Aihe: Straton ja telen erot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Muovinen
15.03.2012 11:03:43

PIM: No tuo on nyt ihan mielikuva-asia. Jos olet juuri telemaailmaan vihkiytynyt niin tottakai se näyttää ja tuntuu eksoottisemmalta kuin joku perus strato, mutta molemmistä kyllä löytyy spesiaalimpiakin elämyksiä tarjoavia versioita ihan yhtälailla.

Totta kai. Tarkoitin edellä stratoa ja teleä perinteisissä asuissaan. Varmasti löytyis mullekin tarpeeksi rouhea strato jos etsisin.
-General Petrovsky
dropD
15.03.2012 11:05:15

Kaappaan vähän ketjua kun on tullut omituinen mielihalu hankki strato lähinnä kokeilunhalun ja itsensä viihdyttämisen merkeissä. Eli speksit on niinkin tarkat kuin "strato". Mitään täysin ruoskaa ei kuitenkaan viittis hankkia joten ehdotelmia budjettistratoksi kaipaillaan. Siitä voisi lähteä liikkeelle, että squierin CV stratot on ilmeisen kelvollisia ja hintaluokka 300-350. Vintagen v6 on hiukka edullisempi ja suht positiivisia kommentteja niistäkin kuulunut. Jos tuohon hintahaarukkaan löytää jotain käytettyjä mexikaaneja tahi highway-sarjalaisia, niin mitenkä nuo suhteutuu toisiinsa?
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
elsewhere
15.03.2012 12:06:58
Jos tuohon hintahaarukkaan löytää jotain käytettyjä mexikaaneja tahi highway-sarjalaisia, niin mitenkä nuo suhteutuu toisiinsa?

Mulla oli joskus meksikon standard, joka oli mun nykyiseen 50's Classic Vibeen verrattuna selkeästi hengettömämpi ja huonompi soitin. Tietysti siinä luki Fender lavassa, mutta kaikilla muilla tavoilla ottaisin tuon CV:n hetkeäkään epäröimättä. Jos haluat venyttää budjettiasi noin satasen verran ylöspäin, niin kannattaa tsekata myös Torillakin usein pyörivät Classic Player-sarjan meksikolaiset. Mulla on sellainen nyt ykköskitarana ja olen hyvin tyytyväinen.
~ Love broke out and I forgot it's war.
blues guitar
15.03.2012 16:07:10

AngieRainbow: Mitenkäs te, jotka omistatte juuri samanlaisen robert cray straton (MadMatt & blues guitar), suhtaudutte kitaran lakkaukseen?

Itse en ole kiinnittänyt erityistä huomiota lakkaukseen. Tuollaisiahan ne on yleensä ollut meikäläisen stratoissa, oli sitten kyseessä USA tai Mexico malli. CS malleja mulla ei ole ollut.
Mitä tulee RoadWorniin, niin en kyllä huomannut että se olisi ollut soinniltaan sen kummempi kuin Robert Cray.
Nytten saattaa kuitenkin "Roope" jäädä vähäksi aikaa sivuun, koska huomenna saapuu uusi lelu mulle. Nimittäin poistin torilta Gibson ES-335. : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
2randpo
15.03.2012 17:16:28

McNulty: Olen kuullut monesta eri lähteestä ja monilta eri tahoilta tuosta Fenderin "nitrolakkauksesta". Fenkun soittimet eivät ole kokonaan nitrolla lakattu vaan ainoastaan soittimen pinta. Pohjatyöt tehdään poly-lakoilla, viimeisin kerros sitten hiontojen ja muiden jälkeen nitrolakalla, joka antaa soittimelle kellertävän-vihertävän sävyn.

Juum, näin on tehty juurikin eri lähteiden mukaan jostain 1960-luvun puolivälistä lähtien.
Syynä kaiketi se, että oli ehtinyt syntyä nitro-hypetys, vaikka Leo Fender halusi soittimien
säilyvän mahdollisimman pitkään kolhuitta.

Sitä alkuperäistä nitrolakka ei saa enää kuulemma edes käyttää.

Ja muuten, V. 2009 uudistettu mehiko-stankku on kyllä todella ohuesti maalattu ja lakattu. Soi akustisesti hyvin, mutta sit toisaalta kolhuja syntyy helposti. Makuasia, että onko se sitten hyvä vai huono asia.

Cray-straton "alhaisempaa" hintaa selittää laukun puuttuminen, toisaalta sitä nostaa se että se on signature-malli. Olen kyllä harkinnut hankkia itsellekin.
aristoteles666
15.03.2012 17:35:55

http://www.caraguitars.com/fullerplast.shtml

tässä on siitä lakkauksesta.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Kuha
15.03.2012 18:07:29

blues guitar: Nimittäin poistin torilta Gibson ES-335. : )

Ostit sen kivan näköisen sunburstin, onnittelut!
blues guitar
15.03.2012 19:37:58

Kuha: Ostit sen kivan näköisen sunburstin, onnittelut!

Jep. Näin pääs käymään : )
Kiitos!
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Jucciz
15.03.2012 21:42:33
blues guitar: poistin torilta Gibson ES-335. : )

Tästä isot onnittelut. 335 on monipuolisimpia, tyylikkäimpiä ja rouheimpia kitaroita, joita on koskaan tehty!

Kuvia!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lonelyplayer
16.03.2012 21:40:20
Itse luulin että Strato on se oikea. Pidin Teleä halkona ja menneisyyden juttuna.

Kammen käyttö ei kiinnostanut ja se tuli blokattua.... siis miksei sitten Tele ?
_Petri_
16.03.2012 21:47:13

lonelyplayer: -- Kammen käyttö ei kiinnostanut ja se tuli blokattua.... siis miksei sitten Tele ?

Onhan noissa vähän muutakin eroa kuin kiinteä talla. Tosi kivoja soittimia molemmat!
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
lonelyplayer
16.03.2012 22:09:58 (muokattu 17.03.2012 06:58:07)
....
LaMotta
16.03.2012 22:20:10 (muokattu 16.03.2012 22:22:20)

Kaiken spekuloinnin jälkeen voidaan siis todeta, että telen ja straton ero on ergonomiassa, ja että 335 on hienoista hienoin keppi?
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
_Petri_
16.03.2012 22:25:07

LaMotta: Kaiken spekuloinnin jälkeen voidaan siis todeta, että telen ja straton ero on ergonomiassa, ja että 335 on hienoista hienoin keppi?

Tosi on.

No jos hetkonen vakavasti puhutaan, niin ainakaan itse en ole pystynyt vielä löytämään yhtä "parasta" kitaramallia. Sama pätee vahvistimiin, musiikkityyleihin ja oikeastaan ihan kaikkeen elämässä: vaihtelu virkistää.
lonelyplayer
16.03.2012 22:26:49 (muokattu 17.03.2012 06:59:07)
_Petri_: Onhan noissa vähän muutakin eroa kuin kiinteä talla. Tosi kivoja soittimia molemmat!

Aivan totta. Strato on hieno soitin. On ollut muutama Les Paul ja SG... hienoja myös.
lonelyplayer
16.03.2012 22:42:26 (muokattu 17.03.2012 06:57:06)
virhe
aristoteles666
16.03.2012 22:49:37

lonelyplayer: Olet 100% oikeessa. Ei ole olemassakaan mitään ehdottomia totuuksia...itsehän se on päätettävä mikä miellyttää.

Kannattaisi varmaan kokeilla mahd. monelaisia sähkiksiä.

Itse muistan kun menin ekalle opettajan tunnille :)

?????????????????????
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
AngieRainbow
16.03.2012 23:38:50 (muokattu 16.03.2012 23:39:13)
Aiemmin oli puhetta telen rock-uskottavuudesta.

Itse toin esille, että Gilby Clarke soitti Guns N' Rosesissa telellä. Joku sanoi, että niin teki myös Izzy Illusioneilla ja niitä seuranneella kiertueella.

Katselin tässä juuri viikonlopun alun kunniaksi taas tuota viime vuonna kuvattua Slashin Made in Stoke DVD:tä. Kun siirsin katseeni rytmikitaristiin, niin telehän siellä oli kourassa suuressa osassa keikkaa.

Tämä riittää vakuuttamaan minut siitä, että tele on rock.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
_Petri_
16.03.2012 23:46:15

AngieRainbow: Tämä riittää vakuuttamaan minut siitä, että tele on rock.

Mitä vähemmän Telellä soitetaan rockia, sitä rockimpi se on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)