Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etuaste-gmajor-pääte
1
juso
16.03.2012 09:13:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs onko mitään käytännön eroa tuuppaako räkkikamoissa g-majorin efektilooppiin vai singnaaliketjuun etuasteen ja päätteen väliin?
 
JuSu
16.03.2012 09:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: Mitenkäs onko mitään käytännön eroa tuuppaako räkkikamoissa g-majorin efektilooppiin vai singnaaliketjuun etuasteen ja päätteen väliin?
 
Etuasteessa voi olla jotain säätöjä, tai päälle/pois kytkentöjä efektiloopille. Jos ne ovat tarpeen, niin laittaisin looppiin.
 
Toisaalta, aikanaan mulla oli Engl E530:n loopissa G-Major, ja siitä aiheutui hiljainen mutta ärsyttävä taustavinkuna. Etusen ja päätteen välissä ei vinkunaa tullut.
 
Mutta siis mitään perustavaa syytä, miksi juuri jompikumpi olisi oikein tai parempi, en ainakaan minä keksi.
 
JuSu
oiva tumpeloinen
16.03.2012 09:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Etuasteessa voi olla jotain säätöjä, tai päälle/pois kytkentöjä efektiloopille. Jos ne ovat tarpeen, niin laittaisin looppiin.
 
Toisaalta, aikanaan mulla oli Engl E530:n loopissa G-Major, ja siitä aiheutui hiljainen mutta ärsyttävä taustavinkuna. Etusen ja päätteen välissä ei vinkunaa tullut.
 
Mutta siis mitään perustavaa syytä, miksi juuri jompikumpi olisi oikein tai parempi, en ainakaan minä keksi.
 
JuSu

 
Efektilooppi on usein putkibufferoitu, mikä tekee jotain soundille. Tykkääminen on makuasia. Tuo signaaliketjusta pois saaminen on toinen asia, mitä itse miettisin.
juso
16.03.2012 11:09:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Efektilooppi on usein putkibufferoitu, mikä tekee jotain soundille. Tykkääminen on makuasia. Tuo signaaliketjusta pois saaminen on toinen asia, mitä itse miettisin.
 
Mulla triaxis etuaste ja lukasin ton artikkelijutun g-majorista niin siinä mainittiin et toi majori syö saundia mikäli ajetaan vaan sen läpi. Ja tossa etuasteessa on kyllä perus komppisaundeja mille ei oo kyllä tarvista tehä välttämättä yhtään mitään. Taidan tosiaan heittää looppiin majorin ku ei oo tällähetkellä mitään ei midiohjattavaa härpäkettä mikä pitäis saada tungettua etuasteen jälkeen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «