mopar 26.03.2012 19:43:12 | |
---|
|
RamoQ 26.03.2012 20:33:12 | |
---|
Kefiiri: Olen eri mieltä. Relikoidun kitaran ulkonäkö miellyttää juuri siksi, että siitä on löytyvinään sitä paljon puhuttua mojoa. Ja miksei, jos relikointi on tehty tolkullisesti. Heikommissa esityksissä se rälläkän jälki näkyy kilometrien päähän. Niinno se paljon puhuttu mojo on kyllä ihan soittajan korvien välissä. Ja vedän uudelleen saman asian esiin minkä aikaisemmin sanoinkin: Jos haluan kitaran joka näyttää ja tuntuu siltä 50-60 luvun vintagekitaralta, niin se ei tosissaan voi olla se uudenkiiltävä suoraan kaupasta kannettu kitara. Itse pidän noista reliikkikitaroista kovinkin paljon. Ihan niistä vähän kovemminkin relikoituneesta, puhtaasti sen takia että ne näyttävät vanhoilta. Tuoko se sitä mojoa sitten..? Ei varmaankaan, mutta onhan se kiva että kitara edes näyttää siltä miltä pitää. "Nobody boogie like the boogieman" |
artal 26.03.2012 20:48:04 | |
---|
Mä olen vanhojen kitaroiden ystävä, mutta jotenkin tää relikointi ei osu mun makuuni. Jotenkin se tuntuu feikiltä ja mojo katoaa sitten sen tien myös, sen verran fiilisjuttu se on. Niin kauan, kuin samalla hinnalla saa oikeastikin vanhoja kitaroita, en tuohon kyllä hyppää mukaan. Tämän sanottuani pitää kuitenkin todeta, että jokaisen oma asia, mikä sen fiiliksen itselle tuo. Ilmeisesti juttu ei pääosin ole se, että feikattaisiin kitaran vanhuuttakaan, koska moni ihan ylpeänä mainostaa kitaransa olevan relikoitu eikä vanha. Ja jos se maalin ja lakan rikkonaisuus on tärkeää, niin onhan tuo parempi tapa kuin itse tahallaan kolhia kitaraansa, siinä sen vielä pian rikkoo. Summa summarum: ei mun juttu, mutta ne harrastakoot, jotka tykkäävät, ei se multa ole pois. |
Rämppy 26.03.2012 21:06:55 | |
---|
Me varttuneemmat soittajat ollaan itsekin jo aika relikoituneita, joten kyllähän kitarassa on oltava samaa tyyliä. Ihanne tietysti olisi, jos se kitara olisi rähjääntynyt vuosikymmenien saatossa omassa käytössä. Silloin nuorena ei vaan ollut varaa kunnon kitaroihin. Nyt kun tuota rahulia on kuin roskaa sijoitettavaksi harrastusvälineisiin, ei enää ehdi kuluttaa kitaraa alusta asti joten pakko tyytyä relikki-kitaroihin... sellaista elämä on :D ;P En sitten malttanut olla sanomatta. |
Laulava Kylätohtori 26.03.2012 21:24:37 | |
---|
artal: Mä olen vanhojen kitaroiden ystävä, mutta jotenkin tää relikointi ei osu mun makuuni. Jotenkin se tuntuu feikiltä ja mojo katoaa sitten sen tien myös, sen verran fiilisjuttu se on. Niin kauan, kuin samalla hinnalla saa oikeastikin vanhoja kitaroita, en tuohon kyllä hyppää mukaan. Tämän sanottuani pitää kuitenkin todeta, että jokaisen oma asia, mikä sen fiiliksen itselle tuo. Ilmeisesti juttu ei pääosin ole se, että feikattaisiin kitaran vanhuuttakaan, koska moni ihan ylpeänä mainostaa kitaransa olevan relikoitu eikä vanha. Ja jos se maalin ja lakan rikkonaisuus on tärkeää, niin onhan tuo parempi tapa kuin itse tahallaan kolhia kitaraansa, siinä sen vielä pian rikkoo. Summa summarum: ei mun juttu, mutta ne harrastakoot, jotka tykkäävät, ei se multa ole pois. Mulla on/oli vähän saman suuntaisia ajatuksia. 2001 ostamani Tokain japsistrato on ehtinyt relicoitua aika tavalla vuosien saatossa, mikä on tavallaan ihan tyylikästä, koska ne kolhut ym. ovat tulleet omassa käytössä. Mielestäni käytettynä ostetussa ei sellaista mojoa ole. Toisaalta tämän topicin ansiosta olen vähän päässyt sisälle, mikä tässä oikeastaan on idea, joten enää en pitäisi mahdottomana, vaikka joskus vuosien päästä sellaisen jopa ostaisin. Mutta tällä hetkellä olen edelleen kuitenkin sitä mieltä, että uudessa kiiltävässä kitarassa on jotain hienoa ja siinä, että ne kolhut syntyvät oman käden kautta. Ja liiallinen "tehtaan" relicointi ei ole tyylikästä - kuten ei myöskään se, että itse "relicoitetaan" kitaraa tahallaan... Ihan vain IMO... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Gabe 26.03.2012 21:24:53 (muokattu 26.03.2012 21:36:56) | |
---|
artal: Mä olen vanhojen kitaroiden ystävä, mutta jotenkin tää relikointi ei osu mun makuuni. Jotenkin se tuntuu feikiltä ja mojo katoaa sitten sen tien myös, sen verran fiilisjuttu se on. Niin kauan, kuin samalla hinnalla saa oikeastikin vanhoja kitaroita, en tuohon kyllä hyppää mukaan. Tuo siinä munkin kohdallani lähinnä nyppi. Laulava Kylätohtori: Toisaalta tämän topicin ansiosta olen vähän päässyt sisälle, mikä tässä oikeastaan on idea Joo, täällä on niin tunteella puolustettu tätä että on puoliväkisin vähän silmät auenneet :D En itsekään vielä ostais mutta en pidä sitä enään niin typeränä kuin ennen. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Gabe 26.03.2012 21:27:36 (muokattu 26.03.2012 21:39:14) | |
---|
Rämppy: Nyt kun tuota rahulia on kuin roskaa sijoitettavaksi harrastusvälineisiin, ei enää ehdi kuluttaa kitaraa alusta asti joten pakko tyytyä relikki-kitaroihin... sellaista elämä on :D ;P Pakko kysyä...jos on rahulia kuin roskaa niin miksi et sijoittaisi sitä aitoon 50-luvun skebaan? Säilyttäisi arvonsakin varmaan paremmin :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
sweet50 26.03.2012 22:13:27 | |
---|
Onhan ne asiallisen näköisiä jotkut mallit mitä on säikeessä linkattu, en minä ainakaan osaa erottaa onko soittajan kitara aito vai kivipesty ellei Cs Logoa varomattomasti näytetä. Itse omaan 10 vuotiaaseen venteriin edelleen odottelen kärsivällisesti milloin tulis se eka dingeli... Jossain Päätalon kirjassa nuori sotilaankloppi ihaili ensimmäistä lommoa pakissaan. Kai se on soittajillakin sama juttu. |
Joees 26.03.2012 22:13:48 | |
---|
Gabe: Ok, kiitos. Sitä lähinnä pohdin että jos ostaa heavy relic kepin niin onko siinä kymmenen vuoden päästä sit ollenkaan lakkaa/maalia jäljellä? Kun se noista ei relikoiduista ohutlakkaisimmistakin aika vilkkaasti kuitenkin sitten kuluu. Mulla ei noita hevirelikkejä ole ollut mut mä luulisin jotta niissä on ihan samanmoinen lakkapinta kuin vaikka siinä NOS-mallissa joka mulla oli mutta niitä on vaan kulutettu enemmän joistain kohdista. Tähän ajatukseen nojaten mä uskaltaisin väittää että et sä kymmenessä vuodessa siitä soittamalla kaikkia lakkoja saa pois. Todennäköisesti et vaikka käsittelisit sitä vähän rajumminkin. Mun mielestä on ihan hyvä että on relikoituja ruoskia tarjolla koska moisille on kuitenkin kysyntää. Jos kitara on hyvä niin mulle on ihan sama onko siinä relikointia vai ei. Pääasia että se yksilö on hyvä työväline mulle. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Gabe 26.03.2012 22:50:22 | |
---|
Methis: Mulla ei noita hevirelikkejä ole ollut mut mä luulisin jotta niissä on ihan samanmoinen lakkapinta kuin vaikka siinä NOS-mallissa joka mulla oli mutta niitä on vaan kulutettu enemmän joistain kohdista. Tähän ajatukseen nojaten mä uskaltaisin väittää että et sä kymmenessä vuodessa siitä soittamalla kaikkia lakkoja saa pois. Todennäköisesti et vaikka käsittelisit sitä vähän rajumminkin. Ok, jos näin on niin asia kuullostaa jo huomattavasti järkevämmältä. Muutoinhan siinä olis kymmenen vuoden päästä pelkkä puu jäljellä :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Rämppy 27.03.2012 12:45:13 (muokattu 27.03.2012 12:45:36) | |
---|
Gabe: Pakko kysyä...jos on rahulia kuin roskaa niin miksi et sijoittaisi sitä aitoon 50-luvun skebaan? Säilyttäisi arvonsakin varmaan paremmin :) No kun niiden aitojen yksilöiden kanssa ei sentään viitsi lähteä keikalle baariin ;-) En sitten malttanut olla sanomatta. |
Rämppy: No kun niiden aitojen yksilöiden kanssa ei sentään viitsi lähteä keikalle baariin ;-) Totta :) oli vaan pakko heittää kun siinä rahojas heiluttelit :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Rämppy 27.03.2012 15:56:12 | |
---|
Gabe: Totta :) oli vaan pakko heittää kun siinä rahojas heiluttelit :D Niin. Minähän todellakin olen sellainen sikarikas rahalle haiseva riistoporvari :D En sitten malttanut olla sanomatta. |
2randpo 27.03.2012 16:06:11 | |
---|
Rämppy: Niin. Minähän todellakin olen sellainen sikarikas rahalle haiseva riistoporvari :D Hoho, kaikkihan me ollaan porvarillisia subjekteja kun koko systeemi koulumaailmasta lähtien tähtää yksinomaan siihen. Halusimme tai emme. ;) |
Gabe 27.03.2012 17:33:21 | |
---|
Rämppy: Niin. Minähän todellakin olen sellainen sikarikas rahalle haiseva riistoporvari :D Haisoo kauas :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Paasio 28.03.2012 14:00:12 | |
---|
Kyl mä ainakin noista relicoiduista kitaroist diggailen. Ovat just sopivan karuja mun silmään mut en oo kuitenkaan viel ostanu moista,mieluummin sit tosiaan "relicoin"(mikä sana) sen ite. Mä ostin kerran tollasen Squierin pinkin straton kännipäissäni heräteostoksena. Ja kun sitä sit kämpillä kattelin niin näytti vähän liian uuden karheelta. Ei muuta kun ruuvari,puukko,viila,spraykannu musta maalia ja noin 20 minsaa niin johan alko kitara näyttämään komialta. Muutaman naarmun vetäsin ihan puukolla ja viilalla sit vähän kulumaa tiettyihin paikkoihin,ruuvarilla muutama napakka isku sinnetänne ja viel lopuks suhautin spraymaalilla parit vedot bodyyn. Ai että tuli hieno ja yksilöllinen keppi siitä sitten ja rupes sitä mojoakin löytymään. Vaikka mullakin on uuden karheita Jacksoneitä ja pari Ibaneziakin jotka on hinnaltaan varmaan 3 kertaa tota "rottastratoa"kalliimpia niin eniten tolla tulee vedettyä.Akustisestikin soi ihan hyvin ellei jopa paremmin kun Jaskat.Vahvariin ku pistää kii niin sit kyl jaskat vie voiton, mut kuiteski:) Eipä tää nyt varsinaisesti noihin keskustelun reliceihin liity,mut kerroinpa nyt kuitenkin. Sit roskiksesta löysin kans kerran toisen squjun paloissa,siit oli lapa poikki mut liimalla ja pikku käsitöillä siitäkin tuli ihan makee ja soitettava peli.Mut se on sit jo toinen tarina. Eipä mul muuta,saa ampua. Pelottaa |
PLO 28.03.2012 17:20:38 | |
---|
Rämppy: No kun niiden aitojen yksilöiden kanssa ei sentään viitsi lähteä keikalle baariin ;-) Kyllä minä ainakin oon viitsinyt ;) |
Kahviakiitos 28.03.2012 18:53:06 | |
---|
Paasio: Mä ostin kerran tollasen Squierin pinkin straton kännipäissäni heräteostoksena. Ja kun sitä sit kämpillä kattelin niin näytti vähän liian uuden karheelta. Ei muuta kun ruuvari,puukko,viila,spraykannu musta maalia ja noin 20 minsaa niin johan alko kitara näyttämään komialta. Muutaman naarmun vetäsin ihan puukolla ja viilalla sit vähän kulumaa tiettyihin paikkoihin,ruuvarilla muutama napakka isku sinnetänne ja viel lopuks suhautin spraymaalilla parit vedot bodyyn. Ai että tuli hieno ja yksilöllinen keppi siitä sitten ja rupes sitä mojoakin löytymään. Kuvia kiitos! Kuulostaa aika pirun hienolta. Etenkin jos bodyyn tehdyt vekit on hyvin tehty. There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female). |
Gabe 28.03.2012 22:43:54 | |
---|
Joo sen verran hurjalta kuullostaa että kuva olis hauska nähdä Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
AngieRainbow 29.03.2012 01:22:46 (muokattu 29.03.2012 01:28:57) | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |