Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rock-mikkit kitaraan
1
mr-brownstone
23.03.2012 14:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Omistan Tokai:n 400-500€ hintaluokan Les Paul kitaran ja olen ajatellut vaihtaa alkuperäisten(luultavasti PAF 4mk) mikkien tilalle uudet. Onko teidän mielestänne kannattavaa vaihtaa tämän hintaluokan kitarassa mikkejä?
Jos on niin ehdottelisitteko mikkejä tällaiseen Old School Rock soittoon, soitan esim: Aerosmith,Guns N'Roses, Mötley Crüe, Velvet Revolver, Social Distortion,Sex Pistols ja jne..
 
Kiitos jo etukäteen :)
 
Rock N Roll Never Dies!!
Tinippa84
23.03.2012 14:38:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio Superdistortion tai Seymour Duncanin Alnico pro. Eiköhän nuilla jo lähe...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
McNulty
23.03.2012 14:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Hei! Omistan Tokai:n 400-500€ hintaluokan Les Paul kitaran ja olen ajatellut vaihtaa alkuperäisten(luultavasti PAF 4mk) mikkien tilalle uudet. Onko teidän mielestänne kannattavaa vaihtaa tämän hintaluokan kitarassa mikkejä?
Jos on niin ehdottelisitteko mikkejä tällaiseen Old School Rock soittoon, soitan esim: Aerosmith,Guns N'Roses, Mötley Crüe, Velvet Revolver, Social Distortion,Sex Pistols ja jne..
 
Kiitos jo etukäteen :)

 
Gunnarit ja Aerosmith hoituu varmasti AlNiCo Pro II tai oikeastaan millä tahansa PAF-tyylisillä mikeillä. Mötikät ehkä vähän kuumemmilla mikeillä, mut kyllä niissäkin PAF-meininki toimii ihan hyvin. Sex Pistolsissa ei ole mitään väliä millaiset palikat, kunhan on jotkut.
 
Social Distortioniin kaipais kyllä P90-mikkilöitä.
 
Näiden pohjalta lähtisin itse kyllä katselemaan esim. Duncan '59-Model, Duncan Pearly Gates, Duncan Seth Lover, DiMarzio PAF Anniversary jne.
 
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon osta kitara | osta basso
Laulava Kylätohtori
23.03.2012 14:46:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Onko teidän mielestänne kannattavaa vaihtaa tämän hintaluokan kitarassa mikkejä?
 
Ehdottomasti, jos kitara muuten tuntuu hyvältä. Japsi versiotkin paranevat huomattavasti kunnon mikeillä, joten luulisi korealaisissa eron olevan vielä suurempi..
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
AngieRainbow
24.03.2012 12:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Jos on niin ehdottelisitteko mikkejä tällaiseen Old School Rock soittoon, soitan esim: Aerosmith,Guns N'Roses, Mötley Crüe, Velvet Revolver, Social Distortion,Sex Pistols ja jne..
 
Kiitos jo etukäteen :)

 
Mulla on kolmessa gibsonin LP:ssä kaikissa samat mikit. Jokaiselle GNR-miehelle on vain yksi oikea vaihtoehto.
 
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … id=8f96d49a16421811da6305baf1a67e32
 
Mun Salsh afd LP:ssä oli nuo mikit jo ostettaessa. Sen jälkeen vaihdoin samanlaiset myös Standardiin ja routasin Deluxeen. Voin sanoa, että kyllä kelpaa gunnareita soitella.
 
Tietysti myös vahvistin osaston tarvitsee olla kunnossa... Itsellä Marshallin afd100-nuppi...
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
tommi m
24.03.2012 12:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on kolmessa gibsonin LP:ssä kaikissa samat mikit. Jokaiselle GNR-miehelle on vain yksi oikea vaihtoehto.
 
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … id=8f96d49a16421811da6305baf1a67e32
 
Mun Salsh afd LP:ssä oli nuo mikit jo ostettaessa. Sen jälkeen vaihdoin samanlaiset myös Standardiin ja routasin Deluxeen. Voin sanoa, että kyllä kelpaa gunnareita soitella.
 
Tietysti myös vahvistin osaston tarvitsee olla kunnossa... Itsellä Marshallin afd100-nuppi...

 
..mulla on kolmessa...normi aph-1 mikit. Saa kato puolitettua myös.
 
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo
mr-brownstone
24.03.2012 13:56:21 (muokattu 24.03.2012 13:57:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on kolmessa gibsonin LP:ssä kaikissa samat mikit. Jokaiselle GNR-miehelle on vain yksi oikea vaihtoehto.
 
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … id=8f96d49a16421811da6305baf1a67e32
 
Mun Salsh afd LP:ssä oli nuo mikit jo ostettaessa. Sen jälkeen vaihdoin samanlaiset myös Standardiin ja routasin Deluxeen. Voin sanoa, että kyllä kelpaa gunnareita soitella.
 
Tietysti myös vahvistin osaston tarvitsee olla kunnossa... Itsellä Marshallin afd100-nuppi...

 
On käynyt useampaankin otteeseen mielessä nuo alnico prot, joten pistetään ylös.
Tänään musiikkiliikkeessä ehdotetiin sellaista yhdistelmää joka on aika yleinenkin että
tallaan duncanin SH-4 Jeff Beck, ja kaulaan duncanin SH-2N jazz mutta itsellä ei ole mitään kokemusta tästä. Osaisiko joku vähän valaista minkälaisen soundin tämä luo? :)
Tässä vielä linki kyseiseen mikki pariin: http://www.thomann.de/fi/seymour_du … can_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm
 
Rock N Roll Never Dies!!
lavaamo
24.03.2012 15:27:10 (muokattu 24.03.2012 15:27:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: On käynyt useampaankin otteeseen mielessä nuo alnico prot, joten pistetään ylös.
Tänään musiikkiliikkeessä ehdotetiin sellaista yhdistelmää joka on aika yleinenkin että
tallaan duncanin SH-4 Jeff Beck, ja kaulaan duncanin SH-2N jazz mutta itsellä ei ole mitään kokemusta tästä. Osaisiko joku vähän valaista minkälaisen soundin tämä luo? :)
Tässä vielä linki kyseiseen mikki pariin: http://www.thomann.de/fi/seymour_du … can_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm

 
JB & Jazzia olisin ittekkin ehdottanut. Toimii kaikessa!
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
mr-brownstone
21.04.2012 11:21:46 (muokattu 21.04.2012 11:23:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vinkeistä! Nyt on ollut pari viikkoa SD:n Jazz&JB setti ja hyvin on toiminut. Mukavan nappakka ja tiukka tuo JB:n soundi, suorastaan omiaan kasari heviin.
 
Rock N Roll Never Dies!!
Gabe
21.04.2012 11:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr-brownstone: Kiitoksia vinkeistä! Nyt on ollut pari viikkoa SD:n Jazz&JB setti ja hyvin on toiminut. Mukavan nappakka ja tiukka tuo JB:n soundi, suorastaan omiaan kasari heviin.
 
Sen verran tästä setistä kyllä hehkutetaan että kohta alkaa kiinnostamaan :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «