Aihe: Gibson Les Paul "pettymys??"
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mandarax
27.03.2012 14:34:19
rheinone: Tää on just se juttu jota en suostu ostamaan.

Kyllä lähtökohta mun mielestä on se, että kitara voi olla jonkun mielestä "ihan paska", ja että sitä voi hädissään perustella jollakin teknisellä laatuongelmalla kuten nauhojen törrötys. Kyseinen kitara ei vain yksinkertaisesti miellytä tätä kuluttajaa. Jos yhtä kuluttajaa miellyttää esmes relikoidut CS Fenkut, ei sen maksa vaivaa provosoitua siitä että jonkun toisen mielestä se on "ruma", "ihan paska" tai "feikki".

Juu kyllä taitaa molemmissa pointeissa olla totta se toinen puoli, toiset kateuttaan dissaavat jotain mihin itsellä ei ole varaa ja varmasti toiset ovat ihan vilpittömästi sitä mieltä että brändi x on vaan yksinkertaisesti sysipaska - oli se sitten kokemuksen syvä rintaääni taikka ihan Stetsonin menetelmällä hatustavedetty "fakta".

No, itse en esmeks ole koskaan päässyt perille noista Fenderin tehtaan perinteikkäistä tekeleistä, ei vaan sytytä yhtään meikäläistä. Enpä mä tuota kyllä F-pajan syyksi laittaisikaan..
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
2randpo
27.03.2012 14:53:45

Laulava Kylätohtori: Tämä on juuri se ongelma. Kaikki pitäis saada nyt, kun "minä" olen kuitenkin vähän muita parempi...

Joo, tällä hetkellä olis radikaalia uskaltaa haluta vähän vähemmän.
the-Antero
27.03.2012 19:41:34

Mandarax: Kyllä se vaan usein tuntuu, että aikuiset ne osaa olla lapsia kateellisempia. Lapset sentään sanoo rehellisesti että "mäkin haluun tollasen" kun naapurin Teemulla on uusi fillari, aikuiset ei pysty asiaa kateudeltaan käsittelemään ja sanoo sen tähden että "toi on ihan paska". Nii ja nauhatkin törröttää enkä ottas tuollasta vaikka ilmaseks saisin..! :)

Meikä ainakin sanois kaverille että ompa hieno kitara ja että kelpais mulle... Tietty jos ktara ois hono ja ruma niin sitten en edellämainittua kertois... Toki tuo voidaan ottaa kateutena :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Spiral
27.03.2012 22:01:02

En kyllä toisaalta oikein ymmärrä sitäkään ajattelutapaa että "Gibsoni on hyvä/paras koska Gibsoni on hyvä/paras", ja sitten kun huomautetaan puutteista laadussa niin ne ohitetaan koska Gibsoni on muuten niin hyvä.
Minusta soittiemien ja soitinvalmistajien laatueroista voi puhua ihan faktan pohjalta eikä se ole keneltäkään pois. Jos se oma Gibsoni on paras niin se varmasti on. Ehkä se sitten on vaan Gibsonien kohdalla niin että pitää tietää mitä ostaa, pelkkään mmekkiin ei voi luottaa.
Nakit ja muusi
03.04.2012 21:11:45
Morjensta.

Viitaten aloittajan viestiin, itsellä juuri samanlaisia kokemuksia. Studiomalli, jonka pintakäsittely hintaluokassaan melko mielenkiintoinen. Seuraava descriptio on siis kirjoitettu ihan subjektiivisesti arvioituna, ilman mitään hetkellisiä tunnekuohuja.

Maalin (lakan?) kovettuneita yliroiskejäämiä näkyvillä, plektrasuojan ruuvin kolon ympäriltä kannesta maali haljennut ja pullahtanut finnin lailla ulos, eipä tarvi toistaiseksi plekusuojaa irroitella :) . Lavan sarjanumerosta näkyy ainoastaan alku ja sekin heikosti, koska numero on maalattu yli ja umpeen. Lavan maalauksen rajat muutenkin melko krapulaisesti tehty.

"Laadusta" hämmentyneenä olin tietty tarkkana kuluttajana yhteydessä maahanhtuojaan ja liikkeeseen. Minua ainakin hämmentää eniten se, että maahantuojan mukaan ainakin tuo sarjanumeron puuttuminen on aivan normaalia. Koitin myyjäliikkeen kautta (tai myyjä yritti) neuvotella diiliä jos sen voisi vaihtaa samanlaiseen, ei onnistu kuulemma koska maahantuojan sanoin "ovat kaikki samanlaisia", eli jäi sellainen mielikuva että ehjää ja viimeisteltyä yksilöä ei löydy, mikä sinänsä kuulostaa vähän halvalta. Pikkuseikkana mainittakoon että mikkivalitsin pyörii jo irtonaisena, no se nyt on sivuseikka. Vähän jäänyt mietityttämään kun 2-300€ kaukoidän kitaroissa on virheetön viimeistely verrattuna tähän.

Takuuhommat kuulemma hoidetaan mukisematta, laitan sen joutaessani sitten sinne, sas nähdä sitte mitä siellä tehdään ja mitä ei

Päällimmäisenä nyt pyörii mielessä, että seuraava kitara tilataan sitten taas postimyynnistä, eikä lähialueen kaupasta, voipa vaihtaa sitten jälkeenpäin kelvollisempaan (jos juuri siltä valmistajalta sellaista yksilöä löytyy). Jälkeenpäin ajateltuna voisin helposti maksaa sen 40€ hintaeron Thomanniin välttääkseni tämän äherryksen.
Christeraser
04.04.2012 00:41:30

Viitaten aloittajaan, omistan Studio LPn. Tosin vm 2007 eikä kyllä valittamista ole tullut. Edelleenkin hyväkuntoinen vaikka on keikkasoittimena ollutkin. Nitrolakasta ja sen 'arkuudesta'/ominaisuuksista täällä olikin jo mainintaa joten siitä ei tarvitse sen enempää mainita.

http://img.photobucket.com/albums/v … tar%20stuff/Gibsorison/HPIM3129.jpg

Myöskin vm 2001 Gothic Explorer on käynyt kylässä, siinäkään mitään vikaa ollut. Tuo nitrolakka oli tosin siinä muuttunut aika tahmeaksi joten hiosin kaulan uusiksi.
Jii-Gee
04.04.2012 10:18:52

Nakit ja muusi: Morjensta vaan sinnekin.

Ei tollasta 'susikappaletta' ole pakko kivijalkaliikkeestä kotiin asti kantaa,kyllä sinne paketin sisälle saa kurkata ennenkuin päättää viedä kitaran mukanaan.
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
Nakit ja muusi
04.04.2012 12:42:34
Jii-Gee: vaan sinnekin.

Ei tollasta 'susikappaletta' ole pakko kivijalkaliikkeestä kotiin asti kantaa,kyllä sinne paketin sisälle saa kurkata ennenkuin päättää viedä kitaran mukanaan.

Niinpä, kitara oli heräteostos ja tuli sinne liikkeeseenkin minulle erikseen tilattuna eli se oli odottamassa tiukasti teipattuna pahvilaatikossa kun kävin noutamassa sen, eipä tullut mieleen alkaa repimään pahveja tiskin edessä siinä kiireessä. Olisi vissiin pitäny lueskella enemmän muusikoiden nettiä, niin olisi voinut aavistella jotain tästä merkistä. Mutta siis maahantuojan mukaan kitaraa ei kannata vaihtaa toiseen samanlaiseen, koska ne muutkin on samanlaisia, aika hurjaa menoa etten sanois. :)
joku muu sikko
04.04.2012 12:48:27
Nuo LP Studiot on kyllä nättejä mutta ärsyttävän halpoja.
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä.
Invader
04.04.2012 12:50:03
joku muu sikko: Nuo LP Studiot on kyllä nättejä mutta ärsyttävän halpoja.

Mä voin myydä omani, saat sen 1500e:lla.
Tai sitten ei..
nisumaka
04.04.2012 14:30:52
Mulla on vuoden 2007 LP Studio myös, kuten edellä sitä jo hieman kehuttiin. Se on todella hyvä soitin. Siinä ei ole mitään liikaa, siinä on juuri se, mitä tarvitaan. Vaihdatin satulan Kristian Oeschin pajalla, ja kitara pitää vireensä, kuin unelma, ei vähäisintä ongelmaa.

Mun mielestäni kitara kuin kitara, pitää aika ajoin laitattaa asiantuntijalla. Varmasti uutena, ja sitten ehkäpä 5 v välein, vähän käytöstä riippuen, hioa nauhoja kuntoon yms. Ei Gibson tästä mitenkään poikkea. Juttu on vaan niin, että mitään 250 e Hokaita ei kannata laitattaa, kun toi käyttö huollossa on luokkaa 100e.
Wradlin
04.04.2012 14:44:20
nisumaka: Mun mielestäni kitara kuin kitara, pitää aika ajoin laitattaa asiantuntijalla. Varmasti uutena, ja sitten ehkäpä 5 v välein, vähän käytöstä riippuen, hioa nauhoja kuntoon yms. Ei Gibson tästä mitenkään poikkea. Juttu on vaan niin, että mitään 250 e Hokaita ei kannata laitattaa, kun toi käyttö huollossa on luokkaa 100e.

Tästä(kin) syystä kannattaa opetella hoitamaan tuollaisia asioita itse, säästyy rahaa vaikka vaivaa onkin enemmän. Vaikka ammattilainen on toki aina ammattilainen.
Numb
04.04.2012 14:49:56

Wradlin: Tästä(kin) syystä kannattaa opetella hoitamaan tuollaisia asioita itse, säästyy rahaa vaikka vaivaa onkin enemmän. Vaikka ammattilainen on toki aina ammattilainen.

Mun mielestä perussäädöt ovat intonaatio, tallan korkeus ja kaularaudan säätö. Ne on hyvä jokaisen kitarapelimannin hallita. Mutta sitten kun mennään satulan viilailuun tai nauhojen hiomiseen, niin se onpi jo enemmästä harrastuneisuudesta kiinni. Itse vien niissä tilanteissa soittimen suosiolla pajalle.
Terv. Kikki Hiiri
Wradlin
04.04.2012 15:44:15
Numb: Mun mielestä perussäädöt ovat intonaatio, tallan korkeus ja kaularaudan säätö. Ne on hyvä jokaisen kitarapelimannin hallita. Mutta sitten kun mennään satulan viilailuun tai nauhojen hiomiseen, niin se onpi jo enemmästä harrastuneisuudesta kiinni. Itse vien niissä tilanteissa soittimen suosiolla pajalle.

Voi sen toki nuinkin ajatella. Hain vain lähinnä sitä että myös nuiden perussäätöjen lisäksi on hyvä opetella muitakin juttuja niin ei tarvitse esimerkiksi edellä mainittujen halpojen kitaroiden kanssa huolehtia siitä, kehtaako käyttää soitinta korjaajalla hinnan vuoksi vai ei. Mulla voi toki olla hieman vääristynyt kuva "perussäädöistä" yms. vaikka siitä syystä että tein aikanaan ensimmäisen kitaranikin itse.
LaXu
04.04.2012 16:14:43
Mun kanta taas noihin "perussäätöihin" on, että siinä vaiheessa kun pitäisi nauhoja hioa muuten kuin esim päistä, niin suoraan vaan korjaajalle. Vaivan määrä vs. hinta. Satulat teen kyllä itse, se on ihan kivaa näpertämistä ja kelvollisen nauhaviilasetin saa aika halvalla vaikka eBaysta.
hallu
04.04.2012 16:27:34
Invader: Mä voin myydä omani, saat sen 1500e:lla.

Ei kun mun pitää saada se videlläsataa, mutta kaikkien muiden pitäisi maksaa tuhatviissataa;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
04.04.2012 16:55:25
Nakit ja muusi: Niinpä, kitara oli heräteostos ja tuli sinne liikkeeseenkin minulle erikseen tilattuna eli se oli odottamassa tiukasti teipattuna pahvilaatikossa kun kävin noutamassa sen, eipä tullut mieleen alkaa repimään pahveja tiskin edessä siinä kiireessä. Olisi vissiin pitäny lueskella enemmän muusikoiden nettiä, niin olisi voinut aavistella jotain tästä merkistä. Mutta siis maahantuojan mukaan kitaraa ei kannata vaihtaa toiseen samanlaiseen, koska ne muutkin on samanlaisia, aika hurjaa menoa etten sanois. :)

Pakko kysyä että mikä on liikkeen nimi? :O Ihan jotta tiedän varoa jatkossa... uskomatonta etteivät tarkistaneet vastaanottamansa tavaran laatua ollenkaan.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Lonesome
04.04.2012 19:22:38
Gabe: Pakko kysyä että mikä on liikkeen nimi? :O Ihan jotta tiedän varoa jatkossa... uskomatonta etteivät tarkistaneet vastaanottamansa tavaran laatua ollenkaan.

Ja kannattaa ostaa kivijalkakaupasta, niin saa testata etukäteen ja valita sen juuri sulle mieleisen yksilön. No ei. Ei ole resursseja ylläpitää mittavaa varastoa. Vaan jos kitara tilataan sulle, sen myös otat. Reilu peli(kö)! Niin kiire ei saa olla ettei sitä laatikkoa liikkeessä avaa. Avaamattomia paketteja saa pääsääntöisesti nettikaupoista halvemmalla ja on niissäkin takuut.

Jos kaikki kelpaa, niin ainakin maahantuoja tietää minne maanantaikappaleet lähettää...

Lakkauksen röpelöitä olen Gibsonien kaulan ja otelaudan rajapinnassa huomannut jonkun kerran "kaupan hyllyssä" ja omassa Studio Deluxessa pientä sanomista on myös. Tosin kirkkaan lakan erhettä ei huomaa lainkaan kauempaa, sormenpäällä jotain tuntee 2- 6 nauhojen välillä. Muuten siisti peli ja sarajanumero myös näkyy...

Tottahan se on että Kiinan Epiluurien viimeistely on usein virheetöntä. Hinta välittyy siinä mitä pinnan alta löytyy tai puuttuu.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Nakit ja muusi
05.04.2012 13:46:51
Gabe: Pakko kysyä että mikä on liikkeen nimi? :O Ihan jotta tiedän varoa jatkossa... uskomatonta etteivät tarkistaneet vastaanottamansa tavaran laatua ollenkaan.

En koe ainakaan nyt tarpeelliseksi "paljastaa" tuota.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)