artha61 05.03.2012 14:15:06 | |
---|
En allekirjoita - kunhan totean |
Thomas Häggblom 05.03.2012 14:57:39 (muokattu 05.03.2012 14:59:50) | |
---|
Janus: Suomesta löytyy eräs X5/X5D-"keräilijä", just sayin'... Janne Wirman? :D artha61: Itse en näistä kiippareista niin tiedä (enkä välitä), mutta hiukka yläkanttiin näyttäisi olevan: Joo'o.. Tosin ilmoituksen perusteella omistaja ei taida paljon laitteesta tietää/välittää. Kyllä nuo säestyskiipparit on jälleenmyyntiarvoltaan ihan jotakin muuta kuin nyt yritetään. Turha toivoa että voisi yrittää edes puoleen hintaan myydä.. Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku
The Modulation Wheel: www.mikseri.net/tmw |
ptpt88 06.03.2012 15:51:02 (muokattu 07.03.2012 12:22:03) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=614055 JD-800 parin rumpukortin kera 800e. Kovasti ylihintaa nykymarkkinoiden tasoon nähden. Muistan miten joskus vuosia sitten ostin JD-990 räkin koska JD-800 maksoi käytettynä 800e siihen aikaan, mutta sittemmin saatoin jopa vaihtaa päikseen räkin kiippariin jne. Tuon JD-800:n koskettimisto on todella huonosti suunniteltu ja siihen ilmenee vikoja ja löystymistä ihan vain ajan myötä, ja se varmasti vaikuttaa hintaankin. Ebayssä noita pyörii niinkin alhaisissa hinnoissa kuin 200e mutta 400-500e taitaa olla se realistisempi hintataso, ja nuo rumpukortit ovat maksimissaan 50e kappaleen hinnoissa. One thing that I would like to see happen with films is for music not to be treated as just one more ingredient, but as an integral and fundamental part, due to its fatal capacity to affect the mood of the movie. -- Vangelis |
Thomas Häggblom 08.03.2012 14:02:48 (muokattu 08.03.2012 14:03:26) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=614714 Korg Wavestation SR hintaan 400€. Omastani maksoin 250€, en tiedä onko sekin liikaa? Aivan tajuttoman hienonkuuloinen soitinhan tuo on ja yksi parhaista digitaalisista tunnelmanluojista. 1U-räkkiversiollakin pärjää mainiosti: Soundien ohjelmoiminen kun on jokatapauksessa hankalaa, oli mikä versio tahansa, eli jokatapauksessa kallistuisin johonkin editoriin tai lataisin uusia soundeja korteilta/netistä. Mutta ehkäpä 400 euroa on silti vähän liikaa.. Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku |
Leikari 08.03.2012 15:17:48 | |
---|
Undying Dreams: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=614714 Korg Wavestation SR ... Soundien ohjelmoiminen kun on jokatapauksessa hankalaa, oli mikä versio tahansa, eli jokatapauksessa kallistuisin johonkin editoriin tai lataisin uusia soundeja korteilta/netistä... Jos kasari-/ysärisyntikoita on yhtään enempää käytössä niin suosittelen kyllä SoundQuestia - - maksaahan se, mutta helpottaa elämää ... niin, kait niitä saa mallikohtaisiakin editoreja kun jaksaa aina etsiä ja tosinörtti ohjelmoi itse, mutta nuo on aina työläämpiä... |
pekka montin 10.03.2012 23:45:23 | |
---|
Undying Dreams: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=614714 Korg Wavestation SR hintaan 400€. Omastani maksoin 250€, en tiedä onko sekin liikaa? Aivan tajuttoman hienonkuuloinen soitinhan tuo on ja yksi parhaista digitaalisista tunnelmanluojista. 1U-räkkiversiollakin pärjää mainiosti: Soundien ohjelmoiminen kun on jokatapauksessa hankalaa, oli mikä versio tahansa, eli jokatapauksessa kallistuisin johonkin editoriin tai lataisin uusia soundeja korteilta/netistä. Mutta ehkäpä 400 euroa on silti vähän liikaa.. Tuon ajan korgin synamoduleissa on aika monissa patterit juotettu kiinni. Toinen asia on se että paljain käsin ja lihasvoimalla noita ei ruuvimeisselillä myöskään avata, olen huomannut. Tarvii ruuvinpoistokoneen. |
Jungleman 11.03.2012 01:32:00 | |
---|
pekka montin: Tuon ajan korgin synamoduleissa on aika monissa patterit juotettu kiinni. Toinen asia on se että paljain käsin ja lihasvoimalla noita ei ruuvimeisselillä myöskään avata, olen huomannut. Tarvii ruuvinpoistokoneen. Nnniiiiinn... Myönnän, ettei ole omakohtaista kokemusta SR:n muistiparistoista, mutta ainakin ihan ensimmäisessä Wavestation-mallissa (1990) on jo paristopidike. Samoin esim. 05RW:ssä (1995 tai sinnepäin). Outoa olisi, jos siinä välillä Korg olisi palannut kolvattuihin paristoihin (SR n. 1992). Ja kyllä minä olen ihan meisselillä noita availlut, vaikken mikään iso-Arska, Rambo tai Henry Saari olekaan... Liikaa säätöä. |
pekka montin 11.03.2012 10:34:33 (muokattu 11.03.2012 10:40:02) | |
---|
Jungleman: Nnniiiiinn... Myönnän, ettei ole omakohtaista kokemusta SR:n muistiparistoista, mutta ainakin ihan ensimmäisessä Wavestation-mallissa (1990) on jo paristopidike. Samoin esim. 05RW:ssä (1995 tai sinnepäin). Outoa olisi, jos siinä välillä Korg olisi palannut kolvattuihin paristoihin (SR n. 1992). Ja kyllä minä olen ihan meisselillä noita availlut, vaikken mikään iso-Arska, Rambo tai Henry Saari olekaan... Mä en suosittele itse perinteistä ruuvimeisseliä jos ruuvit on niin tiukalla että yhden ruuvin aukaisemiseen menee n. 5 minuuttia. Kärsii aika paljon itse moduli ja ruuvi siinä samalla, kädestä puhumattakaan. Tämä siis Wavestationin kohdalla. Sitä on oikeasti mahdoton saada käsillä auki, yritetty on vaikka ei oma moduli olekaan ko tuotteen kohdalta. Ruuvit on niin tiukassa että eivät liiku suuntaan tai toiseen. Asiaan voi vaikuttaa se että se on voitu joskus koneella aukasta ja myös koneella sulkea patterinvaihdon yhteydessä, täten ihmisvoima ei niitä ruuveja pysty ilman damagea paljain käsin aukaisemaan. Pitäs vielä jaksaa vain vaihtaa ja samalla zekata mitä yllätyksiä sieltä sisältä tulee(modulia ei ole käytetty aktiivisesti vuosiin). Tuolahan se studiossa on pölyjen keskellä ja ihmisten potkittavana. Sääli. Edit: Patterinpidikkeet noissa kaikissa 90-luvun moduleissa onkin, ainakin suurimmassa osassa mutta olen kuullut myös poikkeavia tarinoita. Tosin, JD-800(dancesyna) patteri oli nätisti vain sisällä, sen sai pois nätisti pois pelkästään sormia käyttämällä ja kun vaihdoin uuteen patteriin niin nappia painamalla alkuperäiset saundit soitin tunki samantien sisään kysymällä tietenkin ensin siitä yes/ no toiminnolla. Se oli esimerkkillistä ja siinä todellakin pärjäsi vain käsin. Jäi hyvä mieli ja ehti kaffillekin vielä. |
pekka montin 11.03.2012 10:43:04 | |
---|
|
teroyk 12.03.2012 23:47:34 (muokattu 12.03.2012 23:50:38) | |
---|
pekka montin: Tuon ajan korgin synamoduleissa on aika monissa patterit juotettu kiinni. Toinen asia on se että paljain käsin ja lihasvoimalla noita ei ruuvimeisselillä myöskään avata, olen huomannut. Tarvii ruuvinpoistokoneen. Kyllä ysäri Korgeissa on kuten tossa SR:ssä patteripidike. Ja avataan helposti. Ja mitä hintaan tulee, niin 200-400 euroa on oikeita pyyntejä. 200 Eurolla menee nopeasti 400 eurolla voi joutua odottaa vuoden. Kyseessä on kuitenkin Wavestation malli jossa on muihin malleihin nähden erikoisominaisuuksia. |
dky 13.03.2012 19:15:50 | |
---|
teroyk: Kyllä ysäri Korgeissa on kuten tossa SR:ssä patteripidike. Ja avataan helposti. Ja mitä hintaan tulee, niin 200-400 euroa on oikeita pyyntejä. 200 Eurolla menee nopeasti 400 eurolla voi joutua odottaa vuoden. Kyseessä on kuitenkin Wavestation malli jossa on muihin malleihin nähden erikoisominaisuuksia. Kans ihmettelin tuota Pekan mainitsemaa avaamisen hankaluutta. Ei nyt tuollaiset ruuvit mitenkään voi olla niin tiukassa ettei lihasvoimin irtoa. Vääränlaisilla ruuvareilla tosin helponkin ruuvin saa sorvattua pashaksi. Jokainen kossina vähänkään mopoja rassannut osaa kyllä ruuvit aukoa. ;) |
tepposal 13.03.2012 20:44:51 | |
---|
pekka montin: Eikös TeppoSal myynyt omansa 380 euroon? http://www.huuto.net/kohteet/roland … ailysyntikka-ei-hv/212821193?ref=mg Ei tuossa kyllä paljoa ole ylihintaa mutta ihmettelen kummasti jos huuto.netin käyttäjäkunta tuosta tuon maksaa. Alihintaan tuola yleensä pitää myydä jos haluaa saada myydyksi. Kyl. Ostinkin sen paljon tuota huutonetin pyyntiä halvemmalla - PG-800:n kanssa! (Eikä siitä nyt niin kauan ole). the-wsproject.com |
pekka montin 13.03.2012 21:19:54 | |
---|
dky: Kans ihmettelin tuota Pekan mainitsemaa avaamisen hankaluutta. Ei nyt tuollaiset ruuvit mitenkään voi olla niin tiukassa ettei lihasvoimin irtoa. Vääränlaisilla ruuvareilla tosin helponkin ruuvin saa sorvattua pashaksi. Jokainen kossina vähänkään mopoja rassannut osaa kyllä ruuvit aukoa. ;) Koneella laitettu ruuvit kiinni, muuta selitystä en löydä. Koneella noi pitää avatakin sillä käsivoimat ja työkalut ei ole liikuttanut noita kyllä milliäkään suuntaan tai toiseen. Pitää vissii ruveta käymään salilla ja käyttämään steroideja. |
ptpt88 23.03.2012 20:15:07 | |
---|
One thing that I would like to see happen with films is for music not to be treated as just one more ingredient, but as an integral and fundamental part, due to its fatal capacity to affect the mood of the movie. -- Vangelis |
Prophet 23.03.2012 22:48:01 | |
---|
|
tarmo 24.03.2012 14:13:25 | |
---|
|
Prophet: Kenttävittuilua myyjälle esitetyissä kysymyksissä. eipä niillä kysymyksien kettuiluhuumorilla vielä kannata vaihtaa seitsemästä viiteen työtä standup -koomikon uraan... |
aku06 25.03.2012 15:56:08 | |
---|
|
tliedes 14.04.2012 20:50:30 | |
---|
Onko tää oikeesti näin arvokas? " Myydään ASR-10 61 kosketinta mukana SCSI kovalevy laitteessa on muutama kolhu, mutta muuten täysin toimiva peli Hinta: 750 € " |
Darsu 14.04.2012 21:17:59 | |
---|
Tuon ansiosta maailma on taas tasapainossa 150 euron Roland D550:n jäljiltä. [Instruments are like James Bond. Crazy Karlheinz is after you, the automobile goes "krchh!" Instruments are like that, they get you out of situations which you should not be in.] -Morton Feldman |