Aihe: Multieffektipedaali vai rivi pedaaleja?
1 2 3 4 5
slapvete
29.03.2012 17:07:00
oiva tumpeloinen:Niissä saa valita efektin paikan ketjussa

Joo. Mutta jos soundi tökkii oman estetiikan kanssa, niin siinäpä sitten oot.

Muuten samaa mieltä.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
skebab
29.03.2012 17:35:20
Muovinen: Tuleeko tollasilla kontrollereilla pelatessa aivan kauhia piuhahelevetti vai oonko ymmärtäny noiden kytkemisen jotenkin ihan väärin? Eli että siinä on käytännössä esim. 6 efektilooppia, jossa voi olla useampikin spedu ja kukin looppi kytketään päälle omalla namiskalla? Jos pedaalit haluaa jonnekin piiloon omaan räkkiin tms. niin sinnehän kulkee silloin tosta kontrollerista melkoinen vyyhti piuhaa :P Onko sellasta kontrolleria, joka myös syöttäis speduille virrat? Mun pitäis päästä kokeileen tollasta käytännössä, muuten en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata ton suhteen.

Mulla toi "Octa" on myös pedaalilaudassa, eli piuhat ovat 15-30 cm pitkiä. George L's ja Lavacableista olen piuhat väsänny
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
joulupukk1
29.03.2012 18:51:45
Kuinka tuo loopperi nyt toimii siis? Jos mulla on vaikka 6 pedaalia mistä vaikka esim. 2 koko ajan päällä ja lopuilla neljällä olisi käytössä vaikka 3 erilaista yhteistä asetusta, tarvinko silloin sellaisen missä on 3 looppi paikkaa. Eli tarvisiko niitä 2 kytkeä sihen ollenkaan? Vai pitääkö kaikkien 6 saada kulkemaan sen kautta. Mulle uus juttu enkä oikeen vielä kunnolla ymmärrä..
oiva tumpeloinen
29.03.2012 18:55:44
joulupukk1: Kuinka tuo loopperi nyt toimii siis? Jos mulla on vaikka 6 pedaalia mistä vaikka esim. 2 koko ajan päällä ja lopuilla neljällä olisi käytössä vaikka 3 erilaista yhteistä asetusta, tarvinko silloin sellaisen missä on 3 looppi paikkaa. Eli tarvisiko niitä 2 kytkeä sihen ollenkaan? Vai pitääkö kaikkien 6 saada kulkemaan sen kautta. Mulle uus juttu enkä oikeen vielä kunnolla ymmärrä..

Riippuu täysin siitä, mihin väleihin pedaalit haluat, ja minkälaisen switcherin hommaat.

Kaikissa switchereissä ei ole looppien välissä ulosottoa, vaan ne on sisäisesti johdotettu loopista seuraavaan. Jos otat semmoisen switcherin, missä ei tuota väliottoa ole, ja haluat nuo aina päällä olevat purkit keskelle signaaliketjua, sulla ei ole käytännössä muuta mahdollisuutta kuin laittaa niitä looppiin.
skebab
29.03.2012 20:53:28
joulupukk1: Kuinka tuo loopperi nyt toimii siis? Jos mulla on vaikka 6 pedaalia mistä vaikka esim. 2 koko ajan päällä ja lopuilla neljällä olisi käytössä vaikka 3 erilaista yhteistä asetusta, tarvinko silloin sellaisen missä on 3 looppi paikkaa. Eli tarvisiko niitä 2 kytkeä sihen ollenkaan? Vai pitääkö kaikkien 6 saada kulkemaan sen kautta. Mulle uus juttu enkä oikeen vielä kunnolla ymmärrä..

No esim tuolla "mainostamallani" octa-switchilla saat 8 eri variaatiota niistä sun kuudesta pedaalista. Jokaiseesa loopissa saa kahdeksalla dipillä valita, minkä pedaalien kautta signaali kulkee.
Terry Pantheras
29.03.2012 20:58:41

Jos sulla on esim. nuo kaksi pedaalia mitkä on koko ajan päällä, niin ei niitä sinne loopperiin tarvitse, eikä kannatakaan laittaa, vaan sen eteen tai perään.
Kaikkia ärsyttää kaikki
oiva tumpeloinen
29.03.2012 21:34:52
Terry Pantheras: Jos sulla on esim. nuo kaksi pedaalia mitkä on koko ajan päällä, niin ei niitä sinne loopperiin tarvitse, eikä kannatakaan laittaa, vaan sen eteen tai perään.

Mitäs jos ne haluaa ketjun keskelle?
skebab
29.03.2012 21:54:55
oiva tumpeloinen: Mitäs jos ne haluaa ketjun keskelle?

Niinpä ! yks juttu mikä on tässä multa unohtunut, on se, että mahdollisesti soundia syövien purkkien ongelmakin poistuu tuon loopperin ansiosta, koska signaali kulkee niiden läpi vain silloin, kun ovat "käytössä".
joulupukk1
29.03.2012 21:57:07
Nyt ymmärrän tuon octaswitchin. Mutta entä tämä? http://www.loop-master.com/product_ … fo.php?cPath=22&products_id=115

Onko tuo sitten sellainen mitä ei voi ohjelmoida ja yhteen looppiin laitetaan ne mitä halutaan samanaikaisesti päälle/pois. Eli jos haluaisin tuon kanssa kahdessa eri soundissa käyttää yhtä ja samaa pedaalia tuolla loop masterilla se ei onnistu, tai pitäisi sitten ostaa kaksi samanlaista poljinta?
joulupukk1
29.03.2012 22:11:20
Kiitos infosta, alkaa selkenemään. Tuo octaswitch vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta.
Terry Pantheras
29.03.2012 22:21:21
oiva tumpeloinen: Mitäs jos ne haluaa ketjun keskelle?

No niin joo :) Ne voi tosiaan laittaa vaikka yhden loopin taakke molemmat. Tai sitten vaikka erikseen, jos vaan loopit riittää. Esim. tuossa mun Wobossa (ilmeisesti myös Octassa) voi määritellä miniswitcheillä mitkä loopit menee päälle milläkin napin painalluksella. Eli voi ohjelmoida jokaiselle switchille yhden tai useamman loopin olemaan päällä.

Mutta tää tais olla jo selvillä...
Kaikkia ärsyttää kaikki
skebab
30.03.2012 12:31:03
joulupukk1: Kiitos infosta, alkaa selkenemään. Tuo octaswitch vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta.

Tuossa uusimmassa versiossa on huomattava parannus ykköseen, eli siin saa ohikytkettyä kaikki pedaaliit. Ensimmäisestä se puuttuu (mikä harmittaa vietävästi), eli loopit ovat ohitettuina vain silloin, kun octan kytkee päälle...
rpekka
30.03.2012 18:33:32
Aiheeseen "multiefekti vai rivi pedaaleja" ei yhtä oikeaa vastausta ole.
Laiska, kun olen, roudausystävällisyys on ratkaissut asia seuraavasti: GT-8 1x12" putkicombon edessä manuaalimoodissa eli lopulta käytän sekoitinta kuin minulla olisi rivi pedaaleita.
Saundeiltaan ei varmasti paras mahdollinen ratkaisu, mutta paljon liikkuvalle nopea, pätevä ja tarvittaessa mukautumiskykyinen ratkaisu.
Ainoa todellinen ongelma koskee jo aikaisemmin mainittua namiskuukkeleiden läheisyyttä - kenkien valinnan suhteen pitää olla tarkka, kun painelee ylärivin nappeja ettei osu niihin pieniin muokkausnappeihin....
Muovinen
30.03.2012 21:02:24 (muokattu 30.03.2012 21:05:16)

Tän keskustelun perusteella tollanen octa alkaa kuulostaan erittäin mielenkiintoiselta! Pakko päästä käpistelemään tuota jossain. En oo sen hintaa vielä ees tsekannu --> google :)

e: 300e, ei ihan gauhee hinta. Onko noi pikkukytkimet siis niitä, joilla valitaan kuhunkin switchiin aktiiviset pedaalit? Ja saako tolla siis vaihdettua myös kanavan mun Rockerverbistä ja saisko myös reverbin päälle/pois? Se ois ihanaa.
-General Petrovsky
Ziggy Bubba
30.03.2012 21:19:35 (muokattu 30.03.2012 21:21:09)

Jos tarvitsee tosi laajan skaalan soundeja ja vielä yhtä aikaa, eikä soundin kanssa nyt niin nuukaa ole -> multsarit. Jos taas ehtii polkemaan ne spedut passelisti ja kaipaa tosissaan hyvin muokattavaa palettia -> yksittäiset spedut.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
aristoteles666
30.03.2012 21:31:54

Muovinen: Tän keskustelun perusteella tollanen octa alkaa kuulostaan erittäin mielenkiintoiselta! Pakko päästä käpistelemään tuota jossain. En oo sen hintaa vielä ees tsekannu --> google :)

e: 300e, ei ihan gauhee hinta. Onko noi pikkukytkimet siis niitä, joilla valitaan kuhunkin switchiin aktiiviset pedaalit? Ja saako tolla siis vaihdettua myös kanavan mun Rockerverbistä ja saisko myös reverbin päälle/pois? Se ois ihanaa.

et saa.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
oiva tumpeloinen
31.03.2012 16:15:48
Muovinen: Tän keskustelun perusteella tollanen octa alkaa kuulostaan erittäin mielenkiintoiselta! Pakko päästä käpistelemään tuota jossain. En oo sen hintaa vielä ees tsekannu --> google :)

Samassa hintaluokassa löytyy esim. Rocktronin patchmate loop 8 floor, millä pystyy ohjailemaan vahvistintakin. Huonona puolena mainittakoon, että silloin sulla vähenee loopit koneesta. Vähän kalliimmassa G-Labin GSC:ssä on sitten molemmat. Näin esimerkkinä. Mä itse vierastan vähän tuota octaswitchiä. Lähinnä siksi, ettei se osaa lähettää, eikä vastaanottaa midi-komentoja. Lisäksi siinä saa just ne 8 asetusta, eikä sen enempää.
balanced1
31.03.2012 18:11:34
Grossout: Kumpi on parempi vaihtoehto multikka vai saatananmoinen kasa erillisiä spedui?
Ehdottomasti multiefekti. Suosittelen Digitech RP-1000.. tiedän erään jolla olisi sellainen myynnissä :)
Terry Pantheras
01.04.2012 00:18:30
Multsareita ei voi modata mieleisekseen.
Kaikkia ärsyttää kaikki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)