benny 26.03.2012 22:11:44 | |
---|
Kenis: On kyllä "kehveli" sentään jännä juttu. Monet "ottaa" aika "isoja" kierroksia "koko" jutusta. 8) Se on kato vähän sama ku sanoisin että sun lapses on ruma. ;) shitfuck inc. |
Kenis 26.03.2012 22:19:01 | |
---|
benny: Se on kato vähän sama ku sanoisin että sun lapses on ruma. ;) Tämä on useimmiten aivan totta! Musiikki on välineurheilua |
Joees 26.03.2012 22:28:27 | |
---|
jii.haanpaa: Taisit tulkita väärin. Ei tusinakansi tee kitarasta jätöstä, se tekee siitä vain kamanysvärin vinkkelistä tylsän. Esim joku R8 kauniilla (edit: plaintop-)kannella on meitin maassa melkoinen harvinaisuus. Yleensä ne näyttävät tältä: http://www.kitarapaja.com/pics/r805hcs1_1024x768.JPG http://muusikoiden.net/dyn/users/98016.jpg Mä diggaan oman stankkuni kannesta. Kivan rauhallinen plaintop ja livenä pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin tuossa kuvassa. Mulle on vissiin onneksi eksynyt mainio yksilö aikanaan käsiini kun kaikki tuntuis olevan omaan makuun reilassa. Mitä nyt nauhat kuluneet vuosien saatossa. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Jii 26.03.2012 22:49:57 | |
---|
Methis: http://muusikoiden.net/dyn/users/98016.jpg Mä diggaan oman stankkuni kannesta. Kivan rauhallinen plaintop ja livenä pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin tuossa kuvassa. Mulle on vissiin onneksi eksynyt mainio yksilö aikanaan käsiini kun kaikki tuntuis olevan omaan makuun reilassa. Mitä nyt nauhat kuluneet vuosien saatossa. Kaunis kitara, jos näin sivusta aiheeseen jotain huudan. And I can't help but love the stench of loss... |
Andy Six 26.03.2012 23:14:20 | |
---|
Methis: http://muusikoiden.net/dyn/users/98016.jpg Mä diggaan oman stankkuni kannesta. Kivan rauhallinen plaintop ja livenä pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin tuossa kuvassa. Mulle on vissiin onneksi eksynyt mainio yksilö aikanaan käsiini kun kaikki tuntuis olevan omaan makuun reilassa. Mitä nyt nauhat kuluneet vuosien saatossa. Juuri tuollainen Les Paulin kuuluu olla.....Plain Top parhaalla värityksellä.... |
Mikko L 27.03.2012 02:01:55 | |
---|
Oon kuullut paljon juuri tällaisia tarinoita Gibsonin nykyisestä tuotannosta. Sinänsä jännä että samassa hintaluokassa ja halvemmassakin olevat kitarat kuten PRS ei kärsi ollenkaan näistä ongelmista. Taitaa olla kyse vain tehtaan laadunvalvonnasta. Osa ihmisistä on kuitenkin sitä tyyppiä että opettelee elämään "ongelmien" kanssa. Gibson säästää siinä. :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Midrange 27.03.2012 02:03:08 | |
---|
Mikko L: Oon kuullut paljon juuri tällaisia tarinoita Gibsonin nykyisestä tuotannosta. Sinänsä jännä että samassa hintaluokassa ja halvemmassakin olevat kitarat kuten PRS ei kärsi ollenkaan näistä ongelmista. Taitaa olla kyse vain tehtaan laadunvalvonnasta. Osa ihmisistä on kuitenkin sitä tyyppiä että opettelee elämään "ongelmien" kanssa. Gibson säästää siinä. :) Voi kais tiivistää tuota niin että Gibson on ulkoistanut laadunvalvonnan asiakkaille How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
blues guitar 27.03.2012 05:35:30 (muokattu 27.03.2012 05:36:36) | |
---|
benny: Se on kato vähän sama ku sanoisin että sun lapses on ruma. ;) Gibson herättää tunteita, toisin kuin esim. PRS ja monet muut laatukitarat jotka jättää monet ihmiset täysin kylmäksi. Samaan asiaan törmään jatkuvasti moottoripyörä keskusteluisssa kun mainitsen omistavani Harley-Davidsonin, siitä joko pidetään tai ei pidetä, mutta täysin kylmäksi se ei jätä kovinkaan monia. Tällaiset kalliit merkkituotteet aiheuttavat myös herkästi kateutta, kuten myös relikoidut Custom Shopin Fenderit. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Terry Pantheras 27.03.2012 08:42:30 | |
---|
Nukuttaa... Kaikkia ärsyttää kaikki |
Gabe 27.03.2012 10:12:49 | |
---|
blues guitar: Gibson herättää tunteita, toisin kuin esim. PRS ja monet muut laatukitarat jotka jättää monet ihmiset täysin kylmäksi. Tuo on täysin totta. Ja minusta se on vain hienoa että herättää mielipiteitä ja tunteita. Parempi sellainen jota rakastaa tai vihaa kuin semmoinen joka on vain ihan jees... Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
the-Antero 27.03.2012 10:15:26 | |
---|
blues guitar:Tällaiset kalliit merkkituotteet aiheuttavat myös herkästi kateutta, kuten myös relikoidut Custom Shopin Fenderit. Vähän niinkuin Apple Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
MasterRuben 27.03.2012 11:09:12 | |
---|
En ole ikinä ollut G-miehiä enkä ole kyllä vieläkään, mutta musiikkiliikkeessä työt aloitettuani olen joutunut korjaamaan aiemmin ehkä hieman turhan kriittistä mielikuvaa kyseisestä merkistä. Laatu on kyllä hyvin tasaista jo LP Studion tasolla, pois lukien nämä ns. "thomann -specialit" eli 50's Tribute -malli jotka ovat maalirajojen ja muun viimeistelyn osalta aika karuja. Soitettavuudelta tosin ihan ok nekin. Custom Shop -osasto on sitten asia erikseen ja niiden laadussa ei mielestäni ole pienintäkään varaa huomautuksille. Nauhanpäiden törröttäminen ja kaulan eläminen johtuu kyllä varsinkin talvella suureksi osin teollisten kiinteistöjen ilmanvaihdokoneista jotka poistavat kosteuden myymälöiden ilmasta ehkä turhankin karulla kädellä. Yhdessäkään Gibsonissa ei uutena laatikosta otettaessa ole ollut nauhanpäät pitkällä tai kaula notkolla, kaikki eläminen on tapahtunut vasta soittimen ollessa esillä myymälässä. Sama pätee niin CS Gibsoneihin ja myös halvempiin kaukoidässä tehtyihin kitaroihin, sillä erolla että halpiksissa tapahtuva puun eläminen on yksittäistapauksissa niin suurta ettei sitä saa enää kaularaudalla tai muilla säädöillä korjattua. Siltikään tulen tuskin omistamaan Gibsonia ainakaan lähitulevaisuudessa, koska hyvälaatuisia, saman asian ajavia kitaroita löytyy myös kaukoidän tuotantona muilta valmistajilta. Hintaa voi olla jopa puolet vähemmän mutta aikaa joutuu käyttämään huomattavasti enemmän että löytää sen helmen sikojen joukosta. Sopii siis merkkiuskottomalle köyhälle jolla on aikaa, eli minulle :) www.myspace.com/thecarltoncrewband |
Ukkovaari 27.03.2012 11:44:38 | |
---|
MasterRuben: ... koska hyvälaatuisia, saman asian ajavia kitaroita löytyy myös kaukoidän tuotantona muilta valmistajilta. Hintaa voi olla jopa puolet vähemmän mutta aikaa joutuu käyttämään huomattavasti enemmän että löytää sen helmen sikojen joukosta. Sopii siis merkkiuskottomalle köyhälle jolla on aikaa, eli minulle :) Tästä tulikin mieleen, että itellä kuumotti puoliakustinen ES335 mallin sähkis muutaman vuoden ja tottakait testailin nipun Gibsonin ES335 ym. vastaavia mutta en niihin päätynyt vaan päädyin Ibanezin JSM100. Yksinkertaisesti tuo Ibanezin sähkis vaan oli mun makuuni parempi kuin Gibsonit eli tosiaan ei tarvi aina päätyä Gibsoniin. Vertailussa oli myös vastaava Yamahan SA2200 ym. (toivottavasti muistin tuon oikein). Joo, mutta hyvistä sitten jokin tietty on se mikä pitää valita ja ainahan se ei ole siis Gibson. Mutta aloittajan topikkiin viitaten, että pettymyksiä ikävä kyllä taitaa löytyä ihan kaikista merkeistä, oman kokemukseni mukaan laatu on kuitenkin ollut parempaa mitä kalliimpi vehje, mutta kyllä myös kalliissa voi olla yllätyksiä ja nimenomaan kalliimman luokan vehkeissä ei ainkaan pitäis olla valmistajan suoranaisia mokia koska hinnan pitäisi vastata myös laadullisesti. Elämistähän on enempi tai vähempi riippuen ilmoista/kitaroista sekä myös siitä miten niitä kitaroita käyttää/suojaa jne. |
rheinone 27.03.2012 12:04:39 (muokattu 27.03.2012 12:06:13) | |
---|
blues guitar: Tällaiset kalliit merkkituotteet aiheuttavat myös herkästi kateutta, kuten myös relikoidut Custom Shopin Fenderit. Joo, kateutta ilmenee erityisesti lasten keskuudessa, ei aikuisten niinkään. Jumaliste ku olin 11-vuotiaana kateellinen naapurin skloddin Levis-merkkisistä farmarihousuista. |
Mandarax 27.03.2012 12:23:56 | |
---|
rheinone: Joo, kateutta ilmenee erityisesti lasten keskuudessa, ei aikuisten niinkään. Kyllä se vaan usein tuntuu, että aikuiset ne osaa olla lapsia kateellisempia. Lapset sentään sanoo rehellisesti että "mäkin haluun tollasen" kun naapurin Teemulla on uusi fillari, aikuiset ei pysty asiaa kateudeltaan käsittelemään ja sanoo sen tähden että "toi on ihan paska". Nii ja nauhatkin törröttää enkä ottas tuollasta vaikka ilmaseks saisin..! :) I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
FastEddie 27.03.2012 12:44:43 | |
---|
MasterRuben:Laatu on kyllä hyvin tasaista jo LP Studion tasolla, pois lukien nämä ns. "thomann -specialit" eli 50's Tribute -malli jotka ovat maalirajojen ja muun viimeistelyn osalta aika karuja. Soitettavuudelta tosin ihan ok nekin. Custom Shop -osasto on sitten asia erikseen ja niiden laadussa ei mielestäni ole pienintäkään varaa huomautuksille. Mun käsien kautta on kulkenut kolme tribute mallia ja kaikki ovat olleet erittäin tasalaatuisia. Karuja, mutta hyviä kitaroita ja hintaisikseen loistavia. Jopa siinä määrin, että custom shop lepan jätän useinmiten laukkuunsa odottamaan soittovuoroaan. "Rehab is for quitters" |
rheinone 27.03.2012 12:53:29 | |
---|
Mandarax: Kyllä se vaan usein tuntuu, että aikuiset ne osaa olla lapsia kateellisempia. Lapset sentään sanoo rehellisesti että "mäkin haluun tollasen" kun naapurin Teemulla on uusi fillari, aikuiset ei pysty asiaa kateudeltaan käsittelemään ja sanoo sen tähden että "toi on ihan paska". Nii ja nauhatkin törröttää enkä ottas tuollasta vaikka ilmaseks saisin..! :) Tää on just se juttu jota en suostu ostamaan. Kyllä lähtökohta mun mielestä on se, että kitara voi olla jonkun mielestä "ihan paska", ja että sitä voi hädissään perustella jollakin teknisellä laatuongelmalla kuten nauhojen törrötys. Kyseinen kitara ei vain yksinkertaisesti miellytä tätä kuluttajaa. Jos yhtä kuluttajaa miellyttää esmes relikoidut CS Fenkut, ei sen maksa vaivaa provosoitua siitä että jonkun toisen mielestä se on "ruma", "ihan paska" tai "feikki". |
Gabe 27.03.2012 12:56:47 | |
---|
Mandarax: Kyllä se vaan usein tuntuu, että aikuiset ne osaa olla lapsia kateellisempia. Lapset sentään sanoo rehellisesti että "mäkin haluun tollasen" aikuiset ei pysty asiaa kateudeltaan käsittelemään ja sanoo sen tähden että "toi on ihan paska"! :) Niinpä :D Jos ei itse sellaista voi saada niin onhan sen oltava ihan kuraa :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Gabe: Niinpä :D Jos ei itse sellaista voi saada niin onhan sen oltava ihan kuraa :D Mut nykymaailmassahan saa ihan kaiken jos vain tarpeeks haluaa. Tai siis mun kokemuksen mukaan on näin. Toki sen eteen pitää tehdä työtä. |
Laulava Kylätohtori 27.03.2012 13:14:05 | |
---|
rheinone: Toki sen eteen pitää tehdä työtä. Tämä on juuri se ongelma. Kaikki pitäis saada nyt, kun "minä" olen kuitenkin vähän muita parempi... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |