Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg Pitchblack vs. TC Elecrtonic Polytune
1 2
anatseri
23.03.2012 16:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo.. Eli siis jompi kumpi noista lähtee ostoskoriin. Jos teillä olisi mielipiteitä kumpi olisi parempi. Itse tykkään Pitchblackista sen takia koska selkeämpi näyttö. Polytune taas mielestäni parempi kun voi räväyttää kaikki kielet kerralla soimaan. Mutta kuuntelisin tosiaan mielelläni teidän mielipiteet ennen ostopäätöstä.
 
Kivijalka
23.03.2012 17:02:04 (muokattu 23.03.2012 17:03:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polytunen omistajana sanon, että osta Pitchblack. Se on varmempi, jämäkämpi ja kooltaan yhtä pieni.
 
anatseri: Polytune taas mielestäni parempi kun voi räväyttää kaikki kielet kerralla soimaan.
 
Se kerralla viritys on vähän susi, ainakin omasta mielestäni. Ei sen takia kannata kyseistä palikkaa ostaa.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
sarkjan
23.03.2012 17:16:21 (muokattu 23.03.2012 17:25:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tein aikanaan valinnan samojen laitteiden väliltä mittaustarkkuuden perusteella. Valitsin Pitchblack plussan sen mainostetun "ultra-precise tuning accuracy of +/-0.1 Cents" vuoksi muun muassa tarkempia säätöhommia ajatellen. Ja saahan siihen kaksi soitinta kytkettyä jne.
 
Edittiä: Aikanaan, kun itse painin samojen ongelmien kimpussa, normaali Pitchblackin tarkkuus ilmoitettiin +/-0.5 Cent, nyt 0.1 cent. Tiedä sitten mikä nykyinen totuus...
 
JeKo
23.03.2012 17:57:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo uusi Polytune Mini olis myös ihan passeli vaihtoehto.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
oiva tumpeloinen
23.03.2012 17:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sarkjan: Itse tein aikanaan valinnan samojen laitteiden väliltä mittaustarkkuuden perusteella. Valitsin Pitchblack plussan sen mainostetun "ultra-precise tuning accuracy of +/-0.1 Cents" vuoksi muun muassa tarkempia säätöhommia ajatellen. Ja saahan siihen kaksi soitinta kytkettyä jne.
 
Edittiä: Aikanaan, kun itse painin samojen ongelmien kimpussa, normaali Pitchblackin tarkkuus ilmoitettiin +/-0.5 Cent, nyt 0.1 cent. Tiedä sitten mikä nykyinen totuus...

 
Noilla tarkkuuksilla ole enää mitään käytännön merkitystä. Yhdestä sentistä tarkempaa ei käytännössä tarvitse. Ei mitenkään tarkkoihin säätöihin.
 
Mun mielestä Polytunen polymoodi on ihan ok keikka- ja treeniolosuhteissa. Nauhoituksissa sillä ei tee mitään, mutta on ihan riittävän tarkka em. juttuihin. Tarve taas riippuu ihan käyttäjästä. Moni ei tuota ominaisuutta käytä ollenkaan.
McNulty
23.03.2012 18:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ei kukaan ole ehdottanut Korgin Polytunea? :))
http://korg.com/PitchblackPoly
 
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon osta kitara | osta basso
Kivijalka
23.03.2012 20:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, polytuneen tullut softapäivitys jossain välissä. Pitääpä asentaa, josko se parantaisi virittimen toimintaa.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
sarkjan
23.03.2012 22:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Noilla tarkkuuksilla ole enää mitään käytännön merkitystä. Yhdestä sentistä tarkempaa ei käytännössä tarvitse. Ei mitenkään tarkkoihin säätöihin.
 
Tämäpä selvä.
 
sepisti
23.03.2012 23:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on molemmat aktiivikäytössä ja suosittelen Korgia tässä kohtaa, koska Korg arpoo vähemmän.
 
Vetehinen
24.03.2012 00:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Kas, polytuneen tullut softapäivitys jossain välissä. Pitääpä asentaa, josko se parantaisi virittimen toimintaa.
 
Hyvä kun sanoit. Pari kk sitten kyselin spostilla ja silloin vielä oli betatestausvaiheessa. Eiköhän tuon nyt uskalla asentaa ohjeiden mukaan ilman suurta pelkoa laitteen jumittumisesta.
 
Music is the best escape.
Midrange
24.03.2012 00:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Polytune tuntuu kun valmistajan foorumia luin olevan enemmänkin tietokonesofta kuin pedaali. Monet kommentoivat foorumilla että Polytune näyttää ala E:n usein hieman flattina vaikka se vireessä olisikin. Tuon ongelman ilmeneinen riippuu varmaankin paljon kielityypistä ja kuun asennosta taivaalla. Kannattaa käydä tsekkaamassa Polytunesta olevia keskustelulirpakkeita valmistajan foorumilla niin saa hyvää tietoa sen ongelmista.
 
Anyway, sen verran kokonaisuudessaan softamaiselta tuo Polytune vaikuttaa että itse taidan kallistua tuohon Pitchblackkiin, kun on meinaan hyvä viritin itelläkin ostoslistalla.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Insane Kane
24.03.2012 00:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitchblack on hyvä viritin, mutta sellanen vittumainen ominaisuus siin on että asetukset ei pysy muistissa.
Eli jos pedaali on laudassa kiinni, virtälähteen takana, se menee siitä parraasta strobo-moodista aina oletusasetukseen kun käyttää virrat pois.
Joku pikkanen muistia ylläpitävä nappiparisto ois kiva.
 
Debitille?
Lennu
24.03.2012 01:06:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Pitchblack yhessä laudassa ja Polytune puhelimessa. Kummatkin on just oikeassa paikassa.
 
no is any good musics maked anymore...
toxic
24.03.2012 08:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Pitchblack on hyvä viritin, mutta sellanen vittumainen ominaisuus siin on että asetukset ei pysy muistissa.
Eli jos pedaali on laudassa kiinni, virtälähteen takana, se menee siitä parraasta strobo-moodista aina oletusasetukseen kun käyttää virrat pois.
Joku pikkanen muistia ylläpitävä nappiparisto ois kiva.

 
Laita 9V paristo sisään.
 
Karvamammutti
24.03.2012 09:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Pitchblack on hyvä viritin, mutta sellanen vittumainen ominaisuus siin on että asetukset ei pysy muistissa.
Eli jos pedaali on laudassa kiinni, virtälähteen takana, se menee siitä parraasta strobo-moodista aina oletusasetukseen kun käyttää virrat pois.
Joku pikkanen muistia ylläpitävä nappiparisto ois kiva.

 
Kyllä se on vika eikä ominaisuus. Miulla se PB pitää säädetyn asetuksen.
 
"Jos mä oisin saviruukkupoika ni vonkaisin sulta iha vitusti" - Jeszse || The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
Insane Kane
24.03.2012 09:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toxic: Laita 9V paristo sisään.
 
Niissä efekteissä mitä mie olen tehnyt, dc-liitin on kytkimellinen ja kytkee pariston pois kun siihen laittaa mehuletkun kiinni. Tuossako ei näin ole?
 
Debitille?
Insane Kane
24.03.2012 09:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Kyllä se on vika eikä ominaisuus. Miulla se PB pitää säädetyn asetuksen.
 
Elä perkele?
 
Debitille?
Karvamammutti
24.03.2012 09:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Elä perkele?
 
Kyä näio. Voin vielä illalla tarkistaa.
 
"Jos mä oisin saviruukkupoika ni vonkaisin sulta iha vitusti" - Jeszse || The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
Insane Kane
24.03.2012 09:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Kyä näio. Voin vielä illalla tarkistaa.
 
Kyl se manuaalikin sanoo että asetukset hukkuu kun muuntajan nappaa irti.
 
Debitille?
Karvamammutti
24.03.2012 09:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Kyl se manuaalikin sanoo että asetukset hukkuu kun muuntajan nappaa irti.
 
No mitä mehmettiä? Jaa-a. Tämä vaatii tutkimista.
 
Voin muistaa väärinkin, mutta toisaaltaan tykkään siitä perusasetuksesta.
 
"Jos mä oisin saviruukkupoika ni vonkaisin sulta iha vitusti" - Jeszse || The Eastwood || Kontrabrandin uhri. Oivallem
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «