Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 599 100 101 102 103414 415 416 417 418
ferodoz
15.03.2012 22:40:56 (muokattu 16.03.2012 06:44:09)

........................................
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
Bobana
15.03.2012 22:49:11
Kikkelis kokkelis ja Sonoria selkään.
Ai nyvvai??!
hollmi-5
15.03.2012 23:08:34
ferodoz: Tää kertoo taas vain tämän keskutelupalstan suvaitsevaisuudesta. Mä ainakin yritin perustella näkemykseni kunnolla, joskin tuloksetta. Täällä palstalla kirjoittelee monta ihmistä kovaan ääneen jotka eivät uskalla/kehtaa esitellä omaa soittoaan. Olisiko heillä tuoreessa mustissä se episodi kun viimeksi linkitin tämän soittopätkäni tänne mistä sain ihan järjettömät paskat niskaani --> http://www.youtube.com/watch?v=h8kP … pl&context=G288abb6AUAAAAAAAMAA

Noh, tehty mikä tehty, ei voi mitään. :) Todennäköisesti tästä alkaa taas sama rumba uudestaan.

Tuossa pätkässä on lennokasta menoa, hyvää meininkiä ja positiivisuuutta. Muistaakseni jotain asettelusta ergonomisempaan suuntaan neuvottiin ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
15.03.2012 23:09:47 (muokattu 16.03.2012 06:44:17)

hollmi-5
15.03.2012 23:15:04
ferodoz: Jep, sitten siitä lähtikin henkiökohtaisuuksiin menevän arvostelu ja suolaaminen. Ihan pikaviesteilläkin eräs herrasmies halusi tulla kertomaan kuinka paska mä oon. :)

Ohh... Jätä ne omaan arvoonsa...
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
15.03.2012 23:18:18 (muokattu 16.03.2012 06:44:26)

moderndrummer88
15.03.2012 23:30:47 (muokattu 15.03.2012 23:33:18)
ferodoz: Tää kertoo taas vain tämän keskutelupalstan suvaitsevaisuudesta. Mä ainakin yritin perustella näkemykseni kunnolla, joskin tuloksetta. Täällä palstalla kirjoittelee monta ihmistä kovaan ääneen jotka eivät uskalla/kehtaa esitellä omaa soittoaan. Olisiko heillä tuoreessa mustissä se episodi kun viimeksi linkitin tämän soittopätkäni tänne mistä sain ihan järjettömät paskat niskaani --> http://www.youtube.com/watch?v=h8kP … pl&context=G288abb6AUAAAAAAAMAA

Noh, tehty mikä tehty, ei voi mitään. :) Todennäköisesti tästä alkaa taas sama rumba uudestaan.

Sinä kyllä perustelet näkemyksiäsi, mutta et ole oikein mitään valmis muuttamaan vaikka sun perustelut selätettäisi kuinka hyvin tahansa. Postaat kyllä ahkerasti videoita tänne ja tahdot kommentteja, mutta mitään kehitystä videoissa ei oikeastaan ole tapahtunut, kamat vaihtunu vähän parempiin vain. Jos pelkkiä kehuja haluat videoillesi niin tämä ei ole ehkä oikea paikka sille.

Puhut sitten mitä tahansa suvaitsevaisuudesta, mutta suvaitsevaisuus ei ole sitä, että katellaan sormien läpi, kun soittoharrastuksessa mennään perse edellä puuhun ja nyökytellään vain vieressä. Se vastaanottavuus sulta nimenomaan puuttuu, pieni reality check tähän väliin taitojesi suhteen voisi olla paikallaan ja miettiä voisiko asennetta nöyrentää. Enkä tarkoita, että itse olisin mikään rumpaliässä, mitä enemmän olen oppinut sen enemmän huomaan vikoja soitossani. Mutta minulla on noin 20-25 oppilasta ehtinyt olla tässä lyhyen opettajaurani aikana ja olen jo jotain kuitenkin oppinut oppimisesta ja siitä kuinka oppilas kehittyy harppauksittain, kun avaa korvansa ja mielensä opettajan kommenteille.

E: Tietenkin voit olla oman tien kulkijasi ja vetää just niin kuin tahdot sekä haistattaa pitkät näille kommenteille. Siinä ei ole mitään pahaa ja tunnetuimmat rumpalit niin varmaan ovat tehneetkin, ei välttämättä tosin taitavimmat. Mutta mitä pointtia sitten on tänne postailla videoita, kysellä vinkkejä soittoon tai settiasetteluun ja sen jälkeen teilata tai jättää vinkit huomiotta.
Epämuusikko
15.03.2012 23:57:25
Mikkään ei oo hyvä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
majuku
16.03.2012 09:47:11
Älkääs nyt viitsikö! Tän pitäs olla hauskaa ja lepposaa puuhaa!
- It's business in the front and party in the back -
Buusteri
16.03.2012 09:47:13

Tietenkin voit olla oman tien kulkijasi ja vetää just niin kuin tahdot sekä haistattaa pitkät näille kommenteille.

Eikös tämän pitäisi yleensäkin olla se ensimmäinen sääntö oman soiton suhteen? Tällainen foorumi on loistava paikka lukea muiden vinkkejä ja kokemuksia, mutta mielestäni ei kannata ns. avata itseään liian altiiksi foorumin vaikutuksille. Soitamisessa, kuten missä tahansa muussa suuria tunteita herättävässä taiteen alassa löytyy varmasti niin monenlaisia mielipiteitä eri asioista, että yhteentörmäykset ovat välttämättömiä. Varsinkin foorumiympäristössä nämä törmäykset saattavat olla aika voimakkaita. Jos vaikuttaa siltä, ettei halua altistaa itseään välillä hyvinkin ankaralle kritiikille, on parempi vain lueskella muiden kirjoituksia foorumilla. Mutta jos aktiivisesti postailee esim omaa soittoa arvosteltavaksi, on valmistauduttava ottamaan se paskamyrsky vastaan.

Ja eihän tämä niin vakavaa oikeasti ole jätkät. Jokaisella on täysi oikeus tehdä sitä omaa juttua ja siitä kannattaa pitää kiinni. Eikä kannata miettiä liikaa, mitä muut juurikin siitä sun jutusta on mieltä. Esim minuthan haukuttaisi täällä ihan maan rakoon kun triggaan setin lattiasta kattoon, tungen rummut täyteen fyllejä ja osaan soittaa vain sitä LP-levyn nykimistä :)
www.akmaband.com
moderndrummer88
16.03.2012 09:49:31
ferodoz: Mä en IKINÄ oo tehny näin. Jos mä sitten oon ihan toivoton yksilö, kun en kuukauden aikana pääse eroon kaikista ongelmista mitä koko Mnet mulle on sanonut? Niitä on aika paljon, ja aikaa on ollut todella vähän. Opettajana nimenomaan sun pitäisi tietää että et opi viikossa korjaamaan täysin lyöntitekniikkaa, settibalanssia, painotuksia jne.

Kyllä sä oot jo varmaan vuoden ajan niitä videoita tänne postaillu, siinä ajassa muutoksia kyllä tapahtuu jos vain haluaa niin. Ja nimenomaan muutoksia, mutta kun oikeastaan mitään ei ole tapahtunut.

Oikeasti, miettikääs tekin nyt vähän, ihan jokaisella täällä tuntuu olevan tarve päästä pätemään mulle kuinka mä oon huonoin soittaja koko foorumilla. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Miten vitussa se tekee musta huonomman ihmisen jos mulla on keskimääräistä parempaa kamaa? En tiedä, mää pidän paussin näistä keskusteluista, miettien samalla jatkoa koko rumpujensoitossa ja siinä mitä oikeasti haluan tältä harrastukselta. Katsellaan taas joskus.

Nyt ei ole kyse sun kamoista, vaan omista asenteista. Mulle ihan yksi hailee vaikka vetäisit milleniumeilla, mutta asenne jos on tota luokkaa niin se rassaa varmaan aika montaa muutekin. Tavallaan aina olet "nöyrin mielin" liikenteessä, mutta heti kun palaute ei ole sun mieleistä niin keksit viimeiseen asti keinot kumota ne, pidät meitä suvaitsemattomina tai sitten syyllistät ja alat marttyyriksi kuten tässäkin tapauksessa. Sama kuvio on toistunut joka kerta kun postaat videoita, eli et ole kovin vastaanottavainen.
ferodoz
16.03.2012 10:16:34

moderndrummer88: Kyllä sä oot jo varmaan vuoden ajan niitä videoita tänne postaillu, siinä ajassa muutoksia kyllä tapahtuu jos vain haluaa niin. Ja nimenomaan muutoksia, mutta kun oikeastaan mitään ei ole tapahtunut.

Sä et varmaankaa usko kuinka pahasti tämän kuuleminen vetää mielen matalalle, kun oon nyt kuitenkin treenannut näitä asioita melko säännöllisesti. Varmasti pitää täysin paikkansa, en kiistä sitä. Eipä se tietysti sua tai muitakaan haittaa. Kuten sanottu, katsellaan taas joskus.
Weetoz
16.03.2012 10:37:48 (muokattu 16.03.2012 12:54:04)
ferodoz: Sä et varmaankaa usko kuinka pahasti tämän kuuleminen vetää mielen matalalle, kun oon nyt kuitenkin treenannut näitä asioita melko säännöllisesti. Varmasti pitää täysin paikkansa, en kiistä sitä. Eipä se tietysti sua tai muitakaan haittaa. Kuten sanottu, katsellaan taas joskus.

Elä ota liian vakavasti. Se on ihan totta että nyt on osa porukasta täällä puhunut ehkä jo vähän turhankin suoraan, ainakin kun otetaan huomioon että foorumilla ei ilmeet ja äänensävyt näy eikä kuulu jne, mutta uskoisin että pääasiassa porukka kuitenkin täällä yrittää auttaa sua eteenpäin soittajana. Suurimmaksi osaksi noi neuvot mitä oot saanu on oikeesti hyviä, osa niistä on vaan muotoiltu ehkä vähän erikoisesti. Jos nyt joku menee ihan asiattomuuksiin asti jollain pikaviestillä tai muuten, niin niinku Hollmi sano, jätä vaan huomioimatta sellanen spedeily.

Ei ollu alunperin tarkotus puuttua tähän mitenkään, mutta täälläkin päässä alkaa olla vähän huono fiilis jos porukkaa aletaan savustamaan ulos täältä foorumilta. Vaikka kyse onkin nyt periaatteessa siitä että yritetään antaa vinkkejä ja palautetta.

Edit: kirjoitusvirheitä korjattu.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
moderndrummer88
16.03.2012 10:41:16 (muokattu 16.03.2012 10:54:34)
ferodoz: Sä et varmaankaa usko kuinka pahasti tämän kuuleminen vetää mielen matalalle, kun oon nyt kuitenkin treenannut näitä asioita melko säännöllisesti. Varmasti pitää täysin paikkansa, en kiistä sitä. Eipä se tietysti sua tai muitakaan haittaa. Kuten sanottu, katsellaan taas joskus.

Mua kiinnostaa että miten sinä oot näitä asioita treenaillu, mitkä ne kohdat on mihin oot koittanu kehittää parannusta ja millä tavoin sinä sitten niitä oot koittanu parantaa, mitkä on ne konkreettiset asiat ja vinkit mitä täältä olet poiminut kerro ihan omin sanoin? Sanot kyllä aina vähän epämääräisesti, että oot koittanu treenailla näiden vinkkien mukaan mitä täällä on annettu, mutta haluaisin, että kerrot ihan ite mitä tarkalleen olet treenaillu ja millä treeneillä olet niitä asioita kehittänyt. Kerro jotain ihan kouriintuntuvaa mitä oot treenannu, eikä vaan epämääräisiä luonnehdintoja siitä, että oot koittanu tän foorumin vinkkien mukaan treenailla. Tätä kautta se syy aika olemattomaan kehitykseen voisi löytyä.

Mutta tätä juuri tarkoitin sillä, että mennään perse edellä puuhun, että tehdään työtä, mutta kehitystä ei juuri tapahdu, jossainhan siis on häikkää.

E: Ilkeillä ei ole tarkoitus, tämä on vain tämmönen kortit pöytään -juttu, että pohdi vähän millä tasolla oikeasti olet soittajana. Sitä ei kannata alkaa arvottamaan sen kautta milloin kenenkin kanssa pyörii Henkan bäkkärillä, mullakin riittää näitä tarinoita kyllä mielin määrin, mutta se ei omaa muusikkouttani kehitä, enkä arvota itseäni soittajana niiden kautta.
Duro
16.03.2012 11:08:31 (muokattu 16.03.2012 11:12:08)
Ääh, ei mitään omien kommenttien jälkikäteen sensurointia...

Aiheeseen palatakseni: Jyrkin kaupasta pistin uuden Coated CS:n ja Ambassador Snare Siden Starclassicciin sekä läjän Vaterin jämäeräkapuloita. Tiluuseen lähti myös Rolandin CY-5 haikkapädi sekä CY-8 krässipädi. Vielä jossain välis päivittelen Rolandeista virppapädin meshilliseen niin johan kelpaa kiusata naapureita.
Piste.
moderndrummer88
16.03.2012 11:11:24
Duro: Ääh, ei mitään omien kommenttien jälkikäteen sensurointia...

Se on just sitä marttyyrimeininkiä jota tarkoitin...
tomboarmageddon
16.03.2012 11:45:10
Nää nyt on niin yksilöllisiä nää kehitysvauhdit jne. Välillä junnataan paikoillaan ja sitten taas oivalletaan. Mun mielestä tekniikkakin kehittyy tuolla tavoin vaikka kuinka hankais tai ainakin mun kohdalla on näin käynyt. Välillä on otettu jopa takapakkia
.Joku ehkä vajaa 10vuotta sitten tuntu, että taimikin rupes viskaamaan enemmän kuin aikaisemmin ja piti alkaa klikin kanssa sitä parantamaan urakalla. No vieläkin se viskaa vähän, mutta vähän saakin viskata.
Täällä menee kaikki aina kauheeks vääntämiseks ja itsekkin oon kyllä monesti mukana varsinkin jazzmiehen provosoivissa jutuissa. Otetaampa rennosti välillä:)
Bobana
16.03.2012 12:23:03
On se hyvä että joku edes tietää kuinka rumpuja soitetaan.
Ai nyvvai??!
arse
16.03.2012 13:03:45

Mun mielestä soittokamoilla, hyvällä tekniikalla ja ergonomialla soittaja parantaa lähinnä omaa viihtyvyyttään, eikä niillä ole mitään tekemistä hyvän rumpaliuden tai muusikkouden kanssa. Ehkä tuollaiset jutut siksi herättävät täällä eniten keskustelua ja jopa tunteita, kun niistä on vaan niin helppo tehdä ulkokohtaisia havaintoja, muuttaa jotenkin "mitattavaan" muotoon, pistää järjestykseen ja olla niin asiantuntijaa että. Hyvän rumpalin tunnistaa ihan muista jutuista, ja mä olen soittanut aika paljon aika hyvien kanssa.

Kommentit kenenkään haitsun korkeudesta, rumpumerkistä, kamojen hinnoista tai pikkusormen asennosta EIVÄT ole henkilökohtaisia! Niillä ei lähtökohtaisesti hyökätä ketään ja kenenkään persoonaa vastaan, tai jos hyökätään, se on hyökkääjän häpeä. Ei kai meistä kukaan lähtökohtaisesti halua olla pelkästään mulkku? Otetaan iisisti ja jutellaan tuolla soittopalstallakin välillä vaikka musiikista.

Ja kaikki sanoo yhteen ääneen: minä en ole minun virvelini.
Ai hitto kun mie tykkään!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)