Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Logicin automaatioista kiireellistä
1
JPQ
20.03.2012 22:20:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein toisen bussin biisiini johon syötän kaikki kanavat en vaan jostain syystä saa sen automaatio raitoja kuten vomakkuutta näkyviin jostain syystä kun se kävi read asennossa hetken vahingossa nyt näkyy automaatio mahkudollisuudet mutta jäi pari pulmaa:
eli jaako käyttämättä yhtä bussa kokonaisvomakkuduen säätöön säädettyä sitä atuomaation avulla ?
toisekseen jossain olin näkevinäni paikan josta saan tarkasti muokattua tuoamation pisteitä missä ne ovat ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
20.03.2012 23:14:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Automation evenlistin löysin joka on ongelman ratkaisu periaateessa mutta silti mietityttää jos haluan tarkasti häivityksen kohdasta x kohtaan y ei oikein onnistu kun pitäs luoda muutos käsin saan kyllä siirettyä nyt pisteitä miten halua nmutta jos ,inulla viiva työkalulla tehty fade mutta se alkaa vaikka tahdista 179 ja äättyy tahtiin 183 puoli väliin ja minun pitäisi muokata tuo niin että se meneekin ko 183 loppuun mitens tuo automaatio viiva venyy tarkasti halutun koikoiseksi.
 
ps. vaikea selittää mitä tarkoitan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
21.03.2012 01:10:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarpeeksi suurella suurenoksella sain täyisn tarkan sijoittelun mutta työlästä on. Onneksi tuollaista eo tarvitse kovin usein.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lennu
21.03.2012 07:33:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hieno monologi, keep up
 
no is any good musics maked anymore...
ganesha
21.03.2012 07:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse duunaan useimmiten automaatiot siten, että ensin maalaan halutun regionin ja sit sieltä automation valikosta create nodes, joko 2 tai neljä, riippuen vähän siitä minkä tyylisestä automaatiosta on kyse; jos fade out-henkistä juttua niin 2 nodea riittää, jos taasen esim. insert bypass-tyyppinen judanssi niin sitten kätevämpi tuo 4 nodea.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
JPQ
21.03.2012 21:35:16 (muokattu 21.03.2012 21:42:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: itse duunaan useimmiten automaatiot siten, että ensin maalaan halutun regionin ja sit sieltä automation valikosta create nodes, joko 2 tai neljä, riippuen vähän siitä minkä tyylisestä automaatiosta on kyse; jos fade out-henkistä juttua niin 2 nodea riittää, jos taasen esim. insert bypass-tyyppinen judanssi niin sitten kätevämpi tuo 4 nodea.
 
saisipa tuon valitetulle alueelle kun valitseen kappaleesta halutun pätkän ei vain regionin alueelle eli kun tämä khota on regionien jällkeen jossa velä kaiku soi. No menee se nyky mallillakin ihan siedettävästi siihen nähden miten usein tuota kaipaa. ja tämä refgon juttukin ihan kätevä. Eiköhän se tästä vähitellen._mun automation valikossa ei ole toimintoa joak tekisi neljää nodea kun siellä on:
Create Notes at Regon Borders
Create Two Nodes at Region Borders
Move Current Region Data to Track
Move Current Track Data to Region
Move all Region Data to Track
Move All Track Data to Region
ainoassa automation valikossa jonka tiedän. Joten apuja siihen mistä saa yli kaksi nodea suoraan.
ps. Logic Pro 9.1.5 käytössä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lennu
22.03.2012 06:56:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: saisipa tuon valitetulle alueelle kun valitseen kappaleesta halutun pätkän ei vain regionin alueelle eli kun tämä khota on regionien jällkeen jossa velä kaiku soi. No menee se nyky mallillakin ihan siedettävästi siihen nähden miten usein tuota kaipaa. ja tämä refgon juttukin ihan kätevä. Eiköhän se tästä vähitellen._mun automation valikossa ei ole toimintoa joak tekisi neljää nodea kun siellä on:
Create Notes at Regon Borders
Create Two Nodes at Region Borders
Move Current Region Data to Track
Move Current Track Data to Region
Move all Region Data to Track
Move All Track Data to Region
ainoassa automation valikossa jonka tiedän. Joten apuja siihen mistä saa yli kaksi nodea suoraan.
ps. Logic Pro 9.1.5 käytössä.

 
No onpa vaikeeta rajata uutta regionia?
 
no is any good musics maked anymore...
Janus
22.03.2012 07:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: mun automation valikossa ei ole toimintoa joak tekisi neljää nodea kun siellä on:
Create Notes at Regon Borders
Create Two Nodes at Region Borders

 
Create Nodes at Region Borders tekee 2 nodea, Create Two Nodes... tekee _2 nodea kummallekin puolelle_ eli yhteensä neljä.
 
Nodejen tarkkaa sijoittelua varten zoomaus on paras keino, se on helppoa sweeppaamalla trackpadia 2 sormella alt pohjassa.
 
ganesha
22.03.2012 07:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on Logic Pro 8 ja kyl siinä ainakin saa 4 nodea regionin ympärille suoraan sieltä valikosta. Olisko tuo ominaisuus muka poistettu 9:stä?
 
Jos haluat koko biisiin yleisautomaation niin maalaat kaikki raidat? tai sitten ajat koko setin auxiin ja duunaat automaation sinne? Maalat sen pätkän sieltä Bar Rulerista ja lätkäiset nodet reunoille.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
JPQ
22.03.2012 12:21:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: mulla on Logic Pro 8 ja kyl siinä ainakin saa 4 nodea regionin ympärille suoraan sieltä valikosta. Olisko tuo ominaisuus muka poistettu 9:stä?
 
Jos haluat koko biisiin yleisautomaation niin maalaat kaikki raidat? tai sitten ajat koko setin auxiin ja duunaat automaation sinne? Maalat sen pätkän sieltä Bar Rulerista ja lätkäiset nodet reunoille.

 
Aux lienee sama kuin nuo Bus(sit ) ratkaisut jos oikein tajuan niin sitä käytän se minusta helpompaa noin.
ps. kiitos muistakin vinkeistä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
22.03.2012 12:22:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Create Nodes at Region Borders tekee 2 nodea, Create Two Nodes... tekee _2 nodea kummallekin puolelle_ eli yhteensä neljä.
 
Nodejen tarkkaa sijoittelua varten zoomaus on paras keino, se on helppoa sweeppaamalla trackpadia 2 sormella alt pohjassa.

 
trackpadia ei ole pöytäkoneissa eikä ole sopivaan mäkkikannettavaa varoja tehoja tarttis olla ja laittaa samantien sisään kaksi kovalevyä (toinen ainakin nopea) ja 8gigaa muistia. tehoja ehkä saisi vielä ja tuon muistin mutta se loppu sitten.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
22.03.2012 12:30:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Create Nodes at Region Borders tekee 2 nodea, Create Two Nodes... tekee _2 nodea kummallekin puolelle_ eli yhteensä neljä.
 
Nodejen tarkkaa sijoittelua varten zoomaus on paras keino, se on helppoa sweeppaamalla trackpadia 2 sormella alt pohjassa.

 
Ihan varma kun dataa mitä syntyy katselen en ole siitä että toimii täälläkin noin. ainakin näen käyrissä vain kaksi pistettä et luvutkin näyttää vähän tältä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Klezberg
22.03.2012 17:00:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyödyllinen ketju mulle, kun olen vuosien Cubase-käytön jälkeen taas palannut Logiciin. On jo tullut naksutettua noita nodeja käsin. Nyt tämän luettua meni vähän aikaa löytää mistä tuo automaatiovalikko löytyi. Löytyi sitten track-menun alta, mistä en heti osannut etsiä, kun oli regionin käpistelystä kyse.
 
En sitten vielä tiedä onko tälle käyttöä, vai klikkailenko käsin ne nodet jatkossakin. Riippuu varmaan siitä onko muuta tarvetta tehdä region.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «