Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Potentiometriä vailla.
1
jari
22.03.2012 16:25:27 (muokattu 22.03.2012 20:39:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä ? Millä haulla? Olen vailla potikkaa joka toimisi kuin stereoiden balanssi säädin.
eli toisessa laidassa toimisi tallamikki, keskellä molemmat ja kaulamikki toisessa ääriasennossa. Tulisi "teleen" ainoaksi potikaksi. Ja tarkoitus olisi että yhdellä namikall, ei mitään kerrospotikoita. Anteeksi tietämättömyyteni näissä elektroniikka asioissa. Ja tulisi plexittömään tellun näköiseen joten kierrettäkin saisi olla.. Eli Niin sanottu "pitkärikinen" tai "les paul type". Miten kukin tulkitsee.
 
kitara on lyömäsoitin
Antroid
22.03.2012 16:29:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.stewmac.com/shop/Electro … s.html?actn=100101&xst=2&xsr=i-4137
 
finnstar
22.03.2012 18:33:02 (muokattu 23.03.2012 10:05:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonelta; blend pot
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=s6rpn7j75d5citgg03l4gnca15
mulla on tossa oikeanpuoleisessa tällainen mikkikytkimen tilalla.
http://muusikoiden.net/dyn/users/93721.jpg
 
MannihilatoR
22.03.2012 18:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mites muuten potikat vasenkätiseen kitaraan. ? ei oo kiva kun pitää pyöritellä vastakkaiseen suuntaan ku tottunut 20-vuotta tekemään? . . prkl
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Old Joe
23.03.2012 01:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: mites muuten potikat vasenkätiseen kitaraan. ? ei oo kiva kun pitää pyöritellä vastakkaiseen suuntaan ku tottunut 20-vuotta tekemään? . . prkl
 
Ei taida enään löytyä neglog potteja. Lin pot ja rinnakkaisvastus keskinastalta voisi ehkä vähän auttaa (pitäisi myös käyttää suurempi resistannsista potikkaa). Helpointa on käyttää lineaarista potikkaa (B-merkintä), mutta ääripään säätö olisi tuolla äkäisempi.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
jari
26.03.2012 08:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika heikkoa löytää suomesta pitkärikistä balanssi potikkaa. Eikä ole liiemmin tullut ulkomailtakaan vastaavia vastaan.
 
kitara on lyömäsoitin
finnstar
26.03.2012 08:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika heikkoa löytää suomesta pitkärikistä balanssi potikkaa.
ohenna kantta potikan kohdalta 6mm paksuksi. sitten kyllä normi potikka käy.
 
jari
26.03.2012 19:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finnstar: ohenna kantta potikan kohdalta 6mm paksuksi. sitten kyllä normi potikka käy.
Mun tuurilla siitä ohennuksesta tulee koko potikka läpi...
 
kitara on lyömäsoitin
Aki
12.04.2012 02:28:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jari: Olen vailla potikkaa joka toimisi kuin stereoiden balanssi säädin.
 
Varaudu siihen että keskiasento on aika paljon tummenpisoundinen kuin normaalilla Telen kytkennällä. Varaudu myös siihen että pienikin liike keskiasennosta sivuun päin tekee muutosta hyvin nopeasti, ja pidemmälle mentäessä muutosta ei enää juuri tapahdu.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
jari
15.04.2012 21:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tulossa normi kontrollilevy ja 3 as. Kytkin ja pari potikkaa.
 
kitara on lyömäsoitin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «