Aihe: nettikauppa on s@@tanasta
1 2 3 4 5 6
Spirocore
27.03.2012 08:57:57

Kivijalkojakin on erilaisia. Eräs Kaisaniemessä toimiva pulju on melko pitkälti päätynyt omalle mustalle listalle, siellä kun ei tunnu palvelu toimivan.

Tapaus 243,5: Olen ostamassa uusia studioluureja. Näitä myydään liikkeessä F, liikkeessä S sekä nettiliikkeessä T. Sama hinta joka paikassa. Kaupassa F on myytävänä myös BeyerDynamicin reffiluurit joita haluaisin verrata himoitsemiini Shureihin, mutta jälkimmäisiä ei ole hyllyssä. "Me tilataan ja soitetaan sulle sit".

Olen kohtelias ja odotan vaikka olen melko varma ostopäätöksestäni - ovathan myyjät nähneet vaivaa ja tilanneet jostain luurit ihan vain minua varten. Odotan viikon, soitan perään, "katos, eipä se tilaus lähtenykään, laitanpa uudestaan", odotan viikon, soitan perään, "me kyllä soitetaan sitten". Marssin kauppaan S ostamaan haluamani Shuret.

Eivät muuten koskaan soittaneet.

Mutta liike S (Soitin Laineen vieressä) on aina hoitanut hommansa kiitettävästi. Iso kiitos heille. Ja liittyen otsikkoon: kannatan kivijalkaliikkeitä, harmittaisi joutua odottamaan vaikka sitä hihnaa tai kielisettiä kun sen toistaiseksi saa puolessa tunnissa euroa kalliimmalla.
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
Vladi
27.03.2012 09:29:59
Mielestäni kivijalkaliikkeet voivat kyllä syyttää hyvin usein itseään kykenemättömyydestä vastata nettikauppojen kilpailuun. Välillä tuntuu, kuin joku puhuisi nettikaupan ilmestyneen ihan tyhjästä yhtäkkiä ja yllättäneen kivijalkaliikkeet, kuten talvi tekee VR:lle joka vuosi. Ei Thomannin kaltaisia imperiumeja rakenneta parissa vuodessa, vaan ne ovat kehittyneet hiljokseen vuosien saatossa. Kivijalkaliikkeillä on ollut hyvin aikaa vastata kasvavaan kilpailuun ja jos tämä ei onnistu, seuraa konkurssi. Normaalia yritysten välistä kilpailua.

Toki asiaan taitaa vaikuttaa sekin, että musiikkiliiketouhu ja soittokamat yleensä on aika perinnehenkistä toimintaa. Tähän kun yhdistetään suomalaisten käsittämätön vaikeus ymmärtää nettimarkkinoinnin tärkeyttä, niin soppa on valmis. Se nyt ei vaan riitä, että yritykselle on kymmenen vuotta sitten naapurin Pena koodannut sivut kaverihintaan ja joka toisen tuotteen kuvauksessa lukee teksti "Ei varastossa, tarkista saatavuus liikkeestämme". Fakta on se, että ihmiset etsivät haluamaansa yhä enemmän netistä ja tähän tarpeeseen pitää pystyä vastaamaan.

Ja vaikka liike ei haluaisi ruveta harrastamaan nettikaupan pitämistä, niin laittaisivat edes sen palvelupuolen kuntoon. Kivijalkaliike pystyy tarjoamaan jotain, mitä nettikauppa ei ja se on asiakaspalvelukokemus. Ei siinä tarvita mitään myynnin ammattilaisen tutkintoa, kunhan muistaisi olla ystävällinen, asiantunteva ja pitää jokaista asiakasta tärkeänä vaikka tämä ostaisi vain yhden potikannupin. Liian usein tulee sellainen fiilis, että pitää ostaa yli 500e:llä tavaraa saadakseen kunnollista asiakaspalvelua. Pienet asiat, kuten vaikka kahviautomaatti liikkeessä, tekevät asiakaskokemuksesta miellyttävän, eikä suurinta osaa kiinnosta siinä vaiheessa se Thomannia 30e kalliimpi hinta.

Oman elämän esimerkki huonosta asiakaspalvelukokemuksesta:

Tarkoituksena oli tilata pieni pedaalilauta, jota oli tarjolla Saksassa hyvään hintaan, mutta halusin sen mahdollisimman pian ja soittelin paikallisia liikkeitä läpi. Eräästä liikkeestä sitä saisi, vieläpä saksanmarkettia alhaisemmalla hinnalla. Soitin maanantaina ja torstaina pitäisi olla noudettavissa.

Soitin torstaina, eri myyjä vastasi ja etsi ensin 5min merkintää tilauksestani. Kun moinen lopulta löytyi, sain jonkun hyvin epämääräisen vastauksen ja tiedon, että ensi viikon tiistaille menee. Soitan tiistaina. Ei tietoa tilauksesta, jälleen lupaus, että lauantaina on saatavilla. Soitan lauantaina. Pedaalilautaa ei ole tarjolla. Kuulema järjestelmässä on ollut virhe, joka on näyttänyt moisen olevan Helsingin varastossa, vaikka todellisuudessa kyseisiä pedaalilautoja ei varastossa ollut. Pitäisi tilata maahantuojalta ja toimitusajoista ei mitään tietoa.

Liikkeellä meni siis kaksi viikkoa ja ainakin kaksi Helsingistä saapunutta tilauskuormaa selvittää, että heillä ei ole varastossa tuota pedaalilautaa. Tilasin omani sitten saksasta ja sain sen viikossa.
Spiral
27.03.2012 09:38:47

Mulla on viimeaikoina ollut aika hyviä kokemuksia suomalaisista kivijalkaliikkeistä. Turun F-musiikissa on aina ollut hyvä palvelu, samoin Huima Lumouksessa. F-musiikin hinnat on Thomannin tasoa, toki takuu on lyhyempi mutta mutta ehkä (?) helpommin hoidettavissa. Myös joskus parjattu Levytukku (Hki) oli viimeksi hyvä kokemus.
Toivoisin kyllä että kivijalkaliikkeet säilyy ja ottaisivat ulkomaisen kilpailun tosissaan mutta ilman tappiomielialaa, eli parantaisivat omaa palvelua ja myös omaa nettimyyntiä.
skebab
27.03.2012 09:49:15
Vladi: Mielestäni kivijalkaliikkeet voivat kyllä syyttää hyvin usein itseään kykenemättömyydestä vastata nettikauppojen kilpailuun. Välillä tuntuu, kuin joku puhuisi nettikaupan ilmestyneen ihan tyhjästä yhtäkkiä ja yllättäneen kivijalkaliikkeet, kuten talvi tekee VR:lle joka vuosi. Ei Thomannin kaltaisia imperiumeja rakenneta parissa vuodessa, vaan ne ovat kehittyneet hiljokseen vuosien saatossa. Kivijalkaliikkeillä on ollut hyvin aikaa vastata kasvavaan kilpailuun ja jos tämä ei onnistu, seuraa konkurssi. Normaalia yritysten välistä kilpailua.

Toki asiaan taitaa vaikuttaa sekin, että musiikkiliiketouhu ja soittokamat yleensä on aika perinnehenkistä toimintaa. Tähän kun yhdistetään suomalaisten käsittämätön vaikeus ymmärtää nettimarkkinoinnin tärkeyttä, niin soppa on valmis. Se nyt ei vaan riitä, että yritykselle on kymmenen vuotta sitten naapurin Pena koodannut sivut kaverihintaan ja joka toisen tuotteen kuvauksessa lukee teksti "Ei varastossa, tarkista saatavuus liikkeestämme". Fakta on se, että ihmiset etsivät haluamaansa yhä enemmän netistä ja tähän tarpeeseen pitää pystyä vastaamaan.

Ja vaikka liike ei haluaisi ruveta harrastamaan nettikaupan pitämistä, niin laittaisivat edes sen palvelupuolen kuntoon. Kivijalkaliike pystyy tarjoamaan jotain, mitä nettikauppa ei ja se on asiakaspalvelukokemus. Ei siinä tarvita mitään myynnin ammattilaisen tutkintoa, kunhan muistaisi olla ystävällinen, asiantunteva ja pitää jokaista asiakasta tärkeänä vaikka tämä ostaisi vain yhden potikannupin. Liian usein tulee sellainen fiilis, että pitää ostaa yli 500e:llä tavaraa saadakseen kunnollista asiakaspalvelua. Pienet asiat, kuten vaikka kahviautomaatti liikkeessä, tekevät asiakaskokemuksesta miellyttävän, eikä suurinta osaa kiinnosta siinä vaiheessa se Thomannia 30e kalliimpi hinta.

Oman elämän esimerkki huonosta asiakaspalvelukokemuksesta:

Tarkoituksena oli tilata pieni pedaalilauta, jota oli tarjolla Saksassa hyvään hintaan, mutta halusin sen mahdollisimman pian ja soittelin paikallisia liikkeitä läpi. Eräästä liikkeestä sitä saisi, vieläpä saksanmarkettia alhaisemmalla hinnalla. Soitin maanantaina ja torstaina pitäisi olla noudettavissa.

Soitin torstaina, eri myyjä vastasi ja etsi ensin 5min merkintää tilauksestani. Kun moinen lopulta löytyi, sain jonkun hyvin epämääräisen vastauksen ja tiedon, että ensi viikon tiistaille menee. Soitan tiistaina. Ei tietoa tilauksesta, jälleen lupaus, että lauantaina on saatavilla. Soitan lauantaina. Pedaalilautaa ei ole tarjolla. Kuulema järjestelmässä on ollut virhe, joka on näyttänyt moisen olevan Helsingin varastossa, vaikka todellisuudessa kyseisiä pedaalilautoja ei varastossa ollut. Pitäisi tilata maahantuojalta ja toimitusajoista ei mitään tietoa.

Liikkeellä meni siis kaksi viikkoa ja ainakin kaksi Helsingistä saapunutta tilauskuormaa selvittää, että heillä ei ole varastossa tuota pedaalilautaa. Tilasin omani sitten saksasta ja sain sen viikossa.

No otetaan nyt sitten vaihteeksi esimerkki hyvästä palvelusta... menin paikalliseen musiikkiliikkeeseen (minut tuntevat tietävät liikkeen) hakemaan wahia, jonka oklin ensin puhelimessa varmistanut löytyvän. Wahi löytyikin, mutta hinta ei oikein miellyttänyt, joten ilmoitin ystävällisesti hinnan, millä Suomesta saa halvimmillaan. Myyjä oli tuuraaja, joten otti puhelimen käteen, soitti lyhyen puhelun, jonka jälkeen kaupat tehtiin "minun hinnallani".

Tuo on aivan totta, että kivijalkojen pitää ottaa huomioon vapaa kilpailu ja luonnollisesti palvelu on se "taikasana".
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Gabe
27.03.2012 10:25:54
Sun pitää muuttaa musiikkiliikkeiden läheisyyteen :) Tukekaamme maaseudun autioitumista!
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Traktor X
27.03.2012 11:39:08

skebab: En puhunut heräteostoksista. Mun mielestä skebaa ei vain voi ostaa pelkkien speksien perusteella tai naapurin Jani-Petterin suosituksesta. Mulla kun on sellainen käsitys, että esim kaulatuntumaa ei oikein saa kuvan perusteella ja jos käyn liikkeessä koittamassa tietyn merkkistä kitaraa, niin ei se tompalta tilattu todennäköisesti olekaan saman tuntuinen, koska kyllä laatukitarat ovat ehdottomasti yksilöitä (kuten toki vähemmän laadukkaatkin, mutta jos ostaa "halpista", niin silloin toki on ihan sama mistä sen ostaa)

Speksit ja kuulopuheet kyllä yleensä riittää jos on laatupajan laatupeli kyseessä (En välttämättä kyllä ostais Tompan varastosta mitään sarjatuotettua keppiä). Kaulatuntuma nyt ei kokeillessakaan vielä täysin aukene vaikka jotain osviittaa saakin, ellei sitten tunteja ränkytä.

Ite ostin viime kuussa Vigierin netistä kokeilematta. Specsit oli aika lähellä mitä kaipasin ja oon helvetin nirso kaulan viimeistelyn kanssa. Mutta tuo mattalakka on kyllä parempi mitä ikinä osasin kuvitella. Vihaan kaikkia nitrolakattuja ja maalattuja kauloja yms., mutta olin kuullut hyvää tosta kaulasta ja tiesin että saan kumminkin kitarasta omat pois aika hyvin jos ei keppi maita.

Eli oli helppo ostos kokeilemattakin.

Ja mitä tulee noihin kivijalkaliikkeisiin. Yhdyn noihin nettimainonnan ja palvelun ongelmiin. Soittoja saa odotella, maileihin vastaaminen kestää ikuisuuden, nettisivut ovat ankeat ja niitä ei päivitetä pahemmin. Tuntuu kuin noi liikkeet haluaisivat menettää asiakkaansa.
the dog
27.03.2012 11:58:21
kyllä mä mieluusti asioin ihmisten kanssa ihan kasvotusten. oli sitten kyseessä kitarakauppa tai autokauppa. se on sitä sosiaalista kanssakäymistä. :D

kivijalassa tulee aina kuikuiltua ympärilleen ja joskus on tullut hankittua herätteenä jotain sellaistakin jonka olemassaolosta ei ole varsinaisesti edes tiennyt. harvemmin on tullut petyttyä.
toisinaan on tullut poikettua ihan vaan turisemassa ohikulkeissaan ja kannatuksen vuoksi ostanut kielisetin ja nipun plekuja, vaikkei niille varsinaista tarvetta edes ole ollut.

eli ei siis tullut mieleenkään soittaa ja kysyä onko kauppa auki, arkisin ja lauantaisin se on ollut sitä jo ainakin 25 vuotta. mutta eipä ollu eilen.

että älkää sitten valittako, kun langattomat yhteydet on poikki ja mistään ei saa enää mitään. :)
MannihilatoR
27.03.2012 12:39:13

taitaa olla enemmänkin sääntö tuo, että luvataan jonkin tuotteen saapuvan tiettyyn päivämäärään mennessä, mutta lopulta kun menet hakemaan tuotetta: ei ole saapunut / muistettu tilata.

luulisi, että ostavaa asiakasta arvostettaisiin sen verran, että romut saisi, kun luvattu.
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Ukkovaari
27.03.2012 12:41:39 (muokattu 27.03.2012 12:42:06)
Jokainen taplaa omalla tyylillään. Minä suosin kotimaan kikivjalkaliikkeitä koska ainakin ite olen saanut hyvää ja asiallista palvelua Suomen kivijalkaliikkeistä olenpa ostanu sieltä sitten halvempaa tai kalliimpaa tavaraa tai välistä vaan katellut. Mulle tietysti on helpompaa kun asun kaupungissa jossa on tarpeeksi liikkeitä enkä jossain jumalan selän takana.

Mulla passaa paremmin se, että testaan sen kepukan liikkeessä eikä tarvi arpoa onko se hyvä vai huono ja sitten kääriä sitä kepukkaa lähetyskuntoon ja viedä postiin.

Kun liikkeessä testaa niin samalla voi keskustella siitä soittimesta myyjän kanssa tai puhua vaikka puutaheinää ja luoda paremmat kontaktit oman kaupungin/maan myyjään.

Toki jokainen voi ostaa mistä lystää mutta ite ajattelen myös siltä kantilta että kannan mielummin rahani kotimaan työn hyväksi ja ainakin itelle on hinnat ollut ihan kohtuu edullisia.

Jos asuu jossain pidemällä liikkeistä niin hankalaahan se on toki lähteä ja aikaa kuluu sekä rahaakin itse liikkumiseen ja netti on silloin helppo tältä kantilta, tosin ei ne kotimaan liikkeet kuitenkaan tällä tavoin lisäänny ja jos vielä kaupungissa asuvat tekevät ostoksensa netistä niin kohta ei ole täällä paljon liikkeitä mistä ostaa eli joillekin edes sitä vähääkään mine voisi järkevän matkan päästä lähteä ostoksille. (ehkä tää nyt oli sellainen mörkö esimerkki liikkeiden häviämisestä )

Pitäisköhän olla jokin sellainen kirjastoauton tapainen soitinmyymälä joka sitten keräisi ja kiertäisi ostajaehdokkaat pitkin maata ja ostajat vaan netissä laittaisivat varauksen jostain soittimesta mitä haluavat testiä ja auto kiertäisi johonkin sopivaan paikkaan ostajalle ;-) (tosin tämä varmaan tulis kalliimmaksi)
hallu
27.03.2012 13:08:56
Itse olen vähän huono tätä keskustelua kommentoimaan, koska asun täällä jumalan selän takana helsingissä;-) ja tuossa on parinkymmenen kilometrin säteellä viisi tai kuusi isoa musiikkikauppaa. Kommentoin silti:-)

Olen paljon höpötellyt kauppojen kassoilla eikä kivijalkaliikkeet minun mielestä ole itkeneet nettikauppojen tuomasta kilpailusta. Ensinnäkään Thomann ei ole erityisen halpa kauppa ja suomalaiset kivijalkaliikkeet pystyvät ainakin voluumituotteiden osalta vastaamaan aika hyvin hintakilpiluun nähdäkseni. Se missä sitten rokotetaan on, ne harvoin ja vähän myytävät pikkunippelit etc. kamat joita tarvitaan juuri sillä hetkellä kun niitä tarvitaan.

Olen pannut tyytyväisenä merkille sellaisen kehityksen, että kivijalkaliikkeet kyllä vastaavat nettikauppojen kilpailuun nimenomaan palvelulla. Täällä helsingissä ainakin musiikkikaupat ovat muuttuneet sellaisiksi elämyspuistoiksi joissa voi vapaasti hengailla ja kokeilla kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä ilman "ostopakkoa". Esimerkiksi vantaanportin f-musiikissa on valtava tavaratalollinen soittimia ja äänieristetyt soittohuoneet mahdollistavat todella mittavatkin sessiot kitaroiden ja kaikenmaailman efektipurkkien kanssa. Minulla ei ole siitä kuin hyvää sanottavaa. Musamaailman outlet tuossa pakilassa on myös ihan fantastinen paikka, vehkeitä saa kokeilla ja myyjä oli todella mukava ja joviaali kaveri. Se osa palvelua, mihin varsinkin f-musiikki saisi vielä panostaa on juurikin lupauksien pitäminen (olen itsekin puhelimen ääressä päivystänyt ja odottanut sitä puhelua turhaan). Sanoisivat mieluummin suoraan että "ei me tilata, hae milbrookista".

Olen itsekin opetellut sen tavan, että ostelen perushuttua (plektroja, piuhoja, kitaranremmejä, etc.) aina kaupasta ohikulkiessani, niin että kotona on aina pieni perusvarasto kun tarvitsee ettei tarvitse heti kauppaan lähteä jos kieli katkeaa tms..

Olen kyllä aikeissa vielä tuon thomanninkin testata, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
rheinone
27.03.2012 13:10:52
Ukkovaari: Pitäisköhän olla jokin sellainen kirjastoauton tapainen soitinmyymälä joka sitten keräisi ja kiertäisi ostajaehdokkaat pitkin maata ja ostajat vaan netissä laittaisivat varauksen jostain soittimesta mitä haluavat testiä ja auto kiertäisi johonkin sopivaan paikkaan ostajalle ;-) (tosin tämä varmaan tulis kalliimmaksi)

Hoho, loistoidea! Bussinperälle olis pultattu perusbändikamat tällinkiin ja kuski/myyjä toimisi tarvittaessa milloin Rampena ja milloin Naukkiksena.
skebab
27.03.2012 13:25:57
Traktor X: Vihaan kaikkia nitrolakattuja ja maalattuja kauloja yms.

No tässä ollaan ainakin samaa mieltä ! Nitro tuntuu samalta, kuin kaulaan olisi vedetty liimaa tai kaksipuolista teippiä ;)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
tender.insanity
27.03.2012 13:30:19
hallu:
Olen itsekin opetellut sen tavan, että ostelen perushuttua (plektroja, piuhoja, kitaranremmejä, etc.) aina kaupasta ohikulkiessani, niin että kotona on aina pieni perusvarasto kun tarvitsee ettei tarvitse heti kauppaan lähteä jos kieli katkeaa tms..

Kielet netistä. Ebaysta käyttämiäni kieliä saa 20 pakettia kuluineen tämän päivän kurssilla alle 50 eurolla. Paikallisesta liikkeestä yksi paketti 11e.
benny
27.03.2012 14:24:58

Ekasta postauksesta ei voi sanoa kuin: PEBKAC.

Miksi ei voi soittaa ne liikkeet läpi ennenkuin lähtee marssimaan?
Itse tsekkasin esim. eilen Korgin muuntajan speksit T-kaupasta, että AX1500G:lle pitää olla tietty malli.

Kokeilin ensin F-Musiikkiin saada yhteyttä ja eivät vastanneet, sitten tarkistin DLX Musicin weppisivut ja tuli osuma. Ei muuta kuin puhelin (työnantajan liittymällä, tietysti!) käteen ja varmistamaan että on laitetta hyllyssä. Lupasivat pistää tiskinsyrjään ja itse lupasin hakea sen ennen 17oo.

Kaupassa tuli sitten heräteosteltua vähän kieliä, hieno Fenderin Koli Kord sekä uusi sträppi. Vaimoa sapetti, minä olin onnellinen.

Ja vertailua vielä:
http://www.thomann.de/fi/korg_tunt4.htm http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=160550
shitfuck inc.
Terry Pantheras
27.03.2012 14:37:15
Traktor X: Ja mitä tulee noihin kivijalkaliikkeisiin. Yhdyn noihin nettimainonnan ja palvelun ongelmiin. Soittoja saa odotella, maileihin vastaaminen kestää ikuisuuden, nettisivut ovat ankeat ja niitä ei päivitetä pahemmin. Tuntuu kuin noi liikkeet haluaisivat menettää asiakkaansa.

Ne varmaan ajattelee, etteivät voi kilpailla nettikauppojen kanssa niin hoidetaan tää meidän homma perinteisellä tyylillä, eikä panostetan webiin yhtään - valitettavasti.
Kaikkia ärsyttää kaikki
hallu
27.03.2012 14:40:04
tender.insanity: Kielet netistä. Ebaysta käyttämiäni kieliä saa 20 pakettia kuluineen tämän päivän kurssilla alle 50 eurolla. Paikallisesta liikkeestä yksi paketti 11e.

Joo, on kyllä ihan totta että kielissä voi säästää paljonkin ostamalla ne "tukku" erissä. Itselläni on vain viisi kitaraa, joista kolmeen menee samat kielet ja kahdessa on omat kielensä kummassakin. Vaihdan kieliä suunnilleen kolmen kuukauden tai jopa puolen vuoden välein, niin parinkymmenen setin paketti riittäisi minulle pitkäksi aikaa.

Tulipa muuten eräs idea tuohon f-musiikin elämyspuistoon. Nimittäin autojen huoltoasemilta tuttu "tee se itse" halli. Musafasulla voisi olla siellä kitaroiden säätönurkassa hyvin sellainen työpiste johon voisi vaikka pientä vuokraa vastaan pistäytyä laittamaan oma kitara iskuun. Siinä voisi olla sellaisia työkaluja, joita ei ikinä tule itselle hankittua kuten satulaviilat nauhaviilat etc. samalla kun tulee laittamaan kitaransa kuntoon, niin olisi kauppa siinä samassa paikassa josta voisi ostaa tarvittaessa varaosia tms. jos tarvitsee.
-Cale
27.03.2012 15:14:37
hallu:
Tulipa muuten eräs idea tuohon f-musiikin elämyspuistoon. Nimittäin autojen huoltoasemilta tuttu "tee se itse" halli. Musafasulla voisi olla siellä kitaroiden säätönurkassa hyvin sellainen työpiste johon voisi vaikka pientä vuokraa vastaan pistäytyä laittamaan oma kitara iskuun. Siinä voisi olla sellaisia työkaluja, joita ei ikinä tule itselle hankittua kuten satulaviilat nauhaviilat etc. samalla kun tulee laittamaan kitaransa kuntoon, niin olisi kauppa siinä samassa paikassa josta voisi ostaa tarvittaessa varaosia tms. jos tarvitsee.

Ihan mielenkiintoinen idea, ja varmasti monelle soittajalle ihan tervetullutkin olisi. Voisi olla kuitenkin liikkeelle aika epäedullinen kun söisi tuloja joissa normaalisti ammattilainen tekee työn. Ja toisaalta, moni mieluusti maksaa esim. sen 40-50 euroa satulanlaitosta että homma tulee kerralla kunnolla hoidetuksi.
2randpo
27.03.2012 15:26:28

hallu: Olen paljon höpötellyt kauppojen kassoilla eikä kivijalkaliikkeet minun mielestä ole itkeneet nettikauppojen tuomasta kilpailusta.

No ei F-Musiikin tarvitse sellaisesta itkeä. Pienemmillä liikkeillä tilanne on toinen. Vantaan Musiikki luopui jokin aika sitten Fenderin myynnistä juuri nettikauppojen takia, "kun pitäis myydä halvemmalla kuin nuo saksalaiset." En tosin tiedä tämän hetkistä tilannetta.

F-musiikista (tuosta 15 minuutin kävelymatkan päästä) olen kitaroita ostellut. Viimeisen kuukauden sisällä kaksi, yhden käytetyn straton ja uuden Gretschin. Kätevää, kun voi himaan mennessä poiketa.
hallu
27.03.2012 18:19:16
-Cale: Ihan mielenkiintoinen idea, ja varmasti monelle soittajalle ihan tervetullutkin olisi. Voisi olla kuitenkin liikkeelle aika epäedullinen kun söisi tuloja joissa normaalisti ammattilainen tekee työn. Ja toisaalta, moni mieluusti maksaa esim. sen 40-50 euroa satulanlaitosta että homma tulee kerralla kunnolla hoidetuksi.

No juu, ehkäpä niin. Toisaalta saisi ammattikorjaajat ehkä lisää töitä kun me harrastelijat ensin turaisimme kitaramme päin peetä ja sitten korjauttaisimme ne kuitenkin korjaajalla. Toisaalta kun Tolsan kanssa puhuiin viimeksi, niin ei kuulemma varsinkaan alkuvuodesta ole töistä pulaa, ajasta enemmänkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)