Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuljetuspalvelu
1 2 3
Olly
20.03.2012 22:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älytön ajatushan tämä lienee, mutta..
 
Olisiko kätevää olla topic, johon voisi vaikka kertoa "Olisiko kukaan ajamassa Porista Espooseen viikon sisällä, ja mahtuisiko kyytiin 22x18 basari?"
 
Myyjä, ostaja ja "kuljettaja" voisivat sitten sopia keskenään käytännön asiat.
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
keitiiem
20.03.2012 22:46:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Älytön ajatushan tämä lienee, mutta..
 
Olisiko kätevää olla topic, johon voisi vaikka kertoa "Olisiko kukaan ajamassa Porista Espooseen viikon sisällä, ja mahtuisiko kyytiin 22x18 basari?"
 
Myyjä, ostaja ja "kuljettaja" voisivat sitten sopia keskenään käytännön asiat.

 
Kuskille pitää maksaa palkka vaivasta, ellei hän hurjan kultasydäminen ole, ja siinä tapauksessa se on varmaan helpointa maksaa suoraan postin pojille. Tällanen "kuljetuspalvelu" vois tietty toimia siinä tapauksessa että ollaan ostamassa kokonaista rumpusettiä eikä myyjällä ole laatikoita, joihin rummut saisi pakattua tms..
 
Kailis
20.03.2012 23:15:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä ideahan tämä on. Jos joku on joka tapauksessa ajamassa jonkun matkan, miksei siihen kyytiin vois ottaa tavaraa? Joku pieni vaivanpalkka on kuiteski halvempi kuin Matkahuolto tai Posti, ja kamat menevät ehjänä varmasti perille.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Olly
20.03.2012 23:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keitiiem: Kuskille pitää maksaa palkka vaivasta, ellei hän hurjan kultasydäminen ole, ja siinä tapauksessa se on varmaan helpointa maksaa suoraan postin pojille. Tällanen "kuljetuspalvelu" vois tietty toimia siinä tapauksessa että ollaan ostamassa kokonaista rumpusettiä eikä myyjällä ole laatikoita, joihin rummut saisi pakattua tms..
 
Ajattelin lähinnä, että jos joku on joka tapauksessa ajamassa jostain johonkin. Hinta yms. yksityiskohdat olisivat myyjän, ostajan ja kuskin väliset.
 
Posti on Suomessa järjettömän kallis, kuten myös MH. Jos joku kertoisi tarvitsevansa tavaran kuljetusta Espoosta Mikkeliin ja olisin itse matkalla mökille, voisin hyvinkin ottaa paketin matkalle mukaan.
 
Etuna olisi ovelta ovelle lopputulos (jota tietenkin Postikin tarjoaa lisähintaan)
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
-Dr.DW-
20.03.2012 23:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuten todellakaan mikään huonoin idea, ainoa vaan että jos täällä myyskennellään tekaistuilla tunnuksilla olematonta tavaraa, niin silloin kuljettajan/kuskin pitäis tietää että mitä on viemässä ja tarkastaa tavara ensiksi.
 
Vaivaahan siitä tulee ihan penteleesti, mutta kaipa muusikot olisivat sen verran solidaarisia?
 
Koska jos vaikka tavara ei miellytäkään, niin kuljetuksesta ei jää mitään oikeudessa kelpaavaa jälkeä.
 
Myyjähän voi kieltää antaneensa mitään kenellekkään kuljetettavaksi.
 
Idea on hiton hyvä, mutta ei se toimi. :(
 
"Well... Im not an artist, Im a focing piece of art" =D
Kailis
21.03.2012 00:07:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Ei muuten todellakaan mikään huonoin idea, ainoa vaan että jos täällä myyskennellään tekaistuilla tunnuksilla olematonta tavaraa, niin silloin kuljettajan/kuskin pitäis tietää että mitä on viemässä ja tarkastaa tavara ensiksi.
 
Hilipatti hittan. Olematonta tavaraa ei voi kuljettaa ja eihän Posti/MH:kaan tavaraa tarkista (itse voit tietenkin tarkistaa jos myyjä suostuu). Ihan samat kaupankäynnin periaatteet tässä on kyseessä kuin normaalisti.
 
Vaivaahan siitä tulee ihan penteleesti, mutta kaipa muusikot olisivat sen verran solidaarisia?
 
Jos mä ajan Helsingistä Tampereelle ja otan vaikka mulle toimitetun symbaalin tai snaren kyytiin ja sovitaan että vastaanottaja on jossain tietyssä paikassa niin mikä on se vaiva? Tietysti jos joutuu koukkaamaan enempi niin jotain pientä korvausta mutta en mä nyt ymmärrä mikä tässä on niin penteleen vaikeeta?
 
Koska jos vaikka tavara ei miellytäkään, niin kuljetuksesta ei jää mitään oikeudessa kelpaavaa jälkeä.
Myyjähän voi kieltää antaneensa mitään kenellekkään kuljetettavaksi.
Idea on hiton hyvä, mutta ei se toimi. :(

 
Oikeudessa kelpaava jälki? Mä haluaisin nähdä sut oikeudessa heiluttamassa Postin saapumisilmoitusta tai näyttämässä MH:n tekstiviestiä kun et ollutkaan tyytyväinen käytettynä ostamaasi tavaraan =D Sun positiivisuus ei sitten kanna ihan käytännön tasolle?
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Olly
21.03.2012 00:15:51 (muokattu 21.03.2012 00:22:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Ei muuten todellakaan mikään huonoin idea, ainoa vaan että jos täällä myyskennellään tekaistuilla tunnuksilla olematonta tavaraa, niin silloin kuljettajan/kuskin pitäis tietää että mitä on viemässä ja tarkastaa tavara ensiksi.
 
Tässä ajatuksessa on kuitenkin kolme m.netin rekisteröitynyttä käyttäjää sopimassa keskenään. Posti ei varmasti tarkasta, onko tavara kunnossa ja oikean laista.
 
Vaivaahan siitä tulee ihan penteleesti, mutta kaipa muusikot olisivat sen verran solidaarisia?
 
Postiin vieminen ja sieltä hakeminen on toki isompi vaiva. Mutta, ei tämä ajatus tietenkään estä käyttämästä Postia.
 
Koska jos vaikka tavara ei miellytäkään, niin kuljetuksesta ei jää mitään oikeudessa kelpaavaa jälkeä.
 
Myyjähän voi kieltää antaneensa mitään kenellekkään kuljetettavaksi.

 
Myyjä, ostaja ja kuski päättävät keskenään, onko kuljetus luottamuksen arvoista. Tuotehan maksetaan suoraan tilille, puhun nyt pelkästään kuljetuksesta.
 
Idea on hiton hyvä, mutta ei se toimi. :(
 
Summa summarum, ostin jotain, ja se on nyt vaikka Joensuussa. Onko joku ajamassa Joensuusta Espooseen lähiaikoina?
 
E: Siis, tämä oli vain ajatus, joka tuli mieleen. Jos se ei toimi, en pidätä hengitystä :D
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
-Dr.DW-
21.03.2012 01:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hilipatti hittan. Olematonta tavaraa ei voi kuljettaa ja eihän Posti/MH:kaan tavaraa tarkista (itse voit tietenkin tarkistaa jos myyjä suostuu). Ihan samat kaupankäynnin periaatteet tässä on kyseessä kuin normaalisti.
 

 
Jos mä ajan Helsingistä Tampereelle ja otan vaikka mulle toimitetun symbaalin tai snaren kyytiin ja sovitaan että vastaanottaja on jossain tietyssä paikassa niin mikä on se vaiva? Tietysti jos joutuu koukkaamaan enempi niin jotain pientä korvausta mutta en mä nyt ymmärrä mikä tässä on niin penteleen vaikeeta?
 

 
Oikeudessa kelpaava jälki? Mä haluaisin nähdä sut oikeudessa heiluttamassa Postin saapumisilmoitusta tai näyttämässä MH:n tekstiviestiä kun et ollutkaan tyytyväinen käytettynä ostamaasi tavaraan =D Sun positiivisuus ei sitten kanna ihan käytännön tasolle?

 
Käytännöntasollahan mie mietin: Pessimisti ei pety.
Eikä tämä ympäröivä maailma paljoa uskoa luo=P
Kyllähän kuka vain voi loppujenlopuksi ilmoittautua, rekisteröityneenä -kuljettajaksi.
...sitten vaikka vaihtaa tavaran.
Tai muutenvain kavaltaa.
Ei ihmiset ole niin hyväntahtoista sakkia.
Tai, miten vain, mutta tuhoon tuomittu juttu tuo on jo alusta asti, sano miun sanoneen.
 
Täh, oonhan mie positiivinen, ajatusmaailmaltani vasta olenkin.
Jos en uskois parempaan, niin tuskin täällä paljoa kirjoittelisin=P
 
"Well... Im not an artist, Im a focing piece of art" =D
Olly
21.03.2012 03:22:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Käytännöntasollahan mie mietin: Pessimisti ei pety.
Eikä tämä ympäröivä maailma paljoa uskoa luo=P
Kyllähän kuka vain voi loppujenlopuksi ilmoittautua, rekisteröityneenä -kuljettajaksi.
...sitten vaikka vaihtaa tavaran.
Tai muutenvain kavaltaa.
Ei ihmiset ole niin hyväntahtoista sakkia.
Tai, miten vain, mutta tuhoon tuomittu juttu tuo on jo alusta asti, sano miun sanoneen.
 
Täh, oonhan mie positiivinen, ajatusmaailmaltani vasta olenkin.
Jos en uskois parempaan, niin tuskin täällä paljoa kirjoittelisin=P

 
Luotat Postiin enemmän kuin m.nettiläisiin? Onnea valitsemallasi tiellä :)
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
-Dr.DW-
21.03.2012 03:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Luotat Postiin enemmän kuin m.nettiläisiin? Onnea valitsemallasi tiellä :)
 
No hitto, "rekisteröityneet" käyttäjät tuolla torin puolella myyvät olematonta käkkyrää... Näilläkin forumeilla mainittu, useastikin.
 
...Ei, kyllä minä näihin "vanhoihinpartiin" luotan, mutta...
Mitä täällä on "monivuotisia"?
Kourallinen?
Enkä itseänikään vielä vanhaksiparraksi miellä, vaikka olenkin jo sen 5v- tjtn. roikuskellu täällä.
 
Siis, ideahan on loistava.
Mutta kun on hustlaajia, tässäkin asiassa.
 
"Well... Im not an artist, Im a focing piece of art" =D
Conrad Lant
21.03.2012 08:09:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Siis, ideahan on loistava.
Mutta kun on hustlaajia, tässäkin asiassa.

 
Idea muuten on toiminut erittäin hyvin käytännössä ihan todistetusti jo ikuisuuksia ja sillä on olemassaoleva nimikin: punkposti.
 
No one prayed for Sodom
majuku
21.03.2012 08:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Posti on Suomessa järjettömän kallis, kuten myös MH.
 
Olen eri mieltä, posti on Suomessa todella edullinen tapa kuljettaa. Lisäksi se on luotettava jos verrataan vaikka Italiaan jossa pöllitään kaikki vähänkin arvokas.
 
Ihan hyvä idea silti mutta en osallistu. Voin kyllä kyytiä rumpalin keikalle mutta en mä muiden kamoja roudaa! ;)
 
- It's business in the front and party in the back -
Speedy
21.03.2012 10:36:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: Olen eri mieltä, posti on Suomessa todella edullinen tapa kuljettaa.
 
Joo samaa mieltä, alle kympillä lähettää jo vaikka mitä.. Se että ottaisinko samalla vaivanpalkalla itse kyseistä hommaa, tuskin..
 
Ideana tuo on hyvä ostajan kannalta JOS tavara on "pakko saada" eikä myyjä suostu lähettämään. Idea on hyvä kuljettajan kannalta JOS tavara tulee matkan varrelle (kotiin) ja tavara noudetaan matkan varrelta.. Muussa tapauksissa itse en suostuisi..
 
Ajatellaan, että olen menossa Joensuusta Poriin, haen jonkun pellin Jyväskylästä myyjän kotoa (kun se jyväskylä on "matkan varrella") Joudun lähtemään kotoa puolituntia aiemmin että kerkiän etsiä sen paikan jyväskylästä, soitella myyjän perään jne.. Kertyy polttoainekuluja ja puhelinkuluja.. Noh, pelti jää Tampereelle jossa sama ruljanssi.. paitsi että pitikin taas varata se puolituntinen..
 
Entäs jos se pelti lipsahtaakin kädestä katukiveytyksen reunaan just kun ojennan sen autostani ostajalle.. Kuka suostuu maksu mieheksi? Tässä tapauksessa on kolme yksityishenkilöä "neuvottelemassa" kenen vastuulle korvaus jää.. Postihan on yritys, jolla käsittääkseni on vakuutuksia tällaisen varalle ja/tai ainakin neuvottelu on ostajan ja myyjän välinen, eikä viattoman ja ystävällisen kuskin tarvitse ottaa stressiä moisesta..
 
Itse ainakin olen niin laiska, etten kehtaisi jaksaa alkaa, mutta onhan se kiva että on sellaisia jotka jaksaa..=)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
21.03.2012 10:45:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Luotat Postiin enemmän kuin m.nettiläisiin? Onnea valitsemallasi tiellä :)
 
Kyllä minäkin enemmän Postiin luotan. Kadotettuja lähetyksiä nolla vs. M.nettiläisiltä vaikka minkälaisia ihme säätöjä ja selityksiä. Ei siis kukaan koskaan täällä suoranaisesti huijannut, mutta sovittujen kauppojen jälkeen katoamisia ja muita vastaavia juttuja on tapahtunut vaikka kuinka paljon. Ei se m.nettiläisyys mulle vielä paljoa paina, pitää olla tunnettu hahmo jne.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
EJ84
21.03.2012 10:45:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Conrad Lant: Idea muuten on toiminut erittäin hyvin käytännössä ihan todistetusti jo ikuisuuksia ja sillä on olemassaoleva nimikin: punkposti.
 
Satasen tai parin kamoille ihan ok, jos ei oo väliä tuleeko naarmuja tai kolhuja.
Onnettomuustilanteessa saattaisi tulla suru puseroon jos vakuutukset eivät olisi kunnossa ja kyydissä olisi arvokkaampaa tavaraa joka vaurioituisi.
 
Pahimmassa tapauksessa ostajan & myyjän maalaisjärjen sumennuttua kuljettajamme avuliaan aatun auto saattaisi olla ruuvimeisselillä "lainaama" tai vaikkapa väärillä henkilötiedoilla vuokrattu, jolloin tavara katoaisi nätisti jäljittämättömiin.
 
Valitettavasti kaikki eivät ole hyviä tai täysin rehellisiä ihmisiä. Jopa pieni kuljetuksessa syntyvä kolhu saattaisi jäädä monelta mainitsematta.
 
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Conrad Lant
21.03.2012 11:26:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: Satasen tai parin kamoille ihan ok, jos ei oo väliä tuleeko naarmuja tai kolhuja.
 
Ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia pistää menemään tai vastaanottaa arvokkaampaakaan tavaraa (peltisatseja, painosta saapuneita levylähetyksiä, yms.) punkpostilla eri puolille/puolilta maata. Avainsanana toki maalaisjärki, eli silmien auki pitäminen sen suhteen kenen kanssa kauppoja hoitaa ja kenen kyytiin tavaraa pistää.
 
No one prayed for Sodom
Kailis
21.03.2012 11:39:46 (muokattu 21.03.2012 11:42:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Kyllä minäkin enemmän Postiin luotan. Kadotettuja lähetyksiä nolla vs. M.nettiläisiltä vaikka minkälaisia ihme säätöjä ja selityksiä. Ei siis kukaan koskaan täällä suoranaisesti huijannut, mutta sovittujen kauppojen jälkeen katoamisia ja muita vastaavia juttuja on tapahtunut vaikka kuinka paljon. Ei se m.nettiläisyys mulle vielä paljoa paina, pitää olla tunnettu hahmo jne.
 
On niitä peruuntuneita kauppoja ja kaikkea ihan tunnettujenkin m.nettiläisten kanssa =D

Kuitataan näin; halukkaat käyttävät ja loput valittaa miten epärehellisiä ja kömpelöitä ihmiset ovat muualla kuin Postissa ja Matkahuollossa.
Eli mä aion käyttää, toki harkiten.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Speedy
21.03.2012 12:00:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toistaiseksi on tainnut ilmoittautua vaan käyttäjiä, muttei yhtään tekijä..=D
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
sahkuifk
21.03.2012 12:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ajan Kangasala-Hyvinkää-Kangasala väliä muutaman kerran kuukaudessa pienellä h-autolla. K-ala-Tampere akselilla tulee kanssa ajeltua viikottain. Olen niin luotettava kuin vaan minä voin olla...
 
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Kailis
21.03.2012 12:17:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulen ilmoittamaan täällä liikkeistäni ja myöskin jos on tarvis kuljetuksiin. Itseni noteeraisin hyvinkin luotettavaksi.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «