Huuhaa 04.11.2002 13:52:24 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu echoleten aiheuttama järjetön hurina. Lisääntyy sitä mukaa kun kaiun volumea nostaa. Kaikkia säätöjä olen kokeillut, mutta tulos on sama. Eli kaikua ei kovin kovalla voi pitää, koska hurina kuuluu musan yli. Vahvistimena on Vox AC 30 -69. Esittäkää edes villejä arvailuja...:) |
PeeJii 04.11.2002 14:43:32 | |
---|
Kysymys: kulkeeko signaali suoraan kitarasta mahdollisten pedaalien kautta nauhakaiulle ja sieltä vahvistimeen, vai jaatko signaalia esim. a/b -boxin avulla kahdelle reitille tai ohitatko nauhakaiun esim. true bypass-pedaalilla?
|
Huuhaa 04.11.2002 15:00:50 | |
---|
Signaali kulkee kitarasta kaiun läpi suoraan vahvistimeen. Välissä on vielä kompura. Sen sijaintia olen vaihdellut, mutta tulos on sama. |
PeeJii 04.11.2002 15:16:11 | |
---|
Signaali kulkee kitarasta kaiun läpi suoraan vahvistimeen. Välissä on vielä kompura. Sen sijaintia olen vaihdellut, mutta tulos on sama. Mulla oli sama hurinaongelma kun yritin ohittaa nauhakaikua a/b boxin sekä true bypass-pedaalin avulla. Jonkunlainen maalenkki siinä ilmeisesti syntyy. Nyt kun menee suoraan niin ongelmaa ei ole. Otathan virran maadoitetusta rasiasta ja lisäksi molemmille laitteille samasta rasiasta? |
Huuhaa 04.11.2002 18:57:52 | |
---|
Joo. Otan maadoitetusta rasiasta ja samasta molemmille, sekä vahvarille että kaiulle. Mitähän säätönappeja siellä kannen alla on? Onko niillä mitään vaikutusta asiaan? |
Joo. Otan maadoitetusta rasiasta ja samasta molemmille, sekä vahvarille että kaiulle. Mitähän säätönappeja siellä kannen alla on? Onko niillä mitään vaikutusta asiaan? Echoletteä en tunne mutta uskoisin että siellä on äänityspäiden magneettisuuden säätöruuvit (bias-säätö). Niiden avulla ei hurinaongelma luultavast ratkea. Uskoisin yhä että ongelma on laitteen maadoituksessa/sen sopivuudesta muuhun maadoitukseen. Onkos siinä ne din-liittimet muuten vaihdettu normaaleihin jakkiliittimiin? Anyway, oma tietomäärä ei tuon pidemmälle riitä. Kysypä asiaa ammattilaiselta, eli vaikkapa Pasi Kiviojalta (soitinlaite Kivioja, Helsinki). |