Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Levyn jakelu ja markkinointi
1
Daisy1
21.03.2012 20:12:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vaihtoehtoja on levyn jakeluun ja markkinointiin, jos ei halua tehdä sitä itse? Mitä ovat ns. jakeluyhtiöt ja mistä niitä löytää? Tai onko kustantaja miten varteenotettava vaihtoehto?
 
Jooba
22.03.2012 21:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Daisy1: Mitä vaihtoehtoja on levyn jakeluun ja markkinointiin, jos ei halua tehdä sitä itse? Mitä ovat ns. jakeluyhtiöt ja mistä niitä löytää? Tai onko kustantaja miten varteenotettava vaihtoehto?
 
Kustantajahan ei osallistu tähän millään tavoin. Hänen tehtävänsä on saada ne sun säveltämät biisit jonkin artistin levytettäväksi.
 
Jakelua ja promoa tekee ainakin Playground ja pelkkää jakelua muistaakseni Super Sounds. Viisaammat korjatkoon.
 
Suurin kysymys kuuluu tässä vaiheessa, että paljonko myyt levyjä itse tällä hetkellä? Onko bändillä nostetta jne? Jos olet täysin alussa kaikessa voit unohtaa tämän samantien. Siitähän se jakelija rahansa saa, että levyt myydään kauppojen hyllyille asti eikä osteta varastoon pyörimään.
 
chachi
26.03.2012 17:11:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niin Playgroundilla (ENS) kuin myös Supersoundsilla on digimyyntiäkin.
 
Supersoundsilla on ainakin nykyään käytössä pienemmille toimijoille (=vähemmän myyville) puolivuotisraportointi ja tähän kun lätkäistään vielä kuukauden maksuaika laskulle, niin siellähän makaa rahat kiinni mukavat seitsemän (7) kuukautta. Tuossa ajassa voisin olettaa teidän tekevän itsenäisestikin myyntityötä kauppoihin saaden vielä paremman katteen (jakeluprosentti kun on yleensä sen 20-25%).
 
www.qstock.org | www.teatria.com | www.jalometalli.net | www.psychedelica.fi
Daisy1
30.03.2012 12:26:50 (muokattu 30.03.2012 12:50:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottavatko levykaupat tai nettifirmat omakustannelevyä myyntiin sivuilleen korvausta vastaan? Eihän levyjä tarvitse olla suuria määriä varastossa, niitähän voi teettää lisää, jos kysyntää on.
 
Jooba
30.03.2012 15:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Daisy1: Ottavatko levykaupat tai nettifirmat omakustannelevyä myyntiin sivuilleen korvausta vastaan? Eihän levyjä tarvitse olla suuria määriä varastossa, niitähän voi teettää lisää, jos kysyntää on.
 
Levykauppa Äx ainakin ottaa sillees, että teitty proviikkamyynnistä. Viet levyt sinne ja kerrot mitä olis mihin hintaan, sitten he pistävät oman osuuden päälle ja sitten itse kyselet onko levyjä myyty. HUOM he ottavat levyt myyntiin, eivät osta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «