Evergrey 17.03.2012 21:01:44 | |
---|
oamkbonor: On muuten sitten varsin karmea tuo Empun kitarasoundi, ainakin Nightwishin levyillä. Niinpä ja livenä mielestäni tuhnu ja vanhanaikainen joten en ymmärrä miksi puhutaan nykymetallista mutta kuitenkin haetaan tuota? http://luontaistuote.suntuubi.com/ |
Traktor X 17.03.2012 21:08:19 | |
---|
Dropped C: Hyvää metallimusiikkia tehdään nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Se hyvä kama vaan ei roiku listoilla. Mainstream hutut on sitten erikseen. JOo varmaan jos diggailee kaikkea core-loppuista paskaa. |
Sakmongkol 17.03.2012 21:08:26 | |
---|
tender.insanity: Hyvä biisi on hyvä, oli tuotanto sitten paskaa taikka nykytrendin mukaista. Hyvä biisi ei ole äänitteenä hyvä jos se on soitettu huonoilla saundeilla ja miksattu väärin. Paperilla voi olla mutta paperia on ikävä kuunnella. |
lonelyplayer 17.03.2012 21:58:30 | |
---|
Meidän hurjan, reilun viiden miljoonan väestön huomioiden... on kai kohtuullista todeta että Suomi ei ole ainakaan metallimusiikissa mikään banaanitasavalta. Sen enempää alan genreihin tai bändien kitarasoundeihin puuttumatta. Ehkä kannattaisi ylpeäkin olla ... |
hallu 17.03.2012 23:46:24 | |
---|
lonelyplayer: Meidän hurjan, reilun viiden miljoonan väestön huomioiden... on kai kohtuullista todeta että Suomi ei ole ainakaan metallimusiikissa mikään banaanitasavalta. Sen enempää alan genreihin tai bändien kitarasoundeihin puuttumatta. Ehkä kannattaisi ylpeäkin olla ... Erittäin plussan arvoisesti todettu. Itse en ole varsinaisesti metallimusiikin ystävä enkä juuri sitä lajia kuuntele (pitäisi kyllä kuunnella vähän enemmän ihan sivistyksen takia), mutta olen ylpeä siitä että meillä on todella kovatasoisia tekijöitä tuolla saralla ja suomessa on luotu omaleimaista ja kiinnostavaa metallimusiikkia joka on maailmallakin noteerattu. Minä luulen, että tässäkin topikissa vallalla ollut yltiökriittisyys on enemmänkin osoitus puutteellisesta kokonaiskuvasta ja kyvyttömyydestä nähdä sen ikioman näkökulman ulkopuolella. Kateutta vältän ehdottamasta selitykseski viimeiseen asti, koska se on mielestäni halpahintaista asioiden yksinkertaistamista ja suomalaiskanssallinen versio natsikortista. Kriittisyys kertoo kyllä myös sen, että ihmiset kokevat nämä asiat läheisinä ja tärkeinä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
trih 18.03.2012 00:54:35 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Näitä on niin paljon muitakin. Muka raskasta hi-gainia, vaikka saundi todellisuudessa on Radio-Nova-kelpoista siistittyä kilttiä säröä, joka vetoaa nuoruuttaan haikaileviin keski-ikäisiin, jotka haluavat vielä kerran olla "nuoria ja villejä". Monet kotimaiset bändit, jotka aloittaessaan olivat omalla tavallaan uskottavia (ainakin ilmeisesti jonkun mielestä), ovat nykyään käytännössä suomi-iskelmää, mutta juuri näillä radioystävällisillä särösaundilla. Esimerkkeinä vaikka Kotiteollisuus, Apulanta sekä Suomen säälittävin ämmä Jone Nikula... Joo, näin se menee. Tuo raskaus on kokenut melkoisen inflaation kun Apulanta, Kotiteollisuus ja miljoona muuta bändiä maapallolla black metallista radiopoppiin hieroo soundeja Mesan styrkistä, rectot varmaan etunokassa. Positiivista on tietenkin se, että jossain vaiheessa minunlaiseni laiska musan kuuntelija saa kuullakseen vastavirran uutta tuotantoa, joka on tehty ehkäpä 10 v sitten. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Traktor X: JOo varmaan jos diggailee kaikkea core-loppuista paskaa. No, mun mielestä metalcore ei edes ole metallimusiikkia, että siltä pohjalta. Kyllä sitä hyvää heviä tehdään nykyään ihan vitusti kuitenkin. |
Muovinen 18.03.2012 14:47:45 | |
---|
Rokkijumala 2.0: Kasarihevipakkomielteiset papat valittavat... Voi että minä odotan sitä päivää, että suomalaiset hevidiggarit ja rokkiradiot pääsis eroon tosta kasarihehkutuksesta. Radio rockiltakin tulee joko kasarikakkaa tai modernia mättötuubaa. Tylsää. -General Petrovsky |
Ambitus 18.03.2012 14:53:23 | |
---|
Evergrey: Niinpä ja livenä mielestäni tuhnu ja vanhanaikainen joten en ymmärrä miksi puhutaan nykymetallista mutta kuitenkin haetaan tuota? Mun mielestä NW:n levyjen miksaukset ja soundit on kyllä todella hyvät siihen nähden kuinka paljon kamaa siellä on sitäpaitti NW ei ole ollut pitkään aikaan kitaravetoista musiikkia. Huomio on kaikessa muussa kuin kitarasoundissa ja riffeissä. Jos taustalla soi 100 raitaa sinffistä + kuorot ja synamatot päälle ja ruotsalainen muori vielä kiekuu heikolla äänellä, kuinka paljon jää miksauksessa tilaa kitaralle? Ei sitä kitarasoundia pysty jokaiseen osaan muuttamaan...soundaa muuten ihan naurettavalta. |
slapvete 18.03.2012 15:00:15 | |
---|
Ambitus: Jos taustalla soi 100 raitaa sinffistä + kuorot ja synamatot päälle ja ruotsalainen muori vielä kiekuu heikolla äänellä, kuinka paljon jää miksauksessa tilaa kitaralle? Nyt on kyseessä zen-arvoituksen tasoinen kysymys. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
the-Antero 18.03.2012 15:17:55 | |
---|
Muovinen: Voi että minä odotan sitä päivää, että suomalaiset hevidiggarit ja rokkiradiot pääsis eroon tosta kasarihehkutuksesta. Radio rockiltakin tulee joko kasarikakkaa tai modernia mättötuubaa. Tylsää. Onneksi eivät soita ysärigrungekakkaa... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Rokkijumala 2.0 18.03.2012 15:53:20 | |
---|
the-Antero: Onneksi eivät soita ysärigrungekakkaa... Rockin pitäisi soittaa kaikkea mahdollista metallia sihteellisen tasapuolisesti mutta eihän se voi kun on Nelosen radiokanava niin pitää suoltaa paskaa mainstream metallia. |
Ambitus 18.03.2012 16:03:52 | |
---|
slapvete: Nyt on kyseessä zen-arvoituksen tasoinen kysymys. Vastaus on: ei paljoa. |
the-Antero 18.03.2012 16:36:01 | |
---|
Rokkijumala 2.0: Rockin pitäisi soittaa kaikkea mahdollista metallia sihteellisen tasapuolisesti mutta eihän se voi kun on Nelosen radiokanava niin pitää suoltaa paskaa mainstream metallia. Joka kerta kun tekee lyhyen automatkan jonnekin niin rockilta pärähtää nightwish soimaan....oon nyt kuullu sen niitten sinkku biisin ehkä noi miljoona kertaa.... ekalla kerralla kuuntelin jo sitä kitarariffiä että Blackened on kuunneltu ja siitä on jääny kyllä riffi takaraivoon :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Laiskiainen 18.03.2012 17:49:57 | |
---|
Mä käänsin katseen takaisin 60-lukuun ja aloitan uuden varvin. Kun olen kalunnut genren läpi nykypäivään asti joskus vuosien päästä ehkä moderni metalli ei enää maistu yhtä puiselta. - The late bird catches a nap - |
lmu2002 19.03.2012 13:58:39 | |
---|
Täähän lähti hienosti lapasesta:) Ketjun alkupäässä olikin jo kivasti infoa. Kyse oli siis kitarasoundeista, ei siitä miksi metalli ei maistu tai miksaus kusee. En ole ennen aiheeseen perehtynyt ja nyt iski tarve selvittää jotain olennaista tästä lajista. Tuo ylämiddlen riipivyys yhdistettynä kireään spiderman säröön tuntuu nääs toistuvan joka suunnalla... |
Jormaz 19.03.2012 14:39:47 | |
---|
the-Antero: Joka kerta kun tekee lyhyen automatkan jonnekin niin rockilta pärähtää nightwish soimaan....oon nyt kuullu sen niitten sinkku biisin ehkä noi miljoona kertaa.... ekalla kerralla kuuntelin jo sitä kitarariffiä että Blackened on kuunneltu ja siitä on jääny kyllä riffi takaraivoon :D Joku koko levyn kuullut voisi kertoa että onko muutkin biisit yhtä huonoja. Ruotsimamman ääntämyskin on alkanut kuulostaa vähän liian ruotsalaiselta. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Wradlin 19.03.2012 16:34:59 | |
---|
Jormaz: Joku koko levyn kuullut voisi kertoa että onko muutkin biisit yhtä huonoja. Ruotsimamman ääntämyskin on alkanut kuulostaa vähän liian ruotsalaiselta. Ei ole yhtä "huonoja". Toki jollekin dödisörisyhewimiehelle ei välttämättä uppoa, mutta noin niin kuin musiikillisesti ja soundillisesti mielestäni hyvä levy. |
s8na 19.03.2012 22:06:52 | |
---|
Wradlin: Ei ole yhtä "huonoja". Toki jollekin dödisörisyhewimiehelle ei välttämättä uppoa, mutta noin niin kuin musiikillisesti ja soundillisesti mielestäni hyvä levy. Ehkä vähän epäeheä kokonaisuus toi uusin, mut muut biisit on pääsääntösesti sitä radiohittiä parempia. |
muroaivo 20.03.2012 06:19:52 | |
---|
Radio rockissa itseä huvittaa se niiden slogani "Soitetaan, mitä halutaan". Ilmeisesti ne sitten tosiaan haluaa kierrättää aina niitä kymmentä biisiä kerrallaan, koska tasan sen verran siellä tuntuu rotaatiossa biisejä yhtä aikaa pyörivän. Usein nuo biisit ovat vielä sekä uusien, että vanhojen bändien sinkkuja, jotka eivät edusta levyjensä parhaimmistoa eivätkä ainakaan suurta tuntemusta musiikkigenreä tai ko. bändin tuotantoa kohtaan. Newspaper Headline: Israel pulls out of Gaza; Gaza not pregnant.
-American dad- |