Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: UUTUUS: Digitaalinen henkilökohtainen monitorointijärjestelmä
1
Mustavasara
17.03.2012 11:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

POWERPLAY Digitaalinen henkilökohtainen monitorointijärjestelmä
 
Tällainen järjestelmä osui silmään ja herätti mielenkiinnon. Ja kerran täällä m.netissä ei asiasta vielä keskustella, ajattelin sellaisen aloittaa. Ja vaikka ko. järjestelmä ei ihan vielä ole saatavilla ja näin ollen loppukäyttäjien kokemusten puuttuessa, olisi kuitenkin mukava kuulla minkälaisia ajatuksia tämä teissä herättää. Eli käyttökokemuksia odottaessamme, avatkaahan hyvät kohtalotoverit sanaiset arkkunne ja antakaa mielipiteidenne virrata!
 
Videoita aiheesta:
 
NAMM 2011: POWERPLAY Personal Monitoring System
http://www.youtube.com/watch?v=S7-w … kUd3HE&feature=youtube_gdata_player
 
Valmistajan oma esittely video:
http://www.youtube.com/watch?v=tY67 … -2kPOo&feature=youtube_gdata_player
 
Hinta- sekä lisätietoja:
 
Behringer Powerplay 16 P16-M -henkilökohtainen monitorimikseri:
http://www.dv247.fi/invt/82406/
 
Behringer Powerplay 16 P16-MB -mikserin kiinnitysadapteri:
http://www.dv247.fi/invt/82409/
 
Behringer Powerplay 16 P16-I -I/O boksi, A/D-muunnin sekä 6-porttinen hubi:
http://www.dv247.fi/invt/82407/
 
Behringer Powerplay 16 P16-D -reititin:
http://www.dv247.fi/invt/82408/
 
Behringerin omat sivut ko. järjestelmästä:
http://www.behringer.com/EN/Products/P16-M.aspx
 
Antti1
17.03.2012 12:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä erittäin mielenkiintoinen systeemi ja hyvin osaisin kuvitella käyttäväni tuollaista treenikämpällä. Juuri nyt, kun yksi monttukin kosahti toistaiseksi tuntemattomasta syystä.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Foranamo
18.03.2012 15:59:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannin listoilla nuo ovat jo myös. Itsellä ainakin on aikomuksena hankkia noita nippu ja hoitaa bändin korvamonitorimiksaukset sitä kautta. Tähän mennessä olen miksannut kaikki jäsenet lavalta itse, tuon kanssa voisi paremmin keskittyä soittamiseen :)
 
Mustavasara
18.03.2012 17:31:54 (muokattu 18.03.2012 17:35:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Foranamo: Thomannin listoilla nuo ovat jo myös. Itsellä ainakin on aikomuksena hankkia noita nippu ja hoitaa bändin korvamonitorimiksaukset sitä kautta. Tähän mennessä olen miksannut kaikki jäsenet lavalta itse, tuon kanssa voisi paremmin keskittyä soittamiseen :)
 
Jep, onhan ne T-kaupassakin, laitoin vain ihan piruuttani linkin dv247.comiin, koska poikkeus vahvistaa säännön ja muistuttaakseni, että on niitä muitakin:).. ja sitä paitsi ovat dv:ssä hitusen halvempia ;)...
 
Mutta asiaan: sama tilanne täällä, tähän mennessä olen minäkin hoitanut bändin monitoroinnin itse lavalta ja tällä systeemillä jokainen olisi itse vastuussa kuuntelustaan ja huonosta kuuntelusta saisi syyttää vain itseään. Vielä kun saisi loput 50% bändistä siirtymään korvamonitorointiin, saisi lavan äänenpaineen kunnolla hallintaan ja olisi vähemmän roudattavaa kamaa.
 
Mitähän huonoja puolia tässä järjestelmässä voisi teidän mielestä olla? Olen tullut itse siihen tulokseen, että ko. vekottimet ovat niin halpoja, että ei ole suuri uhraus pitää jokaista vekotinta (siis 1 kpl mikseriä, I/O-boksia ja hubia) varalla mahdollisen laiterikon/toimimattuuden sattuessa...
 
Mitä odotuksia teillä on muuten systeemin laadusta?
 
Foranamo
18.03.2012 20:10:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustavasara: Jep, onhan ne T-kaupassakin, laitoin vain ihan piruuttani linkin dv247.comiin, koska poikkeus vahvistaa säännön ja muistuttaakseni, että on niitä muitakin:).. ja sitä paitsi ovat dv:ssä hitusen halvempia ;)...
 
Niinpä näkyvät olevan halvempia :) Kunhan muistutin että perinteisessä Tontussakin on, tärkeä tieto itseni kaltaisille, jotka eivät juuri muualta uskalla tilata :D
 
Mutta asiaan: sama tilanne täällä, tähän mennessä olen minäkin hoitanut bändin monitoroinnin itse lavalta ja tällä systeemillä jokainen olisi itse vastuussa kuuntelustaan ja huonosta kuuntelusta saisi syyttää vain itseään. Vielä kun saisi loput 50% bändistä siirtymään korvamonitorointiin, saisi lavan äänenpaineen kunnolla hallintaan ja olisi vähemmän roudattavaa kamaa.
 
Mäkin säästyisin ison mikserin roudaamiselta. Lisäksi ei tarvitsisi vetää lattian yli kahta kaukokaapelia (tähän asti vedetty FOHin direct outeista plugeilla monitorimikserin). Suurempana syynä tähän vaihtohaluun vaikuttaa varmaankin se, että olen käyttänyt mikseriä, jossa on vain neljä auxia. Kuudella bändiläisellä se on väkisinkin aiheuttanut kompromisseja. Kosketinsoittaja ja laulaja ovat saaneet oman miksauksensa, molemmilla kitaristeilla yhteinen miksaus ja in-earin toiseen kanavaan oma kitara, voi sitten vastaanottimesta säätää balanssia. Sama tilanne rumpalilla ja basistilla.
 
Mitähän huonoja puolia tässä järjestelmässä voisi teidän mielestä olla? Olen tullut itse siihen tulokseen, että ko. vekottimet ovat niin halpoja, että ei ole suuri uhraus pitää jokaista vekotinta (siis 1 kpl mikseriä, I/O-boksia ja hubia) varalla mahdollisen laiterikon/toimimattuuden sattuessa...
 
Eivät ole joo kauhean kalliita. Mä varmaan vetäisin hetken aikaa ilman backuppeja, kuitenkin suurin osa keikoista paikassa, jossa voi vetää lattiamonitorit hätätilanteessa peliin parissa minuutissa.
 
Toisaalta varalla oleva IO-yksikkö olisi aika kova sana, ettei tulisi totaalista häviötä. Jos yksi yksikkö hajoaa, voi vetää omat luurinsa kaverin lootasta.
 
Kauhulla odotan sitä kertaa, kun kitaristi huumassaan juoksee jonkun cattipiuhan yli ja syntsan päällä vapaana maannut monitorimikseri lentää komeassa ilmalennossa lattialle..
 
Mitä odotuksia teillä on muuten systeemin laadusta?
 
Toisin kuin ilmeisesti koko internetillä, mulla on vain hyviä kokemuksia Behrinkeleistä. Lisäksi vaikuttavat suht. jämeriltä, joten varmaan aika hyvin voisin luottoa noille laittaa. Lisäksi ainakin tonttukaupan kolmen vuoden takuu pitää huolen siitä, että sulla on ainakin kolmeksi vuodeksi tosi kätevä monitorointisetti koko bändille :)
 
multipaavo
18.03.2012 20:40:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei oo ku pari vikaa:
-Se on digitaalinen
-Se on Behringer
 
I'll get my coat...
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi | 5 by 5 Studio in Facebook
Totofan
18.03.2012 23:59:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: Tossa ei oo ku pari vikaa:
-Se on digitaalinen
-Se on Behringer
 
I'll get my coat...

 
En silti nää syytä, miksei se ei voisi keskivertokäytössä toimia, ja olla jopa ihan OK:kin ;)
 
I am surrendering to the gravity and the unknown.
NeliX4
19.03.2012 12:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tää varmaan kaikille tattereille, jolla ei ole varaa Aviom:iin, ihan ihanteellinen ratkaisu. Livekeikoille en oikein näe tästä hyötyä.
 
Jos tuon IO boksin saisi kytkettyä tuonne SAC:hen, ni olisi mahtavaa!
 
santtus
19.03.2012 12:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista järjestelmistä Roland on selkeästi paras. Ja siihen saa nykyään S-Madi purkin, jolla saa madin käännettyä Rolandin omaan standardiin. Helpottaa melkolailla madi yhteensopivien miksereiden kanssa touhuamista.
 
Svenska Teaternilla on tällä hetkellä pystyssä melko suuri Roland pyydys.
 
Jaava
19.03.2012 12:20:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland on kätevä varsinkin, jos on rolandilta myös mikserijärjestelmä. Saa siirrettyä samoilla cattipiuhoilla kaiken liikenteen. On se tosin aika hiton monta kertaa tota behringeriä kalliimpi järjestelmä.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
santtus
19.03.2012 17:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, mutta ominaisuuksiakin on huomattavasti enemmän. Esimerkiksi 40 vs 16 kanavaa.
 
Katti
22.03.2012 08:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: On se tosin aika hiton monta kertaa tota behringeriä kalliimpi järjestelmä.
 
Vielä ei ole mulle tullut ainakaan yhtään "halpa ja hyvä" yhdistelmää vastaan... ...edes kahvissa enää nykyään...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
NeliX4
22.03.2012 08:47:03 (muokattu 22.03.2012 08:49:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Vielä ei ole mulle tullut ainakaan yhtään "halpa ja hyvä" yhdistelmää vastaan... ...edes kahvissa enää nykyään...
 
Bilteman CAT5 25m kaapeli on edullinen ja erittäin hyvä. Liittimet ovat kestävämmät ja johto itsessäänkin jykevää tekoa. Myös Tompan perus XLR kaapelit, maksanee noin 10eur / 6m on ihan hyvä, kun se on Cordialin kaapelilla ja noilla uudemmilla Neutrikin liittimillä.
 
Halpa kahvi on kyllä huonoa. Suosittelen tumman ja pehmeän kahvin ystäville kokeilemaan PILAO kahvia, ainakin Sellon Sittarista saa.
 
Foranamo
22.03.2012 10:56:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: ...edes kahvissa enää nykyään...
 
Justhan joku halpa merkki vei isossa kahvivertailussa muita kuin sikaa narussa.
 
Karhukoira74
22.03.2012 19:03:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirkka on kyllä ihan perseintä kaikista...Rainbow maistuu jopa ihan kahville. Ainakin näin pannukahvitaloudessa.
 
-So many assholes, so few bullets-
saastara
23.03.2012 10:36:49 (muokattu 23.03.2012 10:40:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Vielä ei ole mulle tullut ainakaan yhtään "halpa ja hyvä" yhdistelmää vastaan... ...edes kahvissa enää nykyään...
 
Tosin nykyään ihan perus kultakatriinatkin maksaa sen 6€, päälle.. Eli nykyään vaihtoehdot on lähinnä 'kallista paskaa' ja 'kalliimpaa kelpoa'.
 
Itse suosittelen kaikille Löfbergsin Cresendoa, extra mörket. Kyllä lähtee aamu käyntiin.
 
E: Itse aiheeseen sen verran, että mielenkiintoinen konsepti.
 
Hitler used Telefunkens.
oksatboys
23.03.2012 11:24:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara:Itse suosittelen kaikille Löfbergsin Cresendoa, extra mörket. Kyllä lähtee aamu käyntiin.
 
Mä en muuta juokaan. Helvetin hyvvee ja varmasti halvempaakin, kuin suomikurat, koska yhtä kuppia kohden riittää noin puoli mittaa purujam.
 
Sori OT
 
"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
Katti
24.03.2012 13:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Tosin nykyään ihan perus kultakatriinatkin maksaa sen 6€, päälle.. Eli nykyään vaihtoehdot on lähinnä 'kallista paskaa' ja 'kalliimpaa kelpoa'.
 
Itse suosittelen kaikille Löfbergsin Cresendoa, extra mörket. Kyllä lähtee aamu käyntiin.

 
Tätä mä vähän niinkus tarkotinkin, että edes kahvia ei saa enää nykyään hyvää ja halpaa... ...joskus sai...
 
haen takkini...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «