Seba 21.03.2012 07:10:31 (muokattu 21.03.2012 07:29:41) | |
---|
moderndrummer88: Lähestulkoon kaikki rummuthan on vaneria... Mut 1ply ei mun mielestä putoa siihen kategoriaan? Sellaisesta olisi nyt kyse. 4 kieltä, 10 sormea? |
hollmi-5 21.03.2012 09:16:14 | |
---|
Seba: Mut 1ply ei mun mielestä putoa siihen kategoriaan? Sellaisesta olisi nyt kyse. Noissa ns. steam bent-rungoissa on hankaluutena se, että todella usein ne ajastaan menevät soikeiksi. Esimerkiksi Slingerlandin legendaarinen Radio King on joidenkin asiantuntijoiden mukaan aina enemmän tai vähemmän soikea. Se vaikeuttaa virittämistä. Rumpujen materiaaleista voi lukea: http://mikedrums.com/tuning/shell.html ja http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi1.html Soundit, piuhat ja kajarit. |
Seba 21.03.2012 10:15:32 | |
---|
hollmi-5: Noissa ns. steam bent-rungoissa on hankaluutena se, että todella usein ne ajastaan menevät soikeiksi. Esimerkiksi Slingerlandin legendaarinen Radio King on joidenkin asiantuntijoiden mukaan aina enemmän tai vähemmän soikea. Se vaikeuttaa virittämistä. Rumpujen materiaaleista voi lukea: http://mikedrums.com/tuning/shell.html ja http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi1.html Tänks linkeistä. Eikö noissa usein ole vahvikerenkaat pitämässä sitä kuosissa? 4 kieltä, 10 sormea? |
hollmi-5 21.03.2012 11:17:56 | |
---|
Seba: Tänks linkeistä. Eikö noissa usein ole vahvikerenkaat pitämässä sitä kuosissa? On ja ei... 3-ply rakenteessa on käytetty vahvikerenkaita aina, mutta 1-ply rungoissa voidaan tehdä ilman, kunhan runko ei liikaa ohene. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 21.03.2012 11:47:07 (muokattu 21.03.2012 11:50:06) | |
---|
En ole asiantuntija mutta mulla on kolme vanhaa sokkona ostettua 1-ply Slingerlandia ja niissä ei ole heittoa. Hiton hyvä tuuri? "Aina" ja "enemmän tai vähemmän" saavat uuden merkityksen? AK-47: Lähestulkoon kaikki rummuthan on vaneria... On joo. Toivottavasti jatkoit unia =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
kincy 21.03.2012 11:53:00 | |
---|
Kailis: AK-47: Lähestulkoon kaikki rummuthan on vaneria... On joo. Toivottavasti jatkoit unia =D AK-47 aiheutti totaalisen naurahduksen! |
hollmi-5 21.03.2012 17:27:15 | |
---|
Kailis: En ole asiantuntija mutta mulla on kolme vanhaa sokkona ostettua 1-ply Slingerlandia ja niissä ei ole heittoa. Hiton hyvä tuuri? "Aina" ja "enemmän tai vähemmän" saavat uuden merkityksen? Referoin Rob Cookin Slingeland Bookia ja muistelin keskusteluja Jorma Mikkelin kanssa. Suora käänös John Cohanin (bostonilainen rummunrakentaja ja vintagerumpuexpertti) lausunnosta: "Uskonpa, ettei kohdalleni ole sattunut yhtäkään vanhempaa Slingerlandin puurunkoa, joka olisi ollut täysin pyöreä, sen vahvikerenkaan liimaus täysin ehjä tai sellaista, jossa ei ole mitään rakenteellista vikaa..." Jollakin on vissiin sitten hiukan tarkempi sihti ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Muovinen 21.03.2012 19:49:00 | |
---|
Muovinen: Hieman aihetta sivuten... Minkä arvoisia Premierin Signia-setit on sellaisella normilla kolmen tomarin kattauksella? Väri viininpunainen, basari on kuulemma ehkä 24" (epäilen) enkä tiedä kuuluuko settiin virppaa. Mulla ei valitettavasti ole tän tarkempia tietoja antaa, mutta Signiaa saattais olla tyrkyllä lähiaikoina :) Tontun tienoilla taidetaan kuitenkin pyöriä? Sellainen tarkennus, että setti on vuodelta -97 ja siinä on mätsäävä virppa mukana. Ens viikkoon pitää vielä jännätä, että tuleeko setti tyrkylle vai ei. -General Petrovsky |
Seba 21.03.2012 19:49:38 (muokattu 21.03.2012 19:52:29) | |
---|
hollmi-5: Referoin Rob Cookin Slingeland Bookia ja muistelin keskusteluja Jorma Mikkelin kanssa. Suora käänös John Cohanin (bostonilainen rummunrakentaja ja vintagerumpuexpertti) lausunnosta: "Uskonpa, ettei kohdalleni ole sattunut yhtäkään vanhempaa Slingerlandin puurunkoa, joka olisi ollut täysin pyöreä, sen vahvikerenkaan liimaus täysin ehjä tai sellaista, jossa ei ole mitään rakenteellista vikaa..." Jollakin on vissiin sitten hiukan tarkempi sihti ;) kyllähän tuossa kumu-jutussakin mainitaan että hälle ei ole tullut eteen vielä yhtään täysin pyöreää rumpua. Jotta kai sellainen on paljon harvinaisempi kuin inasen heittoa omaava :) Harvoin ne kumminkaan varmaan on niin soikeita että ei vireeseen saa tai on muuten kelvottomia jos niitä ei ole ilman vanteita säilytetty? En tiiä, arvailen vaan ja aika paljon erilaisten puurakennelmien on tullut pelattua jotta on voinut todeta että menee ne vanerit ja liimapuutkin otollisissa olosuhteissa kieroiksi :) 4 kieltä, 10 sormea? |
Kailis 21.03.2012 20:39:42 (muokattu 21.03.2012 20:40:10) | |
---|
Kerro nyt mullekin millä sivulla R. Cookin kirjassa toi on ja mistä löytyy Cohanin alkukielinen kommentti? Mä nimittäin ajattelin mitata noi ja kerron sitten sullekin kuinka paljon heittoja löytyy. Voin myös ottaa valokuvia vahvikerenkaista joiden siis pitäisi pääsääntöisesti olla osittain irti. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
hollmi-5 21.03.2012 21:02:56 | |
---|
Kailis: Kerro nyt mullekin millä sivulla R. Cookin kirjassa toi on ja mistä löytyy Cohanin alkukielinen kommentti? Mä nimittäin ajattelin mitata noi ja kerron sitten sullekin kuinka paljon heittoja löytyy. Voin myös ottaa valokuvia vahvikerenkaista joiden siis pitäisi pääsääntöisesti olla osittain irti. Sivu 174. Kappale The Slingerland Shell Story. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 21.03.2012 21:56:39 (muokattu 21.03.2012 22:00:34) | |
---|
hollmi-5: Sivu 174. Kappale The Slingerland Shell Story. Hyvin suomennettu! "En usko että olen koskaan törmännyt vanhempiin Slingerland puurumpuihin joissa ei ole ongelmia rungoissa. Jopa parhaat Radio King:it jotka on huolellisesti säilytetty ja näyttävät hyvältä viimeistelyn ja pinnoituksen kannalta ovat aina hieman kieroja, vahvikerenkaiden liimaukset ovat irtoamassa tai niissä on jokin muu rakenteellinen ongelma." Tarkoittaneeko vanhemmilla sitten mitä, Radio Kingejähän tehtiin jo -30 luvulla. Mutta tsekkaan noi mun härvelit. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
hollmi-5 21.03.2012 22:20:28 | |
---|
Kailis: Hyvin suomennettu! "En usko että olen koskaan törmännyt vanhempiin Slingerland puurumpuihin joissa ei ole ongelmia rungoissa. Jopa parhaat Radio King:it jotka on huolellisesti säilytetty ja näyttävät hyvältä viimeistelyn ja pinnoituksen kannalta ovat aina hieman kieroja, vahvikerenkaiden liimaukset ovat irtoamassa tai niissä on jokin muu rakenteellinen ongelma." Tarkoittaneeko vanhemmilla sitten mitä, Radio Kingejähän tehtiin jo -30 luvulla. Mutta tsekkaan noi mun härvelit. Sitä minäkin pohdin, että miten vanha on "vanha". Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 22.03.2012 07:34:06 | |
---|
No niitä viimeisiä ostoksia välillä. Tulossa on vaihteeksi Ludwigit. 70-lukulainen Big Beat Crome Over Wood-väriset. Ne oli torilla ja Vellin kanssa hommat hoituu... Sitten toinen setti on myös projektina vaiheessa. Alangon Juhalta pitäisi käydä hakemassa bassorumpu jo olemassa olevien lattiatomin ja tomin kaveriksi. Siitä tulenee Superclassic. 70-lukua sekin, mutta COW on 3-kerrosrunko vahvikerenkain ja toinen on 6-kerrosrungoin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 22.03.2012 10:32:14 | |
---|
Vocal Rider plugin. Ja 2 paria kapuloita kun kapulapussi on keikkabussissa ja tuurauskeikka on hevonkuusessa. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
mattjuha 22.03.2012 13:47:15 | |
---|
Muovinen: Sellainen tarkennus, että setti on vuodelta -97 ja siinä on mätsäävä virppa mukana. Ens viikkoon pitää vielä jännätä, että tuleeko setti tyrkylle vai ei. Kyllä noista 1500e voi maksaa. |
mattjuha: Kyllä noista 1500e voi maksaa. 1500E olisi vielä halpa hinta noista, mikäli mukana tulee virvelikin. Ilman virveliä 1500E on aika perushinta 3:n tomin Signia-setille. |
mattjuha 22.03.2012 14:04:21 | |
---|
Velli: 1500E olisi vielä halpa hinta noista, mikäli mukana tulee virvelikin. Ilman virveliä 1500E on aika perushinta 3:n tomin Signia-setille. Itse hain Ruotsista 5 tomin ja virvelin setin telineillä ja Gibraltarin räkillä 1600e kaikkinen kuluineen. Noita liikkuu halvalla Ruotsissa. |
Velli 22.03.2012 14:11:27 (muokattu 22.03.2012 14:12:02) | |
---|
mattjuha: Itse hain Ruotsista 5 tomin ja virvelin setin telineillä ja Gibraltarin räkillä 1600e kaikkinen kuluineen. Noita liikkuu halvalla Ruotsissa. Joo, Ruotsissa hinnat on erilaiset kuin Suomessa. Sieltä saa peruskattauksella olevia Signia-settejä about tonnin pintaan (tai vähän päälle). |
Muovinen 22.03.2012 19:48:59 | |
---|
Kiitoksia näistä. Aika samansuuntaisia arvioita oli jo itelläkin, vähän alakanttiin tosin. Pikkupojasta asti on Signiat olleet yhdet suosikeista ja nyt saattaa avautua tilaisuus poistaa tuollanen setti kovinkin hyvällä hinnalla. Mutta ei passaa nuolasta ennen ku... -General Petrovsky |