Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Profiilia tms. rumpukoneeseen (siis oikea mekaaninen kone)
1
psavolai
25.03.2012 09:35:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terve,
 
rakentelen tässä meidän luomukraftwerkille rumpukonetta.
Siis sellaista joka koputtelee oikeita rumpua ..
 
Tein Arduinolla pienen softan joka kuuntelee midistä nuotteja ja poksauttaa 50 millisekunnin pulsseja Darlington-transistorilla solkulle ja solkun päähän ripustettu kapula kopsauttaa rumpua.
 
Tein kaksi lyöntipäätä valmiiksi kun satuin löytämään romulootasta mainiota profiilia/rimaa mutta nyt tarttisin vielä neljä rimaa lisää enkä saa mistään ostettua.
 
Olen raahannut näitä rimoja näytille kaikkiin mahdollsisiin biltemoihin ja k-rautoihin, mutta kukaan ei tunnista mistä ne voisivat olla peräisin ja mistä niitä saisi lisää.
 
Alla kuva yhdestä lyöntipääprotosta jossa se reikäprofiili näkyy:
http://www.wainotar.com/werkstadt/mekaniikka.jpg
 
Jos keksitte mistä tätä saa niitä kertokaa ihmeessä.
 
Ja jos aihe alkaa muuten vaan kiinnostamaan niin me avataan tähän kunnon saitti jahka keritään:
http://www.wainotar.com/werkstadt
 
petri.
 
AcLAc
25.03.2012 11:26:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista... itsekin olen haalinut rekvisiittaa aikeena rakentaa vastaavaa "robottia"... mutta halpaa mekaanisesti äänetöntä voimaa ja nopeutta on haasteellista tuottaa ja siksipä teos on jäänyt lähinnä suunnittelu/kokeiluasteelle.
 
Villi veikkaus noista etsimistäsi rimoista... voisiko olla jäänteitä ns. mekano sarjasta, jotka olivat IN 80- luvun alussa? Mutta kivoja rakenteluhetkiä. Seuraan ja opiskelen mielenkiinnolla saittianne, kunhan pääsette vauhtiin.
 
- Aclac
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
psavolai
25.03.2012 19:20:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet muuten tasan oikeassa siitä äänettömyydestä.
 
Noi munkin käyttämät solkut "sirahtaa" sillei että sen kuulee jollei soita PA:n kanssa kohtuullisella volalla.
Mutta sitten toisaalta tulin siihen tulokseen että saahan sitä kraftwerkkiä soitettaessa servot vähän siristäkin. Lisää vaan tunnelmaa.
 
Olisihan niitä keinoja sellaiseen äänettömyyteenkin mutta sitten alkaa heti hinta nousta eikä tää nyt vielä tällä kyläpelimanni-tasolla ole niin kovin tuottoisaa ...
 
Yksi keino olisi antaa pikkasen siitä voimasta periksi ja käyttää nopeita helikopteriservoja, ne lyö sen 45 astetta tosi nopeasti ja äänettömästi.
 
Pneumatiikka voisi olla myös hauska ratkaisu , se pieni sihahtelu olisi vaan hyvää eksotiikkaa ...
 
Laitan mahdollisimman pian ihan oikeita näytteitä bändin treeneistä joissa kone koputtelee rumpuja niin kuulee ihan itse että onko sirinä liikaa vai ei.
 
petri.
 
Old Joe
26.03.2012 00:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

psavolai: terve,
Olen raahannut näitä rimoja näytille kaikkiin mahdollsisiin biltemoihin ja k-rautoihin, mutta kukaan ei tunnista mistä ne voisivat olla peräisin ja mistä niitä saisi lisää.
 
Alla kuva yhdestä lyöntipääprotosta jossa se reikäprofiili näkyy:
http://www.wainotar.com/werkstadt/mekaniikka.jpg
 
Jos keksitte mistä tätä saa niitä kertokaa ihmeessä.
 
petri.

 
Tuon näköistä kiskoa käytetään autohifi asennuksissa. Joissakin elektroniikka liikkeissä saattaa löytyä, mutta varmimmin noista asennuksia suorittavista liikkeistä.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «