Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pop-/rockmusiikkia viululle
1
ViuLisTi...
01.03.2012 10:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ollut ihan varma tästä keskustelualueesta, mutta toivottavasti ei mennyt kovin pahasti metsään.
 
Ongelmani on siis se, ettei viululle tahdo löytyä muuta kuin klassista tai tanssimusiikkia. Olen soittanut viulua musiikkiopistolla kohta 10 vuotta ja nyt tuli palava halu soittaa muutakin kuin opettajan valitsemia kappaleita. Opettaja sanoi, että voidaan soittaa ihan mitä minä haluan, jos vain löydän nuotit. Helpommin sanottu kuin tehty. Onko teillä tietoa viululle sovitetusta (tai jopa sävelletystä) "kevyemmästä" musiikista?
 
baron
12.03.2012 21:22:42 (muokattu 13.03.2012 07:57:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViuLisTi...: Opettaja sanoi, että voidaan soittaa ihan mitä minä haluan, jos vain löydän nuotit. Helpommin sanottu kuin tehty. Onko teillä tietoa viululle sovitetusta (tai jopa sävelletystä) "kevyemmästä" musiikista?
 
En ole viulisti mutta oon joskus soittanut viulistien kanssa. Mä en nää mitään erityistä syytä miksi pitäisi olla erikseen viululle sovitettuja pop/rockpiisejä, kyllä viululla voi vetää melodian samoin kuin kaikilla muillakin soittimilla.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
BassoSisko
13.03.2012 06:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViuLisTi...: En ollut ihan varma tästä keskustelualueesta, mutta toivottavasti ei mennyt kovin pahasti metsään.
 
Ongelmani on siis se, ettei viululle tahdo löytyä muuta kuin klassista tai tanssimusiikkia. Olen soittanut viulua musiikkiopistolla kohta 10 vuotta ja nyt tuli palava halu soittaa muutakin kuin opettajan valitsemia kappaleita. Opettaja sanoi, että voidaan soittaa ihan mitä minä haluan, jos vain löydän nuotit. Helpommin sanottu kuin tehty. Onko teillä tietoa viululle sovitetusta (tai jopa sävelletystä) "kevyemmästä" musiikista?

 
Kannattaa kysyä musakaupasta missä on laaja nuottiosasto, he osaavat kyllä kertoa mitä kaikkea löytyy tai on tilattavissa erikseen.
 
Hax pax max deus adimax. AAH
Sävis
17.03.2012 11:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuotteja on helppo tilata myös netistä, vaikkapa sheetmusicplus-sivuilta. Tosta voi aloittaa selailun: http://www.sheetmusicplus.com/instr … &sort=top_selling&rows=25&q=&ge=124
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
ViuLisTi...
17.03.2012 21:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille avusta :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «