Aihe: nettikauppa on s@@tanasta
1 2 3 4 5 6
oamkbonor
27.03.2012 18:35:59
Itseasiassa melkein kaikista kivijaloista saa nykyään "Thomannin hintaan". Yleensä kun menen kysymään liikkeisiin jotain niin katsovat Thomannin sivuilta paljonko maksaa:)

Ja sitten kun on oikea kitarakauppa josta on ostamassa oikeaa kitaraa niin saattaa olla useampia kappaleita mistä voi valita. Kuten esim. kun ostin Goldtoppini niin pääsin valitsemaan neljästä yksilöstä.
2randpo
27.03.2012 19:25:26

oamkbonor: Itseasiassa melkein kaikista kivijaloista saa nykyään "Thomannin hintaan".

Jopa halvemmallakin, asia oli yleisesti näin jo viime kesänä.
StJerky
27.03.2012 20:37:16
2randpo: Jopa halvemmallakin, asia oli yleisesti näin jo viime kesänä.

Saako jostain esim. patch-kaapeleita Ssssnake hintaan? SP-elektroniikasta teoriassa, mutta käytännössä niitä ei ole siellä aikoihin ollut.
Terry Pantheras
27.03.2012 21:40:23
2randpo: Jopa halvemmallakin, asia oli yleisesti näin jo viime kesänä.

Musamaailmasta ostin viime viikolla Orangen Dual Terrorin 558 eurolla. T-kaupassa 555 € + toimitus ja DV247:ssa 566 €. Halvemmalla siis lähti.
Kaikkia ärsyttää kaikki
Antti1
27.03.2012 21:47:00
Terry Pantheras: Musamaailmasta ostin viime viikolla Orangen Dual Terrorin 558 eurolla. T-kaupassa 555 € + toimitus ja DV247:ssa 566 €. Halvemmalla siis lähti.

Paitsi, että saksalandiasta saa tuon hintaiset paketit ilman toimituskuluja kotiinsa kannettuna paremmalla takuulla. Ähäkutti. ;)
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Laulava Kylätohtori
27.03.2012 22:19:09
Antti1: Paitsi, että saksalandiasta saa tuon hintaiset paketit ilman toimituskuluja kotiinsa kannettuna paremmalla takuulla. Ähäkutti. ;)

No joo, mutta ihan yleisellä tasolla jengi ostaa aina kiinalaista halpapaskaa ja tilaa sen ulkomailta ja sitten ihmetellään, kun Suomipoika makaa kotona työttömänä. Ainahan voi ajatella, että ei se vaikuta, jos minä ostan muualta, mutta jos kaikki jne. jne....

Toki hallituskaan ei auta asiaa nostamalla kaikkia veroja + keksimällä koko ajan uusia, mutta se on jo toinen tarina se....

Itse yritän tukea paikallista musakauppaa ihan periaatteen vuoksi. Ja on totta, että sieltä saa usein samaan hintaan tai halvemmalla kuin thomannilta. Ja jos kitarapiuhasta joutuu maksamaan pari euroa enemmän, niin so what. On paikallisesta ostamisessa joskus yllättävääkin hyötyä. Paikallisen omistaja jäi eläkkeelle ja itse sain pitkään asiakassuhteeseen vedoten melko avokätisiä alennusprosentteja varaston tyhjennysmyynnissä. Ja tarkoitan nyt Marshallin Vintage Modernia ja japsiteleä, enkä mitään 5 euron alennusta kitarakaapelista...

Ps. joo, olen kyllä itsekin tilannut myös thomannilta....
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
chill
28.03.2012 11:24:13
Kyllä itse kannatan mieluusti kivijalkaliikkeitä, mutta en tingi palvelusta. Hyvä palvelu heijastuukin varmasti myös liikkeen tuottavuuteen.
Tästä mielenkiintoinen esimerkki on kitarapaja: Jostain luin, että kitarapajalla menee paremmin kuin koskaan, kun samalla suurin osa suomen musaliikkeistä rämpii lähes umpisuossa.
Tähän on varmasti monta tekijää, mutta etunenässä varmasti loistava palvelu. Jos ostat kitaran pajalta, on se valmiiksi säädetty (vrt esim kaisaniemen f-musiikin seinällä oleviin skeboihin) ja kaupan päälle saa useimmiten vuoden perushuollot.
Lisäksi hinnat ovat T-kaupan tasoa tai alhaisemmat. Toki kitarapaja on ainoita, ellei ainoa kauppa suomessa mikä on erikoistunut vintagekitaroihin.
Näin pajalle on kertynyt lojaali asiakaskunta ja kaupalla pyyhkii mainiosti.
En sano etteikö olisi muitakin hyviä kivijalkoja, mutta jokatapauksessa kitarapajasta voisi ottaa mallia.
skebab
28.03.2012 13:03:13
StJerky: Saako jostain esim. patch-kaapeleita Ssssnake hintaan? SP-elektroniikasta teoriassa, mutta käytännössä niitä ei ole siellä aikoihin ollut.

Kohtalaisen "ontuva" vertaus. Mä en ainakaan oleta, että jostain pitäisi saada MIJ Fenderiä kiinalaisen hintaan, ts. nuo Sssssssnaket saavat pysyäkin mun puolesta siellä thomannilla. Jos haluaa laadukkaita patcheja, niin niistä pitää maksaa, tai sitten ne pitää tehdä itse.
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Vetehinen
28.03.2012 13:06:21 (muokattu 28.03.2012 13:07:01)
skebab: Kohtalaisen "ontuva" vertaus. Mä en ainakaan oleta, että jostain pitäisi saada MIJ Fenderiä kiinalaisen hintaan, ts. nuo Sssssssnaket saavat pysyäkin mun puolesta siellä thomannilla. Jos haluaa laadukkaita patcheja, niin niistä pitää maksaa, tai sitten ne pitää tehdä itse.

Sssnakeja en puolustele, mutta Pro Snaket ovat yllättävän laadukkaita. Cordialin narua ja Neutrik REAN -plugit. Eipä noista ole juotoksetkaan pettäneet useamman vuoden aktiivikäytön puitteissa.
Music is the best escape.
sepisti
28.03.2012 13:54:06
Meikäläinen ostaa kitarakamani pääasiassa Custom Shopista ja bändin PA-kalusto St. Paul's Soundista. Hyvin on homma toiminut.
2randpo
28.03.2012 17:44:36

chill: Kyllä itse kannatan mieluusti kivijalkaliikkeitä, mutta en tingi palvelusta. Hyvä palvelu heijastuukin varmasti myös liikkeen tuottavuuteen.
Tästä mielenkiintoinen esimerkki on kitarapaja: Jostain luin, että kitarapajalla menee paremmin kuin koskaan, kun samalla suurin osa suomen musaliikkeistä rämpii lähes umpisuossa.
Tähän on varmasti monta tekijää, mutta etunenässä varmasti loistava palvelu. Jos ostat kitaran pajalta, on se valmiiksi säädetty (vrt esim kaisaniemen f-musiikin seinällä oleviin skeboihin) ja kaupan päälle saa useimmiten vuoden perushuollot.
Lisäksi hinnat ovat T-kaupan tasoa tai alhaisemmat. Toki kitarapaja on ainoita, ellei ainoa kauppa suomessa mikä on erikoistunut vintagekitaroihin.
Näin pajalle on kertynyt lojaali asiakaskunta ja kaupalla pyyhkii mainiosti.
En sano etteikö olisi muitakin hyviä kivijalkoja, mutta jokatapauksessa kitarapajasta voisi ottaa mallia.

Paja on hyvä, mutta tilat on ahtaat ja tungosta ollut aina välillä. Palvelu toki erinomaista, ja saa ne nauhanpäät kuntoon siinä samalla.

Ja joo, siis soittimet ostan pääasiallisesti kivijaloista, muuta roipetta tilailen minäkin esim. Toomannilta. Tänään lähti tulemaan setti Dimarzion Area-sarjaa, kun en jaksa taas vaihteeksi vintagemikkien hurinaa. Et kokeillaan nyt noita sitten.
lonelyplayer
28.03.2012 20:22:00
Eläminen tässä maailmaassa alkaa tulla haastavaksi, vaihtoehtoja on jo riittävästi.
Itse teen ostokseni useimmiten "paikallisesta liikkeestä", jos näitä Suur-Helsingin tavarataloja voi enään niin kutsua. Kaikki kitarat on täältä löytyneet, ja vähintäin T-kaupan hintatasolla. Eri asia on jos lähtee hakemaan jotain spesiaalia, viimeksi oli tarve Pedaltrain-pedaalilaudalle, kotimaisen varasto olematon ja hinnat kalliita, Thomannilta toimitus viikossa ja hinta/palvelu very ok.

Kivijalkaliikkeen taru on mielestäni lopussa, sensijaan jos liike panostaa netti-tilaamiseen ja oikeaan hintatasoon ja siihen liittyvät toiminnat on kunnossa... mielestäni ei pitäisi olla ongelmia.
lonelyplayer
28.03.2012 20:28:15
sepisti: Meikäläinen ostaa kitarakamani pääasiassa Custom Shopista ja bändin PA-kalusto St. Paul's Soundista. Hyvin on homma toiminut.

Äskeiseen kirjoitukseeni viitaten...aika maukas hintataso kun hain Pedaltrain-pedaalilautaa...

No eihän se ole hullu joka pyytää vaan...
Midrange
28.03.2012 22:24:58 (muokattu 28.03.2012 22:36:08)
lonelyplayer: Eläminen tässä maailmaassa alkaa tulla haastavaksi, vaihtoehtoja on jo riittävästi.
Itse teen ostokseni useimmiten "paikallisesta liikkeestä", jos näitä Suur-Helsingin tavarataloja voi enään niin kutsua. Kaikki kitarat on täältä löytyneet, ja vähintäin T-kaupan hintatasolla. Eri asia on jos lähtee hakemaan jotain spesiaalia, viimeksi oli tarve Pedaltrain-pedaalilaudalle, kotimaisen varasto olematon ja hinnat kalliita, Thomannilta toimitus viikossa ja hinta/palvelu very ok.

Kivijalkaliikkeen taru on mielestäni lopussa, sensijaan jos liike panostaa netti-tilaamiseen ja oikeaan hintatasoon ja siihen liittyvät toiminnat on kunnossa... mielestäni ei pitäisi olla ongelmia.

Itse oon alkanut jostain syystä ajatteleen niin että jos thomannin ja kivijalan hinta tuotteessa on sama (eikä kyse ole yksilöstä kuten kitara) niin tilaan aina Thomannilta. Kolmen vuoden takuuu vs Musamaailman 6 kk nimittäin merkkaa mulle paljon.

Taisivat vihdoin musamaailmassakin nostaa sen 6kk takuun vuoteen. Mulle niin lyhyt takuu oli lähinnä vittuilua ja merkki siitä että ostakaa vittu tavaranne muualta, ei meitä kiinnosta. Ja se vuosikin on vielä yllättävän vähän jos kerran DV247 pystyy jo neljään. Lähinnä nauratti kun luki musamaailman sivuilta sitä juttua tyyliin että uskomme tuotteidemme laatuun ja tästä syystä olemme nostaneet takuuajan vuoteen. Mikä helvettiä, vuoteen?? Big deal? Monilla muilla se on paljon enemmän!

Ja oikeesti, mun on pakko nousuhumalassa palata tuohon takuuseen vielä kerran. Jos joku toinen tarjoaa jostain tuotteesta 3 tai jopa 4 vuoden takuun ja eräs liike vain 6 kuukautta niin miten muuten sitä voi tulkita kuin että haistakaa vittu, ostakaa muualta.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
StJerky
29.03.2012 09:30:43
skebab: Kohtalaisen "ontuva" vertaus. Mä en ainakaan oleta, että jostain pitäisi saada MIJ Fenderiä kiinalaisen hintaan, ts. nuo Sssssssnaket saavat pysyäkin mun puolesta siellä thomannilla. Jos haluaa laadukkaita patcheja, niin niistä pitää maksaa, tai sitten ne pitää tehdä itse.

Hehee, "tee itse". Jos tekisin itse, niin ne vasta paskoja olisi ihan riippumatta osista. En ole huomannut mitään vikaa sssnaken lyhyissä patch-kaapeleissa. Ja minun käytössä eivät joudu mekaaniseen rasitukseen. Miksi maksaisin 6-kertaisen hinnan?
rheinone
29.03.2012 10:07:36
StJerky: Hehee, "tee itse". Jos tekisin itse, niin ne vasta paskoja olisi ihan riippumatta osista. En ole huomannut mitään vikaa sssnaken lyhyissä patch-kaapeleissa. Ja minun käytössä eivät joudu mekaaniseen rasitukseen. Miksi maksaisin 6-kertaisen hinnan?

Hoho, eka kerta kun kuulen jonkun kehuvan ssssnake-tuotteita! Pidätkö niitä piuhoja laatikonpohjalla kun eivät joudu mekaaniseen rasitukseen? Vaikka ne nyt pedaalilaudassa olisivatkin niin kai niitä pedaaleja tulee joskus vaihdeltua ja niim pois päim, vaikka lauta pelkässä kotikäytössä olisikin?

Sori, tarkoitus ei ole dissata, mutta olen oikeasti loukkaantunut siitä että sssnaken kaltaisia ala-arvoisenlaatuisia tuotteita myydään ylipäätään yhtään missään.
Terry Pantheras
29.03.2012 10:09:58
rheinone: Hoho, eka kerta kun kuulen jonkun kehuvan ssssnake-tuotteita! Pidätkö niitä piuhoja laatikonpohjalla kun eivät joudu mekaaniseen rasitukseen? Vaikka ne nyt pedaalilaudassa olisivatkin niin kai niitä pedaaleja tulee joskus vaihdeltua ja niim pois päim, vaikka lauta pelkässä kotikäytössä olisikin?

Sori, tarkoitus ei ole dissata, mutta olen oikeasti loukkaantunut siitä että sssnaken kaltaisia ala-arvoisenlaatuisia tuotteita myydään ylipäätään yhtään missään.

Ässien määrä kertoo tietty laadusta!
Kaikkia ärsyttää kaikki
rheinone
29.03.2012 10:11:00
StJerky: Miksi maksaisin 6-kertaisen hinnan?

Nyt kun nettikaupasta puhutaan, niin just eilen oli "jelppikerhossa" case jossa nettikaupan hinta samasta tuotteesta oli 6-kertainen suomalaiseen kivijalkaliikkeeseen verrattuna.
StJerky
29.03.2012 11:36:15
rheinone: Hoho, eka kerta kun kuulen jonkun kehuvan ssssnake-tuotteita! Pidätkö niitä piuhoja laatikonpohjalla kun eivät joudu mekaaniseen rasitukseen? Vaikka ne nyt pedaalilaudassa olisivatkin niin kai niitä pedaaleja tulee joskus vaihdeltua ja niim pois päim, vaikka lauta pelkässä kotikäytössä olisikin?

Ne on pedaalilaudassa. Pedaaleihin ei juuri tarvitse koskea, koska niiden päälle ja pois laittaminen tapahtuu G-lab GSC1:llä. Teen systeemiini muutoksia äärimmäisen harvoin. Nyt on vähän väärän pituisia ja suorilla plugeilla olevia piuhoja. Paikallisissa liikkeissä sopivia piuhoja huonosti ja tosiaan 6-kertaisella hinnalla. Pitää odottaa, että on jotain muuta tilattavaa ulkomailta tai SP-elektroniikka saa täydennystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)