttäminen. Monella teistä se onnistui hienosti.
Kauas on pitkä matka
jhh
19.02.2012 00:54:55

Kappas, jäi osallistumisvetoon loppuräpellyksiäkin :) Pitäis varmaan kuunnella renderöinnin jälkeen mitä kaikkea sinne jäikään... no koettakaa kestää :D
Vade retro religio
mopar
25.02.2012 21:24:38

Liitätkö ne linkit vielä sinne äänestystopikkiin...;)
Tuomo_
28.02.2012 21:55:48
Jaa, se meni näin. No, jos pidetään säännöistä kiinni, laitan huomenna vedon kehiin. Laittakaa kommentteja asiasta, sopiiko järjestely.
tjj2000
03.03.2012 13:26:32
Jos haluttaisiin lisää vedoksia voimassaolevan pohjan pilaamiseksi, voisiko osallistumisaikaa pidentää jonnekin huomiseen, niin ehtisin ehkä mukaan. Terv. iPad jossain Jyväskylän pohjoispuolelta.
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Tuomo_
03.03.2012 16:17:31
Mulle sopii. Jatketaan päivällä.
Tuomo_
14.03.2012 08:17:22
Oho, en olisi uskonut saavani pisteitä hevimeiningillä. Mun nuoruudessa kyllä kuunneltiin Deep Purplea ja muita raskaamman tyylin bändejä. Kiitokset kannatuksesta. Illalla laitan bluesia tulille.
Tuomo_
18.03.2012 16:53:56
Oliko huono pohja, kun ei ole innostanut vetoja mukaan? Mitä tehdään, jatketaanko aikaa....
Vesa423
18.03.2012 17:18:25
Tylsä ruveta pisteitä jakamaan kolmen osallistujan kesken, joten ajan jatkaminen parilla päivällä varmaan ihan hyvä idea jos ei illan mittaan tule osallistujaryntäystä.

Pohja minusta ihan jees, vähän erilainen. Ei ainakaan mulle ollut ihan ilmeistä minkä tyylistä juttua tuohon käy kehittelemään.
Tuomo_
18.03.2012 20:10:01
Tehdään niin. Lisäaikaa tiistaihin saakka kello 21.
tjj2000
23.03.2012 22:34:18
Kiitos kannatuksesta.
Tilanne on seuraava: olen pakannut kaikki systeemit autoon huomista Rukalle ajoa varten. Seuraavan kisan saan aloitettua noin huomenna illalla tai joskus sunnuntain aikana... Kestänette odotuksen.
Soiteltakaa muutama lämmittelevä kuvio sillä aikaa ; ) ...ja formulatkin on viikonloppuna!
Tuomo_
05.04.2012 09:38:21
Nyt on sen verran haasteellinen tausta, että jää minulta väliin.
tjj2000
09.04.2012 10:39:22
Onnittelut Vesalle; olipas "tasainen" kisa ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)