Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 514 15 16 17 1847 48 49 50 51
ÄM
22.03.2012 15:19:05

Riku Rotten: Siis semmonen mihin mahtuu pelkkä 01v96?
http://www.thomann.de/gb/thon_case_ … id=4d290623e0c716a0df6e3bad898d09b8

Hivenen korkeampi on hakusessa.

Edit: Kertokaa tyhmälle, että monta u tuo 01v96 vie korkeussuunnassa?

Joo, just toi.

Tommosen väsäilin, vähän kustomoimalla, tilalle, kun piti saada lisää kamaa kyytiin:
http://muusikoiden.net/dyn/users/95910.jpg

Itte kelasin silleen, ettei loota saa olla yhtään isompi, kuin on pakko.
Läppäriä tohon ei mahdu, paitsi ehkä miniläppäri, tonne taakse, kuljetukseen ainoastaan.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
friikki
24.03.2012 13:14:46 (muokattu 24.03.2012 13:22:31)

ÄM: Joo, just toi.

Tommosen väsäilin, vähän kustomoimalla, tilalle, kun piti saada lisää kamaa kyytiin:
http://muusikoiden.net/dyn/users/95910.jpg

Itte kelasin silleen, ettei loota saa olla yhtään isompi, kuin on pakko.
Läppäriä tohon ei mahdu, paitsi ehkä miniläppäri, tonne taakse, kuljetukseen ainoastaan.

http://www.rrcases.com/consoleyamahadm1000.htm

Tässä on makeesti duunailtu mikserille puiset "kuoret" jonne saa näpsästi piuhat kätkettyä ja löytyyhän siitä läppärillekin valmis taso. Varsinaisen casen kokohan tässä tosin kasvaa.

Ajattelin duunata itselle tuollaisen paketin.
Näillä mennään.....
ÄM
24.03.2012 14:37:22 (muokattu 25.03.2012 00:09:53)

friikki: http://www.rrcases.com/consoleyamahadm1000.htm

Tässä on makeesti duunailtu mikserille puiset "kuoret" jonne saa näpsästi piuhat kätkettyä ja löytyyhän siitä läppärillekin valmis taso. Varsinaisen casen kokohan tässä tosin kasvaa.

Ajattelin duunata itselle tuollaisen paketin.

Tossahan toi dm1000:sen mittarisilta jo itsessään määrittelee casesta aika korkean.
Toi perän piuhakotelointi tuo sit vaan vielä lisää pituuttakin, muodostaen sit samalla OK:n läppäritason.

Jos olis 01v96 kyseessä, ni vähän samalla meiningillähän tohon, mittarisillan tilalle, sais spotin, yhden unitin vehkeelle, esim ADA8000:lle.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
AnttiR
24.03.2012 18:15:27
Yhdessä vuokrafirmassa on olemassa kyseisenlainen räkki. Saattaisivat olla halukkaita myymään sen. Laita pikaviestiä, niin voin selvittää.

AnttiR
isojussi
25.03.2012 02:02:17
rintapek: Jos se on yhtä paljon mikseri kuin Line6 on kitara, niin pari tonnia on liikaa, aivan liikaa.

Viimeisin Riffi asettaa asiantuntemuksesi tämän lausuman perusteella outoon valoon. Toi Line6:n systeemihän on pitkästä aikaa taas jotain uutta innovaatioo äänentoiston alalla.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lennu
25.03.2012 02:03:41

isojussi: Viimeisin Riffi asettaa asiantuntemuksesi tämän lausuman perusteella outoon valoon. Toi Line6:n systeemihän on pitkästä aikaa taas jotain uutta innovaatioo äänentoiston alalla.

Joo, Riffi.
no is any good musics maked anymore...
rintapek
25.03.2012 13:51:22

isojussi: Viimeisin Riffi asettaa asiantuntemuksesi tämän lausuman perusteella outoon valoon. Toi Line6:n systeemihän on pitkästä aikaa taas jotain uutta innovaatioo äänentoiston alalla.

Mä en o mikään asiantuntija, ainaskaan äänentoistossa. Kyl sä sen tiedät.

Mut joo, en tosiaankaan kaipaa laitetta, joka tekee päätöksiä mun puolestani. "Kytke mikki kiinni, ni laite reitittää sen automaattisesti" Mitäs tehdään, jos tahtoo itte reitittää toisin?
Automaaginen kierronpoisto? En tosiaankaan semmottista kaipaa mihinkään muualle ko kuulutusmikkeihin. Semmoisen voin halutessani hankkia niihin erikseen. Eikä tartte sekuntiakaan ihmetellä et miten autoequ kytketään pändimiksauksesta pois päältä.

Ennakkoluulo on mulla ammattitauti. Sen lisäksi mulla on pohjalainen verenperimä. Yleensä miehet uskoo vasta ko näkevät. Pohjalaiset taas eivät usko edes kokeiltuaan.
One kind of music only - the good kind
pitk
25.03.2012 17:13:09

iLivelle tullut tällanen saitti: http://www.ilive-t.com/viewer/index/lang/en

Voi ladata oman showfilen ja sa pdf:nä conffauksen. Melko kätevää.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
isojussi
26.03.2012 01:05:37
rintapek: Mut joo, en tosiaankaan kaipaa laitetta, joka tekee päätöksiä mun puolestani...

Mietin ensin, missä olin ton lauseen ennen kuullu, mutta juu: Samaa sano aikoinaan IT-nörtit Windowsista....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
26.03.2012 01:07:56
Lennu: Joo, Riffi.

Joo, Hynninen... joo...
stnprkl
26.03.2012 16:28:55
Yamaha laitto uutuuksia pihalle
http://www.yamahaproaudio.com/globa … /newsrelease/2012/nr20120321_cl.jsp
Näyttäs ominaisuuksiltaan (ainakin se isoin) asettuvan M7:n ja PM5D:n väliin tosin kanavia on enämpi.
Koskakohan saadaan ekat Suomeen.
Viltsu audiokantaja
pitk
26.03.2012 21:00:55

stnprkl: Yamaha laitto uutuuksia pihalle
http://www.yamahaproaudio.com/globa … /newsrelease/2012/nr20120321_cl.jsp
Näyttäs ominaisuuksiltaan (ainakin se isoin) asettuvan M7:n ja PM5D:n väliin tosin kanavia on enämpi.
Koskakohan saadaan ekat Suomeen.

Juu, koitin päästä Frank'n'Furterin messuilla tota ja A&H:n uutta pikkudigiä hipelöimään. Jäi yritykseksi. Midaksen Pro3:sta käpälöin jonnin aikaa, enkä vakuuttunut käyttöliittymästä.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Kallekorvola
26.03.2012 23:50:53 (muokattu 26.03.2012 23:52:46)
pitk:Midaksen Pro3:sta käpälöin jonnin aikaa, enkä vakuuttunut käyttöliittymästä.

Mä oon päässy muutaman keikan noilla Pro-sarjalaisilla tekemään turskan ja öljyn maassa, ja mustakin niiden käyttöliittymän haltuunottamisessa on aikamoinen oppimiskäyrä. Perusasiat (EQ, dyn. jne) on onneksi suht loogisia, mut jotkut jutut on tosi piilossa. Hyvän talonmiehen, ja riittävän tsekin jälkeen vois olla kiva vetää, mut noilla mun showcase-vedoilla ei sitä luksusta ole ollut, eikä aina oo talonmieskään ollut ihan perillä ton tiskin logiikasta. Soundi on kyllä hyvä ja EQ:t ja dynamiikka toimii niinkuin pitääkin. En mä marise tai dissaa, mut Midakselta mä odotin vähän selkeempää lähestymistä noihin aiheisiin.

Talonmiehen osaamattomuutta tai tiskin logiikan mutkia, mutta viimeiseltä keikalta en saanut showfailiani USB-tikulle mukaan. Oli kuulemma väärin formatoitu(!) tikku...

Ehkä mä oon vaan liian ehdollistunut tolle Yamahan toimintalogiikalle, kun niitä olen eniten käyttänyt.
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
Lennu
27.03.2012 03:46:53

pistäkää mulle semmoi digidesignin venue, siinä on kivat valot
no is any good musics maked anymore...
Rouda-setä
27.03.2012 05:05:05 (muokattu 27.03.2012 05:10:23)
En mä marise tai dissaa, mut Midakselta mä odotin vähän selkeempää lähestymistä noihin aiheisiin.

Ai niinkun tossakin:)

http://www.midasconsoles.com/venice.php

Kyllähän Midaksella on pitkät perinteet omintakeisten ratkaisujen ja sekavan layoutin alalla. Pro 02:sta pääsin tuossa pari viikkoa testailemaan ja ottihan se hetken että sen kanssa sinuiksi pääsi. Soundi sitten olikin aivan karkkia. Varmaan parhaan kuulloinen digipöytä jota olen kokeillut.

En mä silti ihan vielä sitä rokkiklubin FOH-tiskiksi olisi ottamassa kun aina tulee niitä tilanteita jossa on vartti aikaa tehdä kolmen bändin check.

Teatteri tai musikaalihommiin toi lienee täydellinen. Tai vakibändin kanssa kiertueelle. Johon tuon voisin ottaa koska vaan jos olisi löysää rahaa. Koska ei ole, Venice ja effaräkki lähtee taas torstaista alkaen tienaamaan.
Katti
27.03.2012 10:46:20
Kallekorvola: Mä oon päässy muutaman keikan noilla Pro-sarjalaisilla tekemään turskan ja öljyn maassa, ja mustakin niiden käyttöliittymän haltuunottamisessa on aikamoinen oppimiskäyrä. Perusasiat (EQ, dyn. jne) on onneksi suht loogisia, mut jotkut jutut on tosi piilossa. Hyvän talonmiehen, ja riittävän tsekin jälkeen vois olla kiva vetää, mut noilla mun showcase-vedoilla ei sitä luksusta ole ollut, eikä aina oo talonmieskään ollut ihan perillä ton tiskin logiikasta. Soundi on kyllä hyvä ja EQ:t ja dynamiikka toimii niinkuin pitääkin. En mä marise tai dissaa, mut Midakselta mä odotin vähän selkeempää lähestymistä noihin aiheisiin.

Talonmiehen osaamattomuutta tai tiskin logiikan mutkia, mutta viimeiseltä keikalta en saanut showfailiani USB-tikulle mukaan. Oli kuulemma väärin formatoitu(!) tikku...

Ehkä mä oon vaan liian ehdollistunut tolle Yamahan toimintalogiikalle, kun niitä olen eniten käyttänyt.

Minä olen käyttänyt aika tanakastikin Pro2, Pro3 ja Pro2C malleja, eikä noissa nyt mitään kovin kummoista mun mielestä ole? Se tietysti jos on tulossa Yamahan maailmasta, niin sillon monet asiat saattavat tuntua piilotetuilta ja hankalilta, kun noiden koko käyttölogiikka on erilainen.

Itselleni kun aikoinaan siirryin Yamahasta ensimmäistä kertaa pois, oli olo samanoloinen, mutta esimerkiksi harppaus DiGiCon bulsista noihin Midaksiin ei kovin kummoista pään raapimista vaatinut... Muutama juttu oli vaan erilailla nimetty, ja sen takia hetken etsitytti...

Mun mielestä varsin loogisia ovat, kunhan ymmärtää että ne on nimenomaan live show pöytiä, joissa tiettyjä asioita päätetään show-fileä luodessa, ja niiden vaihtaminen jälkikäteen on sit hieman "työläämpää" (joskaan ei mahdotonta).

Ajatushan tuossa on, että siihen show-fileen ja libraryyn tehdään ne perusjutut kohdalleen ja mulla esim on useampia show-file ja library pohjia, joista valitsen sopivimman...
...eikä mulla ainakaan oo mun USB-tikun (FAT32) kanssa ollu ongelmia (käytän sitä sekä PC:ssä, Yamahassa, Midaksessa ja DiGiCossa... MacBookia en omista, ainakaan vielä).
Ja mun tikku on normi Kingston 4GB (joskin esim LS9 ei tue koko kapasiteettia ja tallennuksissa on joskus pikku häpiää, kun katkeilevat, mutta filet kyllä siirtyy...)
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
stnprkl
27.03.2012 12:45:13
Katti: Minä olen käyttänyt aika tanakastikin Pro2, Pro3 ja Pro2C malleja, eikä noissa nyt mitään kovin kummoista mun mielestä ole? Se tietysti jos on tulossa Yamahan maailmasta, niin sillon monet asiat saattavat tuntua piilotetuilta ja hankalilta, kun noiden koko käyttölogiikka on erilainen......

Se mikä mua vähän häiritsee nois Pro sarjalaisis on se et kanavat vaihtaa koko ajan paikkaa, jos siis lautaa käyttää niinkun tehtaan sedät on kelannu. Jos taas bulsaa käytetään perinteiseen tyyliin ni ainakin tos 2C:ssä tulee hyvin nopeesti ikävä isompaa pintaa.
Toisaalta eipä tuo lauta kauheen tuttukaan ole joten lisää käyttötunteja ja voi mieli muuttua.
Viltsu audiokantaja
Katti
27.03.2012 15:34:22 (muokattu 27.03.2012 15:36:50)
stnprkl: Se mikä mua vähän häiritsee nois Pro sarjalaisis on se et kanavat vaihtaa koko ajan paikkaa, jos siis lautaa käyttää niinkun tehtaan sedät on kelannu. Jos taas bulsaa käytetään perinteiseen tyyliin ni ainakin tos 2C:ssä tulee hyvin nopeesti ikävä isompaa pintaa.
Toisaalta eipä tuo lauta kauheen tuttukaan ole joten lisää käyttötunteja ja voi mieli muuttua.

Mua toi ei silleen haittaa, koska se logiikka on se että kaikki kanavat jotka joko VCAn, MCAn, ja POP-ryhmän kautta on valittu, tulee kuitenkin aina siihen samaan paikkaan... Mä itseasiassa en koskaan käytä ko. bulsassa sitä "normaalilayeriä", vaan meen aina, ja täysin noiden VCA/MCA/POP osastojen kautta... ...se mitä mulla on esim MCA1:ssä voi olla osittain päällekkäin POP3:sen kanssa jne.

...mulle toi ainakin sopii, ja samalla tapaanhan ne esim. SD8:ssa periaatteessa käyttäytyy, jos on fader bankit rakentanu kuten minä teen...

...mutta mulla onkin hieman poikkeava työtapa, olen kuullut sanottavan.

Eniten mua ahdistaa esim just DiGiCoihin verrattuna se, että tossa on vaan ne 16auxia + 8 matriisia, jotka MCA-ryhminä mahdollistaa vaan sen 12 stereo lähetystä + L/R/M... ...tai ainakaan mä en oo keksiny kaikkien näiden kertojen jälkeen miten ton sain erilailla...

...toisaalta 12 stereota kyl riittää melko pitkälle :)

e:kirotusvihreitä ja selvennystä...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Kallekorvola
27.03.2012 17:01:44
Katti:
...eikä mulla ainakaan oo mun USB-tikun (FAT32) kanssa ollu ongelmia (käytän sitä sekä PC:ssä, Yamahassa, Midaksessa ja DiGiCossa...

Ja mun tikku on normi Kingston 4GB

Mulla on samat. Mä luulen, et se talonmies ei vaan osannu käyttää sitä lautaa...

Mut samoin kun Viltsu ylempänä totes, mun on kans ollu alkuun vaikee ymmärtää sitä POP-ryhmää, ja paikkaa vaihtavia kanavia sun muita. Mä ratkasin homman tekemällä yhden POP-ryhmän rytmiosastosta, ja toisen lopuista instrumenteista. : ) Vähän niinkuin olisin homman säätäny jollekin muullekin 16input -liukuiselle tiskille. Laulut pysy B-arean liu'uilla koko ajan.

Pinnan pienuus vähän ahdisti orkan kanssa. Tossa duunissa haluisin pintaan enemmän liukuja. SD8 ja M7 on olleet siinä suhteessa aivan OK...

Yamahalla enimmäkseen vetäneenä mun oli kuitenki helpompi hypätä DiGiCon logiikkaan, kun tohon Midakseen. Mun ajatukset tosta Midaasta on periaatteessa ihan positiiviset (kuitenki soundi on aika A-luokkaa), mut ehkä mä vaan tarviin enemmän tunteja sen kimpussa.
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)