Laakstr 17.02.2012 11:05:47 (muokattu 17.02.2012 23:07:17) | |
---|
Vähemmälläkin pärjäisi paremmin kuin hyvin, mut nämä on tullut hankittua ja setissä tällä hetkellä: 13" HHX Groove Hats 21" HHX Groove Ride 14" HHX Xplosion Crash 16" AAX Studio Crash 18" HHX Studio Crash 8" Paragon Splash 10" Paragon Splash 12" AAX O-Zone Splash - köyhän miehen china ;) |
pohieta 17.02.2012 20:22:57 | |
---|
Kortta kekoon... Jatkuvassa käytössä 13" Zildjian K/Z haikat 8" Ufip splash 16" ja 18" Istanbul Azur crashit 20" Paiste 2002 medium tai 20" Paiste 602 medium vähän sen mukaan miten lujaa mennään Jos tarvii hissutella, vaihdetaan 18" crash 14" Sabian HH extra thin crashiksi |
Alucard_ 17.02.2012 23:15:53 | |
---|
Peltejä kerääntynyt vuosien saatossa ihan kiitettävästi, listataan vaikka setin takaa katsottuna vasemmalta oikealle : 14" pAisTe Rude Hi-hat 14" Wuhan China 16" pAisTe Rude Crash/Ride 10" pAisTe Rude splash 17" pAisTe Rude Thin crash (love it) 18" pAisTe Rude Crash/Ride 20" pAisTe Rude Power Ride 18" pAisTe Rude China pellit kestävät kovempaakin paiskomista(ja sitä vaativatkin) itse olen tykännyt rude sarjasta. www.myspace.com/washout1
www.facebook.com/washout1 |
Hakki 18.02.2012 12:38:18 | |
---|
Vasemmalta oikealle: Paiste Signature 14" Sound Edge HH Paiste Signature Dark Energy 18" Crash MK1 Paiste Signature 16" Fast Crash Paiste Alpha 10" Splash Paiste Signature Dark Energy 17" Crash MK1 Paiste Signature 20" Dry ride Sabian AAX 18" Studio Crash Wuhan 20" China Ylimääräisenä nurkissa pyörii: Paiste Signature 14" Heavy HH Sabian AA Metal-X 10" Splash Stagg DH 10"&14" China Stagg DH 18" China + Paiste 2000 12" Splash, molemmat rikki, stackina toimii vielä ihan jees X-hat teline pitäis hommata, mutta muuten kyllä esimerkiksi noi chinat on aivan turhia nykyiseen käyttöön, eikä splasheillakaan hirveästi tee mitään. while(true) {play(metal);} |
Kailis 28.02.2012 19:25:26 (muokattu 28.02.2012 19:40:51) | |
---|
Bosphorukset; 22" thin custom ride, 21" medium-thin custom ride, 21" Traditional medium ride, 18" Versa crash, 18" Gold Fast crash, 16" Gold Fast crash, 16" Gold Fast crash, josta hollmi tuunasi O-zone tyyppisen poraamalla 6 kpl 2" reikää, 17" Traditional china, Versa haikat, 8", 10" ja 11" Traditional splashit. Zildjianit; 70's 21" Ping ride, 70's 20" med-thin crash, 1940-50 18" thin crash, 60's 18" thin crash, turkkilainen K 16" paper thin crash, 16" Spiral Trash, sekaparinen Avedis 15" haikat, jossa 60's heavy bottom ja 1940-50 thin top, 60's New Beat thin haikat. Sekavat; remote haikat, jossa top 12" Turkish Rock Beat splash, bottom 12" Wuhan china, Sabian 80's 17" med-thin crash. Saattaa olla etten muista kaikkea. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
hollmi-5 28.02.2012 19:32:23 | |
---|
Kailis: Bosphorukset; 22" thin custom ride, 21" medium-thin custom ride, 21" Traditional medium ride, 18" Versa crash, 18" Gold Fast crash, 16" Gold Fast crash, 16" Gold Fast crash, josta hollmi tuunasi O-zone tyyppisen poraamalla 6 kpl 4" reikää, 17" Traditional china, Versa haikat, 8", 10" ja 11" Traditional splashit. Zildjianit; 70's 21" Ping ride, 70's 20" med-thin crash, 1940-50 18" thin crash, 60's 18" thin crash, turkkilainen K 16" paper thin crash, 16" Spiral Trash, sekaparinen Avedis 15" haikat, jossa 60's heavy bottom ja 1940-50 thin top, 60's New Beat thin haikat. Sekavat; remote haikat, jossa top 12" Turkish Rock Beat splash, bottom 12" Wuhan china, Sabian 80's 17" med-thin crash. Saattaa olla etten muista kaikkea. On paljon peltiä. Ne poraamani reiät ovat 2"... Nysvänysvä :) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 28.02.2012 19:42:10 | |
---|
hollmi-5: On paljon peltiä. Ne poraamani reiät ovat 2"... Nysvänysvä :) Korjattu. Osahan noista on vaan kerrallaan käytössä, mutta onhan se aika joulukuusi se nykyinen setti =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Piepe 01.03.2012 09:14:15 (muokattu 01.03.2012 10:03:30) | |
---|
Paiste Signature Heavy Full Crash 17" Paiste Signature Heavy Full Crash 19" Paiste 2002 Thin Crash 19" Paiste 2002 Ride 20" Paiste 802 Hi-Hat 14" Wuhan China 16" Kaikki kiinni harvemmin, olen siirtynyt soittamaan lähinnä vaan kahdella crashillä + ride & hatut. Periaatteessa nää on kaikki myynnissä jos kiinnostaa. Miul on tällane peltien testailu/vaihtelu/pyörittely/myynti/osto -vaihe meneillään. Elämäntapa oikeastaan :) Tekee mieli siirtyä takaisin puhtaaseen 2002-kattaukseen monen vuoden Zildjian/Signature -harhailun jälkeen. Hakusessa ehkä normipaksuiset 15+18+20+22 kun tulee nykyään soiteltua enimmäkseen ihan rokkihommia. Ei tarvetta "tilantäyttäjille" niin musiikissa kuin setissäkään. Nuo Signaturen crashit on, kröhöm, about kuukauden ikäisiä eli lähtis edullisesti lähes uudenveroiset pellit. Soivat kyllä aivan sairaan komeasti mutta joku tietty silaus siitä puuttuu omaan makuuni, ehkä jonkinlaista käheyttä haluan kuitenkin. 2002 thin crash on ostettu 2010 mutta soitettu todella, todella vähän. Wuhanin china puolisen vuotta vanha, ride ja hatut sitten hieman vanhempia mutta hyväkuntoisia nekin. |
Kailis 01.03.2012 09:44:29 | |
---|
Tossa tapauksessa luulen että se käheyden puute johtuu siitä että ne on heavy, muutenhan Signatureissa on samanpaksuisiin 2002 verrattuna mielestäni enemmän käheyttä. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 01.03.2012 09:53:03 | |
---|
Kailis: Tossa tapauksessa luulen että se käheyden puute johtuu siitä että ne on heavy, muutenhan Signatureissa on samanpaksuisiin 2002 verrattuna mielestäni enemmän käheyttä. Mun korvaan taas signaturet on selvästi lasisemman soundisia ja nopeampia. 2002 ei oo ihan niin korkealla soiva. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 01.03.2012 10:20:25 (muokattu 01.03.2012 10:28:08) | |
---|
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Piepe 01.03.2012 10:31:00 | |
---|
Enemmän samoilla linjoilla Markkuliinin kanssa, lasisempia ja nopeampia todellakin, 19-tuumainen on suorastaan röyhkeä mutta kuitenkin persoonaton. Aavistuksen verran kolisevassa 2002:ssa kuulen itse enemmän tummuutta ja lämpöä, ja kuitenkin se leikkaa kiitettävästi bändin alta. Signaturen 14" Sound Edgeillä soitin nelisen vuotta ja niissäkin kyllästyin siihen yksitoikkoiseen kirkkauteen. Hieno erotteleva kapulaääni mutta rypytetty alapelti ei tuntunut selkeyttävän polkemista yhtään, enemmänkin päinvastoin. Se jokin niistäkin puuttui. |
Kailis 01.03.2012 10:36:14 | |
---|
Piepe: Röyhkeä mutta persoonaton. Koliseva, tumma ja lämmin. Ok =D Täyte majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Piepe 01.03.2012 10:57:11 (muokattu 01.03.2012 11:14:36) | |
---|
Noniin tulihan se sieltä. Meinasin kirjoittaa jo aiemmin, mutta ajattelin että isoille pojille tämän luulisi olevan jo ihan selvää: Tietenkin on aika paljon kyse siitä millaisena itse kuulee soinnin ja miten sitä kuvailee. Vrt. jonkun mielestä AC/DC:n Let There Be Rockilla rummut soi isosti, toisen mielestä pienesti. Tästä on siis oikeasti riidelty :) Röyhkeä mutta persoonaton on mielestäni ihan järkeenkäypä kuvaus. Tai oikeastaan mielipide. Sanotaanko näin että se röyhkeys on pellin parhaimpia piirteitä mutta mikään muu ei suuremmin erotu - kaikki ominaisuudet ok = tasapaksu = hyvä mutta persoonaton. IMO Koliseva, tumma, lämmin, leikkaava: minun korvaani on tämäkin yhdistelmä ihan mahdollinen. Itse löydän 2002:n soinnista nuo kaikki. Taajuudet kuulee jokainen omalla tavallaan. Se alkukolaus on sitä kaivattua persoonallisuutta, sisältää samalla tummuuden ja lämmön, leikkaavuus syntyy siitä hallitsevasta ylätaajuudesta... :) Yleissointi sopivan "pyöreä". Huh ku tuli oikein hiki, makuasioiksihan nämäkin menee, keskustella pitää mut väitellä ei jaksais. |
Kailis 01.03.2012 11:15:46 | |
---|
Eipä olis ihan ensimmäinen kerta kun asiasta syntyy mielipide-eroja. Ihan sellainen perustavaa laatua oleva asia kuin sointikorkeuskaan ei ole kaikille sama; symbaaleissahan (varsinkin crasheissä) on usein kaksi pää-ääntä, ja sitten vaihtelee kumman mukaan sen määrittää. Itse olen huomannut että mulla määrää se korkeampi pää-ääni, mutta esim. JM-soundin Jannella matalampi. Puhumattakaan sitten laatusanoista lämmin, pehmeä, kylmä ym. Silloin tulee usein mukaan psykofyysisiä assosiaatioita jotka sitten ei olekaan niin standardeja. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Piepe 01.03.2012 11:27:18 | |
---|
Kyllä. Itselleni on kyllä selkeää mistä pidän ja mistä en, mutta symbaaleista puhuttaessa ja niitä soittaessa on olemassa miljoona muuttujaa jotka vaikuttaa kaikkeen. Voisin tiettynä päivänä varmaan kirjoittaa aiheesta sekavan esseen jossa lopulta kuvailisin samaa peltiä kirkkaaksi ja tummaksi, joka soi pitkään ja lyhyesti! Harrastan vähän liikaa tällaista ylianalysointia. Tässä samalla töitä "tehdessä" ei kirjoittelu muutenkaan ole kauhean selkeää. |
markkuliini 01.03.2012 13:07:55 (muokattu 01.03.2012 13:14:20) | |
---|
Kailis: Mitkä on toisiinsa verrattuna matalammalta soivia? Kumpi esim. näistä soi korkeammalta; http://www.paiste.com/e/cymbals.php … &action=category&menuid=257 vs. http://www.paiste.com/e/cymbals.php … &action=category&menuid=239 Joka tapauksessa se käheyden puute johtuu eniten painosta. Mähän en tarkoittanut alunperin pelkästään symbaalin perusnuottia vaan nimenomaan sitä että signatureissa on vahvaa sointia korkeilla taajuuksilla. Vaikka noiden mellowien matalempi perusääni on alempana kun 2002, niin niiden treble on mun korvaan selvästi vahvempi ja ulottuu ylemmäs. Korkealla soiva siis. 2002:sissa taas on mun mielestä selvästi kapeampi taajuuskaista, minkä mä käsittäisin noista kahdesta käheämmäksi. Jos siis Paisteista voidaan käheinä puhua. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Apple 03.03.2012 16:49:53 (muokattu 03.03.2012 16:50:20) | |
---|
Tuossa alhaalla listaa mitä on yleensä setissä kiinni. En ole nähnyt tarvetta isolle symbaalisetille, vaikka olisi kiva omistaa paljon hyviä symbaaleja. Aina olen vanhoja myynyt pois kun olen uusia ostanut, jotenkin saundi mieltymys muuttunu. Ride on tällä hetkellä se jonka haluaisin vaihtaa, johonkin rokimpaan (enemmän kelloa). Tuo HH 22" medium on aika jazzzi omaan makuun. Hihat 14" crash 16" & 18" ride 22" china 18" |
ilebe: Itse luotan halvempaan luokkaan suurella satsilla. Tästä tulee mieleeni, kun äskettäin soitin keikalla toisen bändin rumpalin setillä ja hätäisen soundcheckin jopa hänen symbaaleillaan. Setti oli sinänsä ihan ok ollen Hoshinon rumputehtaan sitä vaahteraista sarjaa, mutta sitten siinä roikkui runsas määrä kaikenlaisia Zildjianin jotain halpis-crasheja. Ei todellakaan ollut hyvä meininki, soundista nyt puhumattakaan. |
Kailis 15.03.2012 14:26:35 | |
---|
ultra: Tästä tulee mieleeni, kun äskettäin soitin keikalla toisen bändin rumpalin setillä ja hätäisen soundcheckin jopa hänen symbaaleillaan. Setti oli sinänsä ihan ok ollen Hoshinon rumputehtaan sitä vaahteraista sarjaa, mutta sitten siinä roikkui runsas määrä kaikenlaisia Zildjianin jotain halpis-crasheja. Ei todellakaan ollut hyvä meininki, soundista nyt puhumattakaan. Ihan hirveää jos on tottunut laadukkaisiin ohuehkoihin ja sitten yhtäkkiä pitäis vetää paksuilla (tai ohuillakaan) halpiksilla. On sitä jameissa joutunut, mutta ei se nautinto ole. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |