Jani The Rock 15.04.2004 10:58:34 | |
---|
Käynnistelläänpä keskustelua Rickenbackereista. Tuntuvat olevan skeboja (vai pitäisikö Rikun kyseessä ollessa jo puhua Instrumenteista) jotka jakavat porukan mielipiteet kahtia etenkin ulkonäkönsä osalta. Itse olen aina tykännyt Rikuista ja nyt on alkanut kypsyä päässä villi ajatus sellaisen hankkimisesta. Kävin justiin tsekkaamassa hinnaston (Into-Luthmanhan niitä tuo) enkä pitänyt hintoja mitenkään perkeleellisinä, joihinkin Gibsoneihin tai Gretscheihin verrattuina jopa edullisina. Kokemuksia, mielipiteitä, vaikka mitä? Ai niin, ja pistetäänpäs vielä julmetun hyvän Rickenbacker-saitin osoite: www.rickbeat.comRough and tough and plenty mean. |
Mikael 15.04.2004 11:07:19 (muokattu 15.04.2004 11:46:34) | |
---|
Mulla oli pitkään 350SH ja se oli sekä hirmu kaunis että hirmu hyvä. Keräilyarvo nousi vaan liian kovaksi suhteutettuna meikäläisen sähkökitaran tarpeeseen ja myin sen pois - sain muuten n. kolminkertaisesti sen mitä siitä itse maksoin - ja ostin tilalle hyvän akkarin ja rahaa jäi vielä roimasti ylikin. Välillä on kyllä ikävä... EDIT: Tää on kans hyvä sivusto: http://www.brunnet.net/cgi-bin/rickresource/discus/discus.plmiten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
p130 15.04.2004 11:46:09 | |
---|
Kyllä minäkin 'backerin joskus... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Huevos 15.04.2004 11:47:51 | |
---|
tuttu saitti. olen ihaillut noita 12- kielisiä malleja jo pidemmän aikaa, mutta eihän mulla rahat mitenkään riittäis. kokemusta soittamisesta tasan nolla ja olenkin kuullut että otelauta voi monille olla liian pieni...on kuulemma aika kääpiön mittojen mukaan tehty kitara. |
Jani The Rock 15.04.2004 11:53:19 | |
---|
olenkin kuullut että otelauta voi monille olla liian pieni...on kuulemma aika kääpiön mittojen mukaan tehty kitara. No perkules, sehän on sitten just mulle tehty! 8-) Rough and tough and plenty mean. |
Mikael 15.04.2004 12:46:26 | |
---|
miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Hannu H. 15.04.2004 14:21:05 (muokattu 15.04.2004 14:28:46) | |
---|
Excalibur kelpais... Hintaa en kyllä ole tarkistanut mutta luulen että ei semmoseen varaa ole lähiaikoina... EDIT: nii ja en tiiä et onko tommonen mimmonen soittaa joten sekin vois vaikuttaa ostopäätökseen :) "May the tone be with you" |
JLM 15.04.2004 14:22:02 | |
---|
Rickenbackerit kuuluu sarjaan "ostaisin heti jos olis ylimääräistä rahaa". Siihen sarjaan kuuluu kyllä aika monta muutakin kepakkoa ;) Pieni otelautakin on pelkkää posia itselleni. |
Kossu 15.04.2004 14:38:30 | |
---|
Basistimme on aina vannonut 4001 S:n nimeen - ja siinäpä onkin mainio basso. Itse pääsin soittamaan muutaman vuosi sitten studiossa äänittäjän D 360 6-kielistä eikä hyvän kitaran muisto ole vieläkään hiipunut. Rickenbakerit ovat sitäpaitsi mykistävän kauniita esineitä - ja kiroitun hauraita kuulemma. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Huevos 15.04.2004 15:04:59 | |
---|
jos tekisivät jonkun modernimman vähemmän vintage rickenbackerin olisin aivan myyty. |
Ocku 15.04.2004 20:13:56 | |
---|
Ittellä on 325V59, joka on siis ilmeisesti sama kuin 325C58, mutta Bigsbyllä eikä Kaufmanilla. Huumori vempain. Lyhyt skaala tekee kitarasta vieläkin persoonallisemman. |
Jake24-25 15.04.2004 20:31:44 | |
---|
Hieno topic, Jani! Rickenbacker on kuulunut siitä asti suosikkikitaroihini kun kuulin ekaa kertaa the Byrdsiä - Roger McGuinnin 12-kielisen Rickerbackerin helinän. Tuo mainitsemani 12-kielinen (ei tietenkään se McGuinnin käyttämä vaan vastaavanlainen) kuuluu edelleen tulevaisuuden kitarahaaveisiini - tosin nykyisin pienellä varauksella. Olen nykyisin paljon enemmän Fender-mies kuin vuonna 1997, jolloin kuulin the Byrdsiä ekan kerran joten Rickenbacker ei ole kuitenkaan enää niin kova juttu kuin silloin aiemmin. Kaikesta huolimatta 12-kielisen Rickenbackerin soundi on yksi kaikkien aikojen parhaista ja tunnistettavimmista kitarasoundeista. Minun kitarasoundien Rankinglistalla Rickenbackerin soundi sijoittuu aivan kärkipäähän ja taakse jää mm. sellainen soundi kuin Les Paul-soundi. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Dinorocker 15.04.2004 22:59:35 | |
---|
Kävin justiin tsekkaamassa hinnaston (Into-Luthmanhan niitä tuo) enkä pitänyt hintoja mitenkään perkeleellisinä, joihinkin Gibsoneihin tai Gretscheihin verrattuina jopa edullisina. Missäs Gretschien hinnat pyörii... Silver/Duo Jetit? Outrider |
Missäs Gretschien hinnat pyörii... Silver/Duo Jetit? Yksilovinen Duo Jet ilman Bigsbyä maksaa T-kaupassa 2090 e. Silver Jet on muutaman satasen kalliimpi. Noihin verrattuna en pidä tuota Rickenbacker 620:n 1490 euron hintaa kovin pahana. Rickenbacker tosiaan yhdistetään usein vähän helisevämpiin sointeihin, ja kyllä 12-kielisen Rikun soundi onkin omaa luokkaansa. "Rickenbacker twelve-string + Vox AC 30 = blizzard of nails"! Mutta käyhän se rankempaankin vääntöön, esimerkkinä vaikka Steppenwolfin John Kay. Ja Godless Wicked Creeps -psykobändin kitaristi on käytellyt usein Bigsbyllä varustettua Rikua. Rickenbacker 480 muuten olisi tyylikäs peli. Siinähän on se "bassonmuotoinen" body. Rough and tough and plenty mean. |
fox 15.04.2004 23:52:20 | |
---|
Rickenbacker tosiaan yhdistetään usein vähän helisevämpiin sointeihin, ja kyllä 12-kielisen Rikun soundi onkin omaa luokkaansa. "Rickenbacker twelve-string + Vox AC 30 = blizzard of nails"! Mutta käyhän se rankempaankin vääntöön, esimerkkinä vaikka Steppenwolfin John Kay. Ja Godless Wicked Creeps -psykobändin kitaristi on käytellyt usein Bigsbyllä varustettua Rikua. Rickenbacker 480 muuten olisi tyylikäs peli. Siinähän on se "bassonmuotoinen" body. Tuosta psychobandista niinkään tiedä, mutta "Skinny McGuinny" ja J.Kay tosiaan tulee Ricky-miehistä mieleen. Jake hei, taitaapa nykyäänkin muuten olla aikas harvassa nuo sähkö-12 kielisen valmistajat, jos kohta niitä ei ennenkään kauheen runsaasti ollu.. Fenderillä ei enää ole XII- mallia, toki vois saada customshoppi-tilauksena mutta liekö kannattavaa se. Sama peli Giballa. Jacksonilla taitaa Surfcaster-mallina olla, Jammulla on ainakin Pacifica-malli. Eikä paha ollenkaan.. Rickyllä on, taitaa vielä olla se conversion-mallikin, josta saa kädenliikkeellä tavallisen kuuskielisen, mutta siinä taitaa 12-kieliset ei-teetettävät ollakin... |
Dinorocker 15.04.2004 23:52:49 | |
---|
Thanks! Outrider |
mathias 15.04.2004 23:55:06 | |
---|
Tutulla oli John Lennon-Rickenbacker, meni vaan myymään sen pois. Outo kitara. Tuntui jotenkin....kummalliselta. Hankalaa tämä selittäminen. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
Jani The Rock 15.04.2004 23:57:53 | |
---|
"Skinny McGuinny" ja J.Kay tosiaan tulee Ricky-miehistä mieleen. Jep, eikä sovi unohtaa Tom Pettyäkään. Hänellä kun on oma nimikkomallikin (ja pirun hieno vielä kaiken lisäksi). Noista 12-kielisistä sen verran, että DeArmondhan valmisti jonkun aikaa 12-kielistä mallia, jossa oli se SG-tyyppinen body. Nykyäänhän koko merkkiä ei enää ole, mutta jos käytettynä... Rough and tough and plenty mean. |
fox 16.04.2004 00:11:42 | |
---|
Jep, eikä sovi unohtaa Tom Pettyäkään. Hänellä kun on oma nimikkomallikin (ja pirun hieno vielä kaiken lisäksi). Noista 12-kielisistä sen verran, että DeArmondhan valmisti jonkun aikaa 12-kielistä mallia, jossa oli se SG-tyyppinen body. Nykyäänhän koko merkkiä ei enää ole, mutta jos käytettynä... Ja Pettyn sitte unohdin.. Juu, DeArmondilla oli, ja samantien ehdottomasti kannattais, jos second-hand 12-kielisiä ajatellaan, kattella tuommosta Ibanezia kasikytluvun puolelta. Eli Artist-mallisarjassa Iba teki vuosina 1978-84 12-kielistä sähkistä. Gibsonilla oli 335-12, Melody Maker 12 SG-rungolla ja non-reverse Firebird 12. Ja toki nuo kaikki doubleneckit, mutta niitä ei lasketa.. Merkittävästi kerta kaikkiaan harvinaisia ovat 12-kieliset sähkikset... Jos kohta threadin alkuperäiset kitaratkin, en tiä sitten mistä johtuu. Rickyn bassoja Suomessa on mutta kitararintamalla on ollu hiljasempaa.. |
perkeles 16.04.2004 00:14:56 | |
---|
joskus jotain rikua kokeilin.mutta siitä on aikaa.ehkä parikymmentä vuotta.en tykänny kauheesti silloin,mutta... HELLO CLEVELAND |