Jake24-25 16.04.2004 08:10:19 | |
---|
Tuosta psychobandista niinkään tiedä, mutta "Skinny McGuinny" ja J.Kay tosiaan tulee Ricky-miehistä mieleen. Jake hei, taitaapa nykyäänkin muuten olla aikas harvassa nuo sähkö-12 kielisen valmistajat, jos kohta niitä ei ennenkään kauheen runsaasti ollu.. Fenderillä ei enää ole XII- mallia, toki vois saada customshoppi-tilauksena mutta liekö kannattavaa se. Sama peli Giballa. Jacksonilla taitaa Surfcaster-mallina olla, Jammulla on ainakin Pacifica-malli. Eikä paha ollenkaan.. Rickyllä on, taitaa vielä olla se conversion-mallikin, josta saa kädenliikkeellä tavallisen kuuskielisen, mutta siinä taitaa 12-kieliset ei-teetettävät ollakin... Hyvän listan sähköisten 12-kielisten laitoit, Fox! Lisäisin listaan vielä Danelectron, jolla on ainakin yksi 12-kielinen malli (mallin numeroa en muista). "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Jake24-25 16.04.2004 08:10:48 (muokattu 16.04.2004 08:14:21) | |
---|
Hyvän listan sähköisten 12-kielisten valmistajista laitoit, Fox! Lisäisin listaan vielä Danelectron, jolla on ainakin yksi 12-kielinen malli (mallin numeroa en muista). EDIT: Kummallisesti hyppäsi tämä editoitu vastaukseni toiseen laatikkoon.:) "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
jawalami 16.04.2004 10:01:11 | |
---|
Terve! Mulla on 330 Fireglo -värisenä ja 360/12 Mapleglona. Mahtavia pelejä molemmat! Soitan niitä vuoden -94 Fender Twin Ampin läpi. Kielitys on aika tärkeä juttu, varsinkin 12-kielinen vaatii Byrds-soundiin hiotut kielet. Pyramidin Goldit on aika legendaariset, vaikkakin hiukka kalliit. Mulla on sellaiset myös kuusikielisessä, ja helinää piisaa kyllä. |
Kuha 16.04.2004 11:06:19 | |
---|
Soitan niitä vuoden -94 Fender Twin Ampin läpi. Mulla on sama vm -95. Onko sulla tuossa Twin Amp'in reverbissä sellainen ominaisuus/vika, että kohina lisääntyy aika tolkuttomasti kun reverbin vääntää yli puolivälin? Fasun huoltomiehen kanssa niitä aikoinaan kokeiltiin ja kaikissa oli samanlainen ominaisuus. Mä vain kikkailin |
Terve! Mulla on 330 Fireglo -värisenä ja 360/12 Mapleglona. Mahtavia pelejä molemmat! Soitan niitä vuoden -94 Fender Twin Ampin läpi. Kielitys on aika tärkeä juttu, varsinkin 12-kielinen vaatii Byrds-soundiin hiotut kielet. Pyramidin Goldit on aika legendaariset, vaikkakin hiukka kalliit. Mulla on sellaiset myös kuusikielisessä, ja helinää piisaa kyllä. Asiaan (Rickyihin) mitenkään liittymättä, käytäks sä Jawalami G-kielen oktaavikielenä kasia? .008? Niinkuin "ohjesääntö" edellyttäis, nimittäin mulla on aina silloin tällöin G:tki unisonossa, eli en ole viittiny tuota ohutta sähkikseen pistää, vallankin jos on joku voimallisempi komppi-juttu tiedossa. Ei tuu niin helposti 11-kielistä tuosta. :) |
jawalami 16.04.2004 11:14:05 | |
---|
Mulla on sama vm -95. Onko sulla tuossa Twin Amp'in reverbissä sellainen ominaisuus/vika, että kohina lisääntyy aika tolkuttomasti kun reverbin vääntää yli puolivälin? Fasun huoltomiehen kanssa niitä aikoinaan kokeiltiin ja kaikissa oli samanlainen ominaisuus. En käytä reverbiä paljon, mutta kyllä se kohinaa tuo mukanaan. Muuten peli on kyllä mainio jokapaikanvahvistin, kuten tiedämme. |
jawalami 16.04.2004 11:16:43 | |
---|
Asiaan (Rickyihin) mitenkään liittymättä, käytäks sä Jawalami G-kielen oktaavikielenä kasia? .008? Niinkuin "ohjesääntö" edellyttäis, nimittäin mulla on aina silloin tällöin G:tki unisonossa, eli en ole viittiny tuota ohutta sähkikseen pistää, vallankin jos on joku voimallisempi komppi-juttu tiedossa. Ei tuu niin helposti 11-kielistä tuosta. :) Nyt mulla on sekä sähkiksessä että akustisessa 12-kielisessä .009 oktaavi-G:nä. Pyramidin Gold -setissä se on .010, ja poikkihan nuo napsahtelee jatkuvasti. Tosin G-kieliltä soitetut soolot kuulostaa aina kaikkein makeimmalta 12-kielisellä. |
Kossu 16.04.2004 15:45:25 | |
---|
Vaikka Ricky ei koskaan ole aivan huippusuosittu ollutkaan on firmalla ollut jumalattoman hyvää tuuria trendien suhteen. Ensin tuli Beatles sitten Who ja Byrds. Kun helisevä Rickenbaker soundi meni muodista tuli Rickyn bassoista 70-luvun proge ja heavy basistien ykkövalinta. Sitten tulikin jo punk ja uusiaalto ja Jam sekä kumppanit. Niiden jälkeen Brittipopparit ripustivat Rickenbakerit kaulaan sekä tietenkin Amerikan Britit eli REM. Rickenbaker on aina onnistunut olemaan hiukan erilainen, alternative ja coolest of the cool. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Huevos 16.04.2004 21:49:00 | |
---|
nii, muuten mäkin vihaisin rickenbackereita, mutta ne on uugee ja alternative= pakko saada |
Kossu 19.04.2004 09:31:01 | |
---|
nii, muuten mäkin vihaisin rickenbackereita, mutta ne on uugee ja alternative= pakko saada Jep ja Rickenbaker on varmasti yksi niistä kitaroista joiden näkyyvyys videoilla on niiden muuhun esiintymistiheyteen nähden ylivoimainen. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
echo 19.04.2004 15:00:28 | |
---|
Hyvä topiikki !, Minulla on Rickenbacker malli 1997 ja sillä lähtee Beatlesit ja Pettyt hienosti, vahvistimina joko vanhat vox tai fender. Keikkapeleinä on aika usein Les Paul ja Rick ja niillä pääsee aika pitkälle...Rick soi ja helisee, se on ihan oma maailmansa kitaroiden joukossa, siinä on todellista persoonallisuutta. Rickenbacker on toki hyötynyt sopivista ja sopivanaikaisista musiikkitrendeistä, mutta tärkeintä on se, etä kitarat ovat huippudesignia. sell your computer...buy a guitar
- tom petty |
Asmi 19.04.2004 15:12:57 | |
---|
Eikös se rickenbacker-basso oo kuitenkin melko yleinenkin tällasten huippubändien basistien joukossa. Niitähän on tosi monissa keikkakuvissa....Kitarat on sitten vähä harvinaisempia nykyään... ...Näin kupin ja lautasen... |
Niskamies 19.04.2004 16:37:58 | |
---|
Eikös se rickenbacker-basso oo kuitenkin melko yleinenkin tällasten huippubändien basistien joukossa. Niitähän on tosi monissa keikkakuvissa....Kitarat on sitten vähä harvinaisempia nykyään... Onhan se aika yleinen, 4001 ja 4003 mallit. Rokkia niillä soitettiin/soitetaan, nyt muistuu mieleen ainakin Macca, Lemmy, ja Geddy Lee. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Jani The Rock 19.04.2004 16:43:48 | |
---|
Onhan se aika yleinen, 4001 ja 4003 mallit. Rokkia niillä soitettiin/soitetaan, nyt muistuu mieleen ainakin Macca, Lemmy, ja Geddy Lee. Juu ja meidänkin basistilla on Rickenbacker! 8-) Japanilainen Fender Stratocaster myynnissä torilla. Check it out! |
Necromuru 19.04.2004 19:30:12 | |
---|
Aika persoonallisen näkösiä ainakin ne rikut olen kattellu. Kuullut oon että on hyviä komppikitaroita. Omaa kokemusta ei ole. -Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen.
-Niin. Siihen vois laittaa
säröä.
Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta. |
kulmahiomakone 19.04.2004 19:43:33 (muokattu 19.04.2004 19:43:58) | |
---|
Jep, eikä sovi unohtaa Tom Pettyäkään. Hänellä kun on oma nimikkomallikin (ja pirun hieno vielä kaiken lisäksi). Noista 12-kielisistä sen verran, että DeArmondhan valmisti jonkun aikaa 12-kielistä mallia, jossa oli se SG-tyyppinen body. Nykyäänhän koko merkkiä ei enää ole, mutta jos käytettynä... Käsittääkseni esim. Squierin Starfire on "DeArmondin" tekosia. En ole varma, mielikuva vain. Fenderhän DeArmondin osti? Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
Jani The Rock 19.04.2004 21:43:03 | |
---|
Käsittääkseni esim. Squierin Starfire on "DeArmondin" tekosia. En ole varma, mielikuva vain. Fenderhän DeArmondin osti? Vastaava mallihan se Squierin Starfire on kuin De Armondin Starfire, joka taas oli kopsu Guildin Starfirestä... ja Squierin nimellä tehdään muitakin malleja joita De Armondilla oli ohjelmassa. Sääli vaan, että mitään De Armond USA -mikkejä niistä ei enää löydy, vaan ne on käsittääkseni suurimmaksi osaksi ladattu jollain viheliäisillä Duncan Designed -mikeillä jotka eivät sovi konseptiin sen paremmin ulkonäöltään kuin (luultavasti) soundiltaankaan. Japanilainen Fender Stratocaster myynnissä torilla. Check it out! |
Kossu 20.04.2004 08:52:55 | |
---|
Tuleeko kelleen mieleen kitaristeja jotka olisivat soitelleet perinteisiä rokkisooloja 6-kielisillä Rickenbakereilla - ja irtoaako niistä rankempia soundeja ilman kiertoa. No Pete Townsend käytti tietenkin Rickyä uransa alkuaikoina - ja hajoitti niitä aika läjän. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
vale 20.04.2004 09:13:06 | |
---|
Tuleeko kelleen mieleen kitaristeja jotka olisivat soitelleet perinteisiä rokkisooloja 6-kielisillä Rickenbakereilla - ja irtoaako niistä rankempia soundeja ilman kiertoa. No Pete Townsend käytti tietenkin Rickyä uransa alkuaikoina - ja hajoitti niitä aika läjän. Kukas tämä Roxeten kitaristi nyt olikaan, en nyt muista nimeä,, mutta hän ainakin joissakin kuvissa ja muistaakseni videoilla on käyttänyt Rickiä (itse asiassa en sillä muuta sähköistä skebaa ole nähnytkään). Roxettehan on poppia mutta jätkä vetelee muutamissa biiseissä aikas hienoja sooloja aikas hienolla soundilla. Tiedä sitä onko ollut Rickyt käytössä studiossa?!? Rock n' Roll is the only way to DIE |
Kjukka 20.04.2004 09:13:56 | |
---|
Kukas tämä Roxeten kitaristi nyt olikaan, en nyt muista nimeä,, Per Gessle :) Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |