Niskamies 15.04.2004 15:26:56 | |
---|
Ajattelin pistää ton Schecterin uuteen uskoon, ja kun vien toisen basson trimmattavaksi, ajattelin viedä ton kitaran kanssa. Aattelin pistää siihen Dean Markleyn .12-.54 kielet punotulla g:llä, ihan vain "tilujarruksi" ja koska pidän paksujen kielien saundista. Sitten ajattelin pyytää siihen pistettävän uudet potikat, nykynen tone on ihan hanurista, ja haluun että tiedän että elekroniikka on kunnossa. Ja toi nykynen 5-asentoinen mikkivalitsin 3-alueiseks, ja kaulamikin puolitus tonepotikkaan. Mitä luulette tällasen perustrimmauksen maksavan elektroniikkahässäkän kanssa, kun kielet anna itse. Trimmaaja on jo tiedossa. 4 strings is all you will ever need! |
perkeles 15.04.2004 17:38:59 | |
---|
kysy siltä trimmaajalta. ei muut voi paljo hinnotella muitten töitä. HELLO CLEVELAND |
Niskamies 15.04.2004 17:44:08 | |
---|
Osaattekos arvioida osien hintaa? Eli volume potikka, push-pull tonepotikka, ja kolmeasentoinen mikkivalitsin. Ja onko jotain haittoja noinkin paksuista kielistä kun .12-.54? 4 strings is all you will ever need! |
Imper 15.04.2004 17:51:25 | |
---|
Veikkaisin osineen jotain satasta maksavan. Itse joskus tiedustelin vähän samanlaista operaatiota yhdeltä korjaajalta. mikin puolitus push/pull -tonepotikalla olisi maksanut muistaakseni ~50e. Everyone is a per-son |
Niskamies 15.04.2004 18:15:48 | |
---|
Veikkaisin osineen jotain satasta maksavan. Itse joskus tiedustelin vähän samanlaista operaatiota yhdeltä korjaajalta. mikin puolitus push/pull -tonepotikalla olisi maksanut muistaakseni ~50e. Uhh, toi puolitus on noin paljon. Tulis aika paljon edullisemmaksi tehdä ite, jos vain kaulan ja tallan säädätän. 4 strings is all you will ever need! |
Niin siis, olisin teettänyt ton puolituksen Gibsonin alkuperäismikkiin, missä siis ei ole valmiina puolitusta ja neljää johtoa. Että mikki olisi jouduttu avaamaan ja kelat olisi pitänyt eristää toisistaan, että se toi varmaan lisämaksua. Everyone is a per-son |
fox 15.04.2004 18:20:59 | |
---|
mikin puolitus push/pull -tonepotikalla olisi maksanut muistaakseni ~50e. Josta potikan osuus noin 18 euroo..tai riippuu mistä hommaa. DiMarzion pakkauksessa parikymppiä, Gotohin potikka 16-17. Parempi olis röytää kanteen 6 mm reikä ja panna spesiaali vipukytkin, sais tri-soundin siitä.. Että paksut kiälet Sekteriin, satulan viilausta voi tulla... ja mahtuneeko ne vaijjerit virikoneen tapin lävestäkään. |
fox 15.04.2004 18:22:21 | |
---|
Niin siis, olisin teettänyt ton puolituksen Gibsonin alkuperäismikkiin, missä siis ei ole valmiina puolitusta ja neljää johtoa. Että mikki olisi jouduttu avaamaan ja kelat olisi pitänyt eristää toisistaan, että se toi varmaan lisämaksua. Ei se kauheesti, halavalla olisit saanu. :) Oliko vielä kuorten irrotus/kiinnitys siinä? Et sitte teettäny.. |
Niskamies 15.04.2004 18:22:28 | |
---|
Josta potikan osuus noin 18 euroo..tai riippuu mistä hommaa. DiMarzion pakkauksessa parikymppiä, Gotohin potikka 16-17. Parempi olis röytää kanteen 6 mm reikä ja panna spesiaali vipukytkin, sais tri-soundin siitä.. Että paksut kiälet Sekteriin, satulan viilausta voi tulla... ja mahtuneeko ne vaijjerit virikoneen tapin lävestäkään. Ehkä mä kiikutan sekterin joskus sulle elektroniikkaa varten :) 4 strings is all you will ever need! |
Imper 15.04.2004 18:45:05 | |
---|
Ei se kauheesti, halavalla olisit saanu. :) Oliko vielä kuorten irrotus/kiinnitys siinä? Et sitte teettäny.. Joo, no en teettänyt kun päätin sittenkin vaihtaa koko Gibsonin kaulamikin Duncanin jazziin kun tuo Gibson on yleissoundiltaankin liian tumma ja kuuma (puuroutuu). Tossa Jazzissa on valmiina jo neljä piuhaa, niin onnistunee puolituksen väsääminen ihan itekin ;) Everyone is a per-son |
fox 15.04.2004 19:00:51 | |
---|
Tossa Jazzissa on valmiina jo neljä piuhaa, niin onnistunee puolituksen väsääminen ihan itekin ;) Juu, ei se ydinfysiikkaa oo, tuo sähöpuolen modaaminen. Ja skemoja löytyy, vaikka Dunkkanin sivuilta haet.. Ja Niskis, tuo si omat nostopotikat, mullei oo varastossa enää..vai röydetäänkö? Kesällä voi ehtiä jossai välissä, kyllä. Lehmolla..(Ei JNS lähellä oleva, vaan se toinen Lehmo..) |
Niskamies 15.04.2004 19:12:43 | |
---|
Joo, no en teettänyt kun päätin sittenkin vaihtaa koko Gibsonin kaulamikin Duncanin jazziin kun tuo Gibson on yleissoundiltaankin liian tumma ja kuuma (puuroutuu). Tossa Jazzissa on valmiina jo neljä piuhaa, niin onnistunee puolituksen väsääminen ihan itekin ;) Kun mulla on toi puolitus jo niin että 5-asentoisen kytkinen toinen asento on jazz puolitettuna, mutta mä haluisin sen mielummin tone potikkaan. 4 strings is all you will ever need! |
Niskamies 15.04.2004 19:14:29 | |
---|
Juu, ei se ydinfysiikkaa oo, tuo sähöpuolen modaaminen. Ja skemoja löytyy, vaikka Dunkkanin sivuilta haet.. Ja Niskis, tuo si omat nostopotikat, mullei oo varastossa enää..vai röydetäänkö? Kesällä voi ehtiä jossai välissä, kyllä. Lehmolla..(Ei JNS lähellä oleva, vaan se toinen Lehmo..) Juu, vois kipaista siellä jossain vaiheessa, semmonen päivän reissu. Tai sitten mä teen ne ite, pitää kahtoa. Mutta millaset potikat noi pitäis olla? Siis volume ja tone? 250 kOohmiset vai 500 kOhmiset ja lineaariset vai logaritmiset? 4 strings is all you will ever need! |
Fortune 15.04.2004 19:23:54 (muokattu 17.04.2004 13:19:08) | |
---|
Juu, vois kipaista siellä jossain vaiheessa, semmonen päivän reissu. Tai sitten mä teen ne ite, pitää kahtoa. Mutta millaset potikat noi pitäis olla? Siis volume ja tone? 250 kOohmiset vai 500 kOhmiset ja lineaariset vai logaritmiset? Volumeksi 500 kilo-ohmin logaritminen, toneksi 500 kilo-ohmin lineaarinen. EDIT: Sössin juuri väärinpäin, nyt on oikein. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Niskamies 15.04.2004 19:35:22 | |
---|
Jos pitää laittaa 500 kilo-ohmin potikat, niin mihin noita 250 kilo-ohmin potikoita käytetään? 4 strings is all you will ever need! |
Fortune 15.04.2004 19:41:31 | |
---|
Jos pitää laittaa 500 kilo-ohmin potikat, niin mihin noita 250 kilo-ohmin potikoita käytetään? Yksikelaisten kanssa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |