Aihe: Idea Relic/Road Worn/Aged Kitaroiden takana?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
LaMotta
26.03.2012 12:30:12

Olisikohan tulevaisuuden bisnes road worn-kitaroiden eheyttäminen? Toiset ostaa uusia kitaroita maksaakseen vanhentamisesta tonnin pari. Toiset sitten ostaa road worn-malleja maksaakseen kuluneisuuden poistosta tonnin pari.
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
jussimus
26.03.2012 12:35:18
Nöyrä: En oikein tiedä onko tässä ketjussa nyt sellaista tahallista väärinymmärtämistä vai ihan aitoa kapeakatseisuutta, mutta itselleni asia näyttäytyy yksinkertaisesti näin...

Laitan plussaa jollekin kirjoitukselle öbaut kerran vuodessa eli vitun harvoin, mutta tämä kirjoitus oli niin hyvä että oli pakko taipua :)
fox
26.03.2012 12:48:50

Krice: En taida jaksaa enää tätä. Minun ei nimenomaan tarvitse perustella mitään,

Juu, sopiihan se. ;)

vaan niiden idioottien, jotka jostakin syystä ajattelevat, että..

Kanssakeskustelijaa tulee arvostaa. Oikein sydäntä lämmittää, kun noin huomioit, oikein arvonimityksellä! Jos ajatteleekin toisella tapaa, se on jonkin tason vajavuutta henkisten ominaisuuksien eli kaalikapasiteetin suhteen??

En nimittäin keksi lainkaan miksi se olisi.

On vain yksi totuus, ja se on sinun totuutesi! Ja eihän sinun tarvitse perustella mitään. Nimenomaan!

Niin kauan noissa relic/closet classic/roadworn/faded/aged/smashed & bashed/pawnshop special -malleissa on ideaa, kun niitä myydään ja tilauskirjat täyttyvät!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Krice
26.03.2012 12:51:18

fox: Niin kauan noissa relic/closet classic/roadworn/faded/aged/smashed & bashed/pawnshop special -malleissa on ideaa, kun niitä myydään ja tilauskirjat täyttyvät!

Niinpä niin. Miten minulle tulee myös sellainen vaikutelma, että työskentelet jälleenmyynnin saralla? Sehän selittäisi hieman värittyneet mielipiteet isojen soitinvalmistajien puolesta.
fox
26.03.2012 12:53:20

Krice: Niinpä niin. Miten minulle tulee myös sellainen vaikutelma, että työskentelet jälleenmyynnin saralla? Sehän selittäisi hieman värittyneet mielipiteet isojen soitinvalmistajien puolesta.

=)
Miten mulle tulee sellainen näkemys että sä asut äiteellä etkä oo töissä??

Ihan yhtä relevantti heitto tähän paikkaan.
Krice
26.03.2012 12:56:08

fox: Miten mulle tulee sellainen näkemys että sä asut äiteellä etkä oo töissä??

Varmaan sen vuoksi kun olen kertonut siitä.
McNulty
26.03.2012 12:58:47
Ei. Kyllä kyseessä täytyy olla kettusedän johtama illuminati, missä hän markkinoi "isojen pajojen huonoja tuotteita" ihmisille, vaikka ihmiset eivät niitä oikeasti haluakaan. Julmaa meininkiä.
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon osta kitara | osta basso
Gabe
26.03.2012 13:02:08
McNulty: Ei. Kyllä kyseessä täytyy olla kettusedän johtama illuminati, missä hän markkinoi "isojen pajojen huonoja tuotteita" ihmisille, vaikka ihmiset eivät niitä oikeasti haluakaan. Julmaa meininkiä.

Mä arvasin että tässä on jokin salaliitto takana! :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
26.03.2012 13:03:10

Krice: Varmaan sen vuoksi kun olen kertonut siitä.

"Siinäpä onkin meillä kyinen pelto kynnettäväksi!" totesi basistimme Kunkku.
Ja tämä(kään) ei liity millään tavalla aiheeseen. ;)

Itsehän olen lausunut monesti, ettei minulla oo taloudellisia eikä muitakaan sidoksia mihinkään, suureen tai pieneen, soitinmyymälään tahi valmistajaan. Once, perhaps, mutta se oli jo kauan sitten, ja silloiset isäntäni ovat jo aikaa kääntyneet kalmoiksi tahi muille metsästysmaille siirtyneitä.
Myönnettäköön, että parhaaseen "jenkkityyliin" minulla on seinällä diplomi. Eräs mies sen minulle antoi. Ei kuitenkaan Orville Gibson, eikä veljensä Osroz.
fox
26.03.2012 13:04:27

McNulty: Ei. Kyllä kyseessä täytyy olla kettusedän johtama illuminati, missä hän markkinoi "isojen pajojen huonoja tuotteita" ihmisille, vaikka ihmiset eivät niitä oikeasti haluakaan. Julmaa meininkiä.

Olenhan, kuten tuolla etelämpänä sanotaan, "kaval rebane" eli "El zorro astuto".
Hähää!
Gabe
26.03.2012 13:05:23
Methis: niissä on samantapainen ohut lakkapinta kuin vaikka Gibsonin joissain malleissa. Eli sellainen joka kuluu suhteellisen nopeasti. Eli se ei ainakaan pidä ulkoasuansa ajan kuluessa

Eipä ole väliä meikäläiselle. Kai se laskee sitä mut keksiikö joku väittää sitä luonnollista kulumaa tehtaalla tehdyksi relikoinniksi?

Ok, kiitos. Sitä lähinnä pohdin että jos ostaa heavy relic kepin niin onko siinä kymmenen vuoden päästä sit ollenkaan lakkaa/maalia jäljellä? Kun se noista ei relikoiduista ohutlakkaisimmistakin aika vilkkaasti kuitenkin sitten kuluu.
McNulty
26.03.2012 13:07:07
fox: Olenhan, kuten tuolla etelämpänä sanotaan, "kaval rebane" eli "El zorro astuto".
Hähää!

"Tanssii kettujen kanssa" ja alkutunnarina tietysti Henkan Foxy Lady :)

Tuo Kricen ajatusmaailma tai sen olemattomuus on kyllä melko mielenkiintoinen asia. Jos joku tykkää relic-viimeistelystä (ko. viimeistely miellyttää häntä visuaalisesti, ehkä soitin myös tuntuu mukavalta kourassa) niin kyseessä täytyy olla idiootti. Muuta selitystä hän ei kyseiselle asialle ilmeisesti kykene näkemään.

Sanoisinko nyt ihan kauniisti, että "hieno mies". Ja ei, en todellakaan tarkoita sitä.
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon osta kitara | osta basso
fox
26.03.2012 13:09:59

Gabe: Ok, kiitos. Sitä lähinnä pohdin että jos ostaa heavy relic kepin niin onko siinä kymmenen vuoden päästä sit ollenkaan lakkaa/maalia jäljellä? Kun se noista ei relikoiduista ohutlakkaisimmistakin aika vilkkaasti kuitenkin sitten kuluu.

Valitettavasti ei pysty ennustamaan?? Jos käy, kuin Gallagherin emäksisen hien kanssa, että lähtee loputkin maalit?
BigPapa
26.03.2012 13:13:34

fox: Valitettavasti ei pysty ennustamaan?? Jos käy, kuin Gallagherin emäksisen hien kanssa, että lähtee loputkin maalit?

Kaunis originaali 1959 stratocaster

http://farm3.staticflickr.com/2293/2269876709_0921147d32_z.jpg?zz=1

tälläisiin ei ole kauhean monella varaa, siksi relic, worn tai jopa clone.
Gabe
26.03.2012 13:45:34
fox: Valitettavasti ei pysty ennustamaan?? Jos käy, kuin Gallagherin emäksisen hien kanssa, että lähtee loputkin maalit?

Eihän sitä tiedä :D Olis muuten mielenkiintoista nähdä miltä nuo ensimmäiset reliikit näyttää nykyään.
Gabe
26.03.2012 13:47:27
Pakko sanoa tähän väliin että alan nähdä idean tällaisen ulkoasun takana pikkuhiljaa vaikken itse sellaista ostaisikaan. Oli ehkä vähän liian kapeat laput silmillä tos aiemmin.
PJS
26.03.2012 13:48:23

Miks jengi ostaa kivipestyjä farkkuja? Nehän on valmiiks kuluneet?
Peace!
Numb
26.03.2012 13:51:12 (muokattu 26.03.2012 13:51:49)

PJS: Miks jengi ostaa kivipestyjä farkkuja? Nehän on valmiiks kuluneet?

Mä haluaisin ostaa farkkuja, joita ei ole kivespesty tai muuten valmiiksi kulutettu. Ei tahdo löytyä. Kitaroista kuitenkin onneksi valtaosa ei ole valmiiksi Rory Gallagherin hiellä liotettuja :D
Terv. Kikki Hiiri
PJS
26.03.2012 13:56:07

Numb: Mä haluaisin ostaa farkkuja, joita ei ole kivespesty tai muuten valmiiksi kulutettu. Ei tahdo löytyä. Kitaroista kuitenkin onneksi valtaosa ei ole valmiiksi Rory Gallagherin hiellä liotettuja :D

Onhan noita kaupas. Mun faija ainakin löytää moisia jostain kaupoista mis myydään noit yleisimpii farkku-merkkei :D

Itse käytän mieluiten semisti kivipestyi, mut en rikkinäisiä housuja.

Mä oon ostanu omat skebat kaikki ihan relicoimattomina mut sen jälkeen oon ottanut tietoisen politiikan tavan soitinten käsittelyyn ja säilytykseen. Seurauksena se että olen onnistunut laskemaan etenkin ton american vintage straton jälleenmyyntiarvoa ihana rappio-romanttisella tavalla niin alas että se on pakostakin pitopeli nykyään kun myymisestä aiheutuvat tappiot vittutaisi liikaa :D
Peace!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)