fox 25.03.2012 23:03:25 | |
---|
Midrange: Eikös olisi reilua kun tuommoisia väitteitä heität ilmaan että nimeät nämä henkilöt joista puhut? Tulee vähän semmonen fiilis nyt että haluat nostaa itsesi muiden yläpuolelle. Kiinnostaisi vain tietää, vaikka itse harvemmin gibson ketjuihin kommentoinkaan koska ei yksinkertaisesti ole mun suosikkikitaroita. Ei, ei se ole reilua. =) Ihan omaehtoisesti voit haulla katsella, kyllä sieltä aina muutama "vakiokommentaattori" löytyy.. Kieltämättä, voihan olla että olen inhottava, koska en ole kertaakaan moittinut minkään merkin "laatua" enkä myöskään "laaduttomuutta". Vaatimattomalla otannalla voin todeta, että yksittäiskappaleita, joissa on vikoja ja virheitä löytyy merkistä kuin merkistä. Silti vaatii aika paljon "kanttia" yleistää jotain yksittäistä koko merkin "tyyppiviaksi" vallankaan jos se ei ole sellainen. Tässähän ei pitäisi mitää onkelmaa olla?? Kyllähän keskustelupalstalla tarkoitus on asioista keskustella. Kaipa minullakin siihen on oikeus, ilman että väitetään, että haluan "ite itteeni" mihinkään ylä- saati alapuolelle nostaa. Kun pitäs jakaa jotain kokemusperäistä tietoa/havaintoja ihan ilman korvausta, hyvvää hyvyyttään, haittaaks se? Lähinnähän näissä ketjuissa olen koittanut oman vähäisen tietämykseni pohjalta kauhiasti puolustella yhden brändin tuotteita. On mulla kyl Ibanezejakin... Tyydyttääkö vastaus kysyjää? Tuossa ihmetyttää tuossa sun viimeisessä lauseessa, että kritisoitko kaikkia "ei-suosikkikitaroita" vai kiehtooko Gibson-ketjut suuresti. |
Laulava Kylätohtori 25.03.2012 23:07:42 | |
---|
MaxDamage: Huono laadunvalvonta antaa jatkuessaan yhä kaikille niille, joilla ei ole rahaa ostaa Gibsonia (Tai jotka etsivät tekosyytä käyttää osan rahasta muuhun), syyn ostaa Epiphone tai Tokai. Ne voivat olla varsinkin Tokain tapauksessa todella hyviä keppejä, mutta ovat kuitenkin aina kopioita eivätkä "the real thing." Niissä ei ole Gibsonin mojoa, mutta aina voi sitten toistelle itselleen, että tässä on rahalle enemmän vastinetta. Itse ostin aikoinaan rahan puutteen vuoksi Tokain japsi les paulin, mutta myönnän, että vaikka sekin on hyvä skeba, niin ei se Gibson ole. Kyllä Gibson ja Fender ovat niitä tarunhohtoisia myyttisiä merkkejä, joissa mojoa riittää (kuten tuolla hyvin sanoit) aavan meren tuolle puolen. Jos olisin les paul-mies, niin varmaan joskus vaihtaisin tuon aitoon Gibsoniin, mutta ei varmaan kannata, koska tuokin on soittamattomaksi jäänyt. Kylätohtorin kirjoitukseen viittaisin sen verran, että varmasti on kyseisen kaltaisia ihmisiä. Eroavatko tällaiset sitten mitenkään ihmisistä, jotka ostavat BMWn vain siksi, että se on BMW? Ihan yhtä tyhmää käytöstä. Aika monet automerkkiuskolliset ovat juuri tällaisia. Omaan ihannemerkkiin tehtyä isoa kallista remonttia ei huomioida omissa ajatuksissa ollenkaan, mutta sen naapurin väärän merkkisen auton jarrupalojen vaihtoa nauretaan, että onpas paska auto ja tyhmä omistaja... (sorry autovertaus...) Kerran kokeilin kalliimpaa Gibsonia liikkeessä ja mieleen jäi, että se sustain oli kyllä omaa luokkaansa... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
fox 25.03.2012 23:15:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kerran kokeilin kalliimpaa Gibsonia liikkeessä ja mieleen jäi, että se sustain oli kyllä omaa luokkaansa... Mutta säädöt oli pielessä? =) Tänä päivänä kovin monessa liikkeessä, jollei siellä oo ketään myyjäkaveria, joka niitä fiksailis "oman toimen ohella, omalla ajalla, ilman korvausta", tuppaa soittimien säädöissä olla toivomisen varaa. Poikkeuksia toki on. Lisäksi noi Gibsonit ja vastaavat on huomattavan suosittuja "testailukitaroita", ovat aina olleet. =) |
Midrange 25.03.2012 23:22:26 (muokattu 25.03.2012 23:23:20) | |
---|
fox: Ei, ei se ole reilua. =) Ihan omaehtoisesti voit haulla katsella, kyllä sieltä aina muutama "vakiokommentaattori" löytyy.. Kieltämättä, voihan olla että olen inhottava, koska en ole kertaakaan moittinut minkään merkin "laatua" enkä myöskään "laaduttomuutta". Vaatimattomalla otannalla voin todeta, että yksittäiskappaleita, joissa on vikoja ja virheitä löytyy merkistä kuin merkistä. Silti vaatii aika paljon "kanttia" yleistää jotain yksittäistä koko merkin "tyyppiviaksi" vallankaan jos se ei ole sellainen. Tässähän ei pitäisi mitää onkelmaa olla?? Kyllähän keskustelupalstalla tarkoitus on asioista keskustella. Kaipa minullakin siihen on oikeus, ilman että väitetään, että haluan "ite itteeni" mihinkään ylä- saati alapuolelle nostaa. Kun pitäs jakaa jotain kokemusperäistä tietoa/havaintoja ihan ilman korvausta, hyvvää hyvyyttään, haittaaks se? Lähinnähän näissä ketjuissa olen koittanut oman vähäisen tietämykseni pohjalta kauhiasti puolustella yhden brändin tuotteita. On mulla kyl Ibanezejakin... Tyydyttääkö vastaus kysyjää? Tuossa ihmetyttää tuossa sun viimeisessä lauseessa, että kritisoitko kaikkia "ei-suosikkikitaroita" vai kiehtooko Gibson-ketjut suuresti. No jokainehan vastaa omista sanomisistaan. Minusta vaan olisi ollut reilua muita kohtaan että tommosille heitoilla mitä sanoit olisit reilusti myös lyönyt nimet pöytään, ja mikä niissä kyseisten nimimerkkien kontribuutoissa sua rassaa. Tuohon viimeiseen lauseeseesi...itse keskustelun kitaroista merkistä riippumatta (myös kriittiseen sävyyn jos aihetta), ja myös Ibanezeista joita omistan. Kokeile hakua jos et usko ;) Tämä Gibson ketju kyllä herätti mielenkiintoni, sillä minä kuten monet muutkin ihmettelevät Gibsonin laadun ja hinnan välistä suhdetta, joka vaikuttaa heittelevän toisinaan melko pahasti. How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
fox 25.03.2012 23:44:16 | |
---|
Midrange: ... tommosille heitoilla mitä sanoit olisit reilusti myös lyönyt nimet pöytään, ja mikä niissä kyseisten nimimerkkien kontribuutoissa sua rassaa. Eli "kettu kuulusteluun ja tuomiolle", niinkö? Mitäs "heittoa" nyt meinaat? Tuotako, että sulla itselläs jäi tuo reunalistajuttu huomioimatta?? =) Varsinaisesti mulle on henkilökohtasesti herttasen yhdentekevää mitä noista sanotaan, mutta koitan ihan yleisen ja oikean tiedonvälityksen takia noita pahimpia ilmapallotarinoita kommentoida. Tosin noita "G-vultures", kuten joskus ulkomaan-voorumeillakin sanotaan, riittää yleismaailmallisestikin. Täälläkin joskus, kun joku pistää oikein ruhtinaallisesti stooria, tulee moniaita tukikommentteja tyyliin "hähä, plussaa ropsahti!" Tämä Gibson ketju kyllä herätti mielenkiintoni, sillä minä kuten monet muutkin ihmettelevät Gibsonin laadun ja hinnan välistä suhdetta, joka vaikuttaa heittelevän toisinaan melko pahasti. Ja tuo väittämä pohjautuu? Lyöpä sinäkin nyt "reilusti nimet tiskiin" ketä ne on ne monet muutkin... ;) Eihän ne Gibsonit ole edes sun "mielikitaroita" niin ei voi edes kehottaa menemään siihen Näsilinnankadun ja Puutarhakadun kulmaan.. melkein mun entisille "huudeille".. Kieltämättä ne on kalliita kitaroita, mutta onhan Giballa myös halvempiakin malleja. Gibson-ketjuthan on ehkä mielenkiintoisimpia ketjuja täällä, sillä onhan esim. LP Standard se "Industry standard since -52" ja edelleen hyvä verrokki, mikä täälläkin on jälleen tullut todistettua. |
AngieRainbow 26.03.2012 00:00:28 | |
---|
Niin kuin tuolla aikaisemmin olen sanonut, niin minulla on useampi Les Paul ja kaikki ovat gibsoneita. Jos vaan on mahdollista, niin kuin minulla suureksi onnekseni on ollut, niin edelleen maksan ehdottomasti mieluummin käytetystä Standardista 1500 euroa kuin 300 kiinalaisesta kopiosta. Täällä monet huutelee, että gibsonin hinta-laatu -suhde on monen mielestä huono. En ole kyllä tähän päivään mennessä saanut 1500 eurolle enempää kitarassa vastinetta kuin ostaessani käytetyn gibsonin les paulin. Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 26.03.2012 00:03:10 | |
---|
Ei kyllä jengi mene minkään muun merkin kohdalla niin tunteeseen kuin gibsonin kitaroista puhuttaessa. Huh huh... What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
fox 26.03.2012 00:09:04 | |
---|
AngieRainbow: Ei kyllä jengi mene minkään muun merkin kohdalla niin tunteeseen kuin gibsonin kitaroista puhuttaessa. Huh huh... Tottapa tämä, täysin. Tunteikkaampia usein ovat myös he, jotka on joskus nähneet kyseisen valmistajan soittimen... ;) |
Gabe 26.03.2012 00:27:56 (muokattu 26.03.2012 00:28:44) | |
---|
fox: Eli on ollut "aika paljon" mutta sinulla ei ole, joten sekös se on se "pettymys".. ;) Ei, vaan se on se hyvä asia :D Ihmettelin vaan että kun noita netissä lukee paljon mutta tosielämässä ei ole yhtään tullut vastaan. Korkea kuume joten pahoittelen epäselvyyttä :D Älähän Midrange nyt räjähdä, heitin naarmut vaan esimerkkinä. Ei ole ollut törröttäviä nauhanpäitäkään mun kohdalleni sattuneissa yksilöissä. Pitää olla tarkkana näköjään kun tämä gibson on niin tulenarka aihe aina täällä :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Midrange 26.03.2012 00:34:34 (muokattu 26.03.2012 00:36:37) | |
---|
fox: Lyöpä sinäkin nyt "reilusti nimet tiskiin" ketä ne on ne monet muutkin... ;) . Herra on hyvä: TeePee-76 ( http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206937&o=0) , Nimimerkki ezatzel (sama keskustelu, Ziggy Bubba (sama keskustelu), LaXu (sama keskustelu) plus tietty tämä topic ja sen aloittaja. Siinä sulle alkua nimimerkeistä joilta voit löytää ihmettelyä Gibsonin laatuun liittyen . Enempää en jaksanut selata. Nyt onkin sun vuoro heittää ne sun nimimerkit pöytään, ja ethän tuota pettymystä? ;) How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
fox 26.03.2012 00:35:11 | |
---|
Gabe: Ei, vaan se on se hyvä asia :D Ihmettelin vaan että kun noita netissä lukee paljon mutta tosielämässä ei ole yhtään tullut vastaan. Äkkiäkös se tuollasen lumipalloefektin saa aikaseksi.. Tuolla toisaalla todettuna: yksittäistapauksia on, mutta yleistää ehkä ei kannata.. ;) Ja saattaapa olla että osa noistakin on onnistuneesti jopa "itseaiheutettuja".. Jotkut tahot on vaan niin kovin "onnessaan" kun saavat puheenaiheita.. Pitää olla tarkkana näköjään kun tämä gibson on niin tulenarka aihe aina täällä :D Mm'm.. näinhän tämä on. |
Gabe 26.03.2012 00:41:09 | |
---|
fox: Ja saattaapa olla että osa noistakin on onnistuneesti jopa "itseaiheutettuja".. Jotkut tahot on vaan niin kovin "onnessaan" kun saavat puheenaiheita.. Sitä minäkin olen miettinyt. Osa kuvista ainakin näytti siltä että virittimiä on kiristetty todella ronskein ottein jne. Mut tiedä häntä... Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
mitja 26.03.2012 00:51:31 (muokattu 26.03.2012 00:54:52) | |
---|
Aina tuntuu iso-G herättävän polemiikkia. Itse olen yhtiön kannattaja sillä tavalla, että kunnioitan niitä monia hienoja designeja joita ovat vuosien varrella luoneet firmassa. Flying V, Explorer, Les Paul, SG ja nämä kaikissa variaatioissaan on kyllä rock historian visuaalisen puolen kulmakiviä. Se ei tarkoita että tekisivät välttämättä parasta jälkeä. Laadusta sen verran, että olen kyllä itsekin huomannut muutamia maalaus- ja lakkausvirheitä uusissa kitaroissa viime vuosina ja jotenkin näyttää siltä että lakkaisivat vähemmillä mutta paksummilla kerroksilla nykyään, säästääkseen aikaa joka menee kerrosten väliseen hiontaan. Voin olla myös täysin väärässä. Nitrolakka myös ohenee ajan myötä ja kun vertaan 70-luvun flying V:ta uuteen niin eroa on paljon ulkonäössä ja paksuudessa. Tällä hetkellä firma tekee mielestäni parasta laatua sitten "kulta-ajan". Poissa on omituiset materiaalivalinnat ja yllättävät heitot laadussa ja materiaalien käytössä(80-luku). Toki myös yleiset trendit on muuttuneet. Juuri kukaan ei nykyään halua soittaa täysvaahterakitaroilla "saadakseen enemmän sustainia (Ks. Gibson RD)" ja maalatun kitaran ostaessaan tietää että kaula on mahonkia eikä yllättäen vaahteraa vaikka saman malli kitaroista suurin osa olisikin pääosin mahonkikaulaisia. Mulla on tällainen Flying V 90. Muut testaamani on olleet mahonkikauloilla mutta oma yksilöni vaahterakaulalla. |
fox 26.03.2012 00:54:28 | |
---|
Gabe: Sitä minäkin olen miettinyt. Osa kuvista ainakin näytti siltä että virittimiä on kiristetty todella ronskein ottein jne. Mut tiedä häntä... Kyllä, vaikea on tuosta sillee "selvyyttä" saada. Missään tapauksessa minkään tehtaan, ei _edes_ Gibsonin, "laiskat ja kelvottomat" työntekijät ja laadunvalvojat pysty noista jälkiasennusfiboista ja vastaavista jutuista vastuuta kantamaan. Pitäskö vielä vastata tuohon edelliseen?? Tuskinpa.. tai jos vastais ettei tuota pettymystä... |
Midrange: Herra on hyvä: Kiitos kiitos! Herroitteluun ei tosin oo tarvetta! =) Muutama ei ole paljon, ja yks malli (ja siitä yksittäiskappale..) ei tosin todista mitään. Nyt onkin sun vuoro heittää ne sun nimimerkit pöytään, ja ethän tuota pettymystä? ;) Olkoon nyt kuitenkin, en oo kerännyt mitään "mustaa listaa", kyllä voit ihan ahkerana poikana ne itsekin tuolta poimia kun nyt sitä hakua olet käyttänyt. Ihmetyttää tällanen henkilökohtainen "tökkiminen" mutta jos saat siitä suurta mielihyvää, niin anti mennä vaan! Tiedätkö mitä maailmalla sanotaan väittelystä keskustelufoorumeilla? "It's like competing in the Special Olympics.." "Laatukeskustelua" vielä linkkinä.. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10619367 |
Krice 26.03.2012 00:58:40 | |
---|
fox: Vaatimattomalla otannalla voin todeta, että yksittäiskappaleita, joissa on vikoja ja virheitä löytyy merkistä kuin merkistä. Kaikki kitarat ovat yksittäiskappaleita. Tässähän on ihmetelty (usein) nimenomaan hinnan ja laadun välistä eroa, ja toisekseen sitä, että joiltakin valmistajilta tuntuu puuttuvan tarkka laadunvalvonta, joka estäisi räikeimmät tapaukset. Asiaa ei hirveästi auta se, että Gibsonin laadusta valittavat leimataan köyhiksi ja naureskellaan päälle. Sellainen ei ole asiallista keskustelua. |
fox 26.03.2012 01:01:15 | |
---|
Krice: Kaikki kitarat ovat yksittäiskappaleita. Tässähän on ihmetelty (usein) nimenomaan hinnan ja laadun välistä eroa, ja toisekseen sitä, että joiltakin valmistajilta tuntuu puuttuvan tarkka laadunvalvonta, joka estäisi räikeimmät tapaukset. Asiaa ei hirveästi auta se, että Gibsonin laadusta valittavat leimataan köyhiksi ja naureskellaan päälle. Sellainen ei ole asiallista keskustelua. Jaa? Minäkös näin teen?? |
Midrange 26.03.2012 01:01:48 (muokattu 26.03.2012 01:02:31) | |
---|
fox: Kiitos kiitos! Herroitteluun ei tosin oo tarvetta! =) Muutama ei ole paljon, ja yks malli (ja siitä yksittäiskappale..) ei tosin todista mitään. Hoho, olis niitä löytynyt enemmänkin ja voit toki käyttää hakua kun ei materiaali vielä sinulle riitä ;) fox: Olkoon nyt kuitenkin, en oo kerännyt mitään "mustaa listaa", kyllä voit ihan ahkerana poikana ne itsekin tuolta poimia kun nyt sitä hakua olet käyttänyt. Ihmetyttää tällanen henkilökohtainen "tökkiminen" mutta jos saat siitä suurta
Näh...kuhan vein pelin loppuun asti ja katsoin korttisi :) Peace. How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
fox 26.03.2012 01:05:51 | |
---|
Midrange: Näh...kuhan vein pelin loppuun asti ja katsoin korttisi :) Tässä mitään kortinpeluuta oo.. Olet nyt tyystin erehtynyt. Mutta herra ja hidalgo on hyvä, mä olen nyt hävinnyt tämän pelin. Special Olympics... =) |
Gabe 26.03.2012 09:18:51 | |
---|
Jahas, täällä on yö lätkitty korttia :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |