Aihe: Henkilökohtainen vinkkikorneri.
1 2 3 4
markkuliini
14.03.2012 11:46:28

Yukimura: Kaikilla varmaan ollu se ongelma joskus, että jompikumpi jalka on se kehitysvammainen pikkuveli sille välkylle nopeammalle joten etenen ikäänkuin vasemman jalan ehdoilla, oikea jalka naputtaa sujuvasti 190-200 mutta näillä mennään nyt.. koitan vaan tehdä omanlaisia treenejä sinnikäästi vaan soittamalla koko h**vetin ajan.

Jännä juttu. Mulla ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Linnunlaulupuu
15.03.2012 18:12:33
markkuliini: Jännä juttu. Mulla ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa. :)

No hei shamoon, ei oo reiluu. Sä olet kuitenkin suuren magnitudin pelimanne.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
ferodoz
15.03.2012 18:14:04

Linnunlaulupuu: No hei shamoon, ei oo reiluu. Sä olet kuitenkin suuren magnitudin pelimanne.

Linnunlaulupuun mitättömät ja mukahauskat postaukset, osa 542
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
Linnunlaulupuu
15.03.2012 18:17:09
ferodoz: Linnunlaulupuun mitättömät ja mukahauskat postaukset, osa 542

Markkuliinin kehuminen soittajana mukahauskaa? Kiitos kontribuutiostasi.
ferodoz
15.03.2012 18:18:20

Linnunlaulupuu: Markkuliinin kehuminen soittajana mukahauskaa? Kiitos kontribuutiostasi.

Vaikka näin.
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
Kefiiri
15.03.2012 19:23:30
Yukimura: Kaikilla varmaan ollu se ongelma joskus, että jompikumpi jalka on se kehitysvammainen pikkuveli sille välkylle nopeammalle...

Ei tuota ongelmaa ole minullakaan, kun ei ole yhtään erityisen nopeaa jalkaa.
Epämuusikko
15.03.2012 23:21:43
Linnunlaulupuu: Markkuliinin kehuminen soittajana mukahauskaa? Kiitos kontribuutiostasi.

Kehitysvammaiset pikkuveljet RY.

Liityn!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Linnunlaulupuu
15.03.2012 23:31:36 (muokattu 15.03.2012 23:31:51)
Epämuusikko: Kehitysvammaiset pikkuveljet RY.

Liityn!

Jos sä et ole sisarellisen rakkauden hedelmä, niin tervet tuloa. Tai hardrockari. Tai niitä molempia.
Epämuusikko
15.03.2012 23:58:27
Linnunlaulupuu: Jos sä et ole sisarellisen rakkauden hedelmä, niin tervet tuloa. Tai hardrockari. Tai niitä molempia.

Sukupensaassani on sukunimiä yhden käden sormille. Kahdeksan.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
markkuliini
16.03.2012 03:08:58

ferodoz: Linnunlaulupuun mitättömät ja mukahauskat postaukset, osa 542

Ei ollu mukahauska, vaan mukava. :)
markkuliini
16.03.2012 03:09:28

Linnunlaulupuu: No hei shamoon, ei oo reiluu. Sä olet kuitenkin suuren magnitudin pelimanne.

Ei kun jätin vasemman jalkani pysäkille jo joskus 90-luvun alussa. :)
tomboarmageddon
16.03.2012 08:10:19
markkuliini: Ei kun jätin vasemman jalkani pysäkille jo joskus 90-luvun alussa. :)

Vasemmalla jalalla tulee varmaankn soitettua(sätkittyä)enemmän , kuin oikealla. Siis kun aina esim. perus kasibiitissä poljen haitsullakin kaseja ja hitaammissa 16osiakin. Auttaa mulla pitämään tempoa jos yhtään tuntuu, että nyt saattaa luistaa ja jos ei oo tuttu poriukka jne.ja muutenkin melkein aina.
Eli tilastollisesti ajateltuna, kun en ole tuplabd soittaja, olen varmaankin polkaissut haitsua useampia kertoja, kuin bassaria. Blondin oivalluksia osa:en oo varma...
markkuliini
16.03.2012 15:13:37

tomboarmageddon: Vasemmalla jalalla tulee varmaankn soitettua(sätkittyä)enemmän , kuin oikealla. Siis kun aina esim. perus kasibiitissä poljen haitsullakin kaseja ja hitaammissa 16osiakin. Auttaa mulla pitämään tempoa jos yhtään tuntuu, että nyt saattaa luistaa ja jos ei oo tuttu poriukka jne.ja muutenkin melkein aina.
Eli tilastollisesti ajateltuna, kun en ole tuplabd soittaja, olen varmaankin polkaissut haitsua useampia kertoja, kuin bassaria. Blondin oivalluksia osa:en oo varma...

Mut se vasemman jalan polkeminen usein pilaa haitsun soundin. Tai ainakin lyö sen lukkoon, eli se on sitten se tiukka tsik tsik kokoajan. Suosittelisin luopumaan pakonomaisesta vasurin polkemisesta ja koettamaan saamaan sen timen pään sisään.

Ymmärrän kyllä tuon mekaniikan, itselläkin vähän samaa "vikaa". :)
Weetoz
16.03.2012 15:58:48
markkuliini: Mut se vasemman jalan polkeminen usein pilaa haitsun soundin. Tai ainakin lyö sen lukkoon, eli se on sitten se tiukka tsik tsik kokoajan. Suosittelisin luopumaan pakonomaisesta vasurin polkemisesta ja koettamaan saamaan sen timen pään sisään.

Ymmärrän kyllä tuon mekaniikan, itselläkin vähän samaa "vikaa". :)

Heh, meikäläisellä tää juttu meni harvinaisen typerästi. Alunperin en polkenut haitsujalkaa koskaan silleen pakonomaisesti, mutta sitten joskus huomasin että monet ammattilaiset tekee niin, joten opettelin itekkin kun oletin että se on jotenkin hyvä idea. Sitten kun lopulta hoksasin tuon suondiongelman jotain pari vuotta sitten, niin eipä ollutkaan ihan helppo juttu enää lopettaa sitä hytkyttämistä kun siihen oli kerran totutellut. Vieläkin tulee välillä poljettua turhaan jos en muista kiinnittää huomiota siihen.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Velli
16.03.2012 16:34:18
markkuliini: Mut se vasemman jalan polkeminen usein pilaa haitsun soundin. Tai ainakin lyö sen lukkoon, eli se on sitten se tiukka tsik tsik kokoajan. Suosittelisin luopumaan pakonomaisesta vasurin polkemisesta ja koettamaan saamaan sen timen pään sisään.

Joissakin jutuissa se tosin toimii hyvin. Sen avulla haitsun saa kuulostamaan eloisammalta, etenkin jos sekaan soittaa filleinä 1/16-nuotteja, jolloin ne kuuluvat avauksina.

Eihän tuo tyyli tietenkään kaikkiin juttuihin toimi, mutta hyvä lisä sanavarastoon se kuitenkin mun mielestä on.
tomboarmageddon
16.03.2012 17:44:15
Weetoz: Heh, meikäläisellä tää juttu meni harvinaisen typerästi. Alunperin en polkenut haitsujalkaa koskaan silleen pakonomaisesti, mutta sitten joskus huomasin että monet ammattilaiset tekee niin, joten opettelin itekkin kun oletin että se on jotenkin hyvä idea. Sitten kun lopulta hoksasin tuon suondiongelman jotain pari vuotta sitten, niin eipä ollutkaan ihan helppo juttu enää lopettaa sitä hytkyttämistä kun siihen oli kerran totutellut. Vieläkin tulee välillä poljettua turhaan jos en muista kiinnittää huomiota siihen.

Vähän samantyyppinen tarina mulla. Ja sittenkun jossain biisissä esim ennen kertsiä pikkuhiljaa avaa haitsua ja nostaa volumea, tulee helposti kiilattua vaikka kuulee itsekkin sen kiilaamisen, kun ei voikkaan sätkiä sillä jalalla.
Eli tiedostettu juttu tämä kyllä ja yritän kokoajan sitä vähentää. Epävarmassa tilanteessa jalka alkaa kuitenkn potkutella ja sillä saa sitten yleensä homman läjään
. Oon lisäks huomannu, että monet basistit tsekkailee sitä haitsua vaikka soittaa rideen tai tomikomppia. Yrittävät siitä sitä pulssia raukat silti zoomata, nii multa saavat siitä sen sitten kokoajan :)
markkuliini
16.03.2012 18:17:12

Velli: Joissakin jutuissa se tosin toimii hyvin. Sen avulla haitsun saa kuulostamaan eloisammalta, etenkin jos sekaan soittaa filleinä 1/16-nuotteja, jolloin ne kuuluvat avauksina.

Eihän tuo tyyli tietenkään kaikkiin juttuihin toimi, mutta hyvä lisä sanavarastoon se kuitenkin mun mielestä on.

Juu toki, esim. Purdie tai Tony Allen tekee paljon niin. Mä puhuinkin nimenomaan pakonomaisesta polkemisesta. :)
Kefiiri
16.03.2012 18:59:02 (muokattu 16.03.2012 18:59:32)
Selittäkääs nyt tampiollekin tämä juttu... siis korvataanko haitsun kapulalla naputtaminen polkemalla kahdeksas- tai kuudestoistaosia?
Strumbali
16.03.2012 20:11:43
Taitavat puhua haitsun polkemisesta silloin, kun sitä soitetaan myös kapulalla ja sen vaikutuksesta soundiin. Siis myös semmoisesta tempon "nytkyttämisestä" vasemmalla jalalla, mikä ei varsinaisesti avaa haitsua. Jotkut taitavat puhua myös siitä, että haitsu aukeaa riittävästi ja se kapulasoitossa tuo tiettyä aksenttia, mutta itse en tiedä mistä puhun. : )
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)