Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul "pettymys??"
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jarmoyz
24.03.2012 10:09:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorena jäbänä haaveilin aina Gibsonin Les Paul kitarasta ja nyt kun sen vanhemmalla iällä sain ostettua niin ollut pettymystä vähän tähän "täydelliseen" skittaan. Esimmäinen Gibsoni oli tuo Studio malli. Sointi oli hyvä mutta pintakäsittely oli huonosti tehty vaikka luulis olevan 1000e kitaran pintäkäsittely kummiski ihan ok, ku 400e Epiphonessaki on. Sitte se ei pysyny vireessä oikeen millään eli satula olis pitäny vaihtaa. Sitte vaihtoin ton Traditional malliin josta sitte siirryttiin isompiin ongelmiin, vaikka hinta tuplaantu. Kitara ei pysy vireessä ja lakkaus irtosi lavasta. Kitara meni maahantuojalle josta 8 viikon jälkeen tuli uus Gibsoni. Kitara oli "perfect" kunnes korkea E kieli rupesi särisemään. Piti tallaa nostaa ja säätää kaulaa notkolle ja kitara ei pitäny virettä. Noh vuoden verran soittelin tällä kummiski ku huomasin että lakkaus irtosi taas lavasta :D kitara lakattiin uudestaan paikallisella mestarilla ja satula vaihdettiin. Nyt kitara on taas "perfect" mutta onko tämä siis kuin yleistä Gibsoneissa? Jos kitara maksaa päälle 2000e niin on se pettymys ku on tämmösiä ongelmia. Tässä vielä linkkejä aiheesta! kertokaa kokemuksista! http://kitaratohtori.org/2011/07/30/soitinten-tyyppivikoja-gibson-lp/ http://kitaratohtori.org/2011/10/01/lohkeillut-lakka/
 
Karvamammutti
24.03.2012 10:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun käytetään nitrolakkaa ja vaihdetaan ilmastovyöhykettä, on se lakka kovilla, fysiikan lait jo tekevät sen.
 
Vireongelmat taasen lapakulmallisilla 3+3-virittimillä varustetuilla kitaroilla ovat aivan normaaleja. Vähänkin kun katsoo millaisissa kulmissa ne kielet ovat siellä lavan puolella, ei tuon luulisi olevan mitään ihmeellistä. Satulan on oltava viimeisen päälle tikissään, että vire pitää optimaalisesti.
 
Eli ei mitään uutta auringon alla.
 
"Jos mä oisin saviruukkupoika ni vonkaisin sulta iha vitusti" - Jeszse || The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
elon arska
24.03.2012 10:49:00 (muokattu 24.03.2012 10:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Eli ei mitään uutta auringon alla.
 
Mutku jos ostaa kahentonnin oohoosee turbo kolomosen kautta nelosen puhaltimella kipsonin ni ei siinä saa olla vikoja koska korealaiset tokaist on ainakin parempia jos ei saman tasosia vittu.
 
AngieRainbow
24.03.2012 11:18:43 (muokattu 24.03.2012 11:19:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut jokunen gibsonin lp ja tälläkin hetkellä on kolme. En vaihtaisi pois. Mun mielestä gibsonit on todella hyviä kitaroita, mutta ei missään nimessä täydellisiä.
 
Olen vaihtanut kaikkiin kolmeen kitaraan luusatulan. Tehtaalla laitettu muovirimpula on ollut tosi huono. Kaikenlaisia särinöitä on välillä ollut ja saaätöjen avulla saatu yleensä pois, mutta harva sähkökitara ei särise lainkaan.
 
Parhaaseen hinta-laatu suhteeseen ei varmasti päästä ostamalla suoraan tehtaalta. Ne joutuu yleensä paketista otettua ensimmäisenä viemään kitarakorjaajalle. Satula, säädöt ja joskus nauhatkin vaativat laittoa.
 
Muutaman kerran olen ostanut torilta noin 1500 eurolla todella hyvän käytetyn gibsonin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
calluna
24.03.2012 11:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästän kirjoittamisen vaivaa muilta ja totean tuttuun muusikoiden.net tyyliin:
 
osta Tokai.
Ne kuulemma tekee paremmat Gibsonit.
Itsellä ei toki ole kokemusta...
 
:)
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Ikihonka
24.03.2012 11:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Mutku jos ostaa kahentonnin oohoosee turbo kolomosen kautta nelosen puhaltimella kipsonin ni ei siinä saa olla vikoja koska korealaiset tokaist on ainakin parempia jos ei saman tasosia vittu.
 
Katsopas tuo kirjoittajan laittama jälkimmäinen linkki, siinä näkyy kuinka kaularaudan säätömutteri on hioutunut samalla kun lapaa on työstetty... Kertonee jotain Gibsonin työntekijöiden ammattitaidosta/laadunvalvonnasta... Kyllä tämänhintaisissa kitaroissa PITÄÄ olla nämä asiat kunnossa!
 
P.S. Itsellä on Traditional Lespa ja on hyvä kitara, toimii ja soi hyvin.
 
fox
24.03.2012 12:07:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J2280: Katsopas tuo kirjoittajan laittama jälkimmäinen linkki, siinä näkyy kuinka kaularaudan säätömutteri on hioutunut samalla kun lapaa on työstetty... Kertonee jotain Gibsonin työntekijöiden ammattitaidosta/laadunvalvonnasta... Kyllä tämänhintaisissa kitaroissa PITÄÄ olla nämä asiat kunnossa!
 
P.S. Itsellä on Traditional Lespa ja on hyvä kitara, toimii ja soi hyvin.

 
Eihän sitä kaularaudan suojalevyä saa paikalleenkaan, jos ei mutteria vähän "viistä". Ilkeesti jää se kantamaan siitä sitten. Joutuu vaan sitten toiseltakin kulmalta viistämään, jos/kun kaularautaa säätää. Itse rakennetuissa tulee useasti tehtyä kaikenlaisia "pikku kämmejä".
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tommi m
24.03.2012 12:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Eihän sitä kaularaudan suojalevyä saa paikalleenkaan, jos ei mutteria vähän "viistä". Ilkeesti jää se kantamaan siitä sitten. Joutuu vaan sitten toiseltakin kulmalta viistämään, jos/kun kaularautaa säätää. Itse rakennetuissa tulee useasti tehtyä kaikenlaisia "pikku kämmejä".
 
..toihan on siis orkkis les paul. Mutteri on kaikissa viistetty, mutta tossa on kyllä joku oikee moka.
 
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo
trih
24.03.2012 12:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Säästän kirjoittamisen vaivaa muilta ja totean tuttuun muusikoiden.net tyyliin:
 
osta Tokai.
Ne kuulemma tekee paremmat Gibsonit.
Itsellä ei toki ole kokemusta...
 
:)

 
Tokai on jo väsynyt heitto. Kannattaa ostaa vaikka Edwards tai joku muu japanilainen. Tai sitten Epiphone :)
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
blues guitar
24.03.2012 12:45:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommi m: ..toihan on siis orkkis les paul. Mutteri on kaikissa viistetty, mutta tossa on kyllä joku oikee moka.
 
Joo...ei ne kaikki Gibsonit onneksi noin surkeita ole kuin noissa kuvissa olevat. Piti oikeen tarkistaa itselleni uutukaisesta custom shopin "Essistä" noi kohdat joissa vikoja oli ilmennyt. Enkä löytynyt minkäänlaista huomautettavaa : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Insane Kane
24.03.2012 16:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Tokai on jo väsynyt heitto. Kannattaa ostaa vaikka Edwards tai joku muu japanilainen. Tai sitten Epiphone :)
 
Edwards on kiinalainen.
 
Jännä kun ihan vasta oli ketju jossa samanlainen lakkavika.
Häätyy toivoa ettei itelle moista tule.
 
Debitille?
Mandarax
24.03.2012 16:11:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Edwards on kiinalainen.
 
Lausui wikipedia: The body parts for Edwards instruments are made in China in ESP's own factory, while assembly takes place in Japan.
 
Vaikka se tuolla wikissä seisoo niin eipä se vielä sillä tietenkään lopulliseksi totuudeksi muutu... :)
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Insane Kane
24.03.2012 16:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Lausui wikipedia:
 
Vaikka se tuolla wikissä seisoo niin eipä se vielä sillä tietenkään lopulliseksi totuudeksi muutu... :)

 
Seisoo se muuallakin ja noin se kuiten mahtaapi olla.
 
Debitille?
Ukko
24.03.2012 16:43:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän mun 500:n euron Ibanezissa on vikana kun sille ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään säätöjä/korjauksia ja aina toimii. No kielet täytyy tietysti joskus vaihtaa ja sellaista.
 
COVS jäsen nro 6
Ukkovaari
24.03.2012 16:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite mitä on Gibsoneilla soitellu niin ihan hyviä skittoja olleet, kyllä ne ainakin mun näpeissä on vireensä pitäneet ihan hyvin eikä vikojakaan kauheasti ole ollut.
 
Eihän mikään merkki ole tietysti täydellinen ja vaikkapa en ole Gibson miehiä vaan enempikin stato-äijiä niin silti ne Gibsonit millä on soiteltu on ollut ihan hyviä, toki olen törmänny joihinkin pieniin seikkoihin kuten nauhojen päiden hienoiseen näppeihin osumiseen sieltä reunoista mutta tätä on esiintynyt muissakin merkeissä.
 
Hyvä soundisia vehkeitä nuo Gibsonit ovat, itelle vaan sopii käteen paremmin noi stratot. Kivempi tietysti on jos pysyvät vireessä mutta kyllähän noita joutuu kuitenkin välistä virittämään.
 
Eihän se kiva ole jos joutuu pettymään skittoihinsa.
 
Decadetroll
24.03.2012 16:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Mikähän mun 500:n euron Ibanezissa on vikana kun sille ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään säätöjä/korjauksia ja aina toimii. No kielet täytyy tietysti joskus vaihtaa ja sellaista.
 
Taitaa olla sama vika ku munki tämänhetkisissä kitaroissa. Onpa noita huonoja yksilöitä vuosien varrella vastaan tullut kuitenkin merkillä jos toisellakin. :)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Midrange
24.03.2012 16:52:35 (muokattu 24.03.2012 16:54:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ihmettelin 90-luvulla kun paikallisessa kivijalassa testailin alahyllytason epiphoneja ja olivat niin vitun hyvin viimeistelty nauhanpäitä myöten. Sitten tuli niitä ylärivin Gibsonejakin joskus testailtua, mutta niissä nauhanpäät törröttivät usein aika pahasti, ja muutenkin fiilis oli semmonen puolivalmis.
 
Kyllä siinä joutu ihmettelemään jonkin aikaa että mitä vittua kun hintalappu ei korreloinut laadun kanssa tippaakaan. Olenkin ajatellut että kun yksi Les Pauli vielä joskus taloon tulee niin kyllä se Epiphone täytyy olla jos ei jaksa kuskata heti kitarakorjaajalle.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Midrange
24.03.2012 17:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Mikähän mun 500:n euron Ibanezissa on vikana kun sille ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään säätöjä/korjauksia ja aina toimii. No kielet täytyy tietysti joskus vaihtaa ja sellaista.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko niitä hyviä korealaisia joita tehtiin 2000-luvun alussa? Itelläkin yks Ibanezin korealainen ässä vuodelta 2002 ja pirun hyvä yksilö.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
jyrkalt
24.03.2012 17:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä te muut oikein puuhaatte?
Mä kun soitan kitaraa niin en ehdi mitään kitaran viimeistelyä katsella tai ihailla.
Mun mielestä kitaran lakkauksella ei ole mitään tekemistä soittimen laadukkuuden kanssa.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
JeKo
24.03.2012 17:43:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Itse ihmettelin 90-luvulla kun paikallisessa kivijalassa testailin alahyllytason epiphoneja ja olivat niin vitun hyvin viimeistelty nauhanpäitä myöten. Sitten tuli niitä ylärivin Gibsonejakin joskus testailtua, mutta niissä nauhanpäät törröttivät usein aika pahasti, ja muutenkin fiilis oli semmonen puolivalmis.
 
Kyllä siinä joutu ihmettelemään jonkin aikaa että mitä vittua kun hintalappu ei korreloinut laadun kanssa tippaakaan. Olenkin ajatellut että kun yksi Les Pauli vielä joskus taloon tulee niin kyllä se Epiphone täytyy olla jos ei jaksa kuskata heti kitarakorjaajalle.

 
Jep, Epiphonet on kyllä erittäin hyvin viimeisteltyjä hintaansa nähden. Lisäksi niissä käytetty poly-viimeistely on paljon mukavamman tuntuinen kuin Gibsonin nihkeä nitrolakka (jota jotkut jaksaa palvoa). Kaikinpuolin kyllä uskaltaisin väittää, että Epiphoneissa hinta korreloi paremmin tuotteen laadun kanssa kuin Gibsoneissa. Myönnetään kuitenkin, että olis se aito G-pajan Les Paul myös mukava joskus hankkia, mutta melkeinpä sitten tuolta torilta käytettynä joku hyvä yksilö, jossa on perusasiat laitettu kuntoon. Reilut 2000e (vai mitä nuo Stankut uutena onkaan) on mun mielestä aivan liikaa uudesta, joka pitää vielä kaiken lisäksi kiikuttaa korjaajalle huoltoon. Ite diggaan Epiphoneissa myös pienemmästä kaulaprofiilista ja kapeammasta yläsatulasta.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «