Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tesla mikit
1
Gabe
27.03.2012 22:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kaipailisin vähän tietoa näistä kun on itselle vähän oudompi mikki merkki. Kuinka laadukkaita? Missä maassa nämä tehdään? Onko käsin tehty?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Solex
27.03.2012 23:15:25 (muokattu 27.03.2012 23:21:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä on tilattu kimppatilauksena monta kertaa. Minulla ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni monet ovat olleet tyytyväisiä hyvän hinta/laatusuhteen ansiosta.
 
Firma on Korealainen ja mikit tehdään siellä. Kyseessä on "teollisempi" mikkivalmistaja aivan siinä samassa missä Duncan ja DiMarzio mutta mallien hinnat ovat karkeasti arvioiden puolet näistä isommista laatuvalmistajista. EDIT: Ovat kalliimpia, minulla oli kimppatilaushinnat mielessä
 
Offtopiccina: Muistan vielä hämärästi 80-90 luvun kun Korealaisia soittimia ja tarvikkeita pidettiin samana kuin Kiina-Indonesia osastoa. Ovat tehneet aivan uskomattoman nousun omien tuotteidensa imagossa ja laadussa.
 
Basso on jalo soitin
fox
28.03.2012 01:25:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eli kaipailisin vähän tietoa näistä kun on itselle vähän oudompi mikki merkki. Kuinka laadukkaita? Missä maassa nämä tehdään? Onko käsin tehty?
 
http://www.teslapickups.com/
 
Tuolta selaamaan.. ;)
Niin kuin todettu, korealainen mikintekijä tuo on. Noita on tullut tosiaan useammankin kerran tuolta kimppatilaushuoneen kautta, suhteellisen edullisesti.
Maailmalta hankittaessa nu on huomattavasti "tyyriimpiä", ja jotkut mallit tosiaan saattavat olla jopa kalliimpiakin, kuin useat "halpismikit" (Sky, KA..)
Useampaan kitaraan olen noita laittanut, lähinnä noita vintagempia VR-malleja, mutta sitten myös Plasmoja, kakkosta ja kolmosta. Hyvin tehtyjä, ja toimivia mikkejähän nuo.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
28.03.2012 11:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Kävin tuolla sivuilla pyörimässä mutta siellä ei missään mainittu valmistusmaata.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
28.03.2012 11:37:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kiitos vastauksista. Kävin tuolla sivuilla pyörimässä mutta siellä ei missään mainittu valmistusmaata.
 
Ei ne aina viitti tuollasia kertoilla, itäisten maitten salaperäset miehet..
Voit lähestyä heitä osokkeella info(at)teslatek.com
 
tai sitten:
584-12, Jayang 3-dong, Gwangjing-gu, Seoul, 143-854 Korea
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
28.03.2012 12:47:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos :) Pitääpä kysellä vähän. Saa nähdä josko tilaiskin....ihan asiallisilta vaikuttavat.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
dropD
29.03.2012 09:03:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noita tesloja ollut useassakin kitarassa. Plasma-2, VR-nitro, P90 ja Opus-2 -malleista lähinnä kokemusta. Kaikki nuo on tehneet sen lupaavat. Teslan sivuilla on noista mikeistä varsin hyvät speksit, joten kun vähänkin tietää mitä haluaa, niin noista on helppo valita. Mun mielestä käyttökelpoisia siinä missä duncanit ja marstiot.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Ketjukuula
02.04.2012 12:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on tuossa omatekosessa nuo teslan aktiivimikit. (taitaa olla sitä ensimmäistä mallia kun noita taitaa olla useempia nykyään) Toisessa kitarassa on emg81 ja voin kyllä sanoa ihan suoraan että ei häviä yhtään emg.lle vaikka maksaakin 4 kertaa vähemmän.
 
fox
02.04.2012 13:22:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjukuula: Miulla on tuossa omatekosessa nuo teslan aktiivimikit. (taitaa olla sitä ensimmäistä mallia kun noita taitaa olla useempia nykyään) Toisessa kitarassa on emg81 ja voin kyllä sanoa ihan suoraan että ei häviä yhtään emg.lle vaikka maksaakin 4 kertaa vähemmän.
 
Ehkä kimppatilausmikkeinä, jos hankkis Tesloja jostain liikkeestä, vaikka Keski-Euroopasta, niin hinnan ero ei ihan noin merkittävä olisi.. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
02.04.2012 13:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ehkä kimppatilausmikkeinä, jos hankkis Tesloja jostain liikkeestä, vaikka Keski-Euroopasta, niin hinnan ero ei ihan noin merkittävä olisi.. ;)
 
Aikalailla tasoihin näyttävät menevän tosiaan jos liikkeestä tilaa
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
mopar
02.04.2012 22:43:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on stratossa teslan vr-1 setti. On hyvät mikit. Torilta ostin. Tähän hintaan tuskin parempia saa...
 
Joey Mosquito
05.10.2012 00:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Opus-2 mikit hommasin ja kohta puoliin niitä asentelen kitaraan mutta sellanen asia että saako tuota "tesla" tekstiä mitenkään pois ? Asetoni ei auttanut niin uskaltaisko käydä hiomaan?
 
-Get down and get out.
PasiB
05.10.2012 08:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joey Mosquito: Moi!
 
Opus-2 mikit hommasin ja kohta puoliin niitä asentelen kitaraan mutta sellanen asia että saako tuota "tesla" tekstiä mitenkään pois ? Asetoni ei auttanut niin uskaltaisko käydä hiomaan?

 
Miksi se pitäisi saada pois? Hiomalla saat varmasti vain rumaa jälkeä aikaiseksi. Ei kai se nimi mikkejä pahenna?
 
Joey Mosquito
05.10.2012 09:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mua esteettisesti häiritsee että siinä lukee yhtään mitään!
 
-Get down and get out.
mhelin
05.10.2012 11:32:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika harvassa tuolla pickupit joissa käytettäisiin heikompia magneetteja, alnico vitosta näyttäisi lähes kaikki olevan. Hyviä ja halpoja pickuppeja tekevät nykyään mm. Artec (varsinkin uusin mallisto jota löytyy mm. Thomannilta) ja Entwistle (tosin jälkimmäisellä omaa vain suunnittelu) joita löytää ebaysta edulliseen hintaan.
 
mikkojen
08.10.2012 13:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Mulla on noita tesloja ollut useassakin kitarassa. Plasma-2, VR-nitro, P90 ja Opus-2 -malleista lähinnä kokemusta. Kaikki nuo on tehneet sen lupaavat. Teslan sivuilla on noista mikeistä varsin hyvät speksit, joten kun vähänkin tietää mitä haluaa, niin noista on helppo valita. Mun mielestä käyttökelpoisia siinä missä duncanit ja marstiot.
 
Täällä taasen on kokemuksia Plasma-sarjalaisista (2, 3, 7, 71, X1, RS1) sekä AH-1, AH-3, Opus-1 ja Tele-setti -malleista. Ei ole tarvinnut pettyä. Hyvin hoituu näillä kaikki mahdollinen humpasta heviin. Ja lisää tullaan hankkimaan! =)
 
carpe diem - memento mori
ATIA
18.12.2012 15:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen Plasma-1 setti stratossa. Ostin torilta ja maksoi 50e. Mikit on hintaisekseen tosi hyvät. Saundi on kirkas ja tarkka.
 
T: at
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «